A kamerák már forognak Budapesten, ahol az NCIS egykori színészei újra eljátsszák Ziva David és Anthony DiNozzo szerepét. Csatlakozik Isla Gie is csatlakozik hozzájuk, aki a 12 éves lányukat, Talit fogja alakítani – írja a Variety.
Szintén csatlakozik a szereplőgárdához Amita Suman (Árnyék és csontok) mint Tony biztonsági cégének műszaki vezetője, valamint Maximilian Osinski (Ted Lasso), aki egy orosz hackert alakít.
Az Emily Párizsban színésznője, Nassima Benchicou egy egykori ügynököt alakít, amíg a Carter Ügynök-ből ismert James D'Arcy egy magas rangú Interpol-ügynök bőrébe bújik.
Augusztusban érkezik Magyarországra a Longlegs című horror Nicolas Cage főszereplésével, az alkotás azonban néhány napja már elstartolt az amerikai mozikban, és eddig páratlan sikert aratott. A független film a nyitó hétvégéjén több mint 20 millió dollárt (mintegy hétmilliárd forintot) hozott a kasszáknál, ami kevesebb mint tíz milliós gyártási költségei mellé jó előjel.
A Screen Daily információi alapján noha nem lett a hétvége legsikeresebb alkotása, mivel a Gru negyedik része majd ötvenmilliós bevételével lekörözte, független horrorfilmként rekorder. A Longlegs előtt a legsikeresebb független horrorok – a nyitó hétvégén szerzett bevételi sorrend alapján – A fekete ruhás nő 2., aminek első részében Daniel Redcliffe szerepelt, a 2019-es Gyerekjáték (Chucky-film), amiben Mark Hamill szinkronizálta a gyilkos babát, és Ari Aster Örökség című sikerfilmje. Azonban Cage új mozija ezeket mind maga mögé utasította.
Ewan Mitchell számára nem ismeretlen, hogy kosztümös sorozatban szerepel, a 27 éves színész az idehaza is egészen közkedvelt, Az utolsó királyság című középkori drámában alakította a második évadtól kezdve a főszereplő Uhtred fontos segítőjét, Osferthöt. Mielőtt a Trónok harca előzménysorozatához csatlakozott volna, Mitchell a Saltburn című filmben is emlékezeteset alakított, miután egy kiismerhetetlen és elég hátborzongató oxfordi diák bőrébe bújt. Aztán jött a Sárkányok háza, az HBO új, Westeroson játszódó fantasyja, amelyben szabadjára engedhette Ewan Mitchell a gonoszságát, I. Viserys király és Alicent Hightower másodszülöttjét játszva fűződött már az első évad végére annyi gonoszság a karakteréhez, ami még ebben az erőszakos világban is kirívónak számít. Majd jött a második évad negyedik része, Aemond Targaryen pedig nemcsak az őbenne, hanem a sárkányában, Vhagarban rejlő elemi erőt is bőséggel fitogtatta.
Az Aemond Targaryent alakító Ewan Mitchell-lel egy Zoom-kerekasztalos videóbeszélgetés formájában ültünk össze, a színész az Indexnek arról beszélt:
Hosszabb időt töltött Magyarországon Az utolsó királyság forgatása miatt. Ott egy olyan karaktert játszott, aki nemes lelkű volt, Isten embere, egy harcias szerzetes. Milyen érzés önnek most egy olyan cselszövő bőrébe bújni, mint Aemond?
Érdekes, hogy felhozza Osferthöt, mert elég sok áthallás fedezhető fel közötte és Aemond közt, hiszen mindketten nemesi sarjak, akik kitaszítottá válnak, és méltánytalanul bánnak velük a testvéreik. Aemond vállát iszonyatos mértékű megfelelési kényszer nyomja, nemcsak a családjának, hanem magának is bizonyítani akar. Ő a második legidősebb fivér, aki az öröklés szempontjából semmire nem számíthat, így eljönnek olyan pontok az életében, például a második évad negyedik részében látható nagy csatában, amikor rájön, hogy neki kell a kezébe vennie az irányítást, máskülönben hoppon marad.
Aemondnak hatalmas erő áll a rendelkezésére, a sárkányának, Vhagarnak köszönhetően, aki bebiztosítja a karakteremnek, hogy olyan dolgokra képessé váljon, amelyekről a királyság többi lakója maximum álmodozhat. Nincs sok választása Aemondnak, a sarkára kell állnia, hogy beírja magát a történelemkönyvekbe, és számomra különösen izgalmas, hogy a nagyságra való törekvésében a sárkánya is ennyire sarkalatos pontot jelent.
Köszönöm!
Köszönöm szépen! – mondja Ewan Mitchell tökéletes magyar kiejtéssel.
Will Ferrell a főszereplő, Kópé bőrébe bújt a filmben, az alakítás azonban nem nyerte el a Waltert játszó James Caan tetszését, aki a forgatáson többször is megjegyezte, hogy Ferrell egyszerűen nem vicces. A főhőst játszó színész azonban bevallotta, hogy sokszor azzal kergette őrületbe Caant, hogy túlzottan lelkesen adta elő Kópét − írja a Variety.
Régi filmekhez visszanyúlni mindig nagy rizikófaktor, még akkor is, ha olyan klasszikusokba próbálnak új életet lehelni, mint az 1996-os Twister című katasztrófafilm, amely amellett, hogy két Oscar-jelölést is begyűjtött, szabályosan letarolta a pénztárakat a maga idejében, 495 millió dollárt gyűjtött világszerte, és ezzel annak az évnek a második legsikeresebb nagyvásznas alkotása lett. Holott a sztori mindössze arról szólt, hogy viharvadászok rohantak amerikai tornádók után azzal a céllal, hogy megértsék egy kicsit a jelenséget, és a technológia eszközeivel megpróbáljanak a helyieknek segíteni, akiknek folytonos károkat okoztak a tomboló viharok.
Hogyan lehet egy efféle koncepciót annyira felturbózni 2024-ben, hogy a mai fiatalokat is lekösse, na meg az idősebb generáció a nosztalgiafaktor miatt újra beüljön egy Twister-filmre a mozikba? Nos, segít, ha olyan fiatal sztárokat nyer meg magának az ember a főbb szerepekre, mint a Normális emberekben brillírozó, rendkívül érzékeny színészi játékra képes Daisy Edgar-Jones és a Top Gun: Maverickből, valamint az Imádlak utálniból ismert Glen Powell. Ők ketten azok, akik a hazai mozikban július 11-től látható Twisters – Végzetes viharban versenyt futnak egymással a tornádók nyomában lihegve, és eközben még egy visszafogottabb romantikus kapcsolat is kialakul köztük.
A sztori főhőse az a Kate Cooper, aki a film elején a barátaival együtt egy iskolai projekten dolgozik, Daisy Edgar-Jones karakterét egy különös rögeszme hajtja, úgy véli, hogy bizonyos anyagokat egy tornádó kellős közepébe juttatva le lehet állítani a pusztító időjárási jelenséget. A lány nem is tévedhetne nagyobbat, a viharvadászat ugyanis egészen durva tragédiába torkollik, aminek a vége az lesz, hogy Kate elköltözik New Yorkba, maga mögött hagyja a tornádók kergetését, és hallani sem akar az egészről, ha rajta múlik. Nem rajta múlik, mert egy napon beállít hozzá egyik régvolt barátja, Javi (Anthony Ramos), és visszarángatja a Twisters hősnőjét Oklahomába, ahol a tornádók nagyobb veszélyt jelentenek, mint valaha. Na, és mindezen felül helyi őrültek egy bizonyos, magát modern cowboynak képzelő fickó, Tyler Owens (Glen Powell) vezetésével YouTube-megtekintésekért csinálnak minél nagyobb őrültségeket a milliós közönségüknek.
Az HBO-sorozat, az Eufória régóta halogatott harmadik évadának forgatása 2025 januárjában kezdődik, és úgy tűnik, a szereplőgárda jelentős része is visszatér a folytatásra.
Az Eufórianem csak a magas nézőszámokkal remekelt, hiszen a szakma elismerését is többször kivívta, miután eddig mind a két évad a díjátadó szezon erős esélyesének bizonyult.
A sorozat eddig 25 Emmy-jelölést kapott és kilencet nyert. A győzelmek között van két elismerés Zendaya számára a legjobb drámai színésznőnek járó kategóriában, egy pedig Colman Domingo számára a legjobb drámai vendégszereplőnek járó díjért.
Ezzel a 3. évad forgatása majdnem pontosan három évvel a 2. évad premierje után kezdődik meg. Az HBO eredeti terve szerint a sorozatot lezáró harmadik évad forgatása 2024 márciusában kezdődött volna, azonban ez több tényező miatt sem valósulhatott meg. Ilyen volt például, hogy 2023-ban az írók és színészek sztrájkba kezdtek, a sorozat szereplőinek népszerűsége pedig a szünet alatt az egekbe ugrott, így több más projektbe is belekezdtek. Maga az alkotó, Sam Levinson elhatározta, hogy az egész évadot ő veti papírra.
Ha napjaink tévésztárjai közül ki kellene választanunk azt a színésznőt, akit eddig az iparág méltatlanul elhanyagolt és mellékszerepekre kárhoztatott, akkor Rashida Jones neve az elsők között jutna az eszünkbe. A 48 éves színésznő olyan méltán híres szitkomokban lopta a show-t karrierje során, mint a The Office amerikai változata és a Parks & Recreation, valahogy mégse kapta meg azt a rivaldafényt, amit igazából rég kiérdemelt volna. Most jött el az ideje, hogy Rashida Jones kitörjön a másodhegedűsök közül, és ott legyen az Emmy-esélyesek között, a színésznőben ugyanis az Apple TV+-on július 10-én bemutatott Sunny című sci-fi sorozat készítője, Katie Robbins meglátta a lehetőséget. Rashida Jones pedig köszöni szépen, él vele, és brillírozik egy olyan robotos thrillerben, amely önmagában is izgalmas, a cinikus, technofób főszereplő miatt meg pláne azzá válik.
A Sunny története szerint valamikor a jövőben járunk, Japánban, ahol az emberiség a mesterséges intelligenciának köszönhetően hátradőlt, és gépekre bízott mindent. A robotok nemcsak mosogatnak, vezetik a háztartást ebben a világban, hanem képesek akár lelki társként is funkcionálni. Utóbbival akkor szembesül a sorozat főszereplője, a Rashida Jones-féle Suzie, amikor párja és egyetlen gyerekük egy repülőbalesetben odavesznek, és ő teljesen magára marad. Férje, Masa (Hidetoshi Nishijima) cégétől azonban kap a gyászoló feleség egy Sunny nevű robotot. Sunny barátságos, kedves, sokat mosolyog, ám minden igyekezete ellenére egészen hátborzongató. Pont ezért annyira durva, hogy a széria második részére a gépeket gyűlölő, az MI-től viszolygó Suzie mégis eljut odáig, hogy a robottal együtt aludjon.
Az Amerika Kapitány: Szép új világ lesz a negyedik film az ikonikus amerikai szuperhős filmsorozatában, és az első olyan, ahol a kapitány szerepében az eddig Sólyomként ismert, Anthony Mackie által alakított Sam Wilson-t láthatjuk – írja a Variety.
A Kapitány pajzsát Mackie a Chris Evans által alakított Steve Rogers-től veszi át, aki az előző három Amerika Kapitány és a négy Bosszúállók filmben is megjelent. A 2019-es Bosszúállók: Végjáték-ban Steve Rogers búcsút vett szuperhőstársaitól, és visszament az időben, hogy új életet éljen egykori szerelmével.
Az új előzetesben Sam Wilsont a Harrison Ford által alakított Thaddeus „Thunderbolt” Ross amerikai elnök fogadja, aki Amerika Kapitányt az amerikai a katonaság rangjaiba akarja állítani, innen aztán gyorsan felpörög az akció, amikor a szuperhős megállít egy merénylőt a Fehér Házban.
Az előzetes végén egy gyors pillantást kapunk a film legizgalmasabb új karkterére, Vörös Hulk-ra, egy másik gamma-sugárzás által kreált szörnyetegre, aki a képregényekben Thunderbolt Ross alteregója. Azonban még nem tudni, hogy a film követi-e a képregények cselekményét vagy netán egy másik karaktert láthatunk a vörös,tomboló szörnyként.
Hetvenöt éves korában elhunyt Shelley Duvall amerikai színésznő. Nevét főleg horrorfilmekből ismerhettük, mint a Stanley Kubrick által rendezett 1980-as Ragyogás, vagy a három évvel korábban elkészült Három nő. Ennek ellenére könnyedebb filmekben is szerepelt, ő volt a szintén 1980-ban forgatott Popeye kedvese, Oliva Oyl.
Halálának hírét élettársa, Dan Gilroy közölte a Hollywood Reporterrel. Elmondása szerint Duvall álmában hunyt el a 75. születésnapján cukorbetegséggel kapcsolatos komplikációk után.
A kedves, csodálatos élettársam és barátom elhagyott minket. Túl sokat szenvedett az utóbbi időben, most már viszont szabad. Repülj, gyönyörű Shelley
– mondta Gilroy.
A Shuddernél nem viccelnek, amikor ijesztgetésről van szó, a horrorra specializálódott online videótár időről időre megörvendezteti a népet különleges néznivalókkal, legyen szó ördögűzéssel megspékelt 70-es évekbeli talkshow-ról, vagy egy TikTok-szenzációvá váló rémmeséről. Az idei év eddig se volt gyenge, ha horrorrajongó az ember, de most ismét egy igazi nyalánkságnak örülhet, vagy legalábbis azok, akik nem vetik meg a vérben fürdő, retró körítésű slashereket.
Az In a Violent Nature című kanadai horrorfilm úgy újít most a műfajon, hogy a Péntek 13 és A texasi láncfűrészes című kultuszfilmek örökségében is nyakig merül egyszerre – a Chris Nash által írt és rendezett alacsony költségvetésű horror ugyanis egy kegyetlen maszkos sorozatgyilkost állít a középpontjába, ám egy meglepő ötlettől vezérelve végig a marcona főgonosz szemszögéből kísérhetjük figyelemmel, ahogy a rémség mindenkit eltesz láb alól, aki csak az útjába kerül.
A vérontást az indítja be, hogy valahol Ontarióban, az isten háta mögött néhány nagyszájú tinédzser egy elhagyatott sufniban talál egy gazdátlan medaliont... vagy legalábbis ők azt hiszik, hogy nem tartozik senkihez, mert abban a pillanatban, amikor elemelik az ékszert, a föld alól előbukkan egy torz alak. Erről a Stephen King legrosszabb rémálmaiból kipattant lényről idővel megtudjuk, hogy egy tragikus körülmények között elhunyt helyi lakos, Johnny (Ry Barrett) az, aki innentől mindent elkövet azért, hogy bosszút álljon azokon, akik megzavarták nyugalmát. Visszafogott módon, de a természetfeletti erők is közrejátszanak ebben a slasherben, ami közel sem azt a túlfűtött, bulizós, majd végül megcsonkolt hullákban gazdag hangvételt célozza be, mint amit a Péntek 13 által beindított vonulattól megszokhattunk.
Korántsem hozott átütő sikert a Kevin Costner rendezésében és főszereplésével készült westernfilm, a Horizont: Egy amerikai eposz, amelyről láthatóan nem csak a kritikusok, de a moziba járók sem voltak jó véleménnyel.
Legalábbis a számok mindenképpen ezt mutatják, ugyanis a film a gigantikus kiadások ellenére mindeddig alig 25 milliót termelt vissza a pénztáraknál világszerte. Így nemhogy nem hozott nyereséget, de óriásit buktak a készítők a filmen – írja a The Guardian.
(A cikk spoilereket tartalmaz a WandaVision és a Doctor Strange az őrület multiverzumában című Marvel-produkciókkal kapcsolatban)
A Marvel bemutatta az első előzetest az Agatha All Along című új sorozatához, amely a Disney+ WandaVision című sikerszériájának közelgő spinoffja lesz (mellékága). Kathryn Hahn ismét Agatha Harkness szerepébe bújik, aki a WandaVision negatív karakterét, vagyis Vanda Maximoff boszorkányának ellenfelét jelentette. A sorozat készültét még 2021-ben Jac Schaeffer, a WandaVision vezető írója és executive producere erősítette meg a Varietynek.
A hírhedt Agatha Harkness lecsúszva és hatalom nélkül találja magát, miután egy gót tinisrác segít kiszabadítani őt egy eltorzult varázslatból. A nő érdeklődését felkelti, amikor a fiú könyörög neki, hogy vigye el a legendás Boszorkányok útjára, egy mágikus próbatételekből álló túrára, amelyet ha túlél, a boszorkányt azzal jutalmazza, ami hiányzik neki. Agatha és a titokzatos tinédzser együtt összehoznak egy kétségbeesett szövetséget, és elindulnak lefelé úton
– áll a hivatalos promószövegben, amely még csak apró ízelítőt ad abból, amibe a trailer már egy sokkal mélyebb betekintést enged.
A főbb szerepekben többek között Aubrey Plaza, Joe Locke, Patti LuPone, Sasheer Zamata, Ali Ahn és Debra Jo Rupp tűnnek fel. A trailer keveri a műfajokat, hiszen úgy kezdődik, mint egy keménykötésű gyilkossági krimi, Hahn egy nyomozót alakít, aki Wanda holttestét vizsgálja (miután látszólag meghalt a Doctor Strange az őrület multiverzumában végén). Aztán mindenféle boszorkányos fondorlat történik, és a végén Agatha újra összeáll néhány régi boszihaverjával, hogy visszaszerezze az erejét.
A WandaVision című sorozatban Hahn először Agnesként mutatkozik be, Wanda Maximoff és élettársa, Vízió kíváncsi szomszédjaként Westview-ban. Végül Agatha néven felfedi valódi kilétét, aki egy hatalmas boszorkány, és évszázadok óta él mágikus képességeinek köszönhetően. A WandaVision fináléjában Agatha és Wanda között zajló epikus harc után a szuperhős arra használja erejét, hogy csapdába ejtse Agathát, aki Agnes álszemélyiségében marad.
2023 végén új horrorfilm érkezett a Netflixre, már magyar szinkronnal is elérhető. A halál nővére című alkotás a 2017-ben – a Sony Pictures égisze alatt – megjelent Verónica című film előzménytörténete. Mindkét spanyol horror a természetfeletti zsánert járja körül, azonban kellően eltérő megközelítéssel.
A mostani alkotás egy jóval művészibb, letisztultabb, moralizálóbb elgondolás. Noha mindkét film rendezője Paco Plaza, A halál nővére nem a klasszikus, rémisztgető, jump scare központú műfajt idézi.
Sokkal inkább tendál a művészhorrorok irányába, noha nem hoz új, szélsőséges vagy igazán egyedi megoldásokat.
A halál nővére, ha röviden szeretnénk leírni, egy olyan apáca történetét meséli el, akit gyerekkorában különlegesnek tartottak, sokat várnak el tőle, ő pedig nehezen viseli ezt a terhet. Elsősorban az ő megpróbáltatásait láthatjuk, a lelki teher alatt roskadozó fiatal lányt, akit körbezár a misztikum és a paranormális jelenségek hada.
A Sárkányok háza eddig sem volt egy konfliktusoktól mentes történet, de a második évad negyedik epizódjáig kellett várnunk, hogy végre megkapjuk azt a Trónok harca előzménysorozatától, amire titkon mindenki várt: hogy a Targaryenek tűzokádó bestiáikon lovagolva egymásnak essenek. Egymással táncoló, vagyis inkább viaskodó sárkányokból nem volt hiány az idehaza a Maxon július 8-án bemutatott részben, a zöldek és a feketék összetűzése egy kisebb várnál, Varjúpihenőnél eszkalálódott, ahol a Criston Cole (Fabian Frankel) által vezetett sereg került szembe Rhaenysszel (Eve Best) és sárkányával. Azzal a Rhaenysszel, akiből Westeros uralkodója is válhatott volna, ám végül így is beírta magát a nagyok közé, a trónkövetelő Rhaenyra segítőjeként. (Vigyázat, innentől spoilerekkel folytatjuk!)
A negyedik rész legsokkolóbb fordulatának elszenvedőjével, a Rhaenyst alakító Eve Besttel egy kerekasztalos Zoom-interjú keretein belül beszéltünk, ahol a színésznő az Indexnek arról mesélt:
A második évad negyedik epizódja igazán letaglózó csatát hozott. Tudna róla mesélni, hogyan vették fel a sárkányos jeleneteket?
Amit a képernyőn látnak, nagyon eltér attól, mint ahogy egy sárkányos ütközet forgatása zajlik. Olyankor mindenfelől zöld hátterek vesznek körbe minket, és egy elektronikus, mozgó bikát kell megülnünk, ami a méreteit tekintve akkora, mint egy ház. Lépcsőn kell felmenni hozzá, olyan magasan van, és oda is vagyunk kötve hozzá. Úgy kell elképzelni, mint egy biztonságosabb rodeót. Aztán elveszik a lépcsőket, és ott maradunk iszonyatosan magasan, egyedül, folyamatosan mozgásban, és a földről a stáb tagjai óriási levélfújókkal fújják a szelet az arcunkba. Ha mindez nem lenne elég, a készítők biztosra mennek, és két, repülőgép-hajtóműhöz hasonló szerkezettel további légörvényeket generálnak, ezek úgyszintén bennünket fújnak.
Sokan azt gondolják, hogy egyszerre vesszük fel ezeket a snitteket, de nem így van. A fiúk, Tom Glynn-Carney és Ewan Mitchell mindketten külön forgattak. Nekik is, és nekem is egyedül kellett dolgozni. Minden alkalommal, amikor mondjuk Vhagarral vagy Aemonddal fizikai összetűzésbe keveredünk, az csupán a képzeletben létezik. A legtöbbször ezt úgy oldják meg, hogy ahol Aemond lenne, oda tesznek egy teniszlabdát, és azzal helyettesítik Aemondot.
Csak ezt a sorsdöntő jelenetsort, az Aemonddal való harcot két héten keresztül forgattam.
Kisebb részleteket vettünk fel egymás után, de ahogy haladtunk előre, úgy váltak a mozdulatok egyre komplexebbé. Előfordult, hogy olyan dolgokat kértek tőlem a készítők, amelyekhez túl merevnek éreztem magam. Egy ponton túl úgy gondoltam, ezt a sárkánylovaglás dolgot nem nekem találták ki. Saját maga körül teljes fordulatokat tett az elektronikus „bika”, amin ültem és valami elromlott, vagy nem tudom, mi történhetett, de az lett a vége, hogy fejjel lefelé lógtam a bakról, és nem vették észre a többiek. Felkiáltott a rendező, hogy „ennyi”, és mindenki ment a dolgára, beszélgetni, cigizni, én meg ott rostokoltam. Üvöltöznöm kellett, hogy „szedjetek le, valaki szedjen le innen”! Szürreális élmény volt, de hát a sárkányháton lovaglást annak is képzeli el az ember.
A DreamWorks Animation bejelentette, hogy a Shrek 5 hivatalosan is fejlesztés alatt áll, és a megjelenési dátum 2026. július 1. lesz. A Shrek eredeti sztárjai, Mike Myers (Shrek hangja), Eddie Murphy (Szamár hangja) és Cameron Diaz (Fiona hangja) is visszatérnek. Antonio Banderas visszatérése Csizmás, a kandúr szerepében viszont még nem nyert megerősítést – írta meg a Variety.
A Shrek 5 rendezője Walt Dohrn lesz, aki a Shrek 2 és a Harmadik Shrek írója és művészeti vezetője volt, valamint a Shrek a vége, fuss el véle-történetének agytrösztje, amelyben Rumpelstiltskin hangját is ő adta. Az ötödik rész producere a franchise-ba visszatérő Gina Shay és az Illumination alapítója, Chris Meledandri lesz, Brad Ableson pedig a társrendező.
Murphy júniusban elárulta, hogy már elkezdte a hangfelvételeket a filmhez, és legközelebb egy Szamár-spin-off-filmet fog készíteni.
Hónapokkal ezelőtt kezdtünk el dolgozni. Megcsináltuk. Felvettem az első felvonást, és még idén megcsináljuk, befejezzük. A Shrek kijön, és utána Szamárnak is lesz egy saját filmje
– mondta Murphy pár hete.
A Shrek-franchise 2001 és 2010 között négy egész estés részt élt meg. Az eredeti Shrek a DreamWorks Animationt a világszerte 487 millió dolláros bevétellel hatalmas stúdióvá tette. A film lett az első Oscar-díjas az animációs film kategóriában – a Szörny Rt. elől elhalászva a díjat. A Shrek 2 928 millió dolláros bevételt hozott, és mindkét film versenyben volt a cannes-i filmfesztiválon az Arany Pálmáért. Bár a Harmadik Shrek és a Shrek a vége, fuss el véle kevesebb elismerést kapott, mint az első két film, mégis 813 millió és 752 millió dolláros bevételt termeltek világszerte. A Csizmás, a kandúr mindkét része szintén mozisiker volt, 555 millió, illetve 484 millió dolláros bevétellel.
Amint arról a Variety 2018-ban beszámolt, a Universal Pictures megbízta Meledandrit (aki a Gru-sorozat és a Super Mario Bros.: A film producere is), hogy felügyelje a stúdió Shrek és Csizmás, a kandúr franchise-ainak újjáélesztését. Az animációs guru akkoriban ragaszkodott hozzá, hogy ne nyúljanak a sorozat szereplőit megszólaltató szinkronhangokhoz, amelyek a Shrek-filmek sikerének kulcsát jelentették.
Megjelent az első hivatalos előzetese a Gladiátor 2-nek, amely a Paramount Pictures YouTube-csatornáján lett közzétéve.
Sokan kételkedtek, hogy a folytatás képes lesz-e felérni a Russell Crowe főszereplésével készült első rész ikonikus mivoltához, de az eddigi hírek pozitívak. Pár hete már megtörtént az első tesztvetítés is, amiről rengeteg jót lehetett hallani.
A film történetileg a Krisztus utáni 200-as évek elején játszódik, ahol két császár, Geta és Caracalla apjuk parancsát követve próbálnak párhuzamosan uralkodni, azonban nem képesek osztozni a hatalmon, amely konfliktus egyikük halálához vezet. Hogy a történelem ezen szakaszából pontosan milyen film kerekedik, egyelőre nem tudni.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy az első hivatalos fotók is megjelentek a közösségi médiában, amelyek rengeteg jóval kecsegtettek a fanatikusok számára.
Ahogy arról a People magazin is beszámolt, érkezik Az ördög Pradát visel folytatása. Egyelőre nem sokat tudni a projektről, de annyit biztosan, hogy a munkálatok megkezdődtek, és két név már fixen ott lesz az eredeti csapatból. Egyikük Aline Brosh McKenna, aki a 2006-os film forgatókönyvét is jegyzi – az írónő elvileg már dolgozik is az új történeten. Másikuk Wendy Finerman producer, aki többek közt az első rész sikeréért is felelt.
További hírek terjednek arról, hogy az eredeti alkotást vászonra varázsló rendező, David Frankel szintén lehet, hogy elfoglalja helyét a direktori székben, noha egyelőre még csak tárgyalnak vele a projektről.
Hol is kezdjük? Talán érdemes az okokkal. Elmentünk megnézni egy filmet, abban bízva, hogy Dakota Fanning főszereplésével csak nem lehet annyira rossz. Tévedtünk. Nem kicsit, nagyon.
Annak ellenére megnéztük, hogy tudtuk, a színésznő olyan, mint a mesében:
hoz is ajándékot, meg nem is.
Esetében ez inkább a „le is dózerolom a vásznat jó pillanatokkal, meg nem is”. Itt ugyanez történt. A figyelők című – horrornak aligha nevezhető – fantasyalkotás olykor szép, látványos és izgalmas pillanatokat hoz, de a történet idővel teljesen szétesik. Rengeteg a logikai hiba, miközben a film a legvégén fogja, és átlövi a néző fejét egy „ez meg mi a franc volt?” feliratú csavarral. De ne rohanjunk ennyire előre, kezdjük a legelején!
Bár sokáig húzódott és egy bizonyos ponton úgy tűnt, hogy kudarcba fullad a Paramount Skydance általi felvásárlása, július elején már egészen biztató hírek kezdtek szivárogni, hogy ismét tárgyalóasztalhoz ültek a felek. Vasárnap pedig már hivatalossá is vált a megállapodás: a David Ellison vezette Skydance Media megállapodást kötött a Paramount Globallal, amelynek értelmében Ellison lesz a továbbfejlesztett Paramount elnöke és vezérigazgatója, míg az NBC Universal korábbi vezérigazgatója, Jeff Shell elnökként veszi át az operatív irányítást – írta meg a Variety.
1987-ben apám, Sumner Redstone felvásárolta a Viacomot, és megkezdte a ma Paramount Global néven ismert vállalkozások összeállítását és fejlesztését. Az volt a víziója, hogy »a tartalom mindenekelőtt«, és mindig is elkötelezett volt amellett, hogy nagyszerű tartalmakat nyújtson a világ minden táján élő közönség számára
– mondta Shari Redstone (a National Amusements Inc. [NAI] többségi tulajdonosa, amely alá tartozik a Paramont) az egyezség bejelentésekor, vasárnap késő este. „Ez a vízió maradt a Paramount sikerének középpontjában, és eredményeink a vállalatnál dolgozó hihetetlenül tehetséges, kreatív és elkötelezett emberek közvetlen eredményei is. Tekintettel az iparágban bekövetkezett változásokra, szeretnénk megerősíteni a Paramountot a jövőre nézve, miközben biztosítjuk, hogy a tartalom maradjon a fókuszban. Reményeink szerint a Skydance-tranzakció lehetővé teszi a Paramount további sikerét ebben a gyorsan változó iparágban. A Skydance a Paramount régi gyártási partnereként jól ismeri a Paramountot, és világos stratégiai elképzelésekkel, valamint a növekedés következő szakaszához szükséges erőforrásokkal rendelkezik. Hiszünk a Paramountban, és mindig is hinni fogunk benne” – tette hozzá a vezér.
A film producere az Apple és maga a Forma–1 lesz, forgalmazója pedig a Warner Bros. Pictures.
Az egyik főszereplő, Brad Pitt egy fiktív pilótát alakít, aki szeretné visszaszerezni egykori dicsőségét a pályán.
Ahhoz képest, hogy a Mind idegenek vagyunk (All of Us Strangers) című drámát a tavalyi év legjobb független filmjei között tartják számon a szakmán belül, és az Andrew Haigh által írt és rendezett produkció hat BAFTA-jelölést is kapott, valahogy ez a film a mai napig nem tört be a köztudatba. Legalábbis nem annyira, mint amennyire egy ennyire szívbe markoló és komplex történet megérdemelné, merthogy kettő az egyben csomagolásban nem csupán egy érzelmi hullámvasúttal felérő románcot kapunk ebben a nagyjából 100 perces játékidőben, hanem egyszersmind egy gyásszal átitatott családi rémhistóriát is. Ritka egyveleg, az meg főleg ritka, hogy két ennyire mély szálat ilyen érzékenységgel szőjön össze egy alkotó.
A Mind idegenek vagyunk főszereplője egy Adam (Andrew Scott) nevű forgatókönyvíró, aki éppen egy kis képernyős szkripten dolgozik, ám hiába lenne adott minden körülmény hozzá, hogy az alkotói munka gördülékenyen haladjon előre, a 40-es éveiben járó férfi láthatóan írói válsággal küszködik. Akármikor leül a laptopja elé, nemhogy mondatokat nem talál, még csak szavakat sem. Pedig tényleg nyugodalma van a művésznek, egy frissen épített londoni emeletes házban lakik, tágas szobájából festői tájra bámulhat reggeltől estig, ám valami mégis hiányzik hősünknek. A magány az, ami a lelkét nyomja Adamnek, de csak addig, míg be nem kopogtat hozzá az egyetlen szomszédja, a szintén az épületben élő, Paul Mescal-féle Harry, azzal a kérdéssel, hogy nem isznak-e meg valamit együtt.
A tervezett Arkham Asylum tévésorozat már nem készül tovább a Maxnál, tudta meg a Variety. Ahogy arról a portál 2022 októberében beszámolt, Antonio Campos érkezett volna a sorozat írójának és showrunnerének, és a történet eredetileg Matt Reeves-fele The Batman világában játszódott volna.
Egy, a helyzetet ismerő személy szerint azonban csak Campos víziójának fejlesztése nem folytatódik. A forrás megjegyezte, hogy még mindig lehetséges, hogy a jövőben egy új, a hírhedt Gotham City-beli elmegyógyintézetben játszódó projektet létrehozzanak – de nem ez lesz az.
Június 17-én tért vissza a képernyőkre a Sárkányok háza második évada. A Trónok harca előzménysorozatának új részeiről George R. R. Martin, a fantáziavilág megalkotója is elmondta a véleményét.
Az amerikai forgatókönyvíró nemrég személyes blogján osztotta meg az eddigi tapasztalatait – írja a The Hollywood Reporter.
George R. R. Martin nem győzte dicsérni a Sárkányok háza második évadának részeit.
Az Agatha Christie stílusát idéző magyar krimikomédiában egy sor színészlegenda, a hazai és filmes színjátszás legnagyobb alakjai kaptak szerepet. A film főszereplője Kern András, a vásznon Pogány Judit, Jordán Tamás, Bodrogi Gyula, Koltai Róbert, Hámori Ildikó, Bálint András, Bánsági Ildikó és Takács Kati is feltűnik. A fiatalabb generációból szintén sok kiváló művész, mások mellett Hermányi Mariann, Stefanovics Angéla, Bánki Gergely, Gyöngyösi Zoltán, Keresztes Tamás, Herczeg Adrienn, Elek Ferenc és Pál András kapott szerepet.
Alexandre Dumas regényét Matthieu Delaporte és Alexandre de la Patellière adaptálta nagyvászonra, akik A három testőr: D’Artagnan (2023) és A három testőr: Milady (2023) című filmek forgatókönyvét is jegyzik, de közel tíz éve láthattuk már moziban a Hogyan nevezzelek? című kamaravígjátékukat is.
A friss Monte Cristo-adaptáció főszereplője egy fiatal tengerész, Edmond Dantès, akit hamisan vádolnak árulással, majd tárgyalás nélkül bebörtönöznek If várába, egy Marseille melletti zord szigeterődítménybe. Sok évnyi fogság után sikerül megszöknie, hogy Monte Cristo grófja személyében bosszút álljon azokon, akik hamisan vádolták meg.
Öt év után jövőre hivatalosan is visszatér Matt Murdock, azaz Daredevil (Fenegyerek). Az utoljára saját sorozatában bűnt üldöző szuperhős 2025 márciusában kap főszerepet a Daredevil: Born Again sorozatban – számolt be Brad Winderbaum az Official Marvel Podcast beszélgetős műsorában.
Igazi kreatív pokoljárás előzte meg, mire a Beverly Hills-i zsaru 4-et Eddie Murphyéknek sikerült tető alá hozniuk, elvégre ezen a filmen már az 1990-es évek közepén elkezdtek ügyködni. Jöttek-mentek az írók és rendezők, de a projekt végül évtizedekre megbicsaklott. Abból a szempontból nem csoda, hogy az 1994-ben vászonra került Beverly Hills-i zsaru 3. teljes csődnek bizonyult, amely nélkülözte az első két részre még jellemző humort, az izgalmas akciókat, és mindent, amiért a közönség megszerette Axel Foley nagyszájú karakterét.
Jó nagyot bukott a franchise, pedig az 1984-es első felvonást még Golden Globe-ra is jelölték, és Eddie Murphyt joggal dicsérték az egekbe a látottak alapján. Aztán a harmadik film után eltelt tíz, húsz, harminc év… mire a Netflixre július 3-án befutott a Beverly Hills-i zsaru: Axel Foley, mi meg remegő kézzel nyúltunk a távirányító után. Hiszen az efféle feltámasztási kísérletek többnyire borzasztóan szoktak elsülni.
A Beverly Hills-i zsaru: Axel Foley legnagyobb szerencséje, hogy nem rebootolni vagy remake-elni próbálja a filmsorozatot, helyette inkább beleáll a nosztalgiába, és egyenes ági folytatásként szolgál a trilógiának. Eddie Murphy karaktere Detroitban él, idős már, lassabban fut, nem ugrik olyan ügyesen, mint régen, de a csibészes humora még mindig kéznél van, ha szükség van rá. Na és a tettrekészsége is, amikor rosszfiúkat kell üldözni. Ez az idilli állapot akkor szakad meg, amikor Axel Foley-t újfent Beverly Hillsbe szólítja a kötelesség, ugyanis már felnőtt lánya, Jane (Taylour Paige) védőügyvédként olyan ügybe keveredik, ami könnyen a nő életébe kerülhet.
A Skydance Media és a Shari Redstone vezette National Amusements Inc. (NAI) csendben felmelegítette a tárgyalásokat a függetlenség napjának ünnepi hetében, és előzetes megállapodásra jutott a Paramount Global felvásárlásáról. Az ajánlatot a Paramount Global igazgatótanácsának különleges bizottsága fogja felülvizsgálni, amely tavaly év vége óta irányítja a médiaóriást – számolt be a Variety.
A Skydance Media és a RedBird Capital cégekkel kötött új megállapodás a feltételezések szerint tartalmaz egy 45 napos időszakot, amely alatt a Paramountnak és az NAI-nak jogában áll olyan ajánlattevőt keresni, aki megfelel a Skydance feltételeinek. A fordulat azért érdekes, mert a National Amusements június 11-én hirtelen véget vetett a Skydance-szel folytatott több hónapos tárgyalásoknak, mondván, hogy aggályai vannak azzal kapcsolatban, hogy a vállalat és partnerei képesek lesznek-e lezárni a tervezett 6 milliárd dolláros tranzakciót.
Nem egyértelmű azonban, hogy az új megállapodás gazdasági feltételei jelentősen változtak-e a múlt hónapban meghiúsulthoz képest.
Egy, a helyzethez közel álló forrás szerint a Skydance továbbra is ellenzi a National Amusements azon kérését, hogy a vállalatot nem vezető részvényesek is szavazhassanak az üzletről. Abban reménykedtek ugyanis, hogy a törzsrészvényesek többségének jóváhagyása segítene kártalanítani Redstone-t az elkerülhetetlen részvényesi perektől. Redstone a Paramount szavazati joggal rendelkező részvényeinek mintegy 77 százalékát birtokolja. A törzsrészvényesek viszont nyilvánosan kritizálták a Skydance-üzlet feltételeit, ahogy azok áprilisban és májusban folyamatosan kiszivárogtak a médián keresztül.
A Marvel-rajongók rengeteg észbontó cameót várnak a közelgő Deadpool & Rozsomák című filmben, de egy visszatérő X-Men színész már most kiderült: Aaron Stanford visszatér, mint John Allerdyce, alias Pyro. A színész a Deadpool & Rozsomák hivatalos trailerében bukkant fel, a rajongók nagy örömére. Stanford a 2003-as X-Men 2 című filmben debütált a mutáns Pyro szerepében, majd a 2006-os X-Men: Az ellenállás vége című filmben újra eljátszotta a szerepet. Most 18 év szünet után tért vissza, és „nagyon elégedett” az eredménnyel – számolt be a Variety.
Egyszerűen csak nagyon boldog voltam, hogy egyáltalán van jelmezem. Az eredeti X-Men-filmekben Pyro nagyon kevés jelmezt kapott
– mondta Stanford az Entertainment Weeklynek adott interjújában a Pyróként való visszatéréséről.
„Az X-Men 2-ben Pyro Xavier professzor mutánsiskolájában kezd – magyarázta –, a kommandósok berontanak az éjszaka közepén, a gyerekeknek pedig menekülniük kell. „Szóval a film felében pizsamában vagyok. Sosem kaptam meg azt a menő bőr, taktikai öltönyt, amit az összes X-Men visel. Szóval az, hogy most egy rendes szuperhősjelmezben voltam, ami valójában magából a képregényből származik, nagyon király volt” – lelkendezett a színész.
Hamarosan elérhető lesz a Dexter előzménye, a Dexter: Original Sin című sorozat a SkyShowtime platformján. Patrick Gibson alakítja majd Dexter Morgan címszereplőt, a Golden Globe-díjas Christian Slater játssza Dexter nevelőapját, Harry Morgan a gyilkossági nyomozót, Molly Brown pedig Dexter húgának, Debra Morgannek szerepében tűnik fel.
Az 1991-ben, Miamiban játszódó Dexter: Original Sin Dexter életét mutatja be, hogyan válik egy diákból bosszúálló sorozatgyilkossá. Amikor vérszomjas vágyait már nem veheti félvállról, Dexternek meg kell tanulnia uralkodni gyilkos ösztönein.
Az apja útmutatásával kidolgozott erkölcsi kódexet használva igyekszik megtalálni és megölni azokat az embereket, akik rászolgáltak arra, hogy kiiktassák őket a társadalomból anélkül, hogy a hatóságok célkeresztjébe kerüljenek. Ez komoly kihívást jelent a fiatal Dexter számára, amikor a miami rendőrségnél törvényszéki gyakornokként kezd dolgozni.
Az eredeti Dexter az Egyesült Államok egyik legsikeresebb sorozatává nőtte ki magát.
Rovataink a Facebookon