Több mint húsz éve bizonyos időközönként eljön az az idő, amikor képes vagyok hetekre elveszni egy játékban. Viszont csak egyetlen egy olyan játékfejlesztőt tudok mondani, ami 1997 óta képes egy-egy új játékával kimondottan extázist okozni nekem és még több millió embernek, ez pedig a Rockstar Games, a GTA-sorozattal világhírűvé vált stúdió. A máig minden idők legtöbb bevételét termelő szórakoztatóipari termékének (beleértve a mozifilmet, albumokat, mindent) számító GTA V után a Rockstar pár hete megjelentette egy másik népszerű játékának, a Red Dead Redemptionnek a folytatását, és újabb popkulturális mérföldkőhöz érkeztek.
Amikor az Epic Games januárban bejelentette, hogy összesen 40 millióan játszanak az általuk fejlesztett Fortnite-tal, már attól lekoppantak az állak. Pedig a fejlemények tükrében ez elenyészőnek mondható, mára ugyanis megötszöröződött a játékosok száma.
A 200 milliós határt novemberben sikerült átlépni; ez 60 százalékos növekedés a júniusi 125 millió játékoshoz képest. Fontos megjegyezni, hogy a felhasználók közül nem mindenki aktív: a 200 millióba azt is beleszámolják, akik csak egyszer próbálták ki a játékot. Ugyanakkor az Epic már azzal is rekordot döntött, hogy egyidejűleg 8,3 millióan játszották a Fortnite-ot.
Nemi erőszakkal vádolnak egy floridai férfit. A 18 éves Daniel Enrique Fabian a Grand Theft Autóval játszott, és amikor szünetet tartott a játékban, megerőszakolta a 15 éves barátnőjét. A bekapcsolt mikrofonon keresztül Fabian játékostársai hallották, amint a lány nemet mondott a közeledésére.
Kezdem a legvégén, szóval ha valaki azzal a szándékkal nyitotta meg ezt a cikket, hogy a sárga, sugárfertőzött földbe fogom beletaposni a Fallout legújabb részét, az most be is csukhatja: a Fallout 76 egy jó, helyenként nagyon jó játék, aminek egy percét sem untam, utálat pedig végképp nem jutott az eszembe. Tisztában kell azzal lenni, hogy mit nyújt: ez nem a Fallout 5, hanem egy fura, de jó szándékkal készült lábjegyzet a franchise-hoz, ami megpróbál egyszerre nagyon sok igényt kielégíteni, az én elvárásaimat pedig telibe találta.
Új Xbox One játékkonzolon dolgozik a Microsoft, írja a Thurott. Az új játékgép olcsóbb lehet az eddigieknél, mivel nem szerelnek bele optikai lemezmeghajtót, így nem lesznek alkalmasak sem DVD-k, sem blu-ray lemezek lejátszására.
Egy csapat játékos lefagyasztotta a Fallout 76 egyik multiplayer szerverét, legalábbis valami hasonló történt, miután egyszerre három atombombát is dobtak egy helyre, hogy lássák milyen speciális eseményt tudnak esetleg ezzel előidézni a játékban. Ha nem is pont úgy, ahogy várták, végül is sikerrel jártak, a játékszerver ledobta az ékszíjat a három nukleáris fegyver összehangolt detonációjakor.
A Microsoft bejelentette, hogy november 14-én, azaz szerdán érkezik a billentyűzet és az egér támogatása az Xbox One konzolhoz – írja a CNET.
Sosem egyszerű olyan sorozathoz nyúlni, ami évek óta parkolópályán van, és előtte is hosszasan gyengélkedett: Okubo Motohiro, a SoulCalibur producere augusztusban a Gamescomon arról beszélt, hogy már az is elég sok időt vett igénybe, hogy egyáltalán meggyőzzék a Bandai Namcót arról, hogy hat év után érdemes folytatni a SoulCalibur szériát, ha pedig a hatodik rész az előző két részhez hasonlóan rosszul teljesít, akkor simán lehet, hogy a SoulCalibur VI lesz a franchise hattyúdala.
Ebből elég jól látszik, hogy mekkora nyomás volt a fejlesztőkön, ezt pedig komolyan is vették, és sok tekintetben visszatértek a sorozat gyökereihez, sőt, helyenként remek ötletekkel tömködték be a korábbi lyukakat. Ettől még nem lett tökéletes játék a SoulCalibur VI, de a jelenlegi piacon bőven megállja a helyét, és nemcsak a fanatikusokat fogja órákig lekötni, hanem azokat is, akik csak levezetésképp szeretnének egy kicsit kardozni.
Két játékfejlesztő stúdió most már a Microsoft Studios része lett, írja az Engadget. Ráadásul pont olyan kettő, aminek valamennyi köze is van egymáshoz: az egyik az Obsidian, ami többek között a Fallout: New Vegast fejlesztette, a másik pedit az inXile, ami a Wasteland 2-t. Mindkét stúdió egyébként még az eredeti Falloutot fejlesztő Interplayből vált ki, és annyira jó a viszony közöttük, hogy hivatalos megegyezés van arról, hogy megosztják egymással a tapasztalataikat.
Naptárt lehetne igazítani a Call of Duty-játékokhoz, 2005 óta menetrendszerűen érkezik egy újabb verzió, a Call of Duty: Black Ops 4 már a tizenötödik kiadás volt a sorozatban, ennyi idő után viszont érezhetően kellett valami merőben új, hogy ne legyen tizenkettő egy tucat érzése az embernek, amikor újra meghallja a Call of Duty nevet. A Black Ops 4 mindent megtesz azért, hogy ez ne így legyen, és hosszú évek után újra remek játékot dobtak be a sorozatba.
Aki gyerek- vagy fiatal korában matatott legalább egy kicsit flippereken vagy játéktermi videojátékokon, az az Arcadiára belépve úgy érezheti magát, mint kisgyerek a cukorkaboltban. Ezt rögtön igazoltuk Huszti fotós kollégával, amikor jóval a hivatalos sajtóbejárás előtt, péntek délelőtt 11-kor megérkeztünk a Dürer Rendezvényközpontba, aztán egyszer csak délután kettő lett, nyitott a kiállítás, és elözönlötték a gépeket a látogatók.
Az ember teljesen elveszíti az időérzékét az Arcadián, ahogy jönnek elő az emlékek régi szocialista hotelek halljaiban vagy balatoni játéktermekben látott gépekről. És úgy általában a külvilágot is elég jól ki lehet zárni, amikor az a cél, hogy az 1943-ban annyira felturbózzuk a repülőnket, hogy az ellenfelek 100 százalékát lelőjük (az első pályán még nem jött össze, a másodikon már igen) vagy amikor a Golden Axe-ban Tyris Flare-rel (naná, hogy vele, neki van a legerősebb mágiája) gyalogsárkány hátára pattanva osztjuk a gonosz Death Adder (ejtsd: death adder) pribékjeinek a halált okozó testi sértést. És pontosan ez a gondtalan flowélmény az, amiért érdemes az Arcadiára járni.
A Rockstar játékstúdió bejelentette, hogy a Red Dead Redemption 2 nevű western játéka az első három napon 725 millió dollár bevételt hozott, ami forintban számolva egészen bődületes 207 milliárdos összeg. Ez nemcsak a játékiparban számít rendkívül jó eredménynek, hanem az egész szórakoztatóipar történelmének legjobb nyitóhétvégéjének könyvelheti el ez a játék.
Amikor szeptemberben kiderült, hogy a Nintendo után a Sony is felszáll a nosztalgiavonatra, csupán azt lehetett tudni, hogy 20 játékot telepítenek fel rá, de azt nem, hogy melyeket. Most viszont megjelent a teljes lista.
Tíz év telt el azóta, hogy a Valkyria Chronicles megjelent PS3-ra, és négy azóta, hogy Steamen is megvehető a játék, ez utóbbi pedig a jelek szerint bejött a Segának, ugyanis a sorozat legutóbbi, negyedik része a PS4, az Xbox One és a Nintendo Switch mellett PC-re is megjelent.
Ez már önmagában is jót tett volna az elmúlt években javarészt a PSP kézikonzolra száműzött sorozatnak, de a Valkyria Chronicles 4 nemhogy felér az első részhez, de az okos újításoknak köszönhetően túl is szárnyalja azt, és minden hibája ellenére simán az év egyik legszórakoztatóbb játéka tud lenni – már ha az ember meg tud békélni azzal, hogy gyakorlatilag az idő nagy részében egy kétségtelenül eposzi, de elég sablonos interaktív animét néz.
Öt ausztrálnak átkutatta a házát a rendőrség és befagyasztották a számláikat, amiért a gyanú szerint csalásra alkalmas szoftvert árultak a GTA 5 videójátékhoz, írja a TorrentFreak. Ez az első eset, hogy videójátékos csalás miatt razziázott valamelyik ország rendőrsége.
Korábban mobiltelefonoknál volt ilyesmire példa, most úgy tűnik, hogy az összeomlást előidéző rosszindulatú üzenetek elérték a játékonzolokat is. A friss hírek szerint Sony Playstation 4 tulajdonosok panaszkodnak arra, hogy a PS Messages üzenetküldő alkalmazásban fogadott üzenetek egyike olyan rosszindulatú karaktert tartalmaz, ami az üzenet megnyitásakor használhatatlanná fagyasztja a PS4-et.
Az egyetlen igazán népszerű sport vagy sportliga a világon, amelynek videójátékos változatában nem az EA Sports, hanem egy másik cég dominál: a kosárlabda, illetve az NBA. Nem véletlenül, hiszen az NBA a FIFA-val ellentétben nem ad kizárólagos licencjogot a stúdióknak, bárki csinálhat kosaras játékot ismert csapatokkal, ha megveszi hozzá a jogokat. A 2K pedig annak idején sikeresen legyűrte az EA Sportsot, amely hiába fejlesztgeti évről évre a rivális NBA Live-ot, egyelőre nincs túl sok esélyük a 2K-vel szemben. A legújabb 2K19 után azonban egyre kisebbnek látszik a lemaradásuk.
Joshida Kenicsiro, a Sony elnöke megerősítette, hogy már dolgoznak az új játékkonzoljukon. A Financial Times-nak nyilatkozó Kenicsiro szerint szükségszerű, hogy a vállalatnak legyen új generációs hardvere. Arra a kérdésre nem válaszolt, hogy az új konzol neve PlayStation 5 lesz-e.
A Sony, más cégekkel párhuzamosan a videojátékok streamelési lehetőségeivel is kísérletezik:
Pénteken jelent meg az év egyik legjobban várt játéka, az ókori Görögországban játszódó Assassin's Creed: Odyssey. Ez sorrendben a 11. játék abban a 11 éves sorozatban, ami arról szól, hogy különleges képességű harcosokkal járunk be egyre nagyobb területeket és városokat a történelem különböző korszakaiban. Ennyi idő alatt rengeteget finomodott a játékmenet, de ha belenézünk a 2007-es első játékba, akkor rájövünk, hogy az a játék még ma is elmenne egy közepes szórakozásnak, és olyan sok minden nem változott azóta. Pedig orrba-szájba jöttek az új játékok, kiegészítők és ígéretek.
De annak ellenére, hogy a legújabb játék zöme meg nagyon nagy részben a tavalyi, közepesen jó egyiptomi Originsre épül,
az év egyik legjobb videojátékos eseménye, hogy megjelent az Odyssey.
Régi pletyka, hogy a Google egy játékstream szolgáltatást akar kiépíteni, és ezen a héten hivatalosan is bemutatkozik a Project Stream nevű kezdeményezés. A keresőcég a Ubisoft kiadóval közösen fogja a Chrome böngészőben elérhetővé tenni az Assassin's Creed Odyssey nevű játékot, egyelőre egy korlátozott bétatesztben.
Öt évvel ezelőtt döntött úgy a Square Enix, hogy rebootolja az egyik legismertebb videojátékos franchise-t, a Tomb Raidert. Ez a gyakorlatban annyit jelentett, hogy a játék visszament a kezdetekhez, bemutatni Lara Croft történetét, és azt, hogyan lett belőle Tomb Raider. A (soft) reboot első részét imádta mindenki, a második részt is jól fogadták kritikailag, de anyagilag nem volt átütő siker, most pedig a harmadik, egyben befejező részen volt a sor, hogy kiderüljön, mi a vége az ifjú Lara első kalandjainak.
Vasárnap mérföldkőhöz érkezik a magyarországi esport: az új FIFA 19 megjelenésével szinte egy időben megrendezik az első hivatalos hazai versenyt, a K&H e-kupa FIFA 19 bajnokságot – írja az MTI.
Az Amazon az sokszereplős online multiplayer videojátékok bizniszébe is beszáll, már javában készül a New World című játékuk, amelyről most újabb részleteket adott ki a cég – írja a PC Gamer.
A Tokyo Game Show-n újabb trailert mutattak be Kodzsima Hideo titokzatos új játékáról, a Death Strandingről, de az eddigi kérdések megválaszolása helyett inkább ez is csak újabbakat vet fel – írja a Polygon.
A japán srác talán éppen elmúlt tizennyolc, de nagyon szigorú szemmel néz rám, és másodszor tolja arcomba a táblát, amire angolul is ráírták, hogy engedélyt kell kérni fotózás előtt. Én pedig másodszor próbálom elmagyarázni neki, hogy újságíró vagyok, és a cikkemhez a szituációt megmutató képeket szeretnék, nem pózokat. Azt, ahogy a cosplayesek sminkelnek, beszélgetnek, igazgatják a jelmezeiket. Persze nem hatom meg a srácot, én vagyok az, aki itt szabályt szeg, így harmadszor már a Makuhari vásárközpont egyik biztonsági őrével együtt érkezik. Feladom, és onnantól kezdve minden fotó előtt engedélyt kérek – csakhogy amint egy japán cosplayes kamerát lát, minden természetességet elhagy és mesterkélt testtartásba tekeredik. De igazából ez is része a Tokyo Game Show 2018 bájának.
Hosszú évek óta – lehet hogy egy évtizede – nem játszottam a Tetrisszel. Mármint a játékot nem alkalmi gombnyomogató módjára értem, hanem úgy rendesen, igazából: leülni a Tetris elé, és koncentrálni a hiányos sorokra, teljesíteni céltudatosan egyik pályát a másik után. Pedig gimnazista koromban elég nagy tetrises voltam, még bőven a kézi tetrisgépek megérkezése előtt, mindenféle C64-es mutációkat gyötörtem órákig (Duotris volt a kedvencem, ketten is lehetett játszani). Aztán egyik éjjel azt álmodtam, hogy egy Tetris-pálya alján vagyok, és fentről Tetris-elemek (legyünk pontosak: tetrominók) akarnak rám potyogni, de én mindegyiket elkaptam és bedobtam a helyére. Később azt is megtudtam, hogy ennek az „annyit játszom valamivel, hogy már teljesen áthatja az elmém” jelenségnek éppen Tetris-hatás a neve, egy 2009-es oxfordi kutatás pedig azt is kimutatta, hogy az intenzív tetrisezés segíthet PTSD-megelőzésben, traumatikus emlékek kialakulásában.
Japán minden videojáték-rajongó álma, a játékkultúra keleti pólusa – sőt, nyugodtan nevezhetjük egyik bölcsőjének is –, Mario, Pac-Man, a Space Invaders és annak a nagyon fura lóverseny-szimulátornak a hazája. Ugyanakkor hiába adott Japán a világnak megkerülhetetlen gémerikonokat, kicsit nehezen érthető és néha kifejezetten bizarr, ami náluk videojáték címén megy.
Legalábbis egy ideig ez így volt, aztán Kelet és Nyugat elkezdett közeledni egymáshoz: Amerika után Európa is rákattant a japán slágerjátékokra, az amerikai fejlesztők egy része felszedett keleti manírokat, miközben a japán fejlesztők egyre több nyugaton kitalált műfajt és toposzt dolgoztak át saját szájízük szerint (helló, Metal Gear Solid).
Ahogy pár órája a Makuhari vásárcsarnok felé lépdeltem, az jutott eszembe, hogy a Tokyo Game Show valahogy ennek a kulturális keveredésnek a jó példája. Sokban emlékeztet az olyan nyugati videojátékos expókra, mint az E3-ra vagy a Gamescom, ugyanakkor olyan különbségek is akadnak, amiken talán soha nem sikerül túllépni.
Keddi blogbejegyzésével valószínűleg temérdek retrógémer szívét dobogtatta meg Eric Lempel, a PlayStation egyik főmarketingese. A bejelentés szerint ugyanis idén december 3-án piacra kerül egy új Sony konzol, ami nem is annyira új, vagy legalábbis nem úgy: a PlayStation Classic a konzolpiaci retrótrendeket követve a legendás, 25 évvel ezelőtt debütált első PlayStation játékgép miniatürizált változata lesz, amire alapból húsz játékot fel is töltenek.
26 éve már, hogy az Atari 2600-ra megjelent a legelső Pókember-videójáték. Azóta a szórakoztatóiparban történt pár dolog Pókember-fronton, kezdve a '90-es évek népszerű rajzfilmjeitől a Sony sokadik mozifilmjein át egészen addig a pontig, hogy a filmóriássá váló Marvel is újragondolta a karaktert a moziban. Játékok tekintetében évtizedek óta megkerülhetetlen a franchise, pár évente megjelenik egy új pókemberes játék, azonban a mostani, szimplán csak Spider-man nevet kapó PS4-exkluzív játék a legjobb, amit valaha gyártottak.
Pénteken megérkezik a Steam játékboltba az első teljesen cenzúrázatlan, felnőtteknek szóló játék, amelyben szexuális aktussal és meztelenséggel találkozhatnak a gémerek.
Rovataink a Facebookon