A Facebook már korábban világossá tette, hogy szívesen átcsábítaná a Twitchről és a Youtube-ról a saját játékmenetüket élőben vagy felvételről streamelő gémereket, mert ez a műfaj nagyon népszerű a fiatalok körében, márpedig velük nem áll túl jól a cég.
Egy rövid kedvcsináló videót tett közzé a Ubisoft az új Assassin's Creed játékból.
A videót a fejlesztők hivatalos Twitter-csatornáján osztották meg. Az alig hat másodperces jelenetben egy spártai katona rúgja le egy ellenfelét a szikláról. A snitt alighanem Zack Snyder és Frank Miller közös képregényfilmje, a 300 előtt tiszteleg.
Szerda óta elérhető az Atari klasszikus játékait tartalmazó Atari VCS retro játékkonzol. Az online játékmódot és több mint száz játékot kínáló konzolra a tervezői az Indiegogo oldalon gyűjtötték a pénzt, közösségi finanszírozással. Az előrendelők több mint kétmillió dollárt dobtak össze a játékkonzolra, holott a fejlesztők csak százezret kértek.
A PlayerUnknown's Battleground fejlesztői beperelték az Epic Gamest egy dél-koreai bíróságon, mert szerintük az Epic játéka, a Fortnite a PUBG-t másolja. A fejlesztők azt akarják, hogy a bíróság vizsgálja ki, nem éltek-e vissza a szellemi tulajdonukkal.
Bár az utóbbi két évadot már inkább passzoltam, sosem értettem a Walking Deadben, hogy miért nem maradnak veszteg. Én szívesen megnéztem volna egy komplett szezont arról, hogy hőseink zombiölés, meg ármánykodás helyett inkább zöldséget termesztenek, beosztják az élelmiszert, elmennek beszerzőutakra, próbálják megoldani a közösség problémáit, intézik az ügyes-bajos dolgokat, és így tovább. De a Walking Dead nem erről szólt, hanem a kilátástalanságról, ahogy a világvége után egyszerű emberek próbálnak kapaszkodni az életükbe, és minden összeesküszik ellenük. Hiába találják meg a tökéletes települést, valami úgyis bűzleni fog, és akkor szedhetik a cókmókot, és kereshetnek maguknak másik bázist.
Active Shooter címmel iskolai lövöldözős játékot fejlesztett egy leginkább botránykeltésre szakosodott szoftverfejlesztő cég, az alkotás elvileg június 6-ától letölthető lesz a Steam platformjáról. A játék hírére tiltakozási hullám indult, aminek eredményeképp már több mint 17 ezren írták alá a játék letiltását követelő petíciót a change.org-on.
Senkit nem hagy az út szélén Bill Gates, ez derül ki legalábbis abból a meglepő lépésből, amiről a Polygon számolt be: a Microsoft két évvel azután, hogy leállították az Xbox 360 gyártását, május 22-én kiadott egy új rendszerfrissítést a játékkonzolra (OS verzió: 2.0.17526.0).
Azt nem igazán tudni, hogy pontosan miben áll a frissítés természete, valószínűleg a kisebb hibák javítása és teljesítményjavítás várható tőle ("Minor bug fixes and improvements") – már ha vesszük a fáradtságot, elővesszük az évek óta porosodó konzolt és bekapcsoljuk.
Utoljára 2016. március 29-én adtak ki frissítést a 2005-ben bemutatott Xbox 360-ra, és egy hónappal később állították le a második generációs Xbox gyártását, hogy teljesen átadja a helyét az Xbox One-nak. Akkor a Microsoft azt közölte, hogy 2016 végéig nyújtanak támogatást a konzolhoz, de a mostani frissítés azt mutatja, hogy a cég még mindig törődik a 13 évvel ezelőtt megjelent termékkel.
81 éves korában elhunyt Ted Dabney, a videójáték-ipar egyik meghatározó, nagy hatású alakja. Ted Dabney és társa, Nolan Bushnell alapították 1971-ben a Syzygy nevű céget, ami még abban az évben piacra dobta a Computer Space nevű játéktermi gépet, ami az első kereskedelmi forgalomba kerülő videójáték volt.
Gyilkosság, összeesküvés és online zaklatás miatt emeltek vádat három férfi ellen, akik miatt tavaly decemberben lelőtt a rendőrség egy teljesen ártatlan embert - írja az Ars Technica.
A vádlott Tyler Barriss egy kitalált túszdrámával hívta ki a kommandósókat a Kansasban élő Andrew Finch címére, akit a saját lakása ajtajában lőttek agyon, mert azt hitték, hogy fegyverért nyúl.
33 éves korában meghalt John Bain, vagy ahogy az interneten mindenki ismerte, TotalBiscuit; a YouTube egyik legnépszerűbb gémer videósa. Bainnél 2014-ben diagnosztizáltak rákot, a küzdelmét a betegséggel nem titkolta, sokat beszélt róla a videóiban és a podcastjében is. Egy hónapja hosszú Reddit-posztban búcsúzott el a közönségétől, azt írta, 46 kemoterápiás kezelésen van túl, de a rák győzött, átterjedt a májára, és már csak hetei vannak hátra.
Bain a karrierjét 2005-ben a World of Warcraft Radio című podcasttel kezdte, aztán 2010-ben nyergelt át YouTube-videókra, és később Starcraft 2 meccsek közvetítésére és kommentálására. Egyedi humora és személyisége hamar nagyon népszerűvé tette, később egyfajta ellenpontja lett a videojátékokkal bohóckodó újhullámos YouTube-sztároknak. Több mint kétmillióan követték a videóit, amikben általában kevésbé ismert, független fejlesztőcsapatok játékait mutatta be, és éles hangon kritizálta a játékipar lélektelen szuperprodukcióit.
Temetéshez öltözni még korai lenne, mert bár a Playstation 4 belépett az életciklusa végső szakaszába, ez még jó ideig biztos pozíciót jelent, és a Sony erre a konzolra fog fókuszálni.
Most is bombasiker a Fortnite, de hogy így is maradjon, azt a játékot kiadó Epic Games 100 millió dollárja garantálja majd. Ekkora összeget költenek el arra, hogy kiépüljön a játék esportos közössége.
Meglepő bejelentést tett a Capcom: a pc-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on elérhető Resident Evil 7 a Nintendo konzoljára, a Switchre is megjelenik. A meglepetés két dolognak köszönhető:
Hat éve került a boltokba a Sony második és ezidáig utolsó kézikonzolja, a PlayStation Vita. A játékellátottsága már a kezdetekkor is problémás volt: nemcsak a külsős fejlesztők, de a Sony sem törte össze magát, hogy játékokat fejlesszen a gépre. A Sony most bejelentette, hogy felhagynak a dobozos Vita játékok forgalmazásával.
A Microsoft bemutatott egy új kontrollert az Xbox One konzolhoz. Az Adaptive Controller nevű eszköz nagy segítséget jelenthet azoknak, akik mozgásukban való korlátozottság, indokolatlan Microsoft-gyűlölet vagy más ok miatt nem tudnak kezelni egy hagyományos játékvezérlőt.
Magyar fejlesztők indítottak közösségi kampányt a videojátékuk finanszírozására Kickstarteren. Az érdeklődés olyan nagy, hogy már a félidőben összejött a remélt összeg.
A Black Geyser: Couriers of Darkness (Fekete Gejzír: A sötétség hírnökei) című szerepjáték egy izometrikus nézetű, csapatalapú, egyjátékosos, valós idejű, de megállítható, stratégiázósabb RPG, amely stílusában és hangulatában is a műfaj klasszikusának számító Baldur's Gate-et vagy a 2015-ös Pillars of Eternity-t idézi.
Két új mobilappot adott ki a Steam videojáték-áruházat fejlesztő Valve – írja a Next Web. Mindkettő elérhető Androidon és iOS-en is.
A többség már most az év legjobb játékaként, egyesek pedig a jelenlegi konzolgeneráció csúcspontjaként hivatkoznak a nemrég megjelent God of Warra. Pedig papíron ez sem több, mint az eddigi részek, vagyis csak egy nagyon morcos, nagyon maszkulin fickóval rendezünk vérfürdőt, hogy aztán konkrétan isteneket küldjünk újabb másvilágokba. Azonban a 13 éves játéksorozat legújabb része bőven túlmutat a szórakoztató, de kissé agyatlan mészárláson, és a fejlesztők olyan mesterművet tettek le az asztalra, ami évekig hivatkozási alap lehet az iparágnak.
Egy év börtönbüntetésre ítélték a román hekkert, aki túlterheléses támadást indított a népszerű online szerepjáték, a World of Warcraft kaliforniai szerverei ellen – írja a Phys.org.
A 38 éves bukaresti Calin Mateias azért indította a támadást még 2010-ben, mert egy rivális gémert akart játék közben ellehetetleníteni. Ezzel azonban egyúttal további sok ezer másik játékos szórakozását is sikerült elrontania.
A cselekedetét az ifjúi vágy motiválta, hogy megnyerje a játékot, mások pedig elvesszék
– foglalta össze a történteket lakonikus egyszerűséggel a vádirat.
Mateias februárban már bűnösnek vallotta magát egy védett számítógép megrongálásában, áprilisban pedig 30 ezer dollár (közel 8 millió forint) kártérítést fizetett a játékot fejlesztő Blizzardnak. Cserébe az amerikai hatóságok ejtették ellen a vádat egy másik hekkelési ügyben.
Megjelent a következő Tomb Raider-játék, a Shadow of the Tomb Raider előzetese, amiben ugyan játékmenetet még nem mutatnak, de azt már egész jól meg lehet állapítani róla, hogy hangulatban vagy környezetben mire lehet majd számítani a játéktól.
Hat évvel ezelőtt a Quantic Dream videojáték-fejlesztő stúdió publikált egy techdemót készülő új játékmotorjából. A demóban egy Kara nevű android összeszerelését lehetett megcsodálni, és a párperces animáció azt volt hivatott bemutatni, hogy a grafikus motor milyen bámulatosan részletes arcmimikát tesz lehetővé. A cég állítólag csak egy erődemonstrációnak szánta a videót, és nem voltak vele további tervei, de a megjelenése után tömegek érdeklődtek Kara sorsa felől, illetve követeltek egy játékot, amiben ő szerepel. A stúdió végül 2013 végén engedett a nyomásnak, és elkezdte fejleszteni a kért játékot, ami most lett kész: május 25-én jelenik majd meg Detroit: Become Human néven, csak PlayStation 4-re. Legalábbis ez a hivatalos eredettörténet, és Gregorie Diaconu rendezőasszisztens is ezt a verziót mondta el, amikor bő egy hete találkoztam vele a Detroit zárt körű bemutatóján Prágában, de én azért azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a demóval már eleve azt tesztelték, hogy mit szólna a közönség egy ilyen androidos témához.
A Quantic Dream játékait lehet imádni és gyűlölni, középút általában nincs. A francia stúdió műveiben a narratíva olyan erősen elnyomja a játékelemeket, hogy a játékból igazából egy interaktív film lesz, amiben a játékos pár pöccintéssel hoz meg döntéseket – egy ponton maga Diaconu is interaktív drámának nevezte a Detroitot. Aki játszott a 2005-ös Fahrenheittel vagy a 2010-es Heavy Rainnel, azt persze nem lepi ez meg: mindkét játék nagyon erős történettel bírt és egészen jelzésértékű játékmenettel, amitől többen falnak mentek, de még többen (például én) az állukat keresték a padlón, hogy jé, ilyet is lehet. Aztán a 2013-as Beyond: Two Souls arra volt példa, hogy ha a dramaturgia nem szenzációsan jó, hanem csak úgy elmegy-elmegyeget, akkor már dől is az egész koncepció.
Ha azt gondolták, hogy csak Budapesten, esetleg a nagyobb vidéki városokban lehet jóféle gémer-eseményeken részt venni, akkor nem is tévedhettek nagyobbat. Itt van például a Bacsis Retro Számítógép Kiállítás, amit május 12-13-án rendeznek meg, immár negyedjére, a fülei művelődési házban (Füle Polgárdi és Balatonfőkajár közt található, az M7-es autópályáról e két kijáraton érdemes letérni, ha a fejér megyei községbe szeretnénk eljutni).
Kétnapos gémerbulinak ad otthont a hétvégén a rákospalotai Csokonai Művelődési Ház: a "Csokiban" tartják ugyanis a 10. ReGamEx retró videójáték és kvarcjáték kiállítást és a 2. ZX Spektrum és Enterprise találkozót.
Az amerikai Montana állam egyik eldugott megyéjében megerősödött egy militáns szekta, amelynek vezetőjét neked és két kollégádnak kell lecsukni. Az akció félresikerül, a társaidat elfogják, a szekta az egész környéket ellenőrzése alá vonja, te pedig az amerikai vadonban próbálod kitalálni, mégis mi a francot kéne csinálni. Segítséget hívni? Elbújni? Elmenekülni minél messzebb? Természetesen nem, helyette
egyszemélyes hadseregként próbálod meg felszámolni az egész szektát egy idomított pumával, egy Sajtburger nevű cukorbeteg medvével és más fura figurákkal.
Ez a Far Cry 5, amiről sokáig úgy tűnt, hogy görbe tükröt tart majd az amerikai társadalom fegyverimádó része elé, de helyette csak egy újabb – egyébként állati szórakoztató – játékot kaptunk.
Szögezzük le gyorsan, hogy a Far Cry 5 úgy „csak” állati szórakoztató, hogy ha most először játszanánk a sorozattal, lehet, már most 2018 legjobbjai között emlegetnénk. Azonban maga a Far Cry-széria lassan tizenöt éves múltra tekint vissza, és ezalatt nemcsak az Ubisoft egyik zászlóshajója lett (az Assassin's Creed mellett), hanem az egyik legnépszerűbb franchise a nem kifejezetten online-ra kitalált lövöldözős játékok között.
Nem is véletlenül, hiszen a fejlesztő az elmúlt években fekete öves nagymestere lett az open world játékoknak, és egészen odáig fejlesztette a formulát, hogy a Far Cry-sorozat a maga műfaján belül simán a legjobbak egyike. Ettől még az ötödik rész sajnos legalább akkora csalódás, mint amennyire jó játszani. De ne rohanjunk ennyire előre.
A hatalmas bejárható terület és a rengeteg látványos küldetés mellett a Far Cry egyik erőssége, hogy a történet mindig lenyűgöző helyeken játszódik. Voltunk már Afrikában harcolni zsoldosokkal, trópusi szigeten vált belőlünk Rambo, vagy éppen a Himaláján igyekeztük lemészárolni mindent, ami mozog. Azt viszont nagyon hamar le kell szögezni, hogy
A FAR CRY TÖRTÉNETÉBEN A FIKTÍV HOPE MEGYE A LEGESLEGJOBB KÖRNYEZET, AHOL KEDVÜNKRE ROBBANTGATHATUNK.
Szó se róla, a havas hegyek (Far Cry 4) és a trópusi sziget (Far Cry 3) is lenyűgöző volt a maga nemében, de a fenyőfás, hegyes-völgyes montanai táj, az erdőben elbújt faházakkal, hatalmas farmokkal és teljesen hétköznapi helyszínekkel a sorozat eddigi legvalóságosabb pályája, amivel még egy kelet-európai ember is könnyen azonosul, nemhogy egy amerikai.
Az A Way Out újabb remek példája annak, hogy akármennyire is megfeszülnek a mainstream játékkészítők és írók, sosem lesznek képesek egy B-filmnél jobb sztorit összehozni. Ezerszer hallott mondatok, elcsépelt helyzetek, közhelyes konfliktusok, tényleg, nincsen benne olyan, ami ne lenne ismerős valahonnan. Ezzel párhuzamosan viszont az A Way Out a tökéletes példája annak, hogy ez mind nem számít, ha egyszer kitalálják annak a módját, hogyan lehet ebből a közhelytésztából kenyeret sütni, akkor tök mindegy, hány klisét puffogtatnak el, ha egyszer élvezet játszani. És élvezet. Az A Way Out elől úgy álltam fel a végén, hogy a sztorival nem voltam elégedett, de a játékkal igen.
Elég sokat elmond arról, hogy mekkora élvezet játszani a Sea Of Thievest, hogy a legviccesebb dolog benne berúgni és harmonikázni. Ilyenkor a karakterünk összevissza nyomkodja a hangszert, és olyan hangok jönnek ki belőle, mintha macskát nyúznának, közben szétcsúszik és hullámzik a rajzfilmes látvány. Aztán kijózanodik és kezdődhet megint az az izé, amit játéknak csúfolnak, de valójában csak példája annak, hogy egy remek ötletből hogyan lesz a modern játékkészítés borzasztó állatorvosi lova.
Megelőző lépést tesz a Steam, hogy a felhasználók adatai nagyobb biztonságban legyenek: mindegyik fióknál a privát mód lesz alapértelmezett, és sokkal részletesebben szabályozni tudjuk az adatvédelmi beállításokat.
A játékforgalmazó tulajdonosa, a Valve nyilván azért is döntött így, mert áll a bál a Facebooknál a személyes információk kezelésével kapcsolatban, és jobbnak látta előre biztosítani az adatok védelmét, és elkerülni egy esetleges jövőbeni vizsgálatot.
Idén tavasszal is megrendezik Budapesten a negyedévente tartott MondoCon fesztivált és a PC Guru Show-t. A japán popkulturális eseményre idén húszezer látogatóra számítanak. A kétnapos rendezvényt április 7-8-án tartják a Hungexpo területén.
Ki az persze, aki igazán mélyenszántó történetet várna egy fps játéktól? Gondolom ugyanaz, aki pornóban is a legjobb eredeti forgatókönyvet keresi. A Far Cry rogyásig van helikopterekkel, wingsuittal, vérszomjas farkasokkal, soha nem látott fegyverarzenállal és ízes montanai kiejtéssel sercintő helyiekkel – aki ezen felül még nagy narratívát is akar, nézzen inkább szépségversenyt, ott csak úgy röpködnek a globális meglátások, mint csepeli kampányfórumon a civilizációelméleti megfejtések.
Ha Ön a világ azon részébe tartozik, akik elájultak a Skyrimtől és akiket magával rántott a Witcher 3 is, akkor jó eséllyel a Kingdom Come: Deliverance (KCD) kovácsinasaként is szívesen szétveri majd a magyarok fejét. Az értő füleknek röviden összefoglalva
a játék nagyjából a Witcher 3 és a Mount & Blade szerelemgyereke, ami igyekszik történelmileg is pontos lenni.
Óriási bejárható területen fogunk mindenféle eszközökkel izgalmasan verekedni, miközben színvonalasak a beszélgetések és a háttérsztorik is. Fontos, hogy néha ésszel vagy lopakodással oldjuk meg a helyzetet, ráadásul nem nagyon vannak benne unalmas vagy monoton körök, pedig oda kell figyelnünk olyasmikre is, hogy mit eszünk, mikor mosakodtunk utoljára, vagy épp van-e nyílt, vérző sebünk, amitől szolidan elvéreznénk.
A hátrányainál viszont be kell vallani, hogy iszonyú bugos, aminek a jelentőségét négyzetre emeli a pocsék mentési rendszer. Emellett nem is különösen szép játék 2018-ban. De a KCD érdemeit az mutatja a legjobban, hogy mindezek ellenére, szignifikáns anyázásokkal is tarkítva, de az ember akar vele játszani, és szereti is. Még úgy is, hogy a középkori falusi hétköznapok azért alapjáraton nehezebben kínálnak videojátékos kalandokat, mint bármelyik fantasyvilág szörnyekkel, kísértetekkel és hasonló érintettekkel.
Rovataink a Facebookon