A Törökországban élő legendás szír énekest, Omar Souleymant terrorista propaganda vádjával vették őrizetbe a török hatóságok, kihallgatták, majd november 19-én este szabadon engedték, közölte Souleyman ügyvédje az AFP-vel.
A török rendőrség a betiltott Kurdisztáni Munkáspárthoz (PKK) való állítólagos kapcsolataira hivatkozva tartoztatták le Souleymant szerdán a szír határhoz közel fekvő Şanlıurfa városban, ahol a világhírű lakodalmas zenész a szíriai polgárháború 2011-es kitörése óta él és egy pékséget vezet. Souleyman tagadja az összes olyan vádat, miszerint bármilyen milicista csoporthoz tartozna, közölte ügyvédjén és menedzsmentjén keresztül.
Szokták mondani, hogy a visszanyúlás a klasszikushoz egyfajta krízist mutat. Nem azért, mert a régi zenét nem szeretjük, hiszen azok örök érvényű alkotások, hanem mert a jelenkor hangja nem elégíti ki az igényeinket. Ezek varázslatos reneszánszokat hoznak, mint Bruno Mars és Anderson .Paak esetében, amiről múlt héten beszélgettünk a Silk Sonic első lemeze kapcsán. Most pedig megkaptuk Adele új lemezét öt év síri csönd után, ami egy fura hibrid lett a múlt és jelen vibrálásaiból.
Ez itt a 30.
Adele, ugye, minden lemezét aktuális életkorához igazította (19, 21, 25, 30). Egy nő életét vezeti végig különböző korszakaiban a tinédzserlét hangjaitól a szerelembe esés, házasság, gyerekvállalás és a mai világra erősen jellemző válás és annak feldolgozásán keresztül. Minden album egyszerre volt ugyanolyan és közben mégis más, egyfajta fejlődés vagy inkább átalakulás, mind zeneileg, mind az életszemlélet oldaláról. A mostani lemez sem szól más gondolatról.
A hetvenes évek körúti presszóiban nemcsak a Szputnyik műholdra emlékeztető kávégépek voltak a jövő műtárgyai, hanem az Amerikát idéző jukeboxok is. Ha „bedobtál egy kettest”, meghallgathattad a Táncdalfesztivál ’81-es szériájából a Láma együttes Ritmust! című kislemezét vagy Bódy Magditól a Sakkfigurákat.
Még véletlenül sem volt az Edda Álom / Minden sarkon kislemez, hogy a vándortáborozó gyerekek eldobják naftalinszagú iskolai hátizsákjukat és a Bükkben faragott botjukat.
Most viszont mindenki összeállíthatja képzeletbeli wurlitzerjén eszményi presszós szettjét, ugyanis a Moiras Records négy kislemezzel (Szikora Róbert, Beatrice, Futurama, Agnus Dei) is előrukkolt. Sejthető, hogy inkább a szenvedély hívta életre ezeket a csillogó fekete lemezeket, mintsem a piaci megfontolások, ugyanis közel annyiba kerül egy kislemez előállítása, mint az LP-jé, de csak feleannyiért árulhatják, ha azt szeretnék, hogy jó eséllyel meg is vegyék.
A Moiras előadói között nincs közös nevező, leginkább egy olyan képzeletbeli tracklistát állíthatunk össze belőlük, mint annak idején a Tánczenei koktél volt.
A skót Biffy Clyro szerint a rock and roll egy nagy mese, legalábbis erre utal a pár hete megjelent új lemezük címe, a The Myth of the Happily Ever After. A „boldogan éltek, míg meg nem haltak” mítosza legalább akkora blöff, mint a „mindenkire szükségünk van” kezdetű felkonfok. A rock and rollban valójában azokra van szükség, akik előállítják a lemezeket, és azokra, akik megveszik azokat.
És hogy a pop mekkora blöff, azt semmi nem fejezi ki jobban, mint a Biffy Clyro név, ami valójában nem jelent semmit. A zenekar is sokat viccelődött vele, Biffy volt már XVII. századi finn focista, az első skót, aki az űrben járt, de egyszer még Bíró Lászlót, a golyóstoll feltalálóját is belekeverték, akinek a nevét egy részeg éjszaka annyira elírták, hogy Biffy Clyro lett belőle.
Még szerencse, hogy The Myth of the Happily Ever After nem tűnik blöffnek, sőt egy kimondottan jól sikerült album került be a pop nagy mesekönyvébe.
Justin Bieber bejelentette a Justice World Tour új időpontjait, amelyek közt egy magyarországi dátum is szerepel: 2023. március 11-én este 8:00 órakor a Papp László Budapest Sportarénában lép fel.
2022 májusa és 2023 márciusa között az énekes öt kontinensen turnézik, több mint húsz országba utazik és több mint kilencven fesztiválon lép fel. Hamarosan a további dátumokat is közzéteszik Ázsiában és a Közel-Keleten. Az új időpontok a közelmúltban bejelentett, 52 állomásos, 2022-es észak-amerikai turné után következnek, amely február 18-án San Diegóból indul – olvasható az Indexnek megküldött közleményben.
Az ígértnél hamarabb, kilenc nótával, selymes lágysággal és szónikus sebességgel csapódott be, a frissen avanzsált szuper-duó, a Silk Sonic első albuma, amin Bruno Mars és Anderson .Paak. töretlenül dolgozott az elmúlt hónapokban. Nem is véletlen, hogy a promóció helyett a kemény munkára összpontosítottak, ugyanis amennyivel kevesebbnek tűnik az egy számjegyű dallista, annyival töményebb az összhatás.
Közel fél évvel ezelőtt meséltem róla, hogy Bruno Mars új vizekre evezett, és ebben a projektben először kigurult dala, a Leave the Door Open egy szakmai ékkő lett, ami valahogy a közönség tetszését is elnyerte. Akkor körbelengtük, hogy a hawaii srác hogyan jutott el a reflektorfényig, milyen lépcsőkön keresztül ért célba és merre tartott éppen.
Mars szépen, lassan és megfontoltan kaméleonkodik a zenében, lépésenként alakítja aktuális stílusának fő sodrát. Ez a mainstream pop-tól, a hangszeres pop-rock-on és funk-on át egészen az R&B-ig vezetett, amibe most a huszadik század legendás, klasszikus hangzásai vegyültek.
Az elmúlt évtizedben a hip-hop koncertekre is beszivárgott a mosh pit (kör formálása a közönség soraiban, ahol az emberek egymásnak ütközve táncolnak), a stage diving (színpadról a közönségbe ugrás) és az önálló életet élő tömeg – na meg az elkerülhetetlen tömegnyomorgás. Egyetlen rapper karrierje sem testesíti meg ezt jobban, mint Travis Scotté, akinek rajongói a „Ragers”, vagyis „dühöngők” nevet viselik. Az előadó komplett birodalmat épített fel arra, hogy káoszra ösztönözze közönségét.
A mosh pit jelenléte a hip-hop koncerteken az 1980-as évek végére vezethető vissza. Nem véletlen, hogy a kaotikus koncerthangulat elterjedése egybeesett azzal, amikor a legtöbb hip-hop dal az intenzívebb, basszus-vezérelt trap hangzás irányába mozdult el. Míg a „régi” hip-hop koncerteken a rajongók jó esetben csak bólogattak, az elmúlt években domináló előadók (Lil Uzi Vert, Playboi Carti, Young Thug, Danny Brown, A$AP Mob vagy Migos) az előadásmódban megmutatkozó arculatváltás élére álltak. Napjainkban a rap koncertek olyan elemeket tartalmaznak, amelyek főleg a punk- és metálzenekarokhoz köthetők, az előadók pedig gyakran a rocksztár életvitelt is magukévá tették.
All star gálát rendezett a Hősök, és megállapítják, hogy ők a királyok. Aztán megérkezik a szegény ember Emineme, és követeli a trónt, hisz őt nézik a legtöbben a tévében. Erre Krúbi válaszol posztumusz, aki a kórházi ágyon egy szívleállás után tesz rendet, és az év egyik legjobb dalszövegében kikukorékolja, hogy ő a kiskakas a szemétdombon, és meghatározza a NER távolságát tyúklépésben. Oh Babar és Beton.Hofi segít a kétes üzletek egyéni vállalkozóinak a számlázásban és nyugtával dicsérik a NAVot. Közben az Analog Balaton könnyes búcsút vesz saját magától, hogy újjá születhessen, és végre kitakarítsa a szobáját. Nagyon erős hét volt a magyar YouTube-on.
HŐSÖK - Szó fel 3. Közr. Deego, Siska Finuccsi, Tkyd, Essemm, Sub Bass Monster & Brash
Ez annyira all star, hogy csak kapkodjuk a fejünket, hiszen nem látni a közreműködők sorának a végét. De, ahogy az NBA all star gálában is benne van a rizikó, hogy senki sem védekezik, nincs taktika, csak olcsó zsákolások, itt is félő, hogy egy ábécés ajándékkosár jön ki a végén. Celofánba csomagolva, édes pezsgővel és lejárt bonbonnal.
Tekintélyt parancsoló hero shottal indulunk, sziluettben jön felénk az összes hős, nem csak maguk a Hősök. Biztos, ami biztos, már az elején leszögezik, hogy ők ettek már sok spenótot, vagyis sok toll kifogyott már dalszövegírás közben:
Teleírtam rengeteg füzetet kifogyott vagy tíz toll
Alap a tisztelet mint rajz alatt a diszpó!
És tényleg egy kicsit matekfeladat szagú lett a szám. Ezzel szerintem ők sem vitatkoznának, hiszen:
Újra Szó fel! Ha erre nem bólogatsz akkor csicska vagy.
Na meg hülyékkel ne vitatkozz egy szint alatt
Mondogatom magamnak: békejel, szívalak.
A Hősök 20 de mindig jól esik a visszataps.
Szóval részemről inkább a békejel és a szívalak, különben kiderülne, hogy hülye vagyok. Egyébként is nem a világot akarják megváltani, hanem megemlékezni arról, hogy már megváltották a világot. Szóval, hiába említi Tkyd a „vállról indítható verbál vendettát”, itt inkább tisztelet lesz, mint forradalom:
Tudod járom az utamat már régóta
Elhúzom a csíkot ha már úgy érzem félnóta.
De addig még a mikrofonba szó kell.
A Hősökkel 20 éve azt kiálltom: Szó fel!
Sub Bass is tujda, hogy az öreg indiánnak már nem kell csatába indulnia, bőven elég, ha kettőt pöfékel, és azt mondja, hogy uff:
A sok konok a TikTokkon mikor kiokít,
Titkon vihogok...Mi? Hogy itthon a hiphop kikopik?
Míg a szórakoztató iparban van pár szórakosgató,
Addig ez a sok károgó nagy ívben lefosható.
Aztán, miközben már több, mint négy perce hallgatom, hogy miért ők a legjobbak, úgy érzem, hogy soha nem fog véget érni ez a szám. Végülis, ha a Hősök már 20 éve szól...
Igaza van a kutyusnak. A klip 3:43 percénél gyöngéden a padlóra hajtja fejét. Füleit már nem hegyezi. A zenének véget vetnek, a legények hazamennek. Nagyjából ennyi.
Mert nem tudni, hogy sok bátorságra vagy sok humorérzékre van-e szükség ahhoz, hogy a Netflixen futó Casa de Papel világsikerű sorozat egyik ikonikus betétdalát, a Bella Ciaót bárki is feldolgozza Magyarországon, transzformálja, átültesse autentikus balkáni, gipsy ritmushangulatra, de ha egy ilyen ötlet megszületik, miért is ne lehetne abból performance-ot kreálni.
A fejvakarás is csak azért van, mert nehéz elképzelni, hogy ennyi tehetséges zenész, mint amennyi erre a zenei remake-re összeállt – Kökény Attila, Lotfi Begi, Burai Krisztián, a Swing à la Django és a Sárközy Gipsy Fever – éppen ezt akarta volna kihozni ebből.
Egyesek szerint a matematika túl fontos ahhoz, hogy rá lehessen bízni a matematikusokra. Lehet, hogy így gondolkodott Ed Sheeran is, ugyanakkor, ha egy zenemű olyan, mint egy matematikai algoritmus, akkor Ed Sheeren matematikai jelekkel leírt korábbi nagylemezei (+, x, ÷) meglehetősen egyszerű képletek.
Eddig volt összeadás, szorzás, osztás, de egyenlőség (=), azaz végeredmény idáig még nem.
A harmincéves művész most mutatta meg, hogy mi van az egyenlőségen (=) túl. Nos, 14 dal, amelyek között igen magas a slágerek esetszáma, de ez a korábbi részeredményeket ismerve cseppet sem meglepő.
Világturnéval emlékeznek meg az Oscar-, Grammy- és kétszeres Golden Globe-díjas Ennio Morricone olasz zeneszerzőről.
Az egyetemes filmzene egyik legismertebb és legnagyobb hatású alakjának zenéit megszólaltató koncertsorozat Budapestet is érinti: 2022. december 18-án a Papp László Budapest Sportarénába érkezik az „Ennio Morricone – The Official Concert Celebration”.
Magyarországra is elhozza Legacy Of The Beast elnevezésű turnéját az Iron Maiden.
A koncert eredetileg idén júniusban lett volna, de az egész turnét 2022-re tolták át. Ma délelőtt hirdették meg a budapesti dátumot: a Groupama Arénában játszanak június 7-én – előttük a Shinedown, illetve a Lord Of The Lost melegíti a közönséget.
Carlos Ruiz Zafón szerint Párizs a világ egyetlen olyan városa, ahol az éhenhalás még mindig művészet. Az éhenhalás és a művészet egyik közös nevezője az utcazenélés. Jól tudja ezt az egykori párizsi utcazenész, Zaz is, akinek Isa címmel a napokban jelent meg új albuma.
A sanzon már egy ideje nem francia monopólium, de azért a franciáknak áll a legjobban. Most éppen Zaznak, és ő az, aki legjobban tudja népszerűsíteni Párizst mint márkát.
Ahogy kell, Paris címmel 2014-ben külön albumot is rendelt a városhoz, amiért elnyerte a legjobb nemzetközi női rock/pop előadónak járó Echo-díjat. A lemez valóban lefegyverző, amit részint a zenei rendezőnek, Quincy Jonesnak és a vendégeskedő Aznavournak köszönhet, de azért elsősorban a Zaz-féle, védjegyértékű, jellegzetes smirglis hang és a művésznő meggyőző előadás vitte el a balhét.
Tízéves lett Michael Bublé Christmas című albuma, amelynek apropóján újabb ünnepi nagy dobásra készül a kanadai–olasz énekes.
A négyszeres Grammy-díjas előadó november 19-én egy dupla CD-válogatással és egy limitált kiadású super deluxe szettel rukkol elő. Az eredeti karácsonyi album dalai mellett mindkét verzió tartalmaz majd egy hét számból álló bónuszkorongot is, amelyen Bublé személyesen válogatott szerzeményei szerepelnek. Az ünnepi dalok jelentőségéről, a stúdiózásról, és arról, hogy mit jelent számára a „karácsony királyának” lenni, az énekes egy friss videóinterjúban beszélt.
Horvát, német, magyar, lett, litván és román állomásokkal bővül Sting 2022-es koncertsorozata, ezeken a helyszíneken Joe Sumner, Sting fiának előadása indítja az estet – olvasható a szervező Live Nation közleményben.
A koncertsorozaton a tizenhétszeres Grammy-díjas Sting pályafutása legnépszerűbb dalait adja elő, a Police együttessel és szólóban írt számokat egyaránt. Szerepel a műsorban mások mellett a Fields of Gold, a Shape of My Heart, a Roxanne, a Demolition Man, az Englishman in New York, az Every Breath You Take vagy a Message In A Bottle is. A turnén az énekes-dalszerzőt Dominic Miller gitáros, Josh Freese dobos, Rufus Miller gitáros, Kevon Webster billentyűs, Shane Sager harmonikás, valamint Melissa Musique és Gene Noble vokalista kíséri.
Tényleg, hogyan is?
Kevés ember van, akinek feltehetjük ezt az egyáltalán nem összezavaró kérdést, de szögezzük most neki a híres-neves Dave Grohlnak, aki megélte ezt egyszer mint a Nirvana dobosa, idén pedig újra, a Foo Fighters frontembereként. Dave az idei Rock and Roll Hall of Fame-es beiktatása után tagja lett annak a szűk, ám annál díszesebb társaságnak, amiben huszonhat személlyel osztozik a kétszeresen is a világ legnagyobbjai közé avatott rocksztárok listáján. Jól olvasták, vannak (huszonhatan), akiket kétszer is beiktattak a hírességek csarnokába.
A norvég Kings of Convenience-t hallgatni olyan, mint egy végtelenített sakkjátszma a duó két tagjával. Erlend Øye és Eirik Glambek Bøe 12 év után megjelent új lemezének, a Peace or Love-nak a borítóján ezúttal is ott a sakktábla, ahogy ott volt a legutóbbi, 2009-es Declaration of Dependence coverén, és a második albumuk, Riot on an Empty Street-en is.
Évtizedek óta ugyanazt a partit játsszák, a győztesek viszont mi magunk leszünk, mert megtanultuk: a dolgok csak a sakktáblán feketék és fehérek.
Tizenkét év után új lemezt kiadni nagy bátorság, de még nagyobb bátorság kell egy majdnem ugyanolyan anyaggal előállni, mint amilyen az összes többi volt.
Kaptunk egy nem kicsit durcás felütésű közleményt, ezekkel a szavakkal nyit:
amíg Magyarországon tudomást sem vett róluk a média, addig ötven amerikai egyetemi rádió játszotta a dalaikat, turnéztak Finnországban, Hollandiában, Németországban és Angliában.
Oké, ezekben a clickbaitektől terhes időkben kísértésük elől olykor mi sem tudunk könnyedén elhajolni, nem meglepő, hogy egy iszonyat régi történetről van szó. Főszerepben a Vágtázó Halottkémek, az idő kerekét pedig egészen 1992-ig kell visszatekerni, akkor jelent meg ugyanis az együttes harmadik albuma: A semmi kapuin dörömbölve.
De mindez miért érdekes 2021 novemberében?
A szombat esték legnagyobb krónikásai a rock and roll hősök, de a vasárnap délelőttöket sem csak a papok tematizálják. Az viszont ritkán fordul elő, hogy valaki egyszerre riportozna a „szittyós szombatokról” és a „punnyadós vasárnapokról”. Jake Bugg magára vállalta a feladatot, és remekül megoldotta a Saturday Night, Sunday Morning című új lemezén. Persze szigorúan azután, hogy szellemi talajmintát vett Alain Silitoe ugyanezzel a címmel megjelent, 1958-as regényéből.
Erős hívást kapunk Buggtól a Rabbit Hole című dalában:
Gyere, keress meg a nyúl üregében!
Kezdjük is a keresést Nottinghamben! 1994-ben látja meg a napvilágot, szóval Bugg már ahhoz a korosztályhoz tartozik, akik nem a Luxiról szedik le a Shadowst, még csak nem is azokhoz, akiknek az apjaik egyszerre mutatták meg a garázsban, hogy mire jó a WD-40 és a Dark Side of the Moon.
Nem. Bugg számára az volt a meghatározó pillanat, amikor 12 éves korában meghallotta Don McLeannek a Vincent (Starry, Starry Night) című dalát a The Simpsons rajzfilmsorozat egyik epizódjában.
Nyakunkon a karácsony, ilyenkor felpörög a szeretetipar, újra megjelennek a klasszikus karácsonyi albumok, sőt készülnek újak is. Itt van például a Norah Jones I Dream of Christmas című, 13 fahéjillatú dalt tartalmazó lemeze.
A legtöbb karácsonyfa minden szögből jól mutat, kivéve azokat a felületeket, ahol lelapultak a fenyőágak. Így vagyunk a karácsonyi albumokkal is. Vannak csillogóbb részeik, és vannak laposabbak is. A kilenc Grammy-díjjal jutalmazott Norah Jones füstös, álomszerű jazzy-pop albumát bárhonnan is nézzük, rendben van. Főleg azért, mert hiányzik belőle az a teátrális ünnepélyesség, amely miatt a legtöbb karácsonyi album zárlatossá teheti az égősort is.
Itt viszont minden intim, finom, elegáns és – ne ijedjünk meg a szótól – ihletett, így aztán nincs kétségünk afelől, hogy a művésznőnek valódi a karácsonyfétise, és úgy érezte, hogy most jött el a pillanat, hogy ezt dalban, dalokban mondja el.
A zenei fejlődés és átalakulás minden előadó munkásságának része. Még a legnagyobb nevek, akik negyven évig képesek ugyanolyannak ható zenét alkotni, azok is átmennek kisebb-nagyobb változásokon. Van, amikor ez tudatos, mint egy Linkin Park esetében (kipróbálni új ágazatokat, és szabadjára engedni a kreativitást), máskor kényszeres, mint az ACDC-nél (amikor az elhunyt énekest helyettesítő új frontemberhez szükségeltetik a hangzáson is igazítani). Bár a fejlődés lehet kicsi vagy nagy, de egy biztos, nyomot hagy az előadóban és a közönségben.
Ez történt most a Deafheavennel is. Az amerikai black metal zenekar, amit eddig egy sajátos blackgaze irányzat képviselőinek tartottunk, előhozakodott egy olyan váltással, amire senki sem gondolt: laza, alternatív, liquid rock.
Megjelent vinylformátumban a Taurus 1972-es, Ifjúsági Parkban rögzített fellépésének a hanganyaga. Ha egy-egy veterántalálkozón szóba kerül a legendás koncert, működésbe lép az ún. partizáneffektus, az „én is ott voltam” élménye, azaz „én is harcoltam a Bakonyban”. Most viszont bárki elmondhatja magáról, hogy hallotta a bulit, hiszen a közel 50 éves felvételt publikálta a Moiras Records.
A hanganyag húsz éve már megjelent CD-n kis példányszámban a titokzatos La Ventana Kft. kiadásában, de akkor érthetetlen beavatkozások történtek a felvételen. Megváltoztatták a dalok sorrendjét, lehagytak felkonfokat, és két olyan dalt is beszerkesztettek, amely nem is hangzott el a koncerten.
Itt volt az idő, hogy „a bika jegyében” valaki rendet tegyen. A hanganyag legendáját többek között az alapozta meg, hogy egy új zenekar bemutatkozó koncertjén 20 000 ember volt jelen, 10 000 benn és a beszámolók szerint 10 000 kinn, a vár alatt. A koncert a magyar rock nagykorúságának demonstrációja is volt, hiszen akkor egy kimondottan kurrens, csúcson lévő műfajjal, a hard rockkal jelentkezett a „második magyar szupergroup”.
Kölcsey–Erkel–Petőfi–Varga featuring a házbaaaaan! Varga Viktor leporolta, mit leporolta, inkább restaurálta a Himnuszt, és az évtized kardelőrántását produkálja legújabb klipjében. Jobbnak ítélte meg a Himnuszt, mint bármelyik saját számát, lehajolt hát érte. Neki senki se mondja meg, mit szabad és mit nem.
Ezzel szemben a többiek saját szerzeményekkel jöttek ki az elmúlt két hétben. Bongort elkapta a plébános a hintalónál, ezért ateista lett. HRflow jó HR-esként Tóth Andit szerződteti, és kirobbantja a hülyeség forradalmát. Zóra bizonyítja, hogy miért volt igaza Schopenhauernek az A zene esztétikája című írásában, kiegészítve egy minden szempontból gyönyörű klippel. A Platon Karataev pedig megvalósítja Aquaman álmát: vízből van a túlsó part, mondják.
Bongor olyan hatásfokkal pörgette fel a magyar rapet, mint a delta-variáns a maszkeladást világszerte. A klipszemlén nemrég a Kenyér című klipjéért díjazott előadó megint stabilbástya-dallal és -klippel jelentkezett. És ezúttal sem óvatoskodik:
Ateista lettem, eltűntem a hittanórán,
mert téged elkapott a plébános a hintalónál.
Közben az INRI IMRE felirat jelenik meg fölötte, innen pedig már csak a rákjárásban lépcsőző és vért hányó kislány hiányzik az Ördögűzőből. Mondjuk a rákjárás félig-meddig megvan, amikor tolatókamerában látjuk a főhőst.
Bongor egy paradigmaváltás első fecskéje, aki átkattinthatja végre a lányok fejében a mágnesek polaritását, hogy ezentúl ne a lambós sugar daddykre bukjanak, hanem:
Én egy kibaszott poéta vagyok, kopás,
ebben az a csodás! (hogy)
Az okos lányok a legjobb költőknek
tartogatják a legjobb szopást.
De senki se aggódjon, mert nem töröl el mindent a popkultúrából, a régi jó dolgokból is marad egy pár. Mint például a péniszkultuszból:
Kúrjunk végre, beybe, mintha nem vóna’ holnap,
lehozom néked én a farkammal a Holdat.
Minek ide Elon Musk vagy Jeff Bezos, ha Bongor megoldja okosba? Állítsátok le a kilövést, srácok, megcsinálja schwarzba!
A kezem nézd meg: koszos a körmöm,
a ráncok a rácsok, a bőröm a börtön.
Ott végződöm, ahol az ujjvég,
minden kezdet, bazmeg, egy új vég.
Közösségi oldalán jelentette be a csapat, hogy tagcserére készülnek.
Távozik a zenekarból a Kowalsky meg a Vega billentyűs-énekese, Szebényi Dániel. Hogy ki lesz az utódja, az egyelőre még bizonytalan.
Míg az ABBA az Eurovíziós Dalfesztivál zsűrijével vívta nagy csatáját a képzeletbeli Waterloo girlandos csatamezején, addig a Manic Street Preachers a pár hete megjelent, ABBA-hatású (!) új lemezén, a The Ultra Vivid Lamenten a 2020-as évek háborúiról énekel.
Orwelli időket élünk,
Úgy érzem, lehetetlen pártot választani.
Amíg nem sikerül döntést hozni, addig is itt egy remek ajánlat: a Magyarországon többször megfordult walesi indie pop zenekar új albuma, ami az első helyen debütált a brit albumlistán. Utoljára ez a bravúr 1998-ban sikerül a Manics Street Preachersnek, az ellenállhatatlan This Is My Truth Tell Me Yoursszal.
James Dean Bradfield azt énekli a Still Snowing In Sapporo című dalban, hogy építettünk egy hegyet, amit soha nem tudtunk megmászni. Ez a hegy talán az a zenei eszmény, amit a zenekar a kilencvenes évek elején megálmodott. És igen, sikerült megmászniuk, fenn vannak a csúcson, mert a prédikátorok mindig tartották a színvonalat, soha nem készítettek gyenge lemezt.
Ha valaki a Youtube-on hallgatja meg a Coldplay Music of the Spheres címűúj lemezét, előfordulhat, hogy kénytelen belenézi a Fly Dubai légitársaság hirdetésébe is, aminek ún. gumizenéje akár egy Coldplay-szám is lehetne. A Coldplay persze nem egy utasszállítókban gondolkodott, amikor szerényen a szférák zenéjét írta, hanem űrhajókban.
A Coldplay kilencedik lemeze karbonsemleges, kockázatmentes pop, zavaros koncepcióval, ami csak arra jó, hogy becsomagolja a Selena Gomezzel előadott évődést, és a K-popos koreai fiúzenekarral, a BTS-sel történt kollaborációt. Ezek olyanok, mintha a The Wallon dolgozó Pink Floyd 1979-ben a Comfortably Numbot az ABBÁ-val veszi fel, mert akkor éppen ők voltak, a legnépszerűbbek a planétán.
2022. július 5-én ismét a Budapest Arénában koncertezik az Five Finger Death Punch.
Az amerikai banda ma délelőtt jelentette be, hogy európai turnéra indul, amelynek egyik állomása a magyar főváros lesz. A csapatnak ez lesz a második budapesti koncertje, korábban 2020 februárjában léptek fel hazánkban, ami azért is volt akkor olyan nagy öröm a rajongóknak, mert a Five Finger Death Punch alapító-gitárosa magyar származású.
A The Rolling Stones 2021. október 13-án, a dalszöveggel kapcsolatban kialakult viták (rabszolgaság, erőszak, pedofília, kábszeres utalások) miatt levetette a turné dallistájáról a Brown Sugar című klasszikust, a rockzenekar egyik legnagyobb, 1971-es slágerét.
Nem csak a legendás brit rockegyüttes dalszövege verte ki a biztosítékot a kritikusoknál. A Daily Mail listát készített azokról a dalokról, amelyek provokatív, megkérdőjelezhető és illetlen szöveget tartalmaznak. Első rész.
Harminc éve jelent meg a Metallica 35 millió példányban értékesített, Grammy-díjas albuma, amelyet mindenki Black albumnak hív. A lemez egy afféle javító dolgozat, amely a korábbi album, az ...And Justice for All hibáit állítja helyre. A túlságosan bonyolult, komplex 1988-as album után a zenekar egyszerűbb, rövidebb dalstruktúrákban gondolkodott. A legendásan rosszul kevert, a basszust hátérbe szorító hangzás miatt az ...And Justice for All úgy kopogott, mint
az elsőáldozó fiú csavaros stoplis cipője, ahogy végigment a templom kövén, hogy magához vehesse Krisztus testét.
A sztárproducer Bob Rock ezért klasszikusabb rockhangzást javasolt Hetfieldnek. Kipróbálták, milyen lenne élőben felvenni a dalokat, és végre nem hagyták ki a basszusszólamok megírásából Jason Newstedet sem, akit soha nem fogadott be igazán a zenekar. A lemeznek egy időben a Five címet akarták adni, de rájöttek, hogy az ötös sorszámnál is egyszerűbb, ha nem vacakolnak a címmel.
Az egyediség talán az egyik legfontosabb a zenében, hiszen ha technikailag mindig lesz egy ázsiai kisgyerek, aki profibb nálunk, akkor legalább a különlegességünkkel tudjuk kenterbe verni a konkurenciát.
Egyedivé sokféleképpen lehet válni. Sajátos stílus, velős mondanivaló, páratlan filozófia, vagy mókolunk valamit a látvánnyal. Utóbbiban az egyik legnagyobbat ebben az évezredben a rajzolt figurákból alakult popzenei formáció, a Gorillaz hozta, hiszen nem sok embernek jutott addig eszébe, hogy egy csapat animált karakterrel menjen el turnézni. Ráadásul a világ legsikeresebb virtuális bandája címet is ők tartják azóta a Guinness rekordok könyvében, nem véletlenül.
Az együttes mögött álló zenei agy, a Blur-ből jól ismert Damon Albarn, valamint a látványért felelős grafikus művész, Jamie Hewlett új kislemezzel rukkolt elő augusztusban, amit egy zártkörű koncerten robbantottak be az O2 arénában, az Egyesült Királyságban a National Health Service dolgozóinak és családjaiknak. A Gorillaztól sosem állt távol a kooperáció, ha az összképet nézzük, teljes munkásságuk közel egyötödét más előadókkal mixelve dobták piacra, így az sem volt meglepő, hogy a most kigurult Meanwhile EP-n tárolt három dal mind koprodukció. Ami inkább meglepetés volt, hogy a tőlük jól megszokott stíluskavalkád, ami egy pimasz lazasággal párosulva ad egyedi feelinget, most meggyengült.
Rovataink a Facebookon