A Magyar Filmadatbázis adatai alapján a magyarok kedvence 2024 első félévében az Agymanók 2. volt. A top 10-es lista második helyén a Dűne 2. áll, harmadik a Kung Fu Panda 4., negyedik a Furiosa: A Mad Max Saga, az ötödik pedig a Bad Boys: Mindent vagy többet lett.
Az első hat helyen franchise-ok és folytatások végeztek, a három dobogósból pedig kettő animáció. Egyedül a Dűne 2. hozott itthon egymilliárd forintnál is nagyobb bevételt. Magyar film nem került fel a listára – de a Lefkovicsék gyászolnak rendkívül pozitív értékeléseket kapott – derült ki a MAFAB közleményéből.
A MAFAB 10-es listája az oldalon az elmúlt fél év alatt több millió látogatói felkeresés, sok ezer értékelés és a jegyeladási eredmények súlyozása alapján állt össze. Feltétel az volt, hogy az adott film legalább 100 millió forint bevétellel bírjon.
Jude Law a Yahoo Entertainmentnek nyilatkozott arról, hogy az utolsó napjaiban lévő uralkodó teste fekélyektől és fertőzéstől bűzlött, ezért Law is egy irdatlan szagot fújt magára a forgatáson a hitelesség kedvéért. A történetben az instabil és paranoiás király mellett fontos szerepet kap felesége, Katherine Parr, akit Alicia Vikander alakít. A nő próbál bántalmazó férjével törődni, de közben titkolnia kell hitét.
Jude Law mesélt az extrém büdös szagról, ami a hiteles királyábrázoláshoz segítette és azt mondta,
olvastam, hogy Henriknek a lábán lévő fekélyek miatt olyan szaga volt, mintha valóban rohadna. Ezért egy csípős és émelyitő szagot fújtam magamra.
De hozzátette azt is, ambivalens lehetett a király közeli emberek helyzete, mert hízelegni kellett neki, de ezt megnehezítette az irdatlan szaga.
A hitelesség miatt Jude Law azt akarta, hogy az érzékszervi élmény a lehető legpontosabban megfeleljen az 1540-es évek körülményeinek, ezért szerepelnek élő állatok, gyógynövények is a filmben. A Firebrandet a tavalyi cannes-i filmfesztiválon mutatták be.
Szeleczki Rozália Cicaverzum című romantikus vígjátéka és Vermes Dorka Árni című alkotása is versenybe száll a legjobb első mozifilm, a legjobb elsőfilmes rendező és a legjobb főszereplő címért az Oscar- és BAFTA-kvalifikáló londoni Raindance Filmfesztiválon.
A londoni West End filmes negyedében június 28-ig tartó Raindance Filmfesztivál az egyik legfontosabb esemény a fiatal filmesek számára, akik bemutatkozhatnak a közönségnek és a szakmának egyaránt – írja az MTI.
Szeleczki Rozália Cicaverzum című romantikus vígjátékát első alkalommal vetítik Nagy-Britanniában, a premier a kultikus Prince Charles Cinemában lesz Londonban, ahol a film operatőre, az idén a legjobb operatőrnek járó Filmkritikusok Díjával kitüntetett M. Deák Kristóf személyesen jelen lesz.
Mindössze alig néhányszor vetítették a hazai mozik a Ghost zenekar Rite Here Rite Now című koncertfilmjét, és ennek köszönhetően hatalmas volt rá az érdeklődés. Mi az Aréna Plázában néztük meg a filmet, a nagyjából 400 fős teremben alig egy tucat üres szék maradt. Az alkotást a banda 2022-es Impera című lemezéhez kötött Imperatour nevű turnéjának utolsó két koncertjén rögzítették,
emellett számos (nem koncert) pluszfelvétel is készült hozzá.
A két előadásra, amelyeket 2023. szeptember 11–12-én tartottak Kaliforniában, az inglewoodi Kia Forumban, speciális szabállyal állt elő a banda. A közönség nem használhatott telefont és kamerát, hogy semmilyen módon se menjenek ki fotók, amelyek előre is lelőnének bármilyen meglepetést a készülő koncertfilmből.
Ez külön izgalmat jelentett, ugyanis sokkal érdekesebb egy olyan koncertfilm, amiben bulizó tömeget látni, ahelyett, hogy a telefonjukba temetkező emberek seregét kelljen bámulni – plusz a zenekarnak is több esélyt adott az interakcióra.
Mivel csak két napig vetítették, ezért az alkotás a hazai multiplexekben sajnos már nem elérhető, azonban így is érdemes beszélni a filmről, mert különleges élmény. Több, a zenekarhoz köthető titkot mesél el, és új fejezetet nyit a banda életében. A Ghost Rite Here Rite Now című koncertfilmjéhez minden adott volt, hogy hatalmas durranás legyen. Mindjárt megmondjuk, hogy sikerült-e.
A Motorosok, Jeff Nichols a hazai mozikban június 20-tól vetített új krimi-drámája olyan, mint egy hűvös szellő a 40 fokban – legalábbis azoknak, akik visszasírják a régi idők filmjeit, és igazán oldschool szórakozásra vágynak a nagyvásznon. A film nem valósulhatott volna meg, ha egy Danny Lyon nevű fotózsurnalisztának nem támadt volna egy őrült ötlete, hogy beálljon egy chicagói motoros bandába a 60-as években, és belülről dokumentálja képekkel és interjúkkal, végül egy egész könyvbe, a The Bikeridersbe fűzve a bőrdzsekis, nagyon kemény férfiak hétköznapjait, akik hangos motorjaikkal szántották az aszfaltot naphosszat. Danny Lyoné tényleg agyament vállalkozás volt, még a Hells Angelsről regényt író Hunter S. Thompson is figyelmeztette a fiatal feltörekvőt, hogy meneküljön a klubból, ha kedves az élete. Pedig azért a gonzó újságírás amerikai atyja tökös fickó volt, aki egyet s mást megélt, ha ő ilyet mondott, akkor azt illett is komolyan venni.
Persze, ha Danny Lyon nem lett volna ennyire eltökélt, ez a film sem valósulhatott volna meg jelen formájában, ami nagy kár lett volna, mert lehet, hogy a Motorosok nem örök érvényű mestermű, de ügyesen gurul Martin Scorsese nyomdokaiban. Egy olyan filmről van szó, ami egyszerre mesél egy mára többé-kevésbé kihalt szubkultúráról, anélkül hogy túlzottan romantizálná azt, és ad látleletet arról, hogy milyen az, amikor egy társadalom züllésnek és pusztulásnak indul.
Érdekes szerkezete van ennek a filmnek, mert a Motorosok egészen fontos szereplőjévé teszi a fentebb emlegetett Danny Lyont mint karaktert, akit Mike Faist alakításában látunk akcióban, ahogy készíti könyvéhez az interjúkat. Mégsem a fotós története ez, hanem sokkal inkább a Jodie Comer-féle Kathy Baueré, egy teljesen átlagos amerikai nőé, aki egy napon betéved egy kocsmába, ahol szembesül a Vandálok nevű banda ámokfutásával. Ám két összerezzenés között a nő szerelembe is esik egyszersmind, abban a pillanatban, amikor meglátja a szívtipró Bennyt (Austin Butlert). Kathy a nem túl szelíd motoros társaságában kóstol bele ebbe a világba, és érti meg, hogy a motoros klubnak nem az a célja, hogy ámokfussanak, törjenek, zúzzanak, gyilkoljanak. Hanem inkább egy életérzésről szól az egész, kiközösített férfiakról, akikben semmi közös nincs papíron, mégis a vasparipák és a száguldás iránti szerelem összeköti őket. Mert végre úgy érezhetik, valahova tartoznak.
Zajlik a Netflixen futó neowestern, a Yellowstone utolsó évadának forgatása, igaz, a korábbi részek sztárja, Kevin Costner nélkül.
A színész korábban azt nyilatkozta, hajlandó lenne John Duttonként visszatérni a sorozatba a megfelelő körülmények között, most azonban hivatalossá tette, hogy nem tér vissza a szériába – írja a Deadline.
A színész az Instagramon-oldalán tett közzé egy videót, amelyben elmondta, hogy a másfél év alatt, amíg a Horizonton dolgozott, sokat gondolt a Yellowstone-ra, és rájött, hogy nem tudja folytatni a sorozatot.
Ez olyasmi volt, ami tényleg megváltoztatott. Imádtam. És tudom, hogy ti is imádtátok. És csak azt akartam, hogy tudjátok, hogy nem fogok visszatérni, de szeretem a kapcsolatot, amit ki tudtunk alakítani, és találkozunk a moziban
– tette hozzá Kevin Costner.
A Paramount csütörtökön hozta nyilvánosságra, hogy Taylor Sheridan sorozatának ötödik és egyben utolsó évadának második felét november 10-én mutatják majd be. A bejelentés nem tett említést arról, hogy a Kevin Costner által alakított John Dutton feltűnik-e ezekben az utolsó epizódokban, ehelyett a rajongóknak a színésszel nemrég készült interjúkból kellett kideríteniük, elárul-e valamit arról, hogy visszatér-e a sorozatba.
Mint megírtuk, az amerikai írósztrájk előtt a Disney zöld utat adott a Karib-tenger kalózai filmsorozat mozis folytatásának, arról azonban nem volt információ, hogy Johnny Depp visszatér-e a főszerepben.
Terry Rossio Johhny Depp visszatéréséről azt mondta, hogy „még csak nem is habozna”, annak ellenére, hogy korábban a színészt visszaélésekkel és alkoholizmussal vádolták. Szerinte nem Depp szerepeltetése a probléma a Disney tulajdonában lévő franchise újjáélesztését illetően – írja a Daily Mail.
„Nem Johnny Deppről van szó. A kérdés az: van-e méltó történet? Jó-e a forgatókönyv? Lehet-e jól rendezni? Meg lehet-e oldani a pénzügyeket? Ezek a kérdések. A kérdésnek semmi köze Johnnyhoz. Johnnyt szeretik” – jelentette ki Rossio. A film újjáélesztési terveiről csupán annyit mondott, hogy neki nincsenek bennfentes információi.
Tavaly Jerry Bruckheimer, a filmsorozat producere arról beszélt, hogy reméli, Depp visszatérhet Sparrow szerepébe, de nem erősítette meg, hogy a Disney is egyetért-e ezzel.
„Egyértelműen az lenne a legjobb kalózfilm a fejemben, ha mindenkit visszahoznának. Én Johnnyt hoznám vissza. Visszahoznám Gore Verbinskit, Jeffrey Rusht, Orlando Bloomot, Kevin McNeelyt, és Keira Knightley-t. Miért is ne? Már az első alkalommal is nagyon jól éreztük magunkat. Csináljuk újra! És a rajongók is ezt akarják” – mondta a forgatókönyvíró.
2024-re egyáltalán nem megdöbbentő, ha valaki sorozatokért rajong. Beették magukat a tévészériák a hétköznapjainkba, és bár a streaming általi tartalomszolgáltatásnak köszönhetően mindenki azt, ott és akkor néz, amikor akar, mégis biztos pont az életünkben, hogy ha a Trónok harcáról, aStranger Thingsről , vagy bármelyik populáris alkotásról szeretnénk eszmét cserélni, akkor még akár a kocsmában is találunk hozzá beszélgetőtársat. Az is kollektív élmény, hogy egy remekül sikerült sorozat mennyire át tudja venni az életünk feletti irányítást, és amikor a végére érünk, akkor egy gyászhoz hasonló procedúrán megyünk keresztül. Mintha egy szerettünk hiányával kellene megbirkóznunk, olyan űrt képes hagyni bennünk egy-egy kasza.
Valami hasonlót élnek át az I Saw the TV Glow című új horrorfilm főszereplői is. 1996-ban járunk, egy álmos amerikai kisvárosban, ahol (előbb Ian Foreman, majd Justice Smith alakításában) egy Owen nevű hetedik osztályos, egy igazi kívülálló kiskölyök összebarátkozik a kettővel felette járó Maddyvel (Brigette Lundy-Paine). Kettejüket nem más köti össze, mint egy késő este vetített tévésorozat, a The Pink Opaque című misztikus történet, amelyért egymásra licitálva kezdenek rajongani. A The Pink Opaque egy tipikus Monster of the Week-struktúrára felhúzott horrorszéria, amiben két, egymástól távol élő lány közösen veszik fel a harcot a Mr. Melancholy nevű, hátborzongató főgonosszal, és a világ békéjét tönkretenni igyekvő csatlósaival.
A párhuzamot, amely a film főszereplői, Owen és Maddy, valamint a The Pink Opaque hősnői között húzódik, nem nehéz meglátni. Mind Owen, mind Maddy a kedvenc sorozatukhoz hasonlóan szörnyetegekkel küzdenek, a nagy különbség viszont, hogy ők nemcsak a külvilág veszélyeivel kénytelenek farkasszemet nézni, hanem az őket belülről szétvetni készülő feszültséggel is meg kell birkózniuk valahogy.
Viggo Mortensen dán-amerikai színész-rendező lesz az idei nemzetközi filmfesztivál egyik legnevesebb díszvendége Karlovy Varyban. Az idei, 58. nemzetközi filmszemle − amely Kelet-Európa egyetlen A-kategóriás filmfesztiválja −, június 28-án pénteken kezdődik, és július 8-án szombaton az ünnepélyes díjkiosztóval ér véget.
A filmsztár a rendezvény nyitónapján veheti át a fesztiválelnök díját, majd az ünnepség résztvevői megtekinthetik az Egészen a világ végére című alkotást, amelynek forgatókönyvét Viggo Mortensen írta, emellett ő a rendezője és a főszereplője is a produkciónak − adta hírül az MTI.
A JUNO11 Distribution forgalmazásában szeptember végén érkezik a mozikba Vékes Csaba, a Szia, Életem! író-rendezőjének romantikus, gombfocis sportvígjátéka, a Lepattanó. A film egy érzelmes, humoros történet az esendőségről, a szeretetről, a kitartásról, valamint tisztelgés a remek magyar játék előtt. A film főszereplői Scherer Péter, Derzsi Dezső, Waskovics Andrea, Rába Roland, Elek Ferenc, Mucsi Zoltán és a nagy sikerű Dallas Bobbyja, Patrick Duffy.
Zajlik a Netflixen futó neo-western, a Yellowstone utolsó évadának forgatása, igaz, a korábbi részek sztárja, Kevin Costner nélkül. A színész hajlandó lenne John Duttonként visszatérni a műsorba, de kizárólag megfelelő körülmények között.
Kevin Costner jelenleg a hamarosan megjelenő Horizont című filmjét népszerűsíti, mégis azt hangoztatja, hogy szívesen visszatérne a Yellowstone ötödik évadának második felére. Mint mondja, nagyon szereti a sorozatot, és esélyesnek tartja, hogy újra a produkcióban dolgozzon − írta a Variety.
A Cápák a Szajnában készítője, Xavier Gens előtt két út kínálkozott, amikor összerakta a Netflixen június 5-én debütált új filmjét. Simán dönthetett volna úgy a rendező, hogy megpróbál a Sharknado örökségébe lépve valami irtózatos trasht lerakni a nézők képernyőjére, alternatívaként pedig ott volt neki a lehetőség, hogy egy komolyabban vehető, de azért a tömegeknek könnyen fogyasztható akcióthrilleres irányt célozzon be. A legnagyobb szerencsénk, hogy a 2007-es Hitman direktora inkább az utóbbira szavazott, és a kockázatvállalás bejött neki, elvégre a Cápák a Szajnában nagyot tarolt a Netflixen, alig öt nap alatt közel 41 millió megtekintést produkált világszerte, és lett ezzel a streamingszolgáltató legnézettebb nem angol nyelvű filmje cikkünk írásának pillanatában.
Bár nem lett hibáktól mentes, és talán modern klasszikus sem válik belőle, annyit még a legkritikusabbak is kénytelenek beismerni, hogy jó ötletekből akad néhány ebben a filmben. Még úgy is, hogy a történet főhősnője ennél klisésebb figura nem is lehetne. A Cápák a Szajnában egy Sophia (Bérénice Bejo) nevű tengerbiológusról szól, aki csapatával éppen a Nagy csendes-óceáni szemétszigetet kutatja, amikor különösen agresszív cápákba futnak bele. Közülük is kiemelkedik egy Lilith névre keresztelt, hétméteres nőstény, amelyik igazi vérengzésbe kezd ott helyben. Éveket ugrunk előre… a gyászával még mindig küszködő Sophia egy napon arra eszmél, hogy Lilith visszatért, és most már a természet szabályai sem vethetnek gátat az állatnak, mely az édesvizű Szajnában úszkálva kezdi veszélyeztetni az embereket.
A The Boys című sorozat 2019-ben került először képernyőre, és olyan érzés, mintha tegnap lett volna az Amazon Prime szériájának a premierje. Az első évad ugyanis annyira maximumra járatta az erőszakot, a vérengzést, a már-már beteges meztelenkedős és szexjeleneteket, hogy ha akarnánk, akkor se tudnánk kitörölni az emlékezetünkből. Az Odaát korábbi készítője, Eric Kripke ráadásul képes volt a bravúrra, és még a második évadban is tartotta ezt a bármi mással összehasonlíthatatlan, megbotránkoztató stílust. Sőt, a náci Stormfront (Aya Cash) behozatalával, és egy, a Marvelt és a DC-t egyszerre megszégyenítő csatajelenettel még emelni is tudta a tétet.
A sorozat hanyatlása azonban elodázhatatlannak bizonyult, amely valamikor a harmadik évadban kezdődött el, Soldier Boy (Jensen Ackles) szálának teljes érdektelensége miatt, és bár a Gen V című spin-offnak köszönhetően látszik, hogy a szuperhősös szatíra világában bőven van még kraft, egyre inkább érződik, hogy az anyasorozat a kifulladás irányába zakatol. Vagy már ki is fulladt?
Rögtön három epizóddal startolt el június 13-án a The Boys negyedik évadja, és bár a sztori komplexitása miatt eddig se volt könnyű felvenni a fonalat a jó hosszú szüneteket tartó sorozattal, most különösen mély vízbe pottyantottak bele minket az alkotók. Ott tartunk nagyjából, hogy a fasizmussal egyre nyíltabban kacérkodó Homelandert (Antony Starr) bíróság elé citálják, miután kegyetlenül meggyilkolt egy fickót, aki a fiát, az itteni „Superboyt”, Ryant (Cameron Crovetty) megdobta egy műanyag üdítős palackkal. Ezen felül a Seven, a sorozatbeli „Igazság Ligája” romokban hever, Starlight (Erin Moriarty) kiszállt a szuperhősös gittegyletből, és kívülről, a The Boys kódnévre hallgató ellenállócsapat tagjaként igyekszik minden eddiginél nyíltabban és vehemensebben bomlasztani a Vought nevű óriáscég által pénzelt csapatot. Ám a konfliktusok kifejtésében, a szálak görgetésében ezúttal valami érezhetően nem stimmel.
Amit a hasonlóképp sok karaktert mozgató sorozatok, mint a Trónok harca, A térség (The Expanse), esetleg a Lost korábban ügyesen csináltak, pont abban vérzik el most a The Boys. Egyszerűen a készítők képtelenek eltalálni az arányokat, nem érzik, hogy mely karakterek az izgalmasak, és kikre kellene kevesebb időt szánni. Nagyon egyértelmű pedig, hogy a The Boysban még mindig az Antony Starr által játszott Homelander az első számú mozgatórugó és a legelcseszettebb figura. Ez a gonosz Superman-karakter – legyen szó arról, hogy a lézerszemével ártatlanok arcát olvasztja le, a tükör előtt megbomlott elmével vitatkozik saját magával, esetleg anyatejet szürcsölget cumiból – folyamatosan lopja a show-t. A Banshee egykori sztárja valami frenetikusan terrorizál másokat – de főleg a Chace Crawford-féle Deepet hatalmas élvezettel, és eljutottunk odáig, hogy Homelander annyira jól eltalált szereplővé vált, hogy maga a széria képtelen felérni hozzá.
92 éves korában meghalt Anouk Aimée, a francia filmművészet meghatározó alakja. A hírt lánya jelentette be közösségi oldalán. Az 1966-os Egy férfi és egy nő főszereplője (Jean-Louis Trintignant oldalán) az ötvenes-hatvanas évek olyan fontos filmjeiben szerepelt, mint Fellini Az édes élete és a 8 és 1/2.
Az 1932-ben Párizsban, színészcsaládba született színésznő eredeti neve Francoise Dreyfus volt. Az 1966-os, Arany Pálmát és Oscart is nyerő Egy férfi és egy nő Anne karaktere volt leghíresebb alakítása Jean-Louis Trintignant oldalán.
Háromszor is férjhez ment, 1970-től például a brit színészikonnal, Albert Finney-vel élt rövid házasságban, de számos híres szerelme volt, többek között Jean Genet, Jean Cocteau vagy Raymond Queneau.
1980-ban az Ugrás a semmibe című filmben nyújtott alakításáért cannes-i díjat kapott legjobb színésznőként. Utolsó filmje a 2019-ben ugyanazzal a stábbal leforgatott Egy férfi és egy nő folytatása volt, Az élet legszebb évei.
Harrison Ford feleségéről, Calista Flockhartról nem sűrűn hallani, népszerű sorozata, a kilencvenes években sugárzott Ally McBeal után szinte teljesen el is tűnt a nyilvánosság elől. Mostanában leginkább már csak Ford feleségeként lehet látni itt-ott, mintha felhagyott volna a színészkedéssel. A visszavonultságra azonban jó oka van, amiről most beszélt egy podcastben.
Flockhart felidézte, hogy az Ally McBeal meghallgatása idején egy színdarabban játszott New Yorkban, de a castingra Los Angelesbe repült. A válogatás smink és kamera nélkül zajlott, ami színházi próbára emlékeztette a színésznőt.
Miután megkapta a szerepet, rájött, hogy karaktere és a sorozat nagyon népszerű lehet, elkezdtek beszélni és vitatkozni róla az emberek. De sajnos a privát életére is rányomta bélyegét a népszerűség, magánélete szó szerint megszűnt, a paparazzók üldözték mindenhová.
„Igazából nem” – mondta Russell Crowe a brit GQ videóinterjújában, amikor arról kérdezték, hogy megbánta-e, hogy nem kapott szerepet A Gyűrűk ura-trilógiában.
„Úgy éreztem, hogy a stúdió döntött így, és nem a filmrendező. Peter Jacksonnal telefonon beszéltem, és semmi olyat nem mondott, amiket a rendezők mondanak neked, ha tényleg nem illessz egy projektbe” – emlékezett vissza Russell Crowe.
Az Oscar-díjas színésznek valahogy olyan érzése támadt, hogy a rendező már valaki másra gondol, akit meg akar szerezni, így ha igent mond, akkor valójában az útjába áll.
Egy helyről származunk. Tehát van egy árnyalat abban a beszélgetésben, amit mások nem hallhatnak – mindketten új-zélandiak vagyunk – a maga módján anélkül, hogy bármi negatívat mondana, hogy más terve van. Szóval ennyiben hagytam a dolgot.
– tette hozzá Crowe.
Mind tudjuk, hogy hiába a logikus gondolkozás, időnként az észérvek helyett az érzelmeink hajtanak inkább bennünket. Ezt a jelenséget fogta meg vagy inkább vizualizálta zseniális módon a Pixar 2015-ös filmje, az Agymanók. A rendezőt, Pete Doctert a saját lánya inspirálta, amikor kipattant a szakember fejéből a rajzfilm ötlete, aki elgondolkozott azon, vajon mi járhat egy gyerek fejében, amikor vigasztalhatatlanul sír, önfeledten nevetgél, tör-zúz, undorral néz a főzelékre, vagy éppen megijed a szomszéd palotapincsijétől. Az Agymanók egészen különleges módon ábrázolta, hogyan működik egy ember, a sztori legfőképp a főszereplő kisgyerek, Riley Anderson koponyájába kalauzolt, ahol gombokat serényen nyomkodó és egymással veszekedő manócskák, Derű, Bánat, Harag, Undor és Majré igyekeztek úgy befolyásolni a lány életét, hogy az ne fulladjon teljes katasztrófába.
Az Agymanók meglepően mélyen mászott bele a filozofikus és pszichológiai kérdésekbe, ennek megfelelően többször is csúnyán fejbe kólinthatta a nézőket a végeredmény. Na és a tanulság is úgy ütött, hogy a fő mondanivalót a szülők is elvihették maguknak a moziból, és megfontolhatták: bánat nélkül nincs öröm, szomorú pillanatok nélkül nem lehet igazán értékelni a boldogságot az életünkben, és mindkét érzelem szükséges ahhoz, hogy valakiből funkcionális ember váljon.
A Pixarnak az elmúlt években voltak kisebb-nagyobb mellényúlásai, bár a Toy Story 4. bőven hozta a szintet, az Előre és a Lelki ismeretek egészen felejthető alkotások lettek. Még a Luca című, az olasz nyárban lubickoló coming-of-age mese lett talán a nagy múltú stúdió legerősebb sztorija mostanában, a Lightyear és az Elemi sokkal kevésbé szolgáltak nagybetűs moziélményt, mint szerettük volna. A Pirula Panda pedig hiába szolgált ügyes tanmeseként kislányoknak és fiatal nőknek, egyszerűen túl szűk körnek készült ahhoz, hogy igazán belevésse magát a popkultúrába. Remekül sikerült, de rétegfilm lett.
Négy nap jutott a 2024-es Magyar Mozgókép Fesztiválnak – új nevén a MOZ.GO-nak. Ez a negyedik alkalom, hogy a Veszprém–Balaton régió otthont adott a magyar film kiemelt eseményének. A június 12-i, szerdai megnyitót különleges alkotással fűszerezték:
A közönség Fazakas Péter rendezésében láthatta a Ma este gyilkolunk című krimi-vígjáték első vetítését.
A film, amelynek producere Lajos Tamás volt, írója pedig Köbli Norbert, a magyar színészszakma számos nagy nevét hozta össze: Koltai Róbertet, Jordán Tamást, Bodrogi Gyulát, Pogány Juditot, Hámori Ildikót, Bálint Andrást, Takács Katalint, Hermányi Mariannt vagy a főszerepet alakító Kern Andrást.
Nagyszerű volt a légkör. Irtózatosan jól röhögtettük egymást – a kamerán kívül persze. A filmezés tele van várásokkal, és amikor vártunk, mindig nagyon sokat hülyültünk, aztán a filmet csinálva persze dolgozni kellett, mert azért nagy munka egy filmet létrehozni
– fogalmazott kérdésünkre Kern András arról a másfél hónapról, amíg az alkotáson dolgoztak.
A jövő év elejére érkezik a TV2 képernyőjére a Hunyadi János életét bemutató tízrészes sorozat – jelentette be Lengyel Balázs rendező.
A film Bán Mór Hunyadi című regénysorozata alapján készült. A rendező nagy kihívásnak nevezte, hogy a színészeknek számos nyelven kellett megszólalniuk, hiszen rengeteg helyszín jelenik meg, köztük a hadjáratok során érintett birodalmak. Hozzátette: a színészek alázattal, fegyelmezettséggel kezelték a nyelvhasználatból adódó nehézségeket, sokaknak az alapoktól kellett kezdeniük a nyelvtanulást. A szereplők például törökül és olaszul is megszólalnak a filmben.
Az előkészítő munkálatok három évig, a forgatás egy évig tartott.
Nagypál Orsi, az alkotás másik rendezője pedig arról beszélt, hogy a mű alapját jelentő regényt elolvasva hitelesebben tudott dolgozni, a szereplők életkörülményeit, szokásait plasztikusabban meg tudta jeleníteni. Hozzátette, hogy az egyes jelenetekben megjelenő török nyelv komoly kihívást jelentett számára, nehéz volt instrukciót adni úgy, hogy nem ismeri a nyelvet.
Rujder Vivien, aki Hunyadi feleségét, Szilágyi Erzsébetet formálja meg, azt mondta, hogy régóta nagyon szeretett volna egy kosztümös filmben szerepelni. Nagyon tetszettek neki a ruhák, ám amikor napi 12-16 órát viselte ezeket, rájött arra, hogy nem könnyű a nehéz és szűk darabokban létezni.
A Hunyadi Jánost alakító Kádár L. Gellért felidézte, hogy a forgatást több mint féléves kiképzés előzte meg: lovagolni tanult, edzésekre járt. Kiemelte, nagy felelősség számára az egyik legnagyobb történelmi személyiséget megformálni. A sorozat producere a magyar származású Robert Lantos, rendezői az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Robert Dornhelm, Nagypál Orsi, Szász Attila és Lengyel Balázs.
A sorozatot külföldön Rise of the Raven címmel értékesítik. A tíz egyórás rész Hunyadi János, a hadvezér életét dolgozza fel, aki a 15. századi Európa kegyetlen viszonyai között, dacolva a túlerővel, döntő győzelmet aratott a nándorfehérvári csatában, átformálva ezzel Európa történelmét. A magyar szereplők között van Töröcsik Franciska, Fekete Ernő, Hermányi Mariann és Medveczky Balázs is.
Hozzájuk csatlakozik a nemzetközi színészgárda: Laurence Rupp, Cornelius Obonya, Murathan Muslu, Giancarlo Giannini, Francesco Acquaroli, Karel Roden, Rade Serbedzija, Thomas Trabacchi és Elena Rusconi. A tízórás epikus sorozatot a Nemzeti Filmintézet és a Beta Film finanszírozza. Társproducere a TV2, amely Magyarországon és Szlovéniában, valamint az ORF, amely Ausztriában sugározza a filmet.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje, a Lefkovicsék gyászolnak a Nemzeti Filmintézet elsőfilmeseket segítő Inkubátor programjának keretében készült el, igaz, néhány évnek el kellett telnie, mire megvalósult a projekt. És milyen jó, hogy megvalósult, mert a film pozitív kritikákat kapott, ráadásul a laikus közönség is szereti. Olyannyira, hogy a Szabó Kimmel Tamás és Bezerédi Zoltán főszereplésével készült dramedy a hazai mozikban, illetve a külföldi fesztiválokon is népszerű.
Úszósapka, te tudsz magyarul?
– kérdezi döbbenten a nagypapa sábeszdeklis unokáját, aki addig kizárólag héberül kommunikált, a kisfiúban azonban megtörik (vagy megjavul) valami, talán az idős rokonba vetett bizalom, és közel egy hét után magyarul szólal meg.
Merthogy a papa nem beszél héberül, és még csak erőfeszítést sem tesz azért, hogy megértse a gyereket, legfeljebb gúnyos megjegyzéseket tesz a zsidó szokásokra, például a kipára. Nem úgy, mint a nagymama, aki héberül tanul, hogy a kis Arival szót értsen. A tolmács szerepkör azonban hamarosan az apukára hárul, hiszen a történet mozgatórugója az, hogy a nagymama váratlanul meghal, az egymástól elhidegült apa-fia duó (az unokával kiegészülve trió) pedig hosszú évek után először találkozik újra. Már-már kényszerből, semmint szeretetből: a temetés és a gyász összehozza a családot.
A világ öt legnagyobb filmes óriása között tartják számon a mai napig a Paramount Picturest, ami a Paramount Global része. A cégcsoport vezető részvényese a National Amusements vállalat, amely világszerte nagyjából 24 ezer embert foglalkoztat. 2023-ban utóbbi úgy döntött, megválik a Paramounttól,
amelynek a részvényei az elmúlt években zuhanó tendenciát mutatnak, és egyre inkább elértéktelenednek.
A cég az elmúlt fél évben számos próbálkozást tett, hogy dűlőre jusson különféle vásárlókkal. Eleinte arról is szó volt, hogy a Fox vagy a Warner Brothers próbálja bezsebelni a céget, de ezek az egyeztetések hamar elhaltak. Később olyan aspiránsok jelentek meg, mint az Apollo Global Management, az Allen Media Group vagy a RedBird Capital Partners, de egyelőre a legesélyesebb vásárlónak a Skydance Media tűnt, amellyel korábban a Paramount már dolgozott olyan filmeken, mint a 2022-ben megjelent Top Gun: Maverick, amely mintegy 1,5 milliárd dolláros bevételt termelt.
2024 áprilisában a Paramount és a National Amusements képviselői felkeresték a Skydance-t, hogy kizárólagos ajánlatot tegyenek egy lehetséges egyesülésre. Shari Redstone, aki a Paramount Global egyik vezetője és a National Amusements elnöke, illetve David Ellison, Skydance Media alapítója, olyan szerződést igyekeztek tető alá hozni, amely mindegyik cég számára előnyös végeredménnyel járhat. Sajnos nem jártak sikerrel.
A 17 éves, Sydney-ből származó Catherine Laga’aia a Variety szerint nagyon lelkes, mert állítása szerint a Vaiana főszereplője, Moana a kedvenc Disney-karaktere, ami rokonsága miatt is lehet. Elmondta, hogy nagyszülei szamoai származásúak.
Megtiszteltetés számomra, hogy alkalmam nyílik megünnepelni Szamoát és a Csendes-óceáni-szigetek összes népét, és olyan fiatal lányokat képviselni, akik olyanok, mint én.
Azt is hangsúlyozta, Moana megváltoztatta a Disney-hercegnők sztereotípiáját, mert erős és bátor, és kiállt egy félisten ellen. Szerinte szuper, hogy egyre több generáció képes kapcsolódni ehhez a karakterhez.
A szereplők között még ott lesz Dwayne Johnsonon kívül – aki a rajzfilmhez a hangját kölcsönözte – az új-zélandi John Tui mint Moana apja, valamint Frankie Adams szamoai–új-zélandi színész mint Moana anyja.
Május elején érkezett meg a Netflix sikerszériájának első etapja a streamingszolgáltató platformjára. Azóta pedig már A Bridgerton család harmadik évadának második fele is befutott, és a nézőknek feltűnt valami.
Nicola Coughlan, a sorozat Penelope Featheringtonja a People magazinnak elárulta, hogy sokan azzal vádolják, hogy a derekát „photoshoppolták”, vagyis vékonyabbra retusálták. Elmondása szerint az alaptalan pletykákat a sorozatban szereplő korhű jelmezek váltották ki.
Azt hiszem, ha elég sokáig viselsz fűzőt, a tested tényleg hozzáidomul
– magyarázta, hozzátéve, hogy „látott néhány trollt a közösségi médiában kommentelni”, de határozottan cáfolta, hogy photoshoppolták volna a derekát.
Luke Newton – aki Colin Bridgertont alakítja a sorozatban – azt mondja, hogy „nem panaszkodik” a férfijelmezekre, de mindig várja, hogy a forgatások után kényelmesebb ruhadarabokat húzhasson magára.
A hét elején a 37 éves ír színésznő pimasz választ adott egy dublini vetítésen, miután azt mondták neki, hogy „nagyon bátor”, hogy meg merte mutatni a testét a kamerák előtt.
Tudod, szerintem nehéz ez a helyzet, mert az enyémhez hasonló testalkattal rendelkező nők – vagyis a tökéletes mellekkel megáldott nők – nem látják viszont magukat elégszer a képernyőn. Nagyon büszke tagja vagyok a tökéletes mellű nők közösségének. Remélem, örültök a látványnak!
– vágott vissza Coughlan, akinek szavai hallatán a rajongók nevetni és tapsolni kezdtek.
her pout at the beginning 😭 pic.twitter.com/dinBsi5acR
— bel (@ccutiny) June 6, 2024
Mint megírtuk, a színésznő korábban egy interjúban azt is elárulta, hogy kifejezetten ragaszkodott hozzá, hogy a sorozatban egy erotikus jelenetben szerepelhessen. Nicola Coughlan azzal indokolta a döntését, hogy elege lett azokból, akik testalkata miatt kritizálják.
Van egy jelenet, ahol anyaszült meztelenül állok a kamera előtt, és ez az én ötletem, az én döntésem volt. Egyszerűen úgy éreztem, hogy ez a lehető legnagyobb »b*szd meg«, amit hozzátehetek a testemről kialakult beszélgetésekhez. Elképesztő erőt adott
– idézte fel az interjúban Nicola Coughlan.
Hozzátette, hogy a forgatás alatt végig gyönyörűnek érezte magát, majd arra gondolt, hogy amikor 80 éves lesz, örömmel idézi fel, hogy mennyire dögös volt. Nicola Coughlan már évek óta a testpozitivitás támogatója.
Kate Winslet egy videóban emlékezett vissza arra, hogy milyen zűrzavar uralkodott a harmonikusnak tűnő jelenet forgatása közben. Mind a kettőjüknek állandóan elkenődött a sminkje, ezért DiCaprio néha úgy nézett ki, mint akinek hiányzik a fél arca. Egyik oldala barna volt, a másik fehér.
Miközben újranézte a jelenetet, Winslet „rémálomnak” titulálta a felvételt, ami a világítási problémák és az irreális forgatási helyszín miatt volt kaotikus. A színésznő arra is visszaemlékezett, hogy több felvételt kellett készíteni, mert folyton beverte a térdét a korlátba. Leónak meg állandó röhögőgörcse volt, ezért négyszer is fel kellett venniük a jelenetet.
James (Cameron, a rendező) nagyon specifikus fényt akart a csókhoz, de persze a napfény folyamatosan változott.
A Rendben vagyok? című filmnek egészen érdekes élettörténete van, a Tig Notaro által rendezett és Dakota Johnson főszereplésével készült dramedynek jó régen, 2022 januárjában megvolt már a világpremierje a Sundance Filmfesztiválon. Nem sokkal később a Warner lecsapott a jogokra, ám hiába teltek-múltak a hónapok, semmi hír nem érkezett a bemutatóról. Ment a huzavona, tűzzék a nagy vászonra? Legyen az HBO Max exkluzív tartalma? Csak nem született döntés, és végül egészen pár nappal ezelőttig ült rajta a nagy stúdió, merthogy 2024. június 6-ig kellett várnunk rá, hogy a Rendben vagyok? széles körben nézhetővé váljon.
A fentiekből arra lehetne következtetni, hogy a Rendben vagyok? egy pocsék film lett, ezért ültek rajta olyan sokáig. Valójában azonban szó sincsen ilyesmiről, a maga zsánerén, vagyis a coming out sztorikon belül igenis szépen megállja a helyét. Nem ér fel az olyan zsenialitásba hajló darabokhoz, mint a Kszi, Simon és a Szólíts a neveden, de még így is képes egy nagyon intim, helyenként szívbe markoló és a néző lelkét megfacsaró alkotás lenni. Jókor is mutatták be tulajdonképpen, mert egy kicsit legalább javít Dakota Johnson renoméján, aki nem olyan rég nevetségessé tette magát a Madame Web címszerepében.
A Max új filmje egy Lucy (Dakota Johnson) nevű nő körül forog, akinek láthatóan egy helyben toporog az élete, festőként megbukott, így recepciósként kénytelen megkeresni a betevőjét. Ha mindez nem lenne elég, még a párkapcsolatok terén is szenved hősnőnk, valahogy nem fűlik a foga ahhoz, hogy komolyabbra fűzze a viszonyát Bennel (Whitmer Thomas), akivel régóta kerülgetik egymást. A Rendben vagyok? által feltett kérdésre abszolút az a válasz, hogy nem, Lucy egyáltalán nincsen rendben, és a dráma csak fokozódik, amikor Dakota Johnson karakterének legjobb barátnője, Jane (Sonoya Mizuno) bejelenti, a munkája miatt kontinenst vált.
Richard Linklater nagyon ért ahhoz, hogy emberközeli történeteket meséljen el nekünk, megtette ezt többek között a Mielőtt felkel a nap című 1995-ös klasszikusban is, amikor egy vonatúton ejtett szerelembe két fiatalt, majd a romantikus trilógia befejezése után a bravúrt megismételte a 11 éven keresztül forgatott, Sráckor című coming-of-age történettel. Most az amerikai rendező újfent kemény fába vágta a fejszéjét, hiszen úgy döntött, akcióvígjátékot készít egy bizonyos Gary Johnsonról, akinek az életére mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy hétköznapi lenne. Először a Texas Monthly nevű magazin dolgozta fel a főszereplő thrillerbe illő hivatását, ezt a 2001-es cikket vette alapul a Hit Man, vagy magyarul A bérgyilkos, aki nem is volt, melyet a Netflix június 7-én a magyar nézőknek is elhozott.
A Hit Man főszerepét az a Glen Powell játssza, aki felbukkant kemény pilótaként a Top Gun: Maverickben, és a megkérdőjelezhető minőségű, de a pénztárakat letaroló Shakespeare-adaptációban, az Imádlak utálniban is együtt bolondozott Sydney Sweeney-vel, ezúttal pedig a 35 éves sztár egy olyan ürge bőrébe bújik, akit még ha finoman akarunk fogalmazni, akkor is a kiismerhetetlen jelzővel illetünk. Gary Johnson napközben filozófiát tanít a helyi egyetemen, de titokban a rendőrségnek is besegít lehallgatásoknál és terepmunkáknál, míg egy napon ki nem rángatják őt szokásos helyéről, a minibuszból. Innentől az lesz a feladata kicsit béna, kicsit kocka, macskaimádó főhősünknek, hogy
bérgyilkosnak adja ki magát, és lebuktassa azokat, akik felbérelnék őt egy kis vérengzésre.
Garyhez mindenféle emberek jönnek, a trógerektől kezdve a kőgazdagokig, hogy olyanoknak a kinyírásával bízzák meg az álbérgyilkost, akik szúrják a szemüket. Glen Powell karakterének folytonos átalakulásait, újabb és újabb álcáit és személyiségváltásait valami elképesztően jól és szórakoztatóan prezentálja nekünk a Hit Man. Persze nyilván kell ehhez a színész tehetsége is, akiből őszintén szólva nem néztük volna ki, hogy ennyire sokoldalú művész.
Hát, erre mondják, hogy megdolgozza a vásznat. Anne Hathaway és Jessica Chastain új közös filmje valami olyan, amit érdemes megnézni. Az Anyai ösztön a közelmúltban debütált a mozikban és megmutatja,
milyen az, amikor két Oscar-díjas színésznő olyan szerepet kap, ahol van is mit eljátszani.
Az alkotás, noha nem gigastúdiók kezei közül csorgott ki – ami leginkább az intenzív reklám hiányán érződik –, művészi minőségben és gyártásban könnyedén felveszi a versenyt bármelyik vezető stúdió filmjével. Persze két ilyen színésznőnél azért akad is némi elvárás nézői oldalról.
Emilia Clarke korábban már többször is beszélt arról, hogy a Trónok harca forgatása alatt kétszer is agyi aneurizmája, arról mindeddig azonban nem nyilatkozott, hogy mindezt hogyan élte meg – mint kiderült, rettegett attól, hogy betegsége miatt kirúgják őt az HBO-s sikersorozat színészgárdájából.
Az agyi aneurizma egy olyan kiboltosulás az agyban, ami az agyi érfal gyengesége miatt alakulhat ki, és akár agyvérzéshez is vezethet. A betegség a fiataloknál leginkább genetikai okok miatt jelentkezhet.
Emilia Clarke egy korábbi interjúban úgy nyilatkozott, hogy ez volt a lehető legkínzóbb fájdalom, amit valaha átélt, agyműtétje után azonban szerencsére egyszer sem tapasztalták nála a kiújulás jeleit – írja a Sky News.
A 37 éves színésznő most a Big Issue-nak adott nagyinterjút, amiben többek között kitértek a több mint tíz évvel ezelőtt történt esetre is, illetve arra, hogy felépülése után milyen gondolatokkal tudott visszatérni Clarke a Trónok harca forgatására.
Évtizedek óta a legjobb filmrendezők között tartják számon, valamiért mégsem alakul sosem zökkenőmentesen egy forgatás sem, ha a filmnek köze van az olasz származású filmrendezőhöz, Francis Ford Coppolához.
A most 85 éves Coppola a múlt hónapban ismét visszatért Cannes-ba a Megalopolis című filmjével, karrierje egyik álomprojektjével, amelyet már több mint 40 éve szeretett volna elkészíteni. Az ötszörös Oscar-díjas szakembernek ez volt az első filmje a Twixt 2011-es debütálása óta – amelynek zenéjét egyébként Magyarországon készítette el.
Mindez azonban korántsem meglepő, hiszen Coppola annak ellenére, hogy a szakma egyik legelismertebb képviselője, mindig is önfejű volt, és saját művészeti kifejezésére koncentrált ahelyett, hogy komoly pénzekért vállaljon olyan projekteket, ahol nem marad meg a szabadsága.
Ahogyan arról az Index is beszámolt, idén februárban ismételten Magyarországra érkezett az Oscar-díjas Russell Crowe és Rami Malek, akik a James Vanderbilt által rendezett Nürnberg című, a nürnbergi pert feldolgozó alkotást forgatják hazánkban. Előbbiről ráadásul már akkor kiderült, hogy ezúttal is remekül érzi magát nálunk, olyannyira, hogy ezúttal még otthonosabbá akarta tenni az itteni életét, így a Blikk értesülései szerint Crowe nem egy szállodába, hanem ugyanabba a mátyásföldi luxusvillába költözött be, melyben tavaly ősszel, a Modi című film készítésekor Johnny Depp is lakott.
Rovataink a Facebookon