Reklám nem volt, mégis világsiker

2019 február 15., 22:10 Módosítva: 2019.08.23 15:24
373
Szó szerint a semmiből, minden marketinges támogatás és előzetes hype nélkül jelent meg február elején az Apex Legends című videojáték, hogy azzal a lendülettel már az első héten jobban kilőjön, mint az elmúlt évek legnagyobb slágerének számító Fortnite. A fejlesztőcsapat Respawn a műfajhoz képest is példátlan eredményességgel hozta össze az összes népszerű lövöldözős játék legjobb elemeit, a végeredmény pedig szórakoztató, sőt, meglepően egyedi lett.

A játékiparban elég gyakori, hogy egy játék úgy jön ki, hogy senki nem tud róla, de ennek általában az az oka, hogy a fejlesztő nem tudja megengedni magának, hogy még a marketingre is költsön. Pont emiatt okozott óriási meglepetést, hogy pár napja egy A-listás fejlesztő gyakorlatilag aznap jelentette be új játékát, amikor az megjelent (pécére, Playstation 4-re, Xbox One-ra egyszerre). A kiadó - az egyik legkeménykezűbbnek és vaskalaposabbnak számító Electronic Arts - meg bele is ment ebbe.

Itt egyébként ki is fújnak a korszakalkotó ötletek, az Apex Legendsben ugyanis szinte semennyi eredetiség nincsen, az elmúlt évek trendjeit azonban olyan hatékonyan szintetizálták a fejlesztők, hogy ez a legkevésbé sem zavarja az embert. Azt egyelőre lehetetlen megmondani, hogy hosszú távon is kitart-e az őrület, de jelenleg úgy tűnik, hogy ez a játék minden gyermekbetegsége ellenére megizzaszthatja a piacot domináló Fortnite-ot.

Tovább

Kitört a világháború a gémervilágban

2019 február 14., 15:22 Módosítva: 2019.02.15 15:45
404
Egy emberként hördült fel a gémervilág január végén. A régóta várt Metro Exodus kiadója, a Deep Silver ugyanis két héttel a megjelenés előtt leszedte a játékot a legnagyobb online játékboltból, és átköltöztette annak legnagyobb riválisához. A játék átpozicionálása új fejezetet nyitott a Steam és az Epic Games háborújában, a dominanciáért folytatott küzdelem pedig bonyolultabb annál, mint amilyennek elsőre tűnik.

Szokott játszani videojátékokkal? Ha a válasz igen, nyilván találkozott már a legnagyobb online játékbolttal, a Steammel, sőt, jó eséllyel ragaszkodik is hozzá, és talán elege is van már abból, hogy csomó játékhoz más platformokat kell használni. A Steam egyeduralma kényelmes a játékosok számára, de nem biztos, hogy jót tesz a piacnak.

A megdöntésére tett kísérletek eddig rendre kudarcot vallottak – elég csak az EA közutálatnak örvendő próbálkozására, az Originre gondolni –, most viszont a Fortnite-vonaton száguldó Epic Gamesszel olyan kihívója akadt, aki tényleg megszorongathatja, ha okosan játssza ki a kártyáit. Az Epic a játékosokat a fojtogató monopóliumtól, a fejlesztőket meg a profit lenyúlásától mentené meg, az viszont még kérdéses, hogy a szereplők akarják-e a megváltást.

Here comes a new challenger

Az egész ügy még tavaly augusztusban kezdődött el, ekkor derült ki ugyanis, hogy az Epic Games őrületesen népszerű  játéka, a Fortnite nem fog felkerülni a Google Play Áruházba, helyette inkább a PC-s verzióhoz hasonlóan közvetlenül tőlük lesz majd letölthető. Ennek egyik oka az volt, hogy szerették volna megtartani a közvetlen kapcsolatot a vásárlóikkal, a másik – és nyilván ez a fontosabb – pedig az, hogy nem akarták osztozkodni a pénzen Google-lel.

Tovább

A halál visszatért, és okosabb, mint valaha

2019 február 5., 23:22 Módosítva: 2019.03.10 22:48
9
A Capcom összefércelte az első négy Resident Evil legjobb játékelemeit, és a harctérre küldte az 1998-as második rész felújított változatát. Korszerű csúcsminőség újra eladó – hirdette a fejlesztő, és a játékosok imádják is. Kis szépséghibával – helyesbítettek a szőrszálhasogató kritikusok, de alapvetően ők is elégedettek.

A drága olvasó bizonyára hallott már a Resident Evilről, de a név mindenkinek mást jelent. Van, aki a Milla Jovovich-féle filmekre asszociál, és elfogja a borzongás, míg másoknak az jut eszébe, hogy milyen volt anyázva kikeverni a V-Jolt nevű vegyületet egy playstationös horrorjátékban a kilencvenes évek második felében, majd rabjává válni egy kivételes akció-kalandjáték-sorozatnak.

A rendszeres Godmode-olvasók alighanem a játékokat is ismerik, de nincs rá garancia, hogy az összeset. A mulasztók kedvéért egy kis felzárkózással indítanánk. Gyorsteszt: ha a Leon, Jill, Tyrant, Wesker, Ada, Barry, Umbrella Corporation és Raccoon City tulajdonnevekből az összes ismerős volt, ne koptassa a szemét apróbetűvel, hanem görgessen tovább a nagyobbakig.

Tovább

Azt hihetnénk, Japánban egymást érik a Nintendo-boltok

2019 február 1., 15:06 Módosítva: 2019.02.01 18:49
4

Aki nem mélyült el eléggé Japán egyik leghíresebb gaming márkájának, a Nintendonak a cégtörténetében, azt hihetné, hogy Tokióban lépten-nyomon Nintendo Store-okba botlik az ember, hogy a nagyobb japán városokban is van 2-3 boltjuk, és hogy külföldön is sok helyen betérhetnek a klasszikus japán konzolgyártó termékeire vágyó vevők a nagy múltú cég üzleteibe. E bevezető után már bizonyára sejti az olvasó, hogy szó sincs ilyesmiről.

Tovább

Elnyűhetetlen a Nintendo kartonpapírjátéka

2019 január 28., 14:21 Módosítva: 2019.01.29 12:08
287

A Nintendo nem mindig volt videojátékos óriás; az 1889-ben alapított cég kézzel készített játékkártyák gyártásával tette be a lábát a játékiparba, később légyottokra specializált love hoteleket is működtetett, a hatvanas években pedig egy előrenyújtható műanyag manipulátorkar volt az egyik legnagyobb sikere. Hogy a vállalat megőrizte kísérletező kedvét, azt tavaly tavasszal is láthattuk, amikor piacra dobták a Labo nevű furcsa hibridet, az otthon buherált, kézzelfogható kartonpapírjátékok és a videojátékok szerelemgyerekét. Az akkor megjelent alapkészlet két játékán be is mutattuk a Labót egy videóban, Adél lányom segítségével:

Akkor bennem is az volt a Labóval kapcsolatos legnagyobb kétség, amit nagyjából minden teszt megjegyzett: oké, a koncepció működik, a gyerek jól szórakozik, de meddig fogja bírni a kartonpapír a strapát? Pár nap alatt tönkremegy, aztán lehet kidobni az egészet – és ezért fizessek egy kisebb vagyont? 2019-ből jelentem, hogy ez az aggodalom feleslegesnek bizonyult, sőt. Mutatom Adélt napjainkban:

Kezdjük a nagyjából húszezer forinttal, amit a vevőnek kell kiperkálnia egy Labo-készletért (amiben a kartonlapok mellett persze ott a minijátékokat tartalmazó szoftver is, amivel a kész papírkütyükbe lehet életet lehelni). Ez valóban sok pénz, ennyiért egy zsír új csúcsjátékot kapni, vagy akár kettőt is. Ha viszont mozijegyre vagy játszóházóradíjra fordítom ezt a pénzt, és belegondolok, Adél mennyit labózott, azt kell mondjam, a Labo sokszorosan megtérülő befektetés. (Persze, ha Adél ugyanennyi időt kirándult volna, az meg nulla forint, ez is egy szempont.)

Tovább

Pénzmosók paradicsomává vált a Fortnite

2019 január 19., 21:16 Módosítva: 2019.01.20 17:09
137

Rákaptak az online bűnözők a Fortnite-ra - jelentette  több kiberbiztonsági specialista cég is. A világ legnépszerűbb online videojátékát több mint 2 millióan játsszák, tavaly kb. 3 milliárd dollár bevételt generált, kizárólag a játék saját virtuális boltjának forgalmával, ahol különféle optikai tuningokat lehet venni a karakterekre. (Maga a játék egyébként alapvetően ingyenes.) A boltban a vásárlás kétlépcsős, először valódi pénzért kell virtuálisat venni - ezt V-bucksnak hívják -, majd azzal lehet a boltban fizetni.

A kiberbűnözők módszere, hogy vagy Fortnite-acountokat törnek fel, vagy lopott hitelkártyaszámokkal vásárolnak V-bucksot, majd az így szerzett virtuális pénzt a dark web piacterein adják tovább, persze olcsóbban, mint a hivatalos árfolyam, hogy legyen rá kereslet. A játékot fejlesztő és fenntartó Epic nyilatkozatai szerint nagyon komolyan veszik az ilyesmit, és a lehető legszigorúbban lépnek fel ellene - ezzel együtt a biztonsági szakértők azt mondják, havi 5 ezer körüli az ilyen visszaélések száma a játékban. A biznisz nemzetközi: az angol mellett orosz, arab, spanyol és kínai nyelven is zajlik.

Most a Fortnite a legkeményebb ellenfele a Netflixnek

2019 január 18., 13:34 Módosítva: 2019.01.18 14:42

Tavaly 16 milliárd dollár volt a Netflix bevétele, és bár rengetegen igyekeznek beszállni az online filmiparba, nem ezek a riválisok jelentik a legnagyobb veszélyt. A Netflix úgy látja, hogy mindenki a versenytársa, aki kijelzőn nézhető tartalmat kínál, és ebben az esetben bizony számolniuk kell a Fortnite világsikerével is.

Egyelőre vesztésre állnak.

2018 végén a Netflixnek 139 millió előfizetője volt világszerte, és az Egyesült Államokban a kijelző előtt töltött idő 10 százalékát náluk töltik el a nézők. Ez egész jónak mondható, bár más országokban messze nem ilyen rózsás a helyzet, részben a nyelvi korlátok miatt, hiszen a tartalmakat kevés nyelvre szinkronizálták.

Az viszont sokkal jobban aggasztja a Netflixet, hogy a Fortnite-ot kiadó Epic Games már tavaly novemberben 200 millióan regisztrált felhasználóról számolt be.

Tovább

90 millióan vannak a Steamen

2019 január 16., 15:53 Módosítva: 2019.01.16 17:26
1

Idén erős kihívóra talált a Valve a pc-s játékok piacán az Epic online boltjának elindulásával, ám a Steam egyelőre nagy erővel uralja a terepet. A társaság bejelentette, hogy a havi aktív felhasználóinak száma meghaladta a  90 milliót , miközben a napi látogatók száma 47 millió.

Tovább

Tizenhét kamerával készülnek a Battlefield-avatarok

2019 január 11., 13:14 Módosítva: 2019.01.11 17:46
55

Igazából az a jó a Las Vegas-i CES-ben, hogy a több ezer kiállító közt elég sok olyan akad, akik nem feltétlenül akarnak a látogatókra sózni valami tökéletesen felesleges biszbaszt, hanem szívesen és büszkén megmutatják, hogyan dolgoznak, miképp készülnek termékeik, és örömmel beavatnak kulisszatitkaikba. A Canon standján például nem csak a legújabb fényképezőgépek, objektívek és nyomtatók sorakoznak, de egy az átlagember által még sosem látott különleges szerkezet is helyet kapott az egyik pult mellett. A kb. másfél méter átmérőjű, félgömb alakú, öt szelvényből álló alumíniumvázra tíz Canon EOS 5D Mark IV és hét Canon EOS Rebel SL2 tükörreflexes digitális fényképezőgép, valamint tizenöt nagy fényerejű villanólámpa van rögzítve.

Tovább

Az Amazon is saját játékstreamert indítana

2019 január 11., 10:18 Módosítva: 2019.03.29 13:21
10

Saját videojátékos streaming szolgáltatót tervez az Amazon: a játékok a felhőben futnának, és onnan továbbítanánk a tartalmat az eszközeinkre. A játékokat nem kéne telepíteni, nincs szükség hozzájuk drága hardverre, és nem kéne fizetni értük, de a szolgáltatásért havi előfizetési díjat számolnának föl.

Több játékcég is fejleszt hasonló szolgáltatásokat. A Microsoft már dolgozik a saját digitális platformján, akárcsak a hardvergyártó Nvidia, illetve a Google, akik már tesztelik a saját szolgáltatásukat, a Project Streamet. A Sonynak már van saját játékstreamere: a PlayStation Now 99,99 dollár éves előfizetési díjért több mint 700 játékhoz nyújt hozzáférést.

Tovább

A Destiny és a Halo fejlesztője otthagyja az Activisiont

2019 január 11., 09:46 Módosítva: 2019.01.11 15:02
2

A Halo és a Destiny szériákat fejlesztő Bungie nyolc év együttműködés után otthagyja kiadóját, az Activisiont. Az elmúlt évek során a Bungie a Destiny két részét készítette a kiadónak; a multiplayer játékra kihegyezett FPS pc-re, Xbox és PlayStation platformokra jelent meg.

Tovább

Kevés igazán áttörő pc-s játék született 2018-ban

2018 december 28., 15:46 Módosítva: 2018.12.29 18:21
11

Megjelentette a Valve a Steam játékletöltő platform legkeresettebb pc-s játékainak szokásos év végi toplistáját. Nyilván nem kell belőle messzemenő következtetéseket levonni, mondjuk a globális pc-s játékipar működéséről és aktuális helyzetértől, meg hogy merre tart a gémeruniverzum, de azért pár érdekes dolog kiderül így is belőle.

Tovább

A legendás John Romero 18 új pályát csinál az eredeti Doomhoz

2018 december 12., 12:43 Módosítva: 2018.12.13 09:57
74
Ajándék az 1993-ben az egész játékiparban új korszakot jelentő Doom megjelenésének 25. évfordulójára: John Romero, a játékfejlesztés rocksztárja, a Doom és a Qake legendás designere és pályatervezője 18 vadiúj pályát csinált a negyedszázados szülinapra. Az eredeti Doomhoz készült kiegészítő ingyenes letölthető, de egy gyűjtői változat is van, a csili-vili doboz 166 dollár.

A Doom 25 év után ugyanannyira korszakos, mint egykor, az egész korabeli id software világ csúcsát jelentő multiplayer deathmatch valóság a játékfejlesztés új érájának kezdetét jelentette – hogy mennyire időtálló, jelzi, hogy John Romero, a Doom lelke, még most is minden héten doomozik egyet – mint azt tavaly a pesti turnéján is elmesélte.

Romero a 25. szülinapra 18 új pályát készített. A stílus az eredetihez hasonló, Romero azt mondja, olyat akart csinálni, ami nagyjából olyan, mintha egy eredeti ötödik epizód lenne. A játék zenéjét a maszkos-KFC-vödrös fellépéseiről is ismert metálgitáros, Buckethead készítette.

Tovább

A God of War az év legjobb videojátéka

2018 december 7., 13:09 Módosítva: 2018.12.08 12:56
35

Bár a játékipar Oscarjának is nevezik a Game Awards díjátadóját, ez a rendezvény nem a pompáról és az ünneplésről szól, hanem sokkal inkább arról, hogy a stúdiók jövőre milyen új címekkel és letölthető tartalmakkal szeretnék növelni a bevételeiket.

Tovább

Minecraft-szerű építkezés kerül a Fortnite-ba

2018 december 6., 14:18 Módosítva: 2018.12.06 16:57
1

Az Epic Games bejelentette a Fortnite Creative módot, amellyel először csak a Battle Pass tulajdonosai játszhatnak december 6-tól, majd egy héttel később a többi játékos is hozzáférést kap.

Mondhatnánk úgy is, hogy elminecraftosodik a Fortnite. Ebben a módban mindenki megalkothatja a saját szigetét, hogy azon harcoljon az online ismerőseivel.

Tovább

Digitális szoftverboltot nyit az Epic Games

2018 december 5., 17:03 Módosítva: 2018.12.05 20:42
3

Az Epic Games bejelentette egy saját szoftverbolt indítását, amely a Steam riválisa lesz, de a Mac és Windows rendszerek után Androidon is megjelenik. Ezek szerint jó tapasztalatokat szereztek azzal, hogy a Fortnite nevű játékukat nem adták ki a Google saját Play Áruház szoftverboltjában, hanem inkább manuálisan tették elérhetővé egy letöltőapp segítségével.

Tovább

Élet az álom után – 20 éves a Dreamcast

2018 december 1., 16:51 Módosítva: 2018.12.02 13:47
318
Húsz éve került piacra a Dreamcast, a Sega utolsó játékkonzolja. Rövid karrierjét jövőbe mutató megoldások, néhány remek játék, és katasztrofális üzletpolitikai döntések kísérték. A Sega három évvel a megjelenés után leállította a gép gyártását, de a független fejlesztők és az indie szcéna máig életben tartják. A játékfelhozatala alapján a Dreamcast csak egy lábjegyzet lesz a konzoltörténelemben, de a sorsa igazi Ikarosz-tragédia.

A jelen idő és a piaci követelmények figyelmen kívül hagyása, illetve néhány briliáns játékfejlesztő együttműködése – így lehetne egy mondatban összefoglalni a Sega konzolpiaci kísérleteit. A cég, aminek olyan játéktermi klasszikusokat köszönhetünk, mint az Outrun, a Golden Axe, az After Burner, vagy a Shinobi, 1988-ban dobta piacra a 16 bites konzolját, a Mega Drive-ot. Több mint 30 milliót adtak el belőle, de ezt a sikert soha többé nem tudták megismételni. Alig másfél évtizedet töltöttek a konzolpiacon, és ennek a korszaknak a Dreamcast volt a hattyúdala.

Tovább

Amikor megfájdul a szíved egy postakocsi kirablásakor

2018 november 29., 16:00 Módosítva: 2019.11.30 23:38
1242

Több mint húsz éve bizonyos időközönként eljön az az idő, amikor képes vagyok hetekre elveszni egy játékban. Viszont csak egyetlen egy olyan játékfejlesztőt tudok mondani, ami 1997 óta képes egy-egy új játékával kimondottan extázist okozni nekem és még több millió embernek, ez pedig a Rockstar Games, a GTA-sorozattal világhírűvé vált stúdió. A máig minden idők legtöbb bevételét termelő szórakoztatóipari termékének (beleértve a mozifilmet, albumokat, mindent) számító GTA V után a Rockstar pár hete megjelentette egy másik népszerű játékának, a Red Dead Redemptionnek a folytatását, és újabb popkulturális mérföldkőhöz érkeztek.

Tovább

Már 200 millióan játsszák a Fortnite-ot

2018 november 27., 17:03 Módosítva: 2018.11.27 22:44
338

Amikor az Epic Games januárban bejelentette, hogy összesen 40 millióan játszanak az általuk fejlesztett Fortnite-tal, már attól lekoppantak az állak. Pedig a fejlemények tükrében ez elenyészőnek mondható, mára ugyanis megötszöröződött a játékosok száma.

A 200 milliós határt novemberben sikerült átlépni; ez 60 százalékos növekedés a júniusi 125 millió játékoshoz képest. Fontos megjegyezni, hogy a felhasználók közül nem mindenki aktív: a 200 millióba azt is beleszámolják, akik csak egyszer próbálták ki a játékot. Ugyanakkor az Epic már azzal is rekordot döntött, hogy egyidejűleg 8,3 millióan játszották a Fortnite-ot.

Tovább

Egy tinédzser GTA-zás közben erőszakolhatta meg a 15 éves barátnőjét

2018 november 27., 15:40 Módosítva: 2018.11.28 15:49
220

Nemi erőszakkal vádolnak egy floridai férfit. A 18 éves Daniel Enrique Fabian a Grand Theft Autóval játszott, és amikor szünetet tartott a játékban, megerőszakolta a 15 éves barátnőjét. A bekapcsolt mikrofonon keresztül Fabian játékostársai hallották, amint a lány nemet mondott a közeledésére.

Tovább

A háború nem változik, de a Fallout igen

2018 november 25., 22:59 Módosítva: 2018.11.26 14:07
213

Kezdem a legvégén, szóval ha valaki azzal a szándékkal nyitotta meg ezt a cikket, hogy a sárga, sugárfertőzött földbe fogom beletaposni a Fallout legújabb részét, az most be is csukhatja: a Fallout 76 egy jó, helyenként nagyon jó játék, aminek egy percét sem untam, utálat pedig végképp nem jutott az eszembe. Tisztában kell azzal lenni, hogy mit nyújt: ez nem a Fallout 5, hanem egy fura, de jó szándékkal készült lábjegyzet a franchise-hoz, ami megpróbál egyszerre nagyon sok igényt kielégíteni, az én elvárásaimat pedig telibe találta.

Tovább

Lemeztelenített Xboxot adhat ki a Microsoft

2018 november 19., 13:05 Módosítva: 2018.11.19 14:30
4

Új Xbox One játékkonzolon dolgozik a Microsoft, írja a Thurott. Az új játékgép olcsóbb lehet az eddigieknél, mivel nem szerelnek bele optikai lemezmeghajtót, így nem lesznek alkalmasak sem DVD-k, sem blu-ray lemezek lejátszására.

Tovább

Leatombombáztak egy Fallout 76 szervert a játékosok

2018 november 19., 11:53 Módosítva: 2018.11.20 11:36
1027

Egy csapat játékos lefagyasztotta a Fallout 76 egyik multiplayer szerverét, legalábbis valami hasonló történt, miután egyszerre három atombombát is dobtak egy helyre, hogy lássák milyen speciális eseményt tudnak esetleg ezzel előidézni a játékban. Ha nem is pont úgy, ahogy várták, végül is sikerrel jártak, a játékszerver ledobta az ékszíjat a három nukleáris fegyver összehangolt detonációjakor.

Tovább

Itt a billentyűzet- és egértámogatás Xboxra

2018 november 12., 09:36 Módosítva: 2018.11.27 16:14

A Microsoft bejelentette, hogy november 14-én, azaz szerdán érkezik a billentyűzet és az egér támogatása az Xbox One konzolhoz – írja a CNET.

Tovább

Sok hűhó két kardért

2018 november 11., 23:03 Módosítva: 2018.11.12 13:06
35

Sosem egyszerű olyan sorozathoz nyúlni, ami évek óta parkolópályán van, és előtte is hosszasan gyengélkedett: Okubo Motohiro, a SoulCalibur producere augusztusban a Gamescomon arról beszélt, hogy már az is elég sok időt vett igénybe, hogy egyáltalán meggyőzzék a Bandai Namcót arról, hogy hat év után érdemes folytatni a SoulCalibur szériát, ha pedig a hatodik rész az előző két részhez hasonlóan rosszul teljesít, akkor simán lehet, hogy a SoulCalibur VI lesz a franchise hattyúdala.

Ebből elég jól látszik, hogy mekkora nyomás volt a fejlesztőkön, ezt pedig komolyan is vették, és sok tekintetben visszatértek a sorozat gyökereihez, sőt, helyenként remek ötletekkel tömködték be a korábbi lyukakat. Ettől még nem lett tökéletes játék a SoulCalibur VI, de a jelenlegi piacon bőven megállja a helyét, és nemcsak a fanatikusokat fogja órákig lekötni, hanem azokat is, akik csak levezetésképp szeretnének egy kicsit kardozni.

Tovább

Megint bevásárolt játékfejlesztőkből a Microsoft

2018 november 11., 09:30 Módosítva: 2018.11.12 12:25
30

Két játékfejlesztő stúdió most már a Microsoft Studios része lett, írja az Engadget. Ráadásul pont olyan kettő, aminek valamennyi köze is van egymáshoz: az egyik az Obsidian, ami többek között a Fallout: New Vegast fejlesztette, a másik pedit az inXile, ami a Wasteland 2-t. Mindkét stúdió egyébként még az eredeti Falloutot fejlesztő Interplayből vált ki, és annyira jó a viszony közöttük, hogy hivatalos megegyezés van arról, hogy megosztják egymással a tapasztalataikat.

Tovább

Éljen sokáig a halállottó!

2018 november 3., 19:08 Módosítva: 2018.11.27 16:14
105

Naptárt lehetne igazítani a Call of Duty-játékokhoz, 2005 óta menetrendszerűen érkezik egy újabb verzió, a Call of Duty: Black Ops 4 már a tizenötödik kiadás volt a sorozatban, ennyi idő után viszont érezhetően kellett valami merőben új, hogy ne legyen tizenkettő egy tucat érzése az embernek, amikor újra meghallja a Call of Duty nevet. A Black Ops 4 mindent megtesz azért, hogy ez ne így legyen, és hosszú évek után újra remek játékot dobtak be a sorozatba.

Tovább

Flippermennyország, gémerkánaán

2018 november 2., 22:06 Módosítva: 2018.11.03 19:55
121

Aki gyerek- vagy fiatal korában matatott legalább egy kicsit flippereken vagy játéktermi videojátékokon, az az Arcadiára belépve úgy érezheti magát, mint kisgyerek a cukorkaboltban. Ezt rögtön igazoltuk Huszti fotós kollégával, amikor jóval a hivatalos sajtóbejárás előtt, péntek délelőtt 11-kor megérkeztünk a Dürer Rendezvényközpontba, aztán egyszer csak délután kettő lett, nyitott a kiállítás, és elözönlötték a gépeket a látogatók.

Az ember teljesen elveszíti az időérzékét az Arcadián, ahogy jönnek elő az emlékek régi szocialista hotelek halljaiban vagy balatoni játéktermekben látott gépekről. És úgy általában a külvilágot is elég jól ki lehet zárni, amikor az a cél, hogy az 1943-ban annyira felturbózzuk a repülőnket, hogy az ellenfelek 100 százalékát lelőjük (az első pályán még nem jött össze, a másodikon már igen) vagy amikor a Golden Axe-ban Tyris Flare-rel (naná, hogy vele, neki van a legerősebb mágiája) gyalogsárkány hátára pattanva osztjuk a gonosz Death Adder (ejtsd: death adder) pribékjeinek a halált okozó testi sértést. És pontosan ez a gondtalan flowélmény az, amiért érdemes az Arcadiára járni.

Tovább

207 milliárd forintot termelt a Red Dead Redemption 2 egyetlen hétvégén

2018 október 31., 10:28 Módosítva: 2018.11.01 17:43
185

A Rockstar játékstúdió bejelentette, hogy a Red Dead Redemption 2 nevű western játéka az első három napon 725 millió dollár bevételt hozott, ami forintban számolva egészen bődületes 207 milliárdos összeg. Ez nemcsak a játékiparban számít rendkívül jó eredménynek, hanem az egész szórakoztatóipar történelmének legjobb nyitóhétvégéjének könyvelheti el ez a játék.

Tovább

GTA és Resident Evil is lesz a Playstation Classic konzolon

2018 október 30., 12:49 Módosítva: 2018.11.10 22:53
106

Amikor szeptemberben kiderült, hogy a Nintendo után a Sony is felszáll a nosztalgiavonatra, csupán azt lehetett tudni, hogy 20 játékot telepítenek fel rá, de azt nem, hogy melyeket. Most viszont megjelent a teljes lista.

Tovább