Jeremy Renner megóvta filmbeli karaktere életét azzal, hogy nemet mondott

4 órája Módosítva: 2024.06.05 15:27

Jeremy Renner kétszer is osztozott a vásznon Tom Cruise-zal a Mission: Impossible című filmsorozat alatt. Egyszer 2011-ben a Fantom protokollban, majd 2015-ben a Titkos nemzetben. Ebből majdnem triplázás lett, azonban 2018-ban, amikor a rendező, Christopher McQuarrie elmondta neki, hogy milyen feladata lenne az Utóhatásban, határozottan visszautasította a munkát. 

Kiabáltam a rendezővel [...] Haver, ezt velem nem csinálod, nem fogsz kiszúrni velem

– idézi a színészt a Variety, aki nevetve emlékezett vissza az esetre.

Tovább

A Netflixen tér vissza a Peaky Blinders-film

4 órája Módosítva: 2024.06.05 16:40
Régóta váratott magára az apránként kiszivárgó információk közepette, amelyeket ugyan soha nem erősítettek meg teljesen, de a Shelby család rajongói most már felhőtlenül örülhetnek, mivel a Peaky Blinders-film hivatalosan is sínen van.

A Netflix zöld utat adott a játékfilmnek, amelyben az Oscar-díjas Cillian Murphy visszatér a birminghami banda vezetője, Tommy Shelby ikonikus szerepében.

Az egyelőre cím nélküli filmet az a Tom Harper rendezi, aki a sorozat első évadának második felét irányította.

A forgatás még idén elkezdődik a Peaky Blinders alkotója, Steven Knight forgatókönyve alapján. A producerek Caryn Mandabach, Knight, Murphy és Guy Heeley. Az executive producerek között Harper, David Kosse, Jamie Glazebrook, Andrew Warren és David Mason is szerepel. A játékfilm a BBC Filmmel közösen készül majd.

Steven Knight márciusban azt mondta a Birmingham Worldnek, hogy a film Cillian Murphyvel a fedélzeten folytatódik; korábban a Deadline-nak is beszélt róla, hogy a film létre fog jönni. Azonban mégis ez az első hivatalos megerősítése a filmnek.

A cselekmény részleteit és a további szereposztást egyelőre titokban tartják, bár Knight korábban azt mondta a Deadline-nak, hogy a film története a második világháború idején játszódna.

Úgy tűnik, Tommy Shelby nem végzett velem... Nagyon örömteli, hogy újra együtt dolgozhatok Steven Knighttal és Tom Harperrel a Peaky Blinders filmváltozatán

– mondta a Deadline-nak a 48 éves ír színész. 

Tovább

Evangeline Lilly visszavonul, hátrahagyja Hollywoodot

7 órája Módosítva: 2024.06.05 13:06
A Lost, A hobbit-filmek és A Hangya-filmsorozat sztárja, Evangeline Lilly úgy döntött, visszavonul. Noha nem vetette el annak lehetőségét, hogy egy nap visszatérjen még Hollywoodba, jelenleg azt látja leghelyesebbnek, ha maga mögött hagyja a csillagok városát és a széles vásznakat.

A színésznőtől, aki még a Lost című sorozatban játszott szerepével, Kate Austen karakterével vált híressé, 2006-ban megkérdezték, hol látja magát tíz év múlva. Erre akkor azt felelte, hogy nyugdíjba vonulva, családja körében, szabadidejében pedig írni szeretne, és arra ösztönözni másokat, hogy humanitárius életmódot folytassanak. Noha 2016-ban ez még nem sikerült, 2024-re, úgy fest, megteszi az első lépést.

Ahogy arra a Variety is felhívta a figyelmet, a színésznő egy Instagram-posztban osztotta meg a korábbi videót, és írta hozzá aktuális gondolatait.

Tovább

Star Wars-készítő az Indexnek: A rajongóknak az a dolguk, hogy gyűlölködjenek

11 órája Módosítva: 2024.06.05 14:13

A Star Wars: Az akolitus című új sorozat a messzi-messzi galaxis egy olyan időszakába, a Köztársaság Fénykorába kalauzol, amelyet a tévéképernyőn és a mozivásznon eddig nem láthattunk kibontakozni. A történet szerint 100 évvel az előzményfilmek eseményei előtt járunk, amikor a jedik rendje még erős, szilárd és megingathatatlannak tűnik – ám, a háttérben olyan, gonosznak tűnő erők kezdenek mozgolódni, amelyek megbonthatják ezt az egészet. A Star Wars: Az akolitus nemcsak azért keltette fel sokak érdeklődését, mert az eddigi Star Wars-sorozatokhoz képest eddig soha nem világrendet mutathat a nézőknek, hanem azért is, mert a sztorija várhatóan a gonoszokra, a Sithekre erősen fókuszál majd. Eközben pedig egy thrillerbe hajló nyomozás is kibontakozik benne egy elszánt jedi-mesterrel a középpontban.

Az új Star Wars-sorozat első két epizódja június 5-én érkezik idehaza is a Disney+-ra, a közelgő premier alkalmából a produkció író-rendezőjét, a netflixes Russian Doll című sci-fi széria alkotójaként is ismert Lesyle Headlandet kérdeztük egy kerekasztalos interjú során.

A Star Wars: Az akolitus show-runnerje az Indexnek arról beszélt,

  • milyen pozíciót jelent a Sithek rendjén belül az akolitusé,
  • mit gondol a Star Wars-rajongók toxikusságáról,
  • és látta-e, hogy a sorozat egyik előzetesében felbukkanó fényostor mekkora felbolydulást okozott a Redditen.

Az akolitus nem egy gyakran használt kifejezés, a Sithek rendjén belül milyen pozíciót takar, hogyan írná körül?

Elég nagy spoiler lenne, ha erre pontosan válaszolnék. Maradjunk annyiban, hogy a Sitheknél uralkodó a kettő szabályát vettem alapul, ami ugyebár azt takarja, hogy mindig van egy mester és egy tanítvány. Egyikük a hatalom birtokában van, míg a másik megkaparintaná magának. Ami a legérdekesebb ebben a dinamikában, hogy a tanítvány hogyan lép a mestere helyébe, miképp vált pozíciót tulajdonképpen, és fogad fel maga mellé saját tanítványt. Ezt a váltást igyekeztem új nézőpontból, egy eddig ritkán látott korszakban elhelyezve újraértelmezni.

A Star Wars bővelkedik az ikonikus pillanatokban, melyik volt ezek közül ön számára a legemlékezetesebb?

Az egyik kedvenc pillanatom egyértelműen Grogu behozatala A mandalóriban. Azt mondtam magamban, hogy ez a legzseniálisabb dolog, amit valaha láttam. Ha kicsit korábbra megyek vissza, akkor A klónok támadása film végét emelném ki, ahogy Padme Amidala és Anakin Skywalker húsvér és robot kezei összefonódnak az utolsó jelenetekben az esküvőjükön, nagyon megmaradt bennem, ahogy felvették ezt az intim momentumot. Gyönyörű utalás volt rá, hogy mi történik majd kettejükkel a későbbiekben.

Tovább

Ütik a kritikusok, pedig ez egy ritka izgalmas thrillersorozat

tegnap, 20:49 Módosítva: 2024.06.05 14:34

Nem kifejezés, ahogy kapja az ívet a nagy külföldi lapoktól A lepel (The Veil) című új, hatrészes thriller. Van, aki egyenesen időpocsékolásnak bélyegzi, más a készítő, Steven Knight ügyetlenkedő történetvezetését ostorozza, de akad olyan is, aki a főszereplőt, Elisabeth Mosst tartja teljesen félresikerült castingnak. Ez az a ritka eset, amikor egy sorozatot meg kell védenünk az ostorozástól, ugyanis A lepel a maga zsánerén belül igenis feszült, fordulatos és érdekfeszítő néznivaló lett, a Homeland eddigi legjobb szellemi örököse.

A lepel egy elszánt MI6-ügynök, Imogen Salter (Elisabeth Moss) körül forog, akit azzal bíz meg a francia titkos szolgálat, hogy kerítsen kézre egy Adilah El Idrissi (Yumna Marwan) nevű francia állampolgárságú nőt, egy feltételezett ISIS-vezetőt. Ennek a történetnek az ad különleges szájízt, hogy senki sem az, akinek mondja magát. Ahogy Adilah az őt a biztos halálból kimenekítő Imogenről sejti, hogy valójában nem egy humanitárius szervezet segítőjét tisztelheti személyében, fordítva is igaz ez. Elisabeth Moss karakterének minden tudására, empatikus képességére, emberismeretére szüksége van ahhoz, hogy a lehetséges terroristát lebuktassa. Adjuk hozzá a mixhez, hogy a sorozat egy pontján még az amerikaiak is beleköpnek a fővő levesbe, így főhősünknek tényleg nem lesz könnyű dolga az előtte álló nyomozásban.

Steven Knight, aki korábban olyan szériákat adott ki a kezei közül, mint a Peaky Blinders, a Taboo és a See, ezúttal is jól kevergeti a szálakat. Már abból a tekintetből is, hogy minket, nézőket is folyamatosan bizonytalanságban tart.

Vannak olyan sorozatok, amelyek azért fulladnak ki gyorsan, mert túlságosan követik a már bevált formulát – na ez A lepelre picit sem süthető rá. A pilotepizód végén van is egy kiszólása Imogennek ezzel kapcsolatban, amikor úgy fogalmaz, fogalma sincs, mi lesz most, hogy letért a kijelölt útról. Szerencsére valahogy mi is így vagyunk ezzel, mert kedvünk támad rögtön indítani a folytatást, vajon hogy alakul az ügynöknő és a terrorista sorsa.

Tovább

Bátran döntögeti a tabukat a Netflix új sorozata

június 3., 20:05 Módosítva: 2024.06.04 21:05

Azt, hogy Emily Carey mennyire jó színésznő, mi sem jelzi jobban, mint hogy tömeges „gyászt” váltott ki a nézőkből, amikor a Trónok harca előzményszériája, a az első öt epizódja után időt ugrott, onnantól kezdve pedig nem a feltörekvő tehetség alakította Alicent Hightower karakterét. Nyilván az erős kezdéshez kellett a Rhaenyra Targaryent játszó Milly Alcock, és hogy a két szereplő közt bitang erős kémia volt – az ugyanakkor senki számára nem lehetett kérdéses, hogy ők ketten megragadnak a szórakoztatóiparban. Milly Alcocknak ugyebár bejött az élet, legközelebb Supergirlként láthatjuk őt a vásznon, hozzá képest Emily Carey karrierje meglepőbb fordulatot vett, hiszen a Netflix új, fiatal felnőtteket célzó sorozatában tért vissza a kamerák elé.

A május 30-án debütált Geek Girl ránézésre afféle Gossip Girl-klónnak tűnik egy csomó rongyrázással és felszínesnek tűnő párbeszédekkel, na és itt-ott némi Disney-rajzfilmes hatást is lehet érezni ezen a 10 epizódon. A Geek Girl azonban hiába olyan, mint bármelyik széria, amit a The CW-csatorna gyártott egy évtizeddel ezelőtt,

egyvalamit nagyon jól csinál. Olyan tabutémákba mászik bele nyakig, amelyeket a legtöbb tinisorozat inkább óvatoskodva elkerül.

A Netflix új sorozatának főszereplője, Harriet (Emily Carey) nemcsak azzal lóg ki a sorból, hogy autista, hanem egy betegségéből kifolyólag a tesiórákon sem tud részt venni, csak gubbaszt a sarokban. Mindemellett a lány feltűnően stréber is, ez a három dolog meg már bőven elég ahhoz, hogy a hobbiból gonoszkodó osztálytársai kipécézzék maguknak. Ami meglepő, legalábbis az első epizódokban mindenképp az, hogy Emily Carey-nek picit nehezére esik átadni nekünk, hogy a karaktere mennyire geek, és milyen szinten bolondul a popkultúráért. Persze napjainkra szinte mindenki divatból kockának vallja magát, és így nehéz is. Ami a félénkséget, ügyetlenséget illeti: a színésznő, aki a valóságban maga is autista, meggyőzően alakul át a visszahúzódó, de nagyon kedvelhető Harrietté, akit a Geek Girl-regénysorozat írója, Holly Smale saját magáról mintázott.

Tovább

Maya Hawke gyakorlatilag beismerte önmagáról, hogy egy nepo baby

június 3., 18:27 Módosítva: 2024.06.03 20:30
Szerinte biztos, hogy Tarantino a neve miatt választotta ki a Volt egyszer egy Hollywoodban első komolyabb szerepére.

Nepo babynek nevezik azokat a gyerekeket, akik szüleik, rokonaik miatt jutnak előnyökhöz. Nepotizmus, ismerjük. Most Ethan Hawke és Uma Thurman lánya, Maya Hawke ismerte be, hogy igen, a Hawke név nem kicsit támogatta karrierje elején.

Hawke a The Times-nak nyilatkozva azt mondta, hogy sokszor csak a neve miatt választották ki egy-egy szerepre, de hozzátette: 

mit ért volna azzal, ha visszautasítja, noha tudja, hogy nem saját érdemei miatt történik?

Mint mondta, amikor elindult a pályán, két választása volt: vagy nevet változtat, megműtteti az orrát és elkezd castingokra járni, vagy elfogadja, hogy a neve miatt sikeres. Ő, mivel egy kicsit kényelmes és lusta, a második utat választotta. Bár sokan viccelődtek ezen és gúnyolták, de nem érdekelte. Mint mondja, szerencsés helyzetben van, mert a szüleivel őszinte és nyílt a kapcsolata, és ez mindent felülír.

Tovább

Megérkezett a Venom 3. első előzetese

június 3., 18:20 Módosítva: 2024.06.03 21:01
Megérkezett a Venom-trilógia befejező részének várva várt első hivatalos előzetese. A Venom: The Last Dance címet viselő filmben Tom Hardy a Marvel egyik legnagyszerűbb és legösszetettebb karaktereként tér vissza.

Hétfő délután befutott a várva várt Venom: The Last Dance első hivatalos előzetese, amelyet eredetileg 2024 nyarán mutattak volna be, de a filmipar dolgozóinak sztrájkja miatt félbeszakadt a forgatás. A harmadik, befejező rész forgatása végül 2023 novemberében indult újra, a 118 napos színészsztrájkot követően.

A trilógia utolsó filmjében a 46 éves brit színész, Tom Hardy által alakított Eddie Brock és Venom menekülőre fogja, ugyanis kettejük világa üldözőbe veszi a párost.

A hurok egyre jobban szorul körülöttük, ezért egy végzetes döntés meghozatalára kényszerülnek, amellyel véget ér Venom és Eddie utolsó tánca – írja a Variety.

Az előzetesben Tom Hardy egy hatalmas, Venom szülőbolygójáról származó szimbiótával néz szembe, ráadásul a kormány ügynökei is vadásznak rá. Rengeteg szimbióta-akciót láthatunk, valamint egy jelenetet, amelyben Hardy egy szupergyors, venomizált lovon lovagol. Hardy mellett a Ted Lasso sztárja, Juno Temple és a Doctor Strange az őrület multiverzumában színésze, Chiwetel Ejiofor is feltűnik. 

A közelmúltban a rajongók Venomot a Pókember: Nincs hazaút című film utójelenetében láthatták. Ebben a gonosztevő megérezte dr. Strange (Benedict Cumberbatch) szerencsétlen multiverzumvarázslatának hatását, amely különböző Pókember-gonoszokat szállított a Marvel-moziuniverzum (MCU) fővonalába. A Venom 2. – Vérontó című film végén a szimbióta gonosztevő az MCU-ba teleportálódott, és Tom Holland Peter Parkerét látta egy híradóban, de a Pókember: Nincs Hazaútban visszaszippantották a saját világába – ám csak azután, hogy hátrahagyott egy ragacsos darabot a szimbiótájából.

Tovább

Rangos nemzetközi elismerést kapott a Kék Pelikan

június 3., 17:01 Módosítva: 2024.06.03 19:53
A Cartoons on the Bay nemzetközi fesztiválon a legjobbnak járó díjat kapta Csáki László animációs dokumentumfilmje, Olaszországban. A Kék Pelikan valós eseményeket feldolgozó szellemes, nosztalgikus történet néhány srácról, akik hamisított vonatjegyekkel utaztak Nyugatra a kilencvenes évek derekán.

Vasárnap  véget ért az olaszországi animációs fesztivál, a Cartoons on the Bay, amely a mozis, a transzmédia és a televíziós alkotások javát vonultatja fel évről évre. Az esemény fő szervezője a Rai Com és különböző olasz tengerparti helyszíneken tartják. 

Első díj

A döntés indoklásában a zsűri kiemelte a Kék Pelikannal kapcsolatban a „cinéma vérité eklektikus újragondolását, amely egyedi és innovatív stílusban ünnepli a szabadságot.” Ennek mentén, a Cartoons on the Bay fesztivál

legjobb egész estés animációs film díját Csáki László alkotása nyerte el. 

A Kék Pelikanról az Index is többször írt. Az animációs film gerincét megtörtént események adják, de nem klasszikus dokumentarista műfajban került a nézők elé, hanem vicces rajzfilmként. Sztorijának lényege, hogy a '90-es években, amikor a határok a már nyitva voltak, de a fiataloknak nem volt pénze, hogyan oldották meg okosba' kalandozásaikat. 

Csáki László, a Magyar Filmszemlén és a Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon többször díjazott, Balázs Béla-díjas író-rendező éveken át készített interjúkat olyan érintettekkel, akiknek az életére sorsfordító hatást gyakoroltak azok az utazások, amelyeket a kék Pelikan indigóval hamisított vonatjegyek tettek lehetővé.

Megy a következő fesztiválra

Az április elején bemutatott film az ő történeteik humoros, rendszerkritikus és heistfilmes elemeket felvonultató, korabeli magyar slágerekkel teli – Bonanza Banzai, Kispál és a Borz, Hiperkarma – feldolgozása, méghozzá

Magyarországon egyedülálló módon animációs dokumentumfilm formájában. 

A film még mindig látható a hazai mozikban, és igazi nyári csemegeként hamarosan a kertmozik és más szabadtéri vetítőhelyek műsorán is felbukkan. Az eddig több mint 15000-es nézettséget elért alkotás legközelebb az Annecy Fesztiválon versenyez, amely az animációk világelső seregszemléje.

„Ne a telefonon nézzék a filmeket” – kiakadt az Oppenheimer operatőre

június 3., 07:13 Módosítva: 2024.06.03 08:57
Hoyte van Hoytema, az Oscar-díjas rendező helyretette a Netflix társigazgatóját.

Az Oscar- és BAFTA-díjas holland–svéd operatőr, Hoyte van Hoytema, aki utoljára az Oppenheimer-rel dobott nagyot, de az ő nevéhez fűződik a Dunkirk, a Tenet és az Interstellar képi világa is, kiakadt a Netflixre.

Szerinte nincs igaza az egyik igazgatónak, Ted Sarandosnak, aki szerint a filmek ugyanúgy élvezhetők a tévén vagy telefonon, mint a mozivásznon – olvasható a TMZ-n.

Sarandos kissé nevetségessé vált, mikor az interneten elterjedt, hogy azt mondta: a fia is élvezte a telefonján az 1962-es klasszikus Arábiai Lawrence-t, és az Oppenheimer is jó kis képernyőn. Hoyte van Hoytema viszont hangot adott annak, hogy a kis zsebképernyő korántsem tudja ugyanazt az élményt biztosítani, mint egy nagy mozivászon.

Tovább

Meg akarták csalni a párjukat, drágán megfizettek érte

június 2., 13:29 Módosítva: 2024.06.03 07:28
Diszkréciót és garantált hűtlenséget ígértek, de ezekből aligha volt valami igaz az Ashley Madison honlapján. A kanadai cég több millió, zömében férfiak által használt profilt kezelt, amit csak azért hoztak létre, hogy megcsalhassák a párjukat. Végül borult a bili, és többet veszítettek ezek a férfiak, mint a párjuk bizalmát.

Az Ashley Madison az angolszász területeken az egyik leggyakrabban használt női név és egy társkereső honlap címe is. A torontói központú cég reklámokban és hangzatos interjúkban kommunikálta, hogy mindenkinek kijár egy affér a párkapcsolatában, és rajtuk keresztül mindezt biztonságosan meg is tehetik. Ezek a férfiak azonban sokszor nem is létesítettek kapcsolatot a kiszemeltjükkel, ehelyett viszont egy nagy adag adósságot is kaptak a nyakukba, és még ezzel a forgatókönyvvel jártak a legjobban. 

A Netflix Ashley Madison, szex, hazugságok és botrányok című legújabb sorozatában a cég egykori alkalmazottai és áldozatai mesélnek arról, hogyan tette tönkre az emberek életét a honlap.

Az élet túl rövid, legyen szeretőd! – hirdette magát az Ashley Madison óriásplakátokon, tévéműsorokban és sportcsatornákon is. A vezérigazgató állította, hogy nem a hűtlenség mellett kampányolnak, csupán egy biztonságos platformot csináltak azoknak, akik egyébként is kikacsintgatnak a kapcsolatukból. Az érdeklődés óriási volt, 2015-re már 37 millió felhasználója volt a weboldalnak szerte a világon. 

A honlap több helyen is hirdette, hogy mennyire biztonságos és diszkrét, a 2000-es évek elején pedig még nem foglalkoztatta az embereket a biztonságos internetezés, így, bízván az ígéretben, minden adatukat megadták. Címek, szexuális preferenciák és meztelen fotók milliói és egyéb adatok kerültek a szerverekre. Még a bankkártyaadataikat is megadták, hogy krediteket vásároljanak az oldalon, ezzel tudtak ugyanis kommunikálni a számukra szimpatikus nőkkel, akiknek nem kellett fizetniük a szolgáltatásért. A cég egykori PR-vezetője vallotta be, hogy abban az időben a vállalatot javarészt inkább a marketingstratégiája érdekelte, és nem az adatvédelem. 

Tovább

Nem tér vissza a második évadra A Hatalom Gyűrűi egyik közkedvelt színésze

június 2., 12:44 Módosítva: 2024.06.02 18:32
Nem tér vissza a második évadban A Gyűrűk Ura: A Hatalom Gyűrűi egyik állandó szereplője, Nazanin Boniadi. A Bronwynt alakító színésznő a közösségi oldalán közölte, hogy 2022-ben visszavonult a színészettől, hogy az iráni nők jogaiért és szabadságáért küzdhessen minden idejében.

A Gyűrűk Ura: A Hatalom Gyűrűi első évadának állandó szereplője nem tér vissza a második évadban. Nazanin Boniadi, aki Bronwynt játszotta a Prime Video sorozatának első évadában, nem lesz benne a következő epizódokban – erősítette meg egy, a sorozathoz közel álló forrás a The Hollywood Reporternek

Bronwyn egy emberi gyógyító, aki Theo (Tyroe Muhafidin) édesanyja volt, és tiltott románcot folytatott a tünde harcossal, Arondirral (Ismael Cruz Cordova).

A rajongóknak feltűnt Boniadi hiánya a sorozat első traileréből, amely az elmúlt két hétben 13 millió megtekintést produkált. Nemrég fejezte be az Egy szúnyog a fülben című indie film forgatását, amely Nicola Rinciari játékfilmes debütálása és az Una Zanzara nell’Orecchio című olasz képregény adaptációja.

Nazanin Boniadi korábban az Instagramon posztolta, hogy visszalépett a színészkedéstől, hogy az aktivizmusra koncentrálhasson.

2022 szeptemberében visszaléptem a színészkedéstől, hogy kizárólag az iráni #WomenLifeFreedom (Nők, Élet, Szabadság – a szerk.) felkelésre koncentráljak, és hogy kiálljak a hazámban élő emberekért, akik mindent kockára tesznek a szabadságért

– írta. „A színészet iránti szenvedélyem ellenére tudtam, hogy egy nagyon különleges projekt kell ahhoz, hogy meggyőzzön arról, hogy ismét megosszam az időmet a napi munkám és az aktivista hivatásom között. Az Egy szúnyog a fülbe ez a projekt, egy gyönyörű kaland, és alig várjuk, hogy megoszthassunk veletek” – tette hozzá.

Tovább

Előzménysorozatot kap az Az

június 1., 06:22 Módosítva: 2024.06.01 10:21
Bill Skarsgard lesz a főszereplője és executive producere az Az előzménysorozatának, a Welcome To Derrynek, mely a Maxre érkezik majd. A svéd színész és producer korábban az Az című filmben, és annak folytatásában, az Az – Második fejezetben a Derry várost rettegésben tartó Pennywise szerepében tűnt fel.

Ismét Bill Skarsgard alakítja majd Pennywise-t az Az filmek előzménysorozatában, a Welcome to Derryben – írja a Deadline.

A Warner Bros. által gyártott sorozatban a svéd színész újra összeáll az Az filmek rendezőjével, Andy Muschiettivel, Barbara Muschietti producerrel, Jason Fuchsszal, a második rész társproducerével, továbbá két másik producerrel, Roy Leevel és Dan Linnel is.

A Stephen King Az-univerzumának világában játszódó Welcome To Derry a filmekhez hasonlóan szintén az író regényén alapul. Bill Skarsgardhoz csatlakozik majd Taylour Paige, Jovan Adepo, Chris Chalk és James Remar is.

A svéd színészt nemrégiben a John Wick negyedik részében láthattuk, de korábban szerepelt A hollóban, a Nosferatuban és a Barbárban is.

Bemutatjuk a világ legelégedetlenebb rendezőjét, ki nem találná, ki az

május 31., 21:12 Módosítva: 2024.06.01 12:47

Van egy rendező, aki 1968 óta jegyzi alkotásait, dolgozott filmen, tévésorozaton és videóklipen, rajzolt képregényt és még videójátékot is készített. Noha 2000 után jelentősen megritkult az életműve, nem tűnt el. A 2010-es években is több alkotás köthető nevéhez, ám legyen szó bármilyen területről, egy dolog egyezik minden esetben.

Elégedetlen volt a végeredménnyel.

Valószínűleg egyesek már sejtik: Alan Smithee-ről van szó, a világ legelégedetlenebb rendezőjéről. Az alkotó volt már David Lynch, Michael Mann és Kiefer Sutherland rendezője is, dolgozott Whitney Houstonnal és a Metallicával, de készített videójátékot a PlayStation felületére, és még a Daredevil képregénybe is írt pár epizódot. Hogy miként lehet ez? Szimplán úgy, hogy – talán túlzás nélkül –

AZ ALAN SMITHEE Hollywood legismertebb álneve.

A Directors Guild of America (DGA), vagyis az Amerikai Rendezők Céhe azon alkotói váltották ki a nevet – szigorúan a céh engedélyével –, akik vagy úgy érezték, hogy kivették a kezükből a művet, és ezáltal már nem az ő alkotásukról van szó, vagy szimplán valahol (önhibájukon kívül) félrement a folyamat, így vállalhatatlan végeredmény született.

Tovább

Szíven üti az embert Benedict Cumberbatch új sorozata a Netflixen

május 31., 20:00 Módosítva: 2024.06.01 19:10

Benedict Cumberbatchtől nem állnak messze az excentrikus karakterek, a színész úgy igazán Sir Arthur Conan Doyle detektívjének eljátszásával tört be a köztudatba a négy évadot megért Sherlock című sorozatban, aztán a későbbiekben A hobbit félelmetes sárkányát, Smaugot szinkronizálta emlékezetes módon, de az elmúlt években Doctor Strange köpönyegébe bújva a Marvel Filmes Univerzumának is egyik húzóarca lett. A különcséget a 47 éves angol sztár A kutya karmai közt című idegtépő westernnel járatta csúcsra 2021-ben, azonban úgy tűnik, hogy Cumberbatch időről időre képes saját magára is rálicitálni. Valami hasonlót láthatunk az Eric című új thrillerben, a Netflixen május 30-án bemutatott 6 részes miniszériában, amelyben mindenki Benedictje talán eddigi legőrültebb, legkomplexebb és legizgalmasabb szerepét alakítja.

A Netflix mostanában egészen jó érzékkel tenyerel bele a popkultúrába, hiszen nemrég nagyot szólt tőlük a Szarvasbébi, és most az Eric című újdonságukban is bőven megvan a potenciál arra, hogy hasonlóképpen meghatározó néznivaló legyen – már ha a tömegek rátalálnak. Egyébként megérdemelné a széria, melynek története középpontjában a Benedict Cumberbatch által játszott Vincent áll, egy egészen zaklatott lelkű művészember, aki egy, a Muppet Show-hoz hasonló bábos tévéműsor készítésével keresi a kenyerét. Nyilván a show-biznisz megviseli az embert, folyamatos a lelki teher az alkotón a nézettség miatt, emiatt Vincent nem is tud kellőképp foglalkozni kisfiával, a 9 éves Edgarral (Ivan Howe), aki apjához hasonlóan a kreatív tehetség jeleit adja, de senki sem foglalkozik vele. Olyannyira nem, hogy egy nap a gyerek egyedül indul el iskolába, a baj pedig megtörténik: valaki elrabolja őt.

Sokkoló látni, ahogy a Benedict Cumberbatch-féle Vincent rohamtempóban hullik darabjaira ebben a sorozatban. Már a pilotban nyilvánvalóvá válik, hogy főhősünk egy toxikus, bántalmazó fickó, aki ráadásul alkoholista is. A nejével, Cassie-vel (Gaby Hoffmann) legalább annyira megromlott a kapcsolata, mint eltűnt gyerekével.

Tovább

Hugh Jackman megszenvedte a tömegnövelést, de 55 évesen is tökéletes Rozsomák

május 31., 15:32 Módosítva: 2024.06.01 13:49
Még Ryan Reynolds álla is leesett a forgatáson Hugh Jackman átalakulását és munkáját látva. Ez nem is különösebben meglepő, hiszen az előzetes információk szerint 55 évesen is sikerült elképesztő fizikai formába lendülnie a Deadpool és Rozsomák forgatása alatt, még úgy is, hogy a tömegnövelés korántsem a kedvence az ausztrál színésznek.

Július 25-én mutatják be az itthoni mozik a Deadpool 3. részét, a Deadpool és Rozsomákot, amelynek több részletéről már lerántották a leplet a rendezők. A két főszereplő, Ryan Reynolds és Hugh Jackman azonban eddig csak keveset árult el arról, hogyan zajlott a várva várt szuperhősfilm készítése. 

Erre sem kell azonban tovább várni, az immáron 55 éves Emmy-, Tony- és Golden Globe-díjas ausztrál Jackman elárulta, korántsem volt könnyű ennyi idősen újra tökéletes formába lendülnie. 

Tovább

Agyvérzést lehet kapni Nicolas Cage új horrorfilmjétől

május 30., 20:48 Módosítva: 2024.05.31 13:45

Nicolas Cage új horrorfilmje, az Amikor leszáll az éj képtelen akár csak egyetlen percig leplezni a tényt, hogy Zs-kategóriás néznivaló, merthogy az első jelenettől kezdve olyan alacsony minőséget céloztak be vele a készítők, aminél lejjebb véletlenül sem lehetne lőni. A rendező, Benjamin Brewer és csapata önmagukat gáncsolják ki azzal, hogy egy innen-onnan összelopkodott, mindenfajta eredetiséget nélkülöző fércmunkát tettek le elénk az asztalra. Abból a fajtából, amit az olykor felfedezhető ügyetlen bájossága ellenére egy idő után kihívás nem félbehagyni, és kijönni a háromnegyedénél a moziból.

Posztapokaliptikus történetről van szó, de senki ne számítson The Last of Us-féle történetmesélésre, itt a megfáradt családapa, Paul (Nic Cage) kiégett arccal rostokol a kietlen tájon, mindenféle narráció vagy értelmes aláfestés nélkül; vicces módon mindez akár hatásos is lehetne, a főszereplőnek még mindig van egy összetéveszthetetlen karizmája, de az operatőr olyan rémes munkát végzett, úgy rázza a kameráját folyamatosan, hogy még a szebb tájképeket is tönkrevágja az amatőrségével.

Az egy dolog, hogy a „shaky cam”-től agyvérzést lehet kapni, de sajna az Amikor leszáll az éj cselekmény tekintetében is hasonlóan alpári igénytelenséget mutat fel.

Csak egy jelenetet kiemelve: a film elején a világvégével és a rájuk vadászó szörnyekkel küszködő főhős rászól a vacsoraasztalnál a fiaira, Joseph-re (Jaeden Martell) és Thomasra (Maxwell Jenkins) és egy, a fejében valószínűleg még költőien hangzó, kimondva azonban inkább kínos kérdést tesz fel a tinédzsereknek, ami úgy hangzik: „Hát mik vagyunk mi, emberek vagy állatok?” Aztán a kését az asztalba vágja, és felkiált, „persze hogy emberek!” – a fiai meg követik a példáját az asztal kilyuggatásában.

Tovább

Egy orvos minden határt túllépett, hogy megmentse a szereleme életét

május 30., 16:29 Módosítva: 2024.05.31 11:33

Kicsit eldugták ez a történetet, és nem csak a Netflixen, pedig alighanem bármelyik romantikus Brooke Shields-filmnél jobb. Na jó, ez így talán túlzás, de az biztos, hogy Az univerzumon túl című brazil szerelmi dráma már-már olyan magasságokba emelkedik – no nem az égig –, ahová csak kevés romantikus alkotás jut el. Főleg akkor, ha az a film tényleg brazil.

Semmi baj nincs a brazil filmekkel, kivéve akkor, ha unásig kivéreztetett szappanopera-sémákkal akarnak bennünket a képernyő elé ültetni. A brazil filmgyártás mindig is híres volt szívtörténeteiről, talán azért, mert arrafelé sokan vágynak a boldogságra.

Tény, kívülről nézve a brazilok ritkán boldogtalanok, ám történeteik, talán mert arrafelé iszonyatos méretű társadalmi szakadékok húzódnak szegények és gazdagok között, tele vannak vágyakozással. A szépség és a gazdagság megmutatásával, a lehetőség felvillantásával, hogy mi is lehetünk szépek és gazdagok – mert azok vagyunk, ugye –, sok nézőt le lehet ültetni a képernyők elé. Az univerzumon túl szerencsére nem erről szól – és ez már önmagában erény, szinte már félsiker.

Hirtelen jött szerelem

Az alapszituáció ezúttal a brazil középosztály életébe enged bepillantást. Nina (Giulia Be) haldoklik. Van egy alapbetegsége, ami annyira megnehezíti az életét, hogy az kihat a terveire, vágyaira. Idővel a veséi is kezdenek leállni, és ez veszélybe sodorja álmát, hogy zongoraművész (vagy énekes) váljon belőle. Dialízisre kell járnia, hogy a vérét megtisztítsák a benne felhalmozódó, a szervezet működésére károsan ható anyagoktól.

A kórházban találkozik a fiatal rezidenssel, a belgyógyász Gabriellel, akiről kiderül, hogy egyszer már összefutott vele, pontosabban a fiú futott bele majdnem biciklijével, miközben Nina közterületen zongorázott – ahová amúgy be sem lehetne hajtani bringával... De ne csodálkozzunk egy ilyen szituáción, bizonyára bárkivel megesik az ilyen, nem csak egy romantikus filmben.

Tovább

Repülőre szálltak, hogy teljesítsék halott barátjuk kívánságát

május 30., 09:07 Módosítva: 2024.05.31 11:32

Milyen filmet lehet készíteni négy (plusz három) öregúrról, akik ötven éve ugyanazt csinálják? Ugyanúgy gitároznak, bőgőznek, furulyáznak és verseket énekelnek. Nos, meglepően izgalmasat. Pigniczky Réka Kaláka: A Kárpátoktól a Karib-tengerig című filmje globális road movie tengereken és földrészeken át, és egyben izgalmas időutazás, amelyben a Kaláka ma is végtelenül sármos tagjait megismerhetjük fiatalon is.

Amikor látunk egy zenekart játszani, fogalmunk sincs, és nem is jut eszünkbe, hogyan jutottak oda. Képletesen sem gondolkodunk ezen, de a szó fizikai értelmében sem. Nem tudjuk, hogy az a sok hangszer, amit megszólaltatnak, hogyan került a színpadra, ki hogyan cipelte bőröndben, vitte a hátán, húzta kocsin, pakolta a személyes cuccai közé.

A Kaláka: A Kárpátoktól a Karib-tengerig című film első képkockáin éppen ezt látjuk: hogyan lehet a kisebb hangszereket a gatyák közé rejteni, a nagyobbakat kemény fedelű bőröndbe, ládába pakolni, hogy aztán elinduljon a hosszú utazás földön, vízen, levegőben – az az utazás, ami valójában több mint ötven éve tart. Gryllus Vilmos ekkor, a csomagoláskor ejti ki először a charango nevét, amely egy kis gitárra emlékeztető húros, pengetős hangszer, elsősorban Dél-Amerikában, az Andokban használt népi zeneszerszám – és ennek még jelentősége lesz.

Tovább

Végre elkezdődhet a Szárnyas fejvadász-sorozat forgatása

május 29., 18:20 Módosítva: 2024.05.30 16:24
Az Amazon két éve rendelte meg a Szárnyas fejvadász sorozatot, ami Ridley Scott klasszikus sci-fijének a folytatása. Az elmúlt időszakban több információt is megtudhattunk a szériáról, és most az is kiderült, hogy mikor és hol forgatják majd.

Szárnyas fejvadász 2099 sorozatot 2022 szeptemberében rendelte meg az Amazon. A Collider információi szerint a forgatás júniusban kezdődik majd, többek közt Prágában és Spanyolországban is, a főszereplő pedig a Minden, mindenhol, mindenkor című nagy sikerű amerikai filmből is ismert Michelle Yeoh lesz.

Producerként visszatér Ridley Scott, aki az 1982-es eredeti Szárnyas fejvadászt rendezte, és a kritikusok által elismert folytatás, Szárnyas fejvadász 2049 producere volt. Jelenléte biztosítja, hogy a készülő sorozat hű marad a franchise gyökereihez, miközben új távlatokat is nyit.

Bár a rendezők teljes listája egyelőre titkos, az már biztos, hogy a sorozat első epizódjait Jonathan van Tulleken rendezi majd, aki A sógun című sorozat első két részét is rendezte. Michael Green pedig, aki a Szárnyas fejvadász 2049 forgatókönyvének egyik írója volt, executive producerként fog tevékenykedni. Az ő közreműködése garantálja majd a történetvezetés folytonosságát.

A sorozat történetét egyelőre rejtély övezi, csupán annyit lehet tudni róla, hogy ötven évvel a Szárnyas fejvadász 2049 eseményei után játszódik majd.

Sztárparádé Herendi Gábor új romantikus vígjátékában

május 29., 09:37 Módosítva: 2024.05.30 06:35

Elkészült Herendi Gábor új romantikus vígjátékának az első előzetese. A Futni mentem közvetlen állami támogatás nélkül készült, a romantikus vígjátékban olyan színészek szerepelnek, mint Udvaros Dorottya, Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix, Bányai Kelemen Barna, Csányi Sándor, Ember Márk, Csuja Imre, Schmied Zoltán, Gálffi László, Hevér Gábor, Trokán Péter, de feltűnik benne Góg Anikó triatlon olimpikon, személyi edző is.

Vera (Udvaros Dorottya) a férjével (Csuja Imre) közösen teljesít egy bakancslistát. Már csak egy kihívás marad hátra, amikor a férj váratlanul meghal. Az asszony elhatározza, hogy az utolsó kívánságot is végrehajtja, és lányaival (Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix) váltóban lefutja a maratont.

Apró probléma, hogy egyikük sincs fizikálisan és mentálisan felkészülve a futásra.

Emma (Trill Beatrix) a munkában és magánéletben sem találja a helyét. Dorina (Tenki Réka) a család helyett a karrierre koncentrál. Kata (Lovas Rozi) a két gyerekét neveli, és arra vágyik, hogy hosszú évek után a párja, Ákos (Bányai Kelemen Barna) végre megkérje a kezét.

A futáshoz Vera egy edzőt (Ember Márk) kér fel, akivel korábban Emmának volt már egy kutyás kalandja. A karrierista Dorina a szomszéd kislánnyal kerül barátságba, akit egyedül nevel a rendőr ezredes Tamás (Csányi Sándor). Az anya és lányai lehetetlennek tűnő vállalkozása a rokonokat és barátokat is váratlanul éri, Vera azonban nagyon eltökélt.

Tovább

Ekkora pusztítást szörnyfilmben még sosem láttunk

május 28., 21:07 Módosítva: 2024.06.01 15:09

Vannak olyan dolgok, amelyeket az amerikai filmipar jobb lenne, ha inkább a keletre bízna. Kreatív szempontból ugyanis Hollywoodban látványosan nem tudnak mit kezdeni olyan ikonikus karakterekkel, mint például a japán kultúrkörből importált, a mozivásznon először 1954-ben felbukkant Godzilla. Pedig a Legendary Pictures a Warner Brosszal karöltve vért izzadt az elmúlt tíz évben, hogy a bestiát domesztikálja: MonsterVerse néven univerzumot építettek, és hol Konggal együtt, hol nélküle szerepeltetik Godzillát… viszont mostanra a nemrég bemutatott Godzilla x Kongra – bár a film a pénztáraknál rettenetesen sikeres lett  eljutottunk odáig, hogy az óriásgyík ahelyett, hogy a frászt hozná a nézőjére, inkább hat vidámparki látványosságként.

Nagyon szomorú, hogy hasonló megeshetett, épp ezért szerencse, hogy a japánok, a Toho Studios mind a mai napig gördíti előre a saját filmsorozatát. Milyen jól teszik, mert legújabb alkotásuk, a Godzilla Minus One pont olyan téren ékeskedik, ahol az amerikai adaptációk rendre kudarcot vallanak.

A film sztorija a második világháború utolsó napjaiban indul, amikor is egy Koichi Shikishima (Ryunosuke Kamiki) nevű japán kamikazepilóta végez kényszerleszállást Odo szigetén. Csakhogy, mint kiderül, az öngyilkos repülős vasmadarának igazából semmi baja nem lett. Shikishimának egyszerűen inába szállt a bátorsága, és képtelen volt az életét áldozni Japánért. A Toho Studios filmje nem sokáig húzza az időnket, rögtön az elején megvillantja a tomboló Godzillát, a szörnyeteget pedig olyan formában látjuk, mint nagyon ritkán. Inkább emlékeztet Godzilla egy, a Jurassic Parkban látott T-Rexre, mint arra a felhőkarcolókat romboló rémségre, amelyet az amerikaiak is folyton mutogatnak. Vérszomjért azonban Godzillának már a bevezetőben sem kell a szomszédba menni kölcsönkérni, a rendező Takashi Yamazaki elképesztően, már-már horrorfilmesen kezeli a lényt, akiről eddig csak mendemondák szállingóztak a korabeli Japánban. Hősünk, Shikishama a saját bőrén tapasztalja meg, hogy ezúttal a népmesei gonosz igazi.

Tovább

Hivatalos: Megvan, mikor érkezik a mozikba az Így neveld a sárkányodat élő szereplős változata

május 28., 19:10 Módosítva: 2024.05.29 07:39

Ahogy arról korábban már írtunk, a Universal Pictures és a Dreamworks úgy döntött, egyik legsikeresebb animációsfilm-sorozatukat, az Így neveld a sárkányodat franchise-t élő szereplős változatban szeretnék a mozik vásznain viszontlátni. Bátor húzás ez azok után, amilyen gyűlölethullám és tömeges elégedetlenség söpört végig a közelmúltban ismert mesefilmek élő szereplős adaptációi után.

A filmstúdiót ennek ellenére szemlátomást nem tántorította el A kis hableány és az Aladdin körüli zavar, ráadásul igen céltudatosan kijelentették, szeretnék, hogy az élő szereplős változat a lehető legközelebb legyen az animációs film történetéhez. Ezért úgy döntöttek, több alkotót felkérnek az eredeti filmből, hogy az élő szereplős változatban is tiszteletüket tegyék.

Tovább

Furiosa elvérzett a mozipénztáraknál

május 28., 11:17 Módosítva: 2024.05.29 10:09

Hiába időzítették az Egyesült Államokban egy nemzeti ünnepre az új Mad Max film megjelenését, ez nem sokat segített a végeredményen. A Furiosa: Történet a Mad Maxból című mozi súlyos vérszegénységgel küzdött a debütálásakor. A Memorial Day ünnepi hétvégéjén négy nap alatt mindössze 31 millió dollárt – mintegy 11 milliárd forintot – hozott, ami nem sok jóval kecsegtet a Warner Borthers számára, tekintve, hogy az alkotás gyártási költségei egészen 168 millió dollárig (59 milliárd forint) rúgnak.

A nemzetközi piacon sem robbant nagyobbat a film. A Variety beszámolója szerint további 75 régióból is mindössze 33 millió dollárt szerzett a hétvégén, így világszerte nagyjából 60 millió dollár bevételről beszélhetünk. Kiadási oldalon ehhez még hozzájönnek a sajtókörutak és a plusz reklámköltségek – köztük a kiutazás a Cannes-i fesztiválra –, ami még inkább tragikus képet fest a Mad Max-film helyzetéről.

Tovább

Úgy szeretnek egymásba, hogy nem is látják a másikat, pedig csak találkozniuk kellene

május 27., 20:37 Módosítva: 2024.05.28 11:50

Ez a film csak azoknak lehet igazán érdekes, de legalábbis új élmény, akik nem látták a 2015-ben készült, Vakrandi című francia filmet. A Papírvékony falak című spanyol romantikus film a Netflixen ugyanis ennek remake-je. Szerethető, nézhető, elmesélhető.

Persze a Vakrandi nem jó cím, és a Papírvékony falak ugyan közelebb áll a történethez, ám ha azt nézzük, hogy a franciák eredetileg azzal a címmel futtatták a románcot, hogy Kicsit, nagyon, vakon!, a spanyolok meg Faltól falig, akkor nekünk nem lehet okunk panaszra.

Az alapszituáció színpadra való, tipikus egyfelvonásos, polgári színházakhoz illik, kávézgatós, szendvicsezős közönségnek. Valentina (Aitana) zongoraművésznek készül, de nem azért, mert ehhez volna kedve, csak elhiszi, hogy a volt pasija szerint, aki neves karmester, annak kellene lennie. David pedig magányos csodabogár, barátnője halála óta nem keresi az emberek társaságát, és egyvalami különösen zavarja: a zaj.

Aitana viszont éppen abba a lakásba költözik, amelynek fala közös David pecójáéval. Valentina zongorán gyakorol, David pedig mindenféle eszközön zörejezik, csak hogy elüldözze a lányt a szomszédból, a játékfejlesztéshez ugyanis, amivel foglalkozik, elmélyült csöndre volna szüksége.

Gyűlöletből romantika

A konfliktus tehát adva van, s mivel romantikus filmről van szó, nem nehéz kitalálni: 

  • Valentina és David találkozni fog egymással.

A kérdés csak az, hogyan és mikor. Mert az klasszikus vonzalomébresztő gyakorlat, hogy akit megutálunk, nem szeretünk, vagy nem is ismerjük, az a romantikus filmekben előbb vagy utóbb érdekes lesz.

Tovább

Siralmasan rossz lett Jennifer Lopez új sci-fije a Netflixen

május 26., 20:02 Módosítva: 2024.05.27 20:10

A Netflix új sci-fije, a május 24-én debütált Atlas úgy indít, mint amikor a tanár néni kihívja Pistikét felelni, a sokkot kapott nebuló pedig dadogva felmondja a leckét, amit vagy kétszer átolvasott, de annyi szorgalma nem volt, hogy meg is tanulja rendesen. Bénán felmondott tananyagként hat tehát, amit az Atlas az első perceiben produkál, híradásokból és összevissza dobált, zavaros snittekből tudjuk meg, hogy egy olyan világban járunk, ahol a mesterséges intelligencia elszabadult, testet öltött, és rettenetes károkat okozott az emberiségnek. Ebben a világban él bizonyos Atlas Shepherd (Jennifer Lopez), egy állítólag tehetséges elemző, aki hosszú idő elteltével a nyomára akad annak a lázadó robotnak, Harlannek (Simu Liu), aki több millió ember halálát okozta, mielőtt az űrbe menekült a retorzió elől.

Napjainkban, amikor a mesterséges intelligenciától félelem és a vele való visszaélések száma is növekszik, a Netflix akár be is találhatott volna az Atlasszal, végül azonban megint egy olyan, az Asylum stúdió szemétre való filmjeit idéző produkciót sikerült a streamingszolgáltatónak kiizzadnia magából, ami még a Titanicnál is csúnyábban kap léket, nagyjából a játékidő felénél.

Bőven akadtak olyan science fiction filmek az elmúlt években, amelyek a jövőt izgalmasan és ügyes vizuális eszközökkel mutatták be, ezek közül nyilván kiemelkedik például a Szárnyas fejvadász 2049, bármelyik A majmok bolygója vagy akár a Furiosa. Ezekhez képest az Atlas már első pillantásra bántja az ember szemét, amikor először megmutatják nekünk a futurisztikus világot, túlzsúfoltnak és karikatúraszerűnek hat az egész. Ez a nevetségesen festő CGI, ahogy halad előre a Netflix új filmje, úgy lesz egyre rosszabb és rosszabb, legyen szó egy idegen bolygó ábrázolásáról vagy a mindenféle ihletet nélkülöző végső összecsapásról. Az Atlas az a film, amihez képest még az ocsmányul festő Rebel Moon bármelyik pillanata is szépművészeti remekműként hat.

Tovább

Többen rosszul lettek a cannes-i filmfesztivál egyik vetítésén

május 26., 17:35 Módosítva: 2024.05.27 20:42

Véget ért a cannes-i filmfesztivál, amelyet 77. alkalommal rendeztek meg idén a tengerparti városban. Magyar alkotás ugyan nem szerepelt a versenyprogramban, de két film is köthető hazánkhoz. Az Arany Pálma-díjat az amerikai közönségkedvenc, Sean Baker Anora című filmje vitte el. Olyan már volt a fesztivál történetében, hogy több versenyzőnek kellett osztozni egy díjon, de arra még nem volt példa, hogy egy film két elismerést is kapjon. Most ez is megtörtént az Emilia Pérez című filmmel. 

Kifejezetten színesre sikeredett az idei filmfelhozatal, mind témákban, mind karakterekben. A készítők kitettek magukért, súlyos témákat feszegettek alkotásaikkal a 77. cannes-i filmfesztiválon.

Az Emilia Pérez című film, amelyet Jacques Audiard rendezett, történelmet írt, ugyanis korábban nem történt még olyan, hogy a zsűri egy filmet kétszer is kitüntessen. Az alkotás elvitte a zsűri és a legjobb női alakítás díját is: a filmben játszó négy színésznő – Zoë Saldana, Karla Sofía Gascón, Selena Gomez és Adriana Paz – együtt vehette át megosztva az elismerést.

A teljesen őrült thriller-musicalben egy drogkartell vezetője megkér egy ügyvédet, hogy segítsen neki kiszakadni a bűnözői létből. Az ügy sikere érdekében nővé operáltatja magát, és Emilia Pérez néven él tovább, ám elkezd neki hiányozni a családja.

Tovább

Az üzbég származású New York-i prostituáltról szóló film vitte el az Arany Pálmát

május 25., 21:15 Módosítva: 2024.05.26 07:45
Sean Baker Anora című filmje nyerte az Arany Pálma-díjat a 77. cannes-i filmfesztivál záróceremóniáján szombaton. Az alkotás egy üzbég származású New York-i prostituált és egy orosz oligarcha luxuslakásban élő fia közötti szenvedélyes viszonnyal indul.

Múlt hét kedden kezdődött a 77. cannes-i nemzetközi filmfesztivál, amelynek hivatalos programjában 22 film versenyezhetett az Arany Pálmáért. A rendezvényen a hollywoodi sztárok valamennyi generációja képviseltette magát, Meryl Streeptől kezdve az olyan feltörekvő csillagokig, mint Anya Taylor-Joy vagy Barry Keoghan. 

Május 25-én, szombaton a cannes-i nemzetközi filmfesztivál záróeseményeként kiosztotta a Greta Gerwig rendezőnő által vezetett zsűri a versenyprogram díjait. Az Arany Pálma-díjat Sean Baker Anora című filmje nyerte el – írja a Deadline

Sean Baker független amerikai filmes thrillere egy üzbég származású New Yorki-i prostituált és egy orosz oligarcha luxuslakásban élő fia közötti szenvedélyes viszony egyszerű történeteként indul, majd miután a fiú szülei Moszkvában tudomást szereznek a fiatalok kapcsolatáról, a film valódi akcióvígjátékká és amerikai road movie-vá alakul át.

A zsűri tagjai Ebru Ceylan török forgatókönyvíró és fotóművész, Lily Gladstone amerikai színésznő, Eva Green francia színésznő és Nadine Labaki libanoni rendező és forgatókönyvíró, valamint Juan Antonio Bayona spanyol rendező és forgatókönyvíró, Pierfrancisco Favino olasz színész, Kore-eda Hirokazu japán rendező és Omar Sy francia színész és producer voltak. 

Tovább

Milliók lepik el a szigetet, ahol máig fejet hajtanak a szellemvilág előtt

május 25., 20:03 Módosítva: 2024.05.26 14:19
Évente több millióan választják úti célnak Balit, ahova ellátogatva egy teljesen más világ tárul a szemük elé. A hagyományokat és ősi rituálékat a mai napig tisztelő balinézek pedig mindent megtesznek annak érdekében, hogy földi létük során folyamatosan tanulva egyszer újra egyesülhessenek a teremtéssel. A Cseke Eszter és S. Takács András alkotta On The Spot legújabb sorozatában az Istenek szigetére, azaz Balira viszik el a nézőket, hogy megértsük, mi csábítja a turistákat a földi paradicsomnak számító helyre.

Hat órával előttünk járnak az időben, és legalább egy átszállásra lenne szükségünk ahhoz, hogy Magyarországról Balira jussunk. A minimum 16-18 órás utazás sem sokakat borzaszt el attól, hogy a szigetre utazzanak, hiszen az európai életstílustól merőben mással találkozhatnak ott. Az Istenek szigetének is nevezett paradicsomban a nyugalom járja át az odautazókat, és valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag mindig visszavágynak. Részben erre kereste a választ az On The Spot csapata, azaz Cseke Eszter és S. Takács András, akik már harmadik éve élnek Balin, a kislányuk pedig ott is született. A pár a legújabb, RTL+-on megjelent sorozatában – amelynek egyelőre az első két részét mutatták be – az ubudi királyság leszármazottaival interjút készítve próbált utánajárni, minek köszönhető, hogy évente hatmillióan keresik fel a karizmatikus erővel bíró Bali szigetét. 

Ahogy a szériában az egykori balinéz uralkodó leszármazottja, Tjokorda Raka Kerthyasa kifejtette, évtizedekkel ezelőtt a nép a királyi családtól várta el, hogy mutassák az utat, és találjanak megoldást a falvak problémáira. Azután viszont, hogy Bali 1956-ban az Indonéz Köztársaság része lett, a szerepük jóval jelképesebbé vált – továbbra is köztiszteletnek örvend, de leginkább rituálék és szellemi tanácsadás formájában nyilvánul meg. Tjokorda Raka Kerthyasa fia, Tjok Gde Kerthyasa herceg – akire Raka az apja reinkarnációjaként tekint – úgy fogalmazott, a családfájuk 22 generációra nyúlik vissza. Őseik papok voltak, akiket Balira küldtek a Majapahit birodalom – ami a történelem legnagyobb hindu-buddhista birodalma volt – Kadiri dinasztiájából. A Kerthyasa család tehát nagy múltra tekint vissza, apa és fia pedig a sorozatban igyekeznek megismertetni a balinéz hagyományok, szertartások és rituálék fontosságát, amelyek mind felelősek azért, hogy a szigetet olyan energiák járják át, amelyeket nemigen lehet máshol megtapasztalni a földön.

Tovább

A bíró elutasította Alec Baldwin kérelmét, nem ejtik a vádakat

május 25., 18:49 Módosítva: 2024.05.25 21:02
Mary Marlowe Sommer új-mexikói bíró pénteken elutasította Alec Baldwin azon kérelmét, hogy ejtsék a gondatlanságból elkövetett emberölés vádját. A színésznek ártatlansága bebizonyítására a júliusi tárgyaláson lesz majd lehetősége. Amennyiben bűnösnek ítéli a bíróság, 18 hónapos börtönbüntetés várhat rá.

Mint ismert, Alec Baldwin 2021-ben épp a Rust című filmet forgatta, amikor rászegezte a kellékpisztolyt a produkció operatőrére, Halyna Hutchinsra, majd lelőtte. A fegyverben éleslőszer volt, ami halálos sebeket ejtett a nőn.

A tragédiát követően gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolták meg a fegyvermestert, Hannah Gutierrez Reedet – akit nemrég ítélt a bíróság 18 hónapos börtönbüntetésre –, illetve Alec Baldwint, míg Reed asszisztensét, David Hallst halálos fegyver gondatlan használatával vádolták meg – őt hat hónap felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték, felügyelet nélküli próbaidővel, továbbá 500 dolláros pénzbüntetésre, 24 óra közmunkára és lőfegyverbiztonsági tanfolyamra.

Baldwin bűnösségére utaló újabb bizonyítékokat találtak

Alec Baldwinnal szemben végül 2023-ban ejtették a vádakat, ám Kari Morrissey és Jason Lewis új-mexikói különleges ügyészek októberben közölték, újabb, Baldwin bűnösségére utaló bizonyítékokat találtak, így ismét vádiratot nyújtottak be. A színész jogászai azért küzdöttek, hogy újból ejtsék a vádakat, kijelentve, az ügyészség még csak nem is tudja bebizonyítani, hogy bűncselekmény történt. Baldwin a tervek szerint júliusban áll majd bíróság elé, és maximum 18 hónapos börtönbüntetést kaphat. Az ügy legutóbbi tárgyalása május 17-én volt, amikor az új-mexikói bíró egy sor szkeptikus kérdést tett fel az ügyésznek, arra utalva, hogy a vádemelés mellett dönthet.

A színész ügyvédei arra kérték Mary Marlowe Sommer bírót, hogy ejtse a vádakat, azzal érvelve, hogy az ügyészek nem bocsátottak tanúkat az esküdtszék rendelkezésére.

Sommer a meghallgatáson arról kérdezte az ügyészt, Kari Morrissey-t, miért nem tett nagyobb erőfeszítéseket, hogy kapcsolatba lépjen a tanúkkal az esküdtszéki eljárás előtt. A bíró amiatt is kérdőre vonta Morrissey-t, hogy a filmes díszletek biztonsági előírásaival kapcsolatban tett vallomásokkor miért vágta ki az egyik tanút, illetve azt állította, legalább egy tekintetben tévedett a törvénnyel kapcsolatban. 

A színész egyik ügyvédje, Alex Spiro azt mondta a meghallgatáson, hogy az ügyészség megsértett egy bírósági végzést, és szándékosan elterelte az esküdteket a mentő bizonyítékoktól. A jogászok azt állítják a benyújtott indítványban, hogy az ügyészség elmulasztotta a felmentő információkról tájékoztatni az esküdtszéket, illetve az eljárásról információkat szivárogtatott ki a médiának.

Tovább