A kínai kormány bejelentette, hogy korlátozni fogják az új online játékok számát és a gyerekek videojátékozásra fordítható idejét. A korlátozások az ország legnagyobb techcégét, a Tencentet érintik a legérzékenyebben – írja a CNN.
A nagyon sokáig futó sorozatok központi dilemmája, hogy folyton emelni kell a tétet a sztoriban, mert ha nem teszik, unalomba fulladnak. Ha meg igen, könnyen nevetségessé válhatnak, mint például a szuperhősös képregények az utóbbi időkben, amikben galaxisokat reggeliző, dimenziókat ebédelő, és párhuzamos valóságokat vacsorázó übergonoszokat kell bemesélni minden füzetben, hogy a hősöknek legyen kit legyőzni, és izgalmasabb legyen a kaland, mint a múlt heti volt.
Ez a jelenség erősen megvan online szerepjátékoknál is: ha az egyik sztoriszál végén legyőzzük a sárkányt, akkor onnantól sárkányölő hősök vagyunk, nem lehet a következő küldetésben bedobni, hogy vadásszuk le a faluvégi gazda birkanyáját dézsmáló farkasokat. A World of Warcraft ennek megfelelően az elmúlt 14 évben ki is merítette a fantasy klisék teljes tárházát legyőzendő ellenfélként: voltak itt sárkányok, sárkányölő óriások, sárkányölőóriás-ölő sárkányok, démonok, volt időutazás, változatos csápos-nyálkás gigaszörnyek, és több mitológiára való fél- és egész isten. A legutóbbi kiegészítő, a Legion aztán az abszolút fokozhatatlanig tekerte fel az összes potmétert, a sztori végén a világot teremtő titánok belháborújába kavarodtunk bele, az egész univerzum elpusztítása volt a tét, amit persze megakadályoztunk, de közben véletlenül az egész bolygónk fel lett nyársalva egy kozmikusan bazinagy karddal.
Kész, nincs tovább, erre már nem lehet lapot húzni, vagy bedobni, hogy valójában Pamela álmodta az egészet.
Hosszú ideig tartó hype után megjelent az első gameplay videó a Cyberpunk 2077 nevű játékhoz. A Witcher-sorozat készítőinek új játékát eddig csak zárt ajtók mögött láthatták a kiválasztottak, azonban egy kriptikus Twitch-stream után a lengyel cég végre megmutatta, mire várhatunk az elmúlt évek legjobban várt játékától.
Ahogy néhány hete mi is megírtuk, az utóbbi évek egyik legsikeresebb játékát, a Fortnite-ot fejlesztő Epic úgy döntött, hogy a játék androidos változatát nem a hivatalos Play Áruházban teszi közzé, mert akkor részesedést kéne fizetnie az üzemeltető Google-nek. Így viszont biztonsági kockázatnak tették ki az appot külső forrásból letöltő játékosokat.
Most kiderült, hogy a félelmek be is igazolódtak: az appban komoly biztonsági rést találtak. Külön csavar a történetben, hogy ezt a Google fedezte fel, mert önszorgalomból mégis csak átvizsgálták az appot – írja a Mashable.
Szerdán a nagyközönségnek is megnyitott a kölni Gamescom, a várakozásoknak megfelelően rengetegen voltak kíváncsiak a legnagyobb európai videojátékos expó izgalmaira. Arról, hogy milyen a rendezvény már olvashattak nálunk, azóta igyekeztünk mindent kipróbálni a show-n. Természetesen ez lehetetlen küldetés a Gamescom méretei miatt, de néhány nagyobb nevet sikerült elvinni egy körre, a demók alapján pedig jobb, ha már most elkezdünk spórolni rájuk.
Amikor reggel betettem a lábam a kölni Gamescomra, még nem gondoltam, hogy a legnagyobb európai videojátékos expó első napján többet fogok sétálni, mint életemben bármikor. Ahogy azt sem, hogy a nagyközönség számára még meg sem nyitott kiállításon is akkora sorok lesznek, hogy órákig kell majd várni gyakorlatilag bármire.
Ettől függetlenül ugyanakkor a Gamescom kétségtelenül olyasvalami, amit legalább egyszer minden videojáték-rajongónak látnia kell, ennyi játék egy helyen ugyanis egészen le tudja taglózni az embert.
Szombaton meghalt Stein Róbert, a magyar videojáték-fejlesztés egyik meghatározó alakja. A hírről a Vakondok c. dokumentumfilm-sorozat készítői számoltak be a Facebook-oldalukon.
Egy német iparági szervezet döntése értelmében szabadon használható a videojátékokban a horogkereszt és más náci szimbólumok – írja a Telegraph.
Őszre ígérik a gémerek körében kultikus westernkalandjáték Red Dead Redemption folytatásának már többször elhalasztott megjelenését, ma pedig a fejlesztő Rockstar Games kiadta az RDR2 első gameplay trailerét, amiben a megrendezett jelenetek mellett már az is látszik, hogy milyen lesz maga a játék.
A Walking Dead utóbbi pár évadának főellensége, Negan is választható karakter lesz a Tekken 7 következő kiegészítőjében – írja az Engadget.
Még mindig nem lehet tudni, hogy pontosan mikor jelenik meg Androidos telefonokra az utóbbi évek egyik legsikeresebb játéka, a Fortnite, de a fejlesztő Epic Games megerősítette, hogy közvetlenül tőlük és nem a Play Áruházból lehet majd beszerezni a játékot. Ennek a lehetőségéről már lehetett hallani pletykákat egy ideje, amiket most Tim Sweeney vezérigazgató a The Verge-nek hivatalosan is megerősített.
Tavaly júliusban adta ki az Epic Games az ingyen játszható lövöldözős játékát, és a Fortnite hamarosan bombasiker lett, főleg miután szeptemberben megjelent hozzá az egyszerre száz játékost megmozgató battle royale mód. A játék azokat szólítja meg, akik a Minecrafton nőttek fel, de a Fortnite világában az építkezés csak a körítés a harchoz, amelyben 99 ellenféllel kell megküzdeni. Ez pedig már nem megy mindenkinek túl jól.
Néhány szülő pedig célul tűzte ki, hogy a gyermekének jó legyen, és ennek érdekében edzőt fogadnak, akár 30-40 dollárt is kifizetve óránként, hogy a csemetéik megtanuljanak küzdeni. A Wall Street Journal erről szóló cikke igencsak felkavarta az állóvizet a videojátékok megítélésével kapcsolatban.
Az amerikai média és a közösségi felületek hirtelen megteltek olyan cikkekkel, amelyekben a videojátékot teszik felelőssé, hogy a gyermekek csak a szobában ülnek, esetleg feladják a sportkarrierjüket, és egyesek még azt is kifogásolják, hogy a játékból szavak szivárognak át a hétköznapi beszélgetésekbe.
Ebben az egészben persze nincs túl sok újdonság, a Wall Street Journal is valószínűleg azért kapta elő a témát, mert a Fortnite roppant népszerű lett. A videojáték-iparnak nagyjából negyven éves múltja van, és korábban is volt már példa videojátékos coachingra, idehaza is lehet tanulni profiktól. Sőt, a WSJ cikke olyan példákat is említ, hogy a szülők iratkoznak meg tanfolyamokra, hogy együtt tudjanak szórakozni a gyermekeikkel, és ne legyenek tök bénák a játékban.
Utoljára június végi eladási eredményeket közölt a Nintendo, és akkor 19,67 millió eladott konzolnál járt a japán játékgyártó, és nagyon valószínű, hogy mostanra átlépte a húszmilliós határt.
A WoodRockets és a PornHub közzétette a legújabb pornófilmjükhöz készült kedvcsináló videót, amit a Fortnite Battle Royale című videojáték alapján forgattak.
Furcsának tűnhet, hogy valaki pont ilyen alapanyagból akarjon pornófilmet készíteni, de az alkotók sportot űznek abból, hogy népszerű franchise-ok pornóváltozatait készítik el: az ő nevükhöz fűződik a és a SpongeKnob SquareNuts is. És, mint azt az internet 34-es szabálya óta tudjuk, nincs olyan téma, amiből ne lehetne pornót forgatni.
Az Electronic Arts jövő héten elindítja az Origin Access Premier szolgáltatást, amivel korlátlanul férhetünk hozzá számítógépes játékokhoz. A szolgáltatás havidíja 14,99 dollár, az éves előfizetés díja 99 dollár lesz. Az európai árak valószínűleg hasonlók lesznek, csak dollár helyett euróban.
Az elmúlt hetekben végigsöpört a gémersajtón a hír, hogy a Microsoft redmondi látogatóközpontjában kiállították a legelső Xbox-prototípust. Ez nemcsak azért különleges dolog, mert eddig nem lehetett még nyilvánosan megtekinteni az absolute unitként is emlegetett gépet, hanem azért is, mert a cég szokatlan formatervezéssel egy böhöm nagy X betűbe passzírozta a hardvert. Mivel a héten a Microsoft meghívására éppen a Redmondban néztem meg az Imagine Cup nevű innovációs versenyt, gyorsan szerét ejtettem, hogy élőben lássam ezt a monstrumot. Az absolute unit elölről így néz ki:
Hátulról pedig így:
A gépnek 2000 első felében volt komoly szerepe, amikor a Microsoft bejelentette, hogy a játékkonzolpiacra lép. Hatásos belépőt akart, ezért is készült el több példányban a prototípus, ami gyakorlatilag egy furcsa gépházba gyömöszölt pécé volt. A prototípusok egyenként 18 ezer dollárba kerültek a cégnek, leginkább a méregdrága gépház miatt, amit egyetlen nagy alumíniumtömbből marattak ki. A bumfordi X formája persze leginkább parasztvakítás volt, de teljesítette a célját, és nagy érdeklődést keltett, amikor a Microsoft akkori nagyfőnöke, Bill Gates és az Xbox projekt vezetője, Seamus Blackley 2000. március 10-én a Games Developer Conference-en leleplezték a gépet. (Sajnos a bemutatóról már nem érhető el videó, de ebben a fórumban találni pillanatképeket korabeli tudósításokból – érdekesség, hogy az prezentációban az Xbox még X-Box volt, ami évekre megzavarta az újságírókat, hogy mit is tart a Microsoft helyes írásmódnak.)
Több mint 25 éve jelent meg a Day of the Tentacle. A Lucasfilm Games kalandjátéka azóta kultstátuszba került; sokan a mai napig az egyik legjobb point & click kalandjátékának tartják. Két éve egy újrakiadást is kapott, ami nagyjából változatlan formában hozta vissza a régi élményeket.
Október 9-én kerül a boltokba a Commodore 64 Mini. A kultikus retro számítógép 50 százalékkal kisebb lesz az eredeti gépnél. A C64 Mininek beépített billentyűzete lesz, illetve külön csatlakoztatható joystickja, és 64 előre telepített játékot futtathatunk rajta.
A múlt hónapban tartott E3 konferencián a Microsoft bejelentette, hogy felhőalapú videojátékos rendszert terveznek. Egy friss jelentés szerint az új platform fejlesztési neve Scarlett Cloud, és csupán egy részét képezi a Microsoft következő konzolgenerációs stratégiájának.
A 2008-as Braid óta a játékfejlesztők hajlamosak úgy érezni, hogy egy platformjátékban nem elég ugrálni, hanem kell bele egy nehezen összerakható, szimbolikus, ezoterikus, lehetőleg homályosan megfogalmazott történet is, ami a világ nagy összefüggéseire reflektál, vagy annyira melankolikus, hogy az ember szíve szakad bele. De ha bárki megkérdez engem, nem ezek a kétezres évek legjobb platformjátékai, hanem azok, amik nem törődnek ezzel: a Super Meat Boyban nemhogy sztori, de még ráció sincsen, a Rayman Origins/Legends annyira alapfokú, hogy abba senki sem fog belezavarodni, a Cuphead meg annyira nehéz, hogy ott úgyis tönkretesszük a kontrollert egy idő után.
Minden sportágban vannak csalási módszerek, és ez alól a videojátékok sem képeznek kivételt. A profi esportversenyeken nem csalókódok bepötyögésével lehet előnyt szerezni, mint amikor otthon játszunk a haverokkal, hanem a hardverben kell elrejteni titkos digitális doppingszert.
A körökre osztott, rendkívül lassú táblás játékok után a jóval összetettebb és valós időben zajló többszereplős videojátékokban is elverheti a mesterséges intelligencia az embert. Az Elon Musk és Sam Altman által alapított OpenAI laboratórium legfrissebb eredménye, hogy az esport egyik népszerű játékában, a Dota 2-ben képesek legyőzni az amatőrök legjobb 1 százalékát.
Az esport növekvő népszerűségét mutatja, hogy a League of Legends videojáték élő közvetítéseit több mint egymilliárdszor nézték meg a Twitchen. Ezt a rekordot a világon elsőként érte el a többszereplős játék, amely 2009. októberében jelent meg, de még ma is óriási a rajongótábora.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) hivatalosan is a mentális rendellenességek közé sorolta a videojáték-függőséget. A betegségek új nemzetközi osztályozási listája, a hétfőn bemutatott ICD-11 szerint
a játékfüggőség olyan súlyosan tartós vagy visszatérő viselkedés, amelyben a játék elsőbbséget élvez az élet más területeivel szemben.
A dokumentum szerint a játékfüggőség egy év alatt felismerhető és diagnosztizálható, de súlyosabb esetekben ennél hamarabb is felállítható a diagnózis. A WHO szerint a videojáték-függőség sajátos elmeállapotként való elismerése a közegészségügyet szolgálja, általa az országok jobban felkészülhetnek a probléma azonosítására.
Alapvetően két dologgal küzdenek manapság a régi konzoljátékok elkötelezett rajongói, akik nem elégednek meg az emulátorok nyújtotta szórakozással:
Ezekre a problémákra nyújt megoldást a Playmaji moduláris konzolja, a Polymega, amit Los Angeles-ben, a 2018-as E3 szórakoztató elektronikai kiállításon már úgy mutattak be, hogy hamarosan előrendelhető lesz.
A Nintendo évek óta nem tart hagyományos sajtókonferenciát az E3-on. Mióta bevezették a saját, rendszeresen jelentkező online videokonferenciájukat, a Nintendo Directet, nincs is rá szükségük: ezekből mindenki megtudhatja, hogy milyen játékmegjelenésekkel készülnek.
Magyar idő szerint kedd este kezdődik a legfontosabb videojáték-ipari rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3). Ahogy az lenni szokott, a kiállítás előtt minden nagy játékkiadó saját sajtóprezentáción mutatja meg készülő játékait – és ahogy az lenni szokott, a Sony és a Nintendo maradt a végére. Megvolt az Electronic Arts, a Microsoft, a Bethesda, a Devolver Digital és a Ubisoft, kedden hajnali 3-kor pedig végre a Sony is megmutatta, mivel akarja megnyerni az idei E3-at. És meg is nyerte.
Most már tényleg mindjárt elkezdődik a legfontosabb videojáték-ipari rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3). A magyar idő szerint kedd este induló kiállítás előtt minden nagy játékkiadó saját sajtóprezentáción mutatja meg készülő játékait; letudta már ezt a kört az Electronic Arts, a Microsoft, a Bethesda és a Devolver Digital, hétfő estétől kedd hajnalig pedig a Square Enix és a Ubisoft terítette kártyáit.
Az előbbit könnyen elintézhetjük: a Square Enix három év óta először tartott külön E3-sajtóbemutatót, de nehezen érthető, hogy miért. Pár olyan trailert mutattak, amiket a nagyobb kiadóknál lehetett már látni, két igazi újdonságukról pedig szinte semmi nem derült ki. Az egyik a Human Head által fejlesztett The Quiet Man, ami egy akciójátéknak ígérkezik siketnéma főhőssel, a másik a Babylon's Fall, amiről gyakorlatilag csak annyi derült ki, hogy a PlatinumGames fejleszti (ami mondjuk jó hír, egyebek között Bayonettát köszönhetünk nekik).
Egyik videojátékos sajtókonferencia olyan, mint a másik. Smart casualba öltözött ceók és producerek ecsetelik a hazai pálya előnyeit, a hagyományos mosóporok hátrányait, és mindezt trailerekkel, illetve az Oscar-gálákról ismerős, fékezett habzású poénokkal tagolják. Aki egyet látott, mindet látta. A Devolver Digital E3-as konferenciáit viszont akkor is érdemes látni, ha az összeset láttuk, mert ilyet aztán tényleg nem látni máshol.
Kedden indul az Electronic Entertainment Expo Los Angelesben; az E3 a videojáték-ipar egyik legfontosabb rendezvénye, ahol a kiadók mutatják be ősszel és jövőre várható újdonságaikat. A legnagyobbak már a show előtti napokban saját sajtórendezvényt tartanak – így tett szombaton az Electronic Arts, vasárnap a Microsoft, magyar idő szerint hétfőn hajnali fél 4-es kezdettel pedig a Bethesda is tartott egy másfél órás prezentációt.
Rovataink a Facebookon