81 találat az Indexről, és a környékéről.
2023. augusztus 26., 16:31
Egy nagy nyertese is van az új rendszernek: az autóbuszok matricakötelezettsége ugyanis megszűnik.
2017.11.10. 11:59 Módosítva: 2017-11-14 06:30:10
Kibúvó nincs, de aki időben észleli, hogy nem fizetett útdíjat, olcsóbban megússza. A változás a 3,5 tonna fölötti tehergépjárműveket érinti.
Egyre többet fizetünk úthasználatért: átlépte a bevétel a kétszázmilliárdos álomhatárt
2016. augusztus 25., 12:34
Karbantartják a mobilfizetési zrt. rendszerét, de ez nem lesz mentség a matrica hiányára.
Péntek estétől hétfő reggelig karbantartás miatt akadozni fog az árusítás.
Módosítani kéne néhány szabályt, például az e-útdíjasat. De az illegális fakereskedelem sem oké.
2015. augusztus 31., 21:21
Új szakaszokon kell majd fizetni ősztől a fuvarozóknak.
Végre SMS-ben és mobilos appon is megválthatóak az új e-matricák, így a megyei is.
50 milliárdot akarnak beszedni a fuvarozóktól. Autósoknak marad a matricás rendszer.
124 milliárdot már befizettek a várt 150 milliárdból. Romániából fizetnek a legtöbben.
2014. augusztus 27., 16:48
De csak akkor, ha a vétkező jóhiszemű volt.
2014.07.15. 13:37 Módosítva: 2014-07-16 10:41:16
Kötelezettségszegési eljárás indul ellenünk az e-útdíj, a jogosítványok és a betegjogok miatt is.
Folytatják a kötelezettségszegési eljárást. Az e-útdíjjal sincs minden rendben.
A szabadalom tulajdonosai szerint másolt terminálokat használnak az e-útdíj-rendszerben.
Öt évig fejlesztették a terminált, majd szerinte valakik lenyúlták az egészet. Feljelentést tettek.
Sok mindent felülbírálnak a rendszeren.
2013. november 11., 01:12
Szerintük az Európai Bizottság példaként állítja az unió elé a magyar innovációt.
Az e-útdíjrendszer adatainak segítségével követnék a szállítmányokat, és pontosabban ellenőriznének.
2013. szeptember 18., 07:55
Főleg a kisebb, fuvarozó cégek mennének tönkre hitel nélkül. Nem kapja meg mindenki.
2013. szeptember 4., 08:06
A közlekedési biztos szerint túl magas az útdíj. Akár kötelezettségszegési eljárás is indulhat.
2013. augusztus 6., 07:49
A kihelyezett kedvezményes hitel összege elérheti a 10 milliárd forintot.
2013. augusztus 2., 06:05
Egy hónap alatt 14 milliárdos bevételt hozott a konyhára a döcögősen indult új rendszer.
2013. augusztus 1., 16:28
Börzsei Tibor lép a vezetői székbe. Az MFB szerint nem a hibák miatt rúgták ki az elődjét.
Libabőr a tizenkétezer köbcentitől gyerekként, gyomorgörcs a százezres útdíjtól felnőttként.
A hivatalos verzió hekkertámadásról szól, de úgy tudjuk, összeomlástól tartva lekapcsolták.
30 százalékkal nőttek a szállítási költségek, jelentősen megugorhat az élelmiszerek ára.
Azonnal le kell állítani az őrült hibákkal számlázó, élesben tesztelt rendszert a fuvarozók szerint.
A bank volt az egyetlen ajánlattevő a tenderen.
2013.07.01. 18:08 Módosítva: 2013-07-17 11:45:05
Bénázással és hosszú sorokkal indult az új rendszer. Dühöngő fuvarosok, rendszámokat írogató rendőrök, csalogató kiskapuk.
Kemény volt a véghajrá az e-útdíj rendszer felállításában, Orbán Viktor megmondta, július 1-jén működnie kell, nincs mese.
Hajnalban túlterheléses támadások érték a hétfőn élesedett informatikai rendszert.
A Közúti Közlekedési Szolgáltatók Ágazati Párbeszéd Bizottsága levelet írt Lázár Jánosnak.
Egyhónapos tesztidőszakot kérnek a fuvarozók, de nem valószínű, hogy a kormány belemegy.
Nem ismeri a rendszer például az eurót vagy néha a lezárt utakat. Attól még jövő héten bevezetik.
Tíz nappal az indulás előtt kiderült az elektronikus útdíj-szabályozás újabb részlete.
2013.06.11. 07:39 Módosítva: 2013-06-27 09:19:55
A júliustól induló magyar útdíj kétszer drágább lesz a németnél, és 1-2 százalékos általános áremelkedést hoz. És bizonytalanságot. A kormányon kívül kevesen hiszik, hogy a rendszer időre elkészül. Pedig az útdíj nem ördögtől való.
Ha túl drága lesz a rendszer, akkor pedig legfeljebb megint módosítják a költségvetést.
3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautók után kell fizetni, kilométerenként 108 forint a legfelső kategóriában.
300 benzinkút teljesen új berendezéseket kaphat.
Az i-Cell korábban is a pályázók között volt, akkor a kínaiakkal szövetkeztek.
Kormányrendelet akadályozza meg a közösségi közbeszerzést, így csak magyar beszállító lehet.
A Népszava szerint a kormány titkos beszerzésre készül, baráti vállalkozókkal építtetné a rendszert.
A nemzetbiztonsági érdekeket érintő beszerzésnek minősítik a projektet.
A díjszedésről viszont a bukott tender óta semmit nem tudni. Pedig csak négy és fél hónap maradt.
Az elbukott tender után a vesztesek részfeladatokat kaphatnának a 40 milliárdos munkából.
Az ÁAK valósítja meg az e-útdíj beruházásait, de még nem teljesen tiszta, hogy kinek mit csinál.
Az állami Pillér Kft. és a NAV közbeszerzéseit sorra nyerő más vállalkozók lehetnek az új kivitelezők.
„Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő” – mondta a közbeszerzésről. A büdzsé miatt ne aggódjunk.
Az ősszel elsőként visszalépő Hungarian Motorway konzorcium azt kéri, hadd tegyen most ajánlatot.
2013.01.21. 07:57 Módosítva: 2013-01-22 14:41:24
Útdíjas blama, pénztárgépes kudarc, tanárok, plusznyugdíj – néhány hét telt el az évből, és már riasztó a költségvetés állapota. A kormánynak döntenie kell, fel akar-e állni az uniós szégyenpadról, vagy választási költekezésbe kezd.
A nyertes visszalépett, az eljárást újra kell kezdeni, kiesik a költségvetésből 75 milliárd forintot.
A Getronicsot perelhetik, ha nem szerződik, a T-Systems vizsgálja a halasztásról hozott döntést.
Februárra halasztották a decemberre tervezett szerződéskötést, de július elsején elindul a díjfizetés a minisztérium szerint. Még útdíjtörvény sincs.
2013.01.16. 07:25 Módosítva: 2013-02-19 12:33:41
Újabb bukás a 2011-ben beígért e-útdíjban: határidőre nem kötöttek szerződést, és bár estig próbáltak megoldást találni az NFM-ben, nem sikerült. Július 1-jétől nem lesz e-útdíj, amiből idén 75, jövőre 150 milliárdot várt az állam.
A győztes Getronicsot egyik legfontosabb alvállalkozója hagyta faképnél, cserélni már nem lehet.
2012. december 27., 14:17
A rendszer kiépítésére csak januárban szerződnek, miután vitarendezési kérelmet adott be a T-Systems.
2012. december 15., 16:52
A Getronics nyerte a tendert, de az ajánlott árakból ítélve nem lehetett őrült nagy az árverseny.
Az ajánlatok 35-68 milliárd forint közt szóródnak.
A Getronics 34,8 milliárdból kihozná azt, amit a Kapsch 68,1 milliárdból. Megjöttek az ajánlatok.
Be kell adni a végleges ajánlatokat; az előző körbe 43 és 166 milliárdos pályázat is volt.