Azt énekli Claudio Sanchez, a Coheed and Cambria énekese az A Disappearing Act című dalban, hogy van, aki olyan létezésben él, ami túlmutat a valóságon, és minden korlátot meghajlít. Ez kb. igaz lehet a Coheed And Cambria új, Vaxis II: A Window Of The Waking Mind című, sci-fi-alapú melodramatikus albumára is, amely egy ötrészesre tervezett koncept anyag második fejezete, és a rend kedvéért dupla lemez.
A Vaxis II: A Window Of The Waking Mind – ahogy a legtöbb Coheed and Cambria-album is – Claudio Sanchez énekes The Amory Wars című képregény sagájának univerzumára épül. Ez egy epikus sci-fi-történet az űrben zajló hatalmi harcokról és egy zsarnoki erők elől menekülő párról. Szóval itt egy nagyképű, végtelenített multimédiás narratíva, amelyből kiderül, hogy nemcsak a világűrben lehetnek a teret szétfeszítő labirintusok, de egy gitárszólóban is.
Az sem baj, ha a hallgatót nem érdekli a bombasztikus űrkaland, hiszen a dalok önmagukban is működnek, nem kell afféle gyorstalpalón kijárni a sci-fi-tanfolyamot. Mert hát kit érdekel, hogy Nia, a Pók nővér és Nostrand, a Lény éppen merre jár a Csillagfeletti Birodalomban, és hogy Vaxis, a fiú a saját elméjébe van-e zárva vagy sem.
A STK X DCK azt állítja legújabb daláról, a Tizenhétről, hogy az álmodozás, nyári emlékek megidézése, és egy kis nosztalgia. Mindezt a nyár közepén mondják, vagyis ha már most belemerülnénk az emlékek megidézésébe, mi várhat még ránk a szezon végéig... Ám a dal mégis ilyen érzetet kelt. Amiben benne vagyunk, az máris az életünk része, és így a tegnapra is úgy gondolunk vissza, mintha az örök időktől fogva így lett volna.
A STK X DCK formációra érdemes odafigyelni. Olyan erő és energia árad belőlük, hogy abban nincsen semmi pironkodás, sem szemérem. Egyszerűen azt adják, amire mindig is vágytunk, csak a magyar bandák többsége azt nem meri nekünk megmutatni. Mert olyan nagyot akarnak adni, hogy ahhoz előbb fel kell mászni valamilyen magaslatba, a STK X DCK viszont csak elénk teszi. Egyszerűen, tisztán, sallangok nélkül.
Az új STK x DCK dal stílusában kicsit eltér az eddigiekhez képest, ám ahogyan ígérik „a megszokott humoros, könnyed irányt ebben a trackben is felfedezhetjük.″ Ehhez vendégelőadót is hívtak, Hegedűs Borit.
Megérkezett a finn Blind Channel legújabb stúdióalbuma, a Lifestyles of the Sick & Dangerous, ami új életet lehel a nu-metál műfajba. A metálbanda a 2021-es eurovíziós dalfesztiválon tűnt fel az új lemezen is szereplő Dark Side című dallal. Bár csak hatodik helyen végeztek, a Måneskin mellett ők is közönségkedvencek lettek, és idén a német Electric Callboyjal turnéztak, aminek részeként hazánkba is ellátogattak.
Magyar gitárossal debütál az új amerikai metal supergroup. A Vented névre hallgató produkció olyan zenészek által jött létre, mint Sean Zatorsky, a Chimaira énekese, Austin D'Amond, a DevilDriver dobosa, a White Tiger tagja, Simon C. Bondar és az Omega Diatribe-ból jól ismert Hájer Gergő.
A Vented tavaly kezdett el dolgozni a debütáló nagylemezén az ex-Slipknot-dobossal, Joey Jordisonnal, aki azóta sajnos meghalt, helyét Austin vette át, így az ő játéka hallható már a dalok végső verzióján. Ettől függetlenül markáns nyomot hagyott Joey mentalitása és útmutatása a zenekaron.
A formáció énekese, Sean Zatorsky, valamint a banda dalszerző gitárosa, Hájer Gergő egy interjúban beszélt nekünk új zenekarukról, valamint a debütáló dalról, a Requiem For Myselfről.
Állunk, várunk. Elkezd füstölögni a szárazjég, a levegőbe emelkedik a Judas Priest-logó. Megszólalnak a One shot at Glory első hangjai, és igen, ott van a színpadon, a heavy metal keresztapja, megteremtője, és legnagyobbja. Megérkezett a Judas Priest.
Mindhárom fenti kijelentéssel bőven lehet vitatkozni. Az első valódi metálzenekarnak, a műfaj megteremtőjének nem alaptalanul a Black Sabbathot szokás tartani. Azt azonban el kell ismernünk, hogy azt az archetipikus képet, amely a körülbelül a nyolcvanas évek elején kialakult a szegecselt bőrszerkókról, az ikergitárokra épülő hangzásvilágról (ez úgy született, hogy az K. K. Downing gitáros a szólói alatt némiképp üresnek érezte a hangképet), hát azt bizony a Judas Priest rakta össze. Ők szolgáltak előképül a nyolcvanas évek elején megjelenő új brit zenekaroknak, a heavy metal új hullámának, melynek legfontosabb tagja nem kisebb név, mint az Iron Maiden.
De minden műfajelméleti fejtegetés köddé válik, amikor megjelenik a fémzene tar doyenje, Rob Halford. Halford ugyanis zseniális. Hosszú ősz szakállával úgy néz ki, mint egy szegecselt bőrbe öltözött kopasz télapó.
Ő AZ AKTUÁLIS NYÁRI VASMIKULÁS, AKI ELHOZTA BUDAPESTRE AZ AJÁNDÉKOT, SAJÁT MAGÁT.
Valószínűleg senki nem tudja, hogy Halford hogyan nem énekelte szét a hangját az elmúlt ötven év alatt. Az az extrém magas fekvésű énekstílus, amelyet a hard rock alapító atyái, mint a Deep Purple, a Led Zeppelin, a Uriah Heep meghonosítottak, negyven évvel megírásuk után már nem szokott beleférni eredeti előadóik képességeibe. Az örök kivétel itt is Bruce Dickinson. Na meg Rob Halford. Az üvegrepesztő sikolyok és refrének pont olyanok, mint amikor a klasszikus lemezek megjelentek. Nem tegnap, és nem is tegnapelőtt. Borsódzik a hát.
Hétfő délután debütált Geszti Péter YouTube-csatornáján a vadonatúj klip. Az Index megkeresésére a rapmester elmondta, hogy bármilyen hihetetlen, de még soha nem dolgozott együtt Presser Gáborral, annak ellenére, hogy jó 30 éve a Rapülők zenekarával két LGT-nótát – a Nem adom fel és a Ringasd el magad! címűt – már átdolgoztak.
Ezúttal indulásként a dal szerzőitől – Presser Gábortól, Sztevanovity Dusántól és Somló Tamás örököseitől – kellett engedélyt kérni az átdolgozáshoz, mindenki igent mondott rá. Geszti ötlete nyomán aztán öt hónapon át folyt a munka, amelynek végeredménye a most megjelent klip és amely nem egy remix, hanem egy remake, azaz átdolgozás lett. Presser Gábor fölénekelt néhány új sávot és a hangszerelésre figyelt, míg Geszti Péter új szövegrészeket írt az eredetihez.
A klip az egykori SOTE Klubban készült, amely az 1980-as évek Budapestjének egyik menő szombat esti szórakozóhelye volt, a kor legjobb DJ-ei pörgették a bakeliteket ebben a diszkóban. A projektmappinghez a belső tereket használták, hogy erősítsék a klip retró jellegét. A munkálatok oroszlánrészét a zenész Czoller Bence és az énekes Pál Dénes vitte.
A dal zenei újragondolásában elengedhetetlen volt Lotfi Begi és Káté közreműködése. Begi nem is hagyta ki a lehetőséget, és egy nappal a Geszti Péter és Lotfi Begi feat. Presser Gábor és Káté: Embertelen dal '22 klip megjelenése előtt már rejtelmeset posztolt közösségi oldalán.
Ahogy a kígyó levedli a bőrét, úgy újul meg rendre a Whitesnake is, miközben egy ideje nem is készítenek új dalokat. Ha újra megjelenik egy-egy évfordulós albumuk, biztos, hogy tartalmaz új remixeket, előkerülnek a lekevert hangsávok, elbizonytalanítva a rajongókat, hogy akkor most melyik változat a kanonikus. De David Coverdale nemcsak a sorlemezeket revitalizálta, hanem az eredetileg 1994-ben megjelent Greatest Hitset is, hozzátéve az eredeti 14 számhoz még kettőt.
A dalok tehát új remasztert kaptak, sőt itt-ott új sávokat is.
Mentségükre legyen mondva, a zenekar már a nyolcvanas években is számos alkalommal porolta le, hangszerelte újra a felvételeit. Coverdale olyan, mint egy színésznő, aki nem tudja elfogadni, hogy öregszik, ezért újabb és újabb gitár- és orgonasávokkal frissíti fel a klasszikusokat.
A számok albumról albumra vándorolnak, ami nem kimondottan szerencsés, mert egy felvételnek nemcsak a szöveg, a zene és az előadás együtthatói adják meg az identitását, hanem minden egyéb is.
Azt énekli a Foals, a Life Is Yours című új lemezének utolsó dalában, a Wild Greenben, hogy az élet csak egy körvonal az égen. Ha tényleg csak egy körvonal látszik belőlünk, akkor színeket, tónusokat, formákat kell neki adni. És erre pár hete adott egy visszautasíthatatlan ajánlatot a 2005-ben, Oxfordban alakult Foals.
A lemez olyan, mintha a Glastonbury kreatív csapata felkérte volna a Foals tagjait, hogy írják meg az idei fesztivál himnuszát, de ők 11 számot küldtek be, és ezt ki is adták egy lemezen.
A címadó dalról azonnal beugrott a Righeira Vamos A La Playa című nyolcvanas évek közepi italo-discós törzsanyaga, ami egyfelől meghökkentő a 2010-es évek brit indie-pop isteneitől, ugyanakkor ennek lehetősége mindig benne volt a zenekarban, még az első, 2008-ban kelt Antidotes című debütáló remeklésen is.
Ahhoz, hogy ezt megértsük, szembe kell néznünk a zenekar veszteségeivel. Ott van például a 2019-es Everything Not Saved Will Be Lost című kétrészes sikeralbumuk, amelynek elmaradt az ünneplése az egész világot hazavágó Covid miatt, de azzal a fiúknak még nehezebb volt mit kezdeniük, hogy elveszítettek két alapító tagot. 2018-ban Walter Gervers basszusgitáros távozott, mert a zenekar nagy családja helyett egy szűkebb családban gondolkodott, Edwin Congreave billentyűs pedig azért lépett le, hogy befejezze közgazdasági stúdiumait.
Ónodi Eszter, a Katona József Színház színésznője nem olyan régen új arcát mutatta meg a közönségnek. Énekesnőként tűnt fel egy frissen alakult zenekar, az Ónodi Eszter & The Open Pub frontembereként. A formáció első nagylemeze tavaly ősszel jelent meg Amikor összegyűrtük az eget címmel, Kirschner Péter dalszerző-producer zenei vezetésével, valamint Karafiáth Orsolya mellett Szabó Balázs, Egressy Zoltán és Vető János szövegeivel.
Most a lemez egyik dalához vadonatúj videóklip készült, melynek főszerepében szintén a színésznőt láthatjuk.
Elindulunk a lejtőn, lezúgunk, a gödörben meg egy adag csalán vár. Ilyen lendülettel vágtunk neki és a végén sajnos pont ennyire is fájt az Imagine Dragons új albuma, a Mercury Act 2. A Mercury Act 1 óta (amelyről itt írtunk) már fenntartásokkal kezeljük a kísérleti rockzene egyik legnagyobb nevét, így most sem szavaztunk feltétlen bizalmat a korongnak, nem véletlenül.
Megjelent a kalózmetál legnépszerűbb zenekarának, az Alestormnak legújabb albuma, amely hozza az elvártakat. A lemezen helyett kapott egy félig magyar nyelvű dal is Magyarország címmel.
A többnemzetiségű Alestorm a kétezres évek óta nagy népszerűségnek örvend a metalrajongók körében. A kalózmetalt fullba nyomó zenekar alakulása óta rengeteg nívós fesztiválon megfordult, köztük a Download és a Warped Tour fesztiválon is. Legújabb lemezük, a Seventh Rum of a Seventh Rum sok újat nem mutat zeneileg, de a kötelezők megvannak. A frappáns dalszövegek, amelyeken néha sírva röhögünk, olyan viccesek, a táncolós, ugrálós dallamok és a kalózéletérzés keveredik az albumon.
Kicsit visszatértünk a gyökereinkhez. Szerintünk sokkal metalosabb lett ez az album, mint az előzők
– mondta Bodor Máté, a zenekar gitárosa.
A Why Me? Why Not. című, 2019-es Liam Gallagher-album címét egy John Lennonhoz köthető idézet ihlette. Úgy húsz éve Liam vásárolt egy háromszáz példányban készült Miért én? című nyomatot John Lennon művészeti kiállításán, majd az özvegye, Yoko Ono elküldött neki egy másikat, amely a Miért ne? címet viselte.
Az új album, a C’Mon You Know elnevezése már közel sem ilyen szofisztikált. A Manchester City-szurkoló Liam Gallagher a Soccer Saturday szakkomentátorának, Jeff Stellingnek a C’Mon You Know jelmondatát vette kölcsön. Miért ne? – kérdezhetnénk.
Az Oasis a kilencvenes évek egyik legnagyobb hatású brit formációja volt, a 2000-es Standing on the Shoulder of Giants albumuk után már nem tudták megtartani vezető státuszukat, de még abból a lemezből is eladtak cirka kétmilliót. 2009-ben feloszlottak, a Gallagher testvérek, Liam és Noel útjai – Shakespeare drámáit idéző konfliktusok után – különváltak, és most úgy néz ki, hogy Liam lesz az, aki leginkább megidézi az egykori zenekar dicsőségét. (Noel annak ellenére maradt kreatív szürkeségben, hogy alapvetően ő írta az Oasis nagy slágereit.)
Mivel lassan megszűnnek a hagyományos női magazinok, sokak számára meglepően eredetinek tűnhetnek azok a gondolatok, hogy szeresd magad, hogy elég, ha minimálsminket viselsz, fehér pólóval és egy szűk farmerrel, és ha nem tudsz már többet kihozni egy kapcsolatból, akkor számold fel.
Az 1996-ban Norvégiában született Sigrid How To Let Go című mentálhigiénés albuma afféle életvezetési tanácsadás a húszas éveik elején járó lányoknak.
De ha nem partnerkapcsolati kézikönyv, akkor egy olyan tükörfényes euro dance-pop album, amelyen vetésforgóban jönnek önbizalom tréningek és a szerelmi leckék tanulságtételei.
Próbáltam fehér zászlót lengetni, de te felgyújtottad
– hallhatjuk a Burning Bridgesben. A Thank Me Later is afféle megzenésített, Insta-fotóra photoshopolt bölcsesség, azt mondja Sigrid, hogy
ne díszítsük a szomorúságot, tépjük le a sebtapaszt.
A How to Let Go teljes futamideje alatt végig lüktet a nyolcvanas évek második felének diszkó soundja, az A Driver Saved My Night simán elfért volna egy Dua Lipa-albumon is, amely ugyanúgy a nyolcvanas évek retró diszkóját hozta helyzetbe.
A Def Leppard tizenkettedik stúdióalbumának címe, a Diamond Star Halos utalás a T-Rex Get It On című 1971-es slágerére, amelyben Marc Bolan sajátos módon bókol a „mocskos és édes” csajának. Azt mondja, hogy olyan, mint egy autó, és keréktárcsából készült a gyémántcsillag glóriája. Valahogy a rocksztárok dicsősége is ilyen: nem a szentek glóriája világít a fejük felett, hanem egy autó tárcsája. Bolan esetében ez különösen igaz volt, autóbalesetben halt meg 1977-ben.
Bolannál szerencsésebben járt a Def Leppard dobosa, Rick Allen, aki 1984 szilveszterén karambolozott, de túlélte, ugyanakkor elveszítette a bal karját. Később újra játszani kezdett egy speciális elektronikus dobon, majd visszatért a zenekarba. Persze, a leopárdok nem Allen és Bolan közötti kapcsolatot feszegetik, hanem sokkal inkább a glam-rockra utalnak a címmel, ami egyfajta DNS-e lehet a mérnökien precíz, ízes hard-rockjuknak.
Nos, igen, a Def Leppardnak több köze volt a hard-rock zsánerű glamhez, mint a heavy metalhoz, amelynek első hulláma idején tűntek fel. Aztán szép lassan elhagyták a metálos jegyeket, csak a Union Jack zászlót tartották meg. Hol pólókon, hol nadrágokon tűnt fel, ami nem éppen a lobogó rendeltetésszerű használatát mutatja, de a rockra más protokoll érvényes, mint a nemzet ünnepekre. Ha akarjuk, kisebb zenei szenzáció, hogy hét év után, a 2015-ös cím nélküli Def Leppard után új albummal rukkol elő az idén 45 éves zenekar.
Állítólag azok az aranytárgyak, melyeket gyakran érint emberi kéz, évente tizennégy századrészt veszítenek vastagságukból. Ha ez igaz, akkor évente több tonna arany lesz porrá és lepi be a tárgyainkat. Ebből a különleges porból valószínűleg jutott a Szomnakuno című új Anima Sound System-albumra is, hiszen a szó roma nyelven eleve aranyat, aranyosat jelent.
De nemcsak az arany fénylik, hanem a napfény is, ami az album visszatérő motívuma, és az Anima életművének is, gondoljunk csak a Tedd a napfényt be a számba című 2010-es dalukra, és most itt van az új, címadó dal, a Szomnakuno egyik sora, az Öntsed a napfényt a szívemen át.
Mindent beborít tehát a fény, a pozitív vibrálás, ahogy a közel húszéves, 2003-ban publikált Aquanistan című albumukon is – elég, ha csak a Csinálj gyereket című dal jut eszünkbe.
Egyedül lenni nem is olyan rossz, ám a magány... Az más tészta.
Nagyjából erről szól a Bagossy Brothers Company dala, amit úgy aposztrofálnak, hogy ez
A Balaton dala.
Talán azért, mert a címe: Balaton. És lássuk be, így már nehezen lehetne a Tisza-tó dala. Bár...
Ne legyen kétségünk: ezt a nótát ezen a nyáron oda-vissza dúdolni fogják Tiszán innen, Dunán túl, a Velencei-tónál, a Hortobágyot átszelő csatornák mellett, a Rába vizén, az Ipolyságban vagy éppen a Dráván csorogva. S hogy miért?
Cécile Aubry 1966-ban megjelent Belle és Sébastien című regényében olvashatjuk Sébastien-ról:
(…) szenvedélyre van szüksége. Titokzatos! Egy láthatatlan világban él..., nézi, ahogy élünk... Bezárkózik a kristálygömbjébe... Vigyázzunk, hogy ne törjük össze törékeny menedékét.
A Glasgow-ban alakult Belle and Sebastian zenekar az A Bit of Previous című, törékeny és titokzatos lemeze ehhez a kristálygömbhöz hasonlatos.
A 2000-ben publikált Fold Your Hands Child, You Walk Like a Peasant óta ez az első olyan albumuk, amelyet teljes egészében szülőföldjükön, Glasgow-ban rögzítettek. Nem így tervezték, stúdiót béreltek Los Angelesben, aztán a Covid-járvány kisiklatta az eredeti elképzeléseket.
Néha azon gondolkodik az ember, hogy mi ez: a múlt vagy a jövő? – olvashatjuk Szvetlena Alekszijevics Csernobili ima című kötetében. Ugyanez juthat eszünkbe a Soft Cell új, Happiness Not Included című albumáról is, melynek borítóján a pripjatyi vidámpark évtizedek óta rozsdásodó óriáskerekét láthatjuk.
A Soft Cell 2022-ben már a múlt, vagy új lemezükkel ők lennének a jövő?
A negyven éve még a fénykorát élő a szinti-pop 2022-ben már maga az anakronizmus, és annak ellenére az, hogy minden évtizedben volt egy-egy szinti-pop turbulencia, és hogy a műfaj a pop egyik nagy inspirációs forrásvidéke, amely még a metálra is komoly hatást gyakorolt.
Persze, mindent lehet, különösen azoknak, akik megalkották a szinti-pop kézikönyvét az 1981-es Non-Stop Erotic Cabaret című albumukkal. A Soft Cell is sajátosan meghitt, ironikus viszonyban áll a részben maga alkotta műfajjal, amelyre ezúttal a Nostalia Machine című dalukkal reflektáltak.
Digitálisan felújított hanggal újra kiadták a P. Mobil első nagylemezeként számontartott, de csak évtizedekkel később megjelent 1978-as koncertfelvételt.
Az első nagylemez – 1978 című felvétel június 18. óta elérhető a lemezboltok napjához csatlakozó helyeken, kétféle formátumban, CD-n és korlátozott példányszámban audiokazettán.
És mióta léteztek? Folytatta a gyermeki érdeklődéssel a Máté Péter-díjas magyar énekesnő, színésznő. De hogy mi köze egymáshoz Keresztes Ildikónak, a Carson Coma zenekarnak, Barkóczi Noémi és Áron András (Apey) zenészeknek?
A zenei műsorok kedvelői már tudják, hiszen két hete a YouTube-on csüngenek, akik nem, azok is sejtik, viszont azok kedvéért, akik a „zenei műsorról” a Dáridóra asszociálnak, eláruljuk a titkot: megérkezett a Dalfutár új évada. Az első csapat második epizódja tegnap este óta a nagyközönség számára is elérhető, így bárki megnézheti és hallgathatja, hogy a fent említett előadók milyen dalt hoztak össze közösen.
A fény hanyatlik a pusztán, éhes morgás remeg a bokrok között. Utolsó vacsoráját üli a fehér oroszlán. Fáradt, megvénült, hányatott sorsú. Egyik nap még a horizont legnagyobb vadásza, mára fogatlan jószág. Tekintete a portól megvastagodott levegőbe kapaszkodik. Senki sem emlékszik rá, senki sincs, aki vissza tudná adni büszke termetét, diadalittas járását, igéző jellemét vagy királyi hangját. Csak ül és vár egymagában, megfáradtan, a sebeit sem nyalogatja már. Így pusztul el a fehér oroszlán. Így tűnik el a White Lion zenekar.
A világ legjobbjának lenni egyszerre áldás és átok, ezt pedig nincs zenekar, amely jobban tudná, mint a Beatles. Ha az ember népszerűbbé tud válni, mint Jézus, de közben őrült rajongók törnek az életére, a szerep kettőssége kézzelfogható. Az idő halad, vasfoga felszántja az ipart, így egyre kevesebben maradnak, akik el tudják mesélni a Beatles-élményt első kézből. Közülük is talán a legkülönlegesebb a zenekar híres dalszerzőpárosának egyik fele, Paul McCartney.
A külváros peremén nyári, napsütötte délután. Egy pillanatra megpihenünk a parkban, nincs ott senki más, csak mi, a fák, a padok, a szél. Ahogy a napfény átjárja az izmaink, egy másodpercre megrándul a test, majd szépen lassan elenyészik minden, és akaratlanul dúdolni kezd.
Ezzel az érzettel indul a Bloom című kislemez, amely Hien új generációs szerzeményeinek egyike. Bár a lemez már kint van egy ideje, a rajta szereplő Family dalnak új a klipje, amely az énekesnő emlékeit idézi gyermekkorából. A kislemezen három plusz egy dal kapott helyet, ezek a Bloom, a Family, a Slow, valamint a Family Extended.
A héttagú zenekar tagjai közül többen kifejtették, mit várnak az előttük álló szünettől. Jungkook például így fogalmazott:
Úgy gondolom, mindannyian időt fogunk szánni arra, hogy szórakozzunk kicsit és megtapasztaljunk sok különböző dolgot.
Azt gondolná az ember, a popsztároknak elég idejük van szórakozni és megtapasztalni ezt-azt, az RM nevű bandatag azonban megindokolta, miért vágynak annyira a kikapcsolódásra:
Az a baj a K-poppal és ezzel az egész bálványozási trenddel, hogy nem adnak időt arra, hogy éretté válj és felnőj. Folyamatosan zenét kell csinálnod és mozgásban kell lenned
– idézi az előadót az ENews.
A hivatalosan 2013-ban debütált együttes üstökösként robbant be a nemzetközi zeneiparba. 2020-ban bezsebeltek két Grammy-díj-jelölést, a több mint 800 millió lejátszást megélt Butter című számuk, rekordot döntve, tíz hetet töltött a The Billboard Hot 100 listán. További sikereikhez sorolhatjuk, hogy Dynamite című számukat világszerte hallhattuk egy Samsung-reklámban, illetve a McDonald’s még a zenekar saját menüjét is piacra dobta.
Manapság, amikor a modern rockzene kikopófélben van, a Halestormhoz hasonló zenekarokra pont akkora a szükség, mint egy forró napon egy nagy pohár frissítő, hűs vízre. A csapat új albuma idén májusban jelent meg és a Back From the Dead címet viseli, a lemez azonban kicsit mást hozott, mint amire a rajongók számíthattak.
Kevés ember életében van olyan pillanat, amikor azt mondhatja, „igen, itt ma történelmet írunk”. Ezért igazán érdekesek a rekordok, hiszen azok hosszú ideig dokumentált nagy momentumok, amelyek csak akkor tűnnek el, ha valami még elképesztőbb születik.
Ha zenei rekordokról beszélünk, mindenkinek olyanok jutnak eszébe, mint a legnagyobb közönség, leghosszabb gitárszóló, de elég kevesen gondolnak arra, mint a legnagyobb működő gitár, vagy a legtöbb mém, ami egy videóban szerepel. Listánkban a könnyűzene meghökkentő csúcsteljesítményeit gyűjtöttük össze.
Ki ne akarná legalább egyszer megpengetni a titánok gitárját? Az eszköz megszületett, így már csak el kell hozzá látogatni, tekintve, hogy a közel egytonnás, 13,5 méter hosszú és 5 méter széles gitárt elég nehéz világ körüli turnéra vinni. A hangszer – melyet nyugodtan tekinthetünk hangszerek, hiszen valóban lehetséges rajta játszani – egy 1967-es Flying V formájával bír és Scott Rippitoe alkotó nevéhez fűződik. A gitárt 2000-ben mutatták be, és 2001-ben nyilvánították hivatalos világrekorddá.
Nem könnyű best of albumot kiadni egy olyan zenekartól, amelyiknek egyetlen sorlemeze jelent meg, ugyanakkor nem is lehetetlen. A Sex Pistols Never Mind the Bollocks albuma alapjaiban változtatta meg a popkultúrát. A következő The Great Rock ’n’ Roll Swindle egyszerre válogatás és filmzenei album is, az azonos című Julien Temple-mozi kísérőkiadványa, ami már a feloszlásuk után jelent meg.
A zenekarról már minden bőrt lenyúztak, van például interjúkat tartalmazó (!) lemezük is (Some Product: Carri on Sex Pistols), és most itt a The Original Recordings című új válogatásuk, ami szintén egy film, Danny Boyle Pistol című sorozatának a sorvezetője.
Természetesen az idén 45 éves Never Mind nagy része (Pretty Vacant, God Save The Queen, Bodies, Submission, No Feelings, Anarchy In The UK, Holidays In The Sun, New York, Problems) megtalálható a The Original Recordingson, de a fennmaradó 12 dalért azoknak is érdemes megvenniük az új kollekciót, akik birtokolják a bemutatkozó lemezt.
A prog-rockkal meghitt, rendezett viszonyt ápoló svéd The Flower Kings By Royal Decree című nagylemezének borítóján barokk hatású csendéletet látunk, zsebórával. Szintén zsebóra lóg a képbe a Waiting for Miracles című 2019-es albumok címoldalán.
Ezek a gesztusok talán azt is jelzik, hogy a hallgató készüljön fel: nem háromperces slágerekkel lesz dolga.
A 2022-es királyi rendelet is több, mint 90 perces, vinyl formátumban ez három nagylemezt, azaz összesen hat lemezoldalt jelent. Ha hozzávesszük, hogy a 2020-ban megjelent Islands 93 perces, és a Waiting for Miracles-t is lazán hozza a 85 percet – hogy csak a legutóbbi lemezeiket említsük –, akkor azt kell mondjuk, hogy a rock and roll nem egy tánc, hanem teljesítménytúra.
Kétségtelen, hogy az új évezred prog-rockjában máshol van az ingerküszöb, mint 1973-ban, de inkább több drámát, zenei szélsőértéket, kreatív megközelítést várnánk, mintsem hangszeres mutatványokat, amelyek pár percig izgalmasak, utánuk jó esetben csak a termékeny unalom marad.
Flea, a Red Hot Chili Peppers legendás basszusgitárosa cameózik az új Obi-Wan-sorozatban. Akinek még nem volt ideje megnézni, de tervezi, annak előre szólunk, a cikk spoilert tartalmaz.
Flea-től sosem állt távol a filmes munka, a kezdet kezdete óta megjelent olyan szuperprodukciókban, mint a Vissza a jövőbe-franchise, A nagy Lebowski, vagy a Nyomd, Bébi, nyomd. Általában mellékszerepektől statisztamunkáig mindenben megtalálni, számára a filmes világban mozogni a zene mellett egyfajta szenvedély. Nem tör nagy babérokra, de igyekszik a lehető legjobbat adni abból, amit tud.
Második évada pörög a Sávlekötő című YouTube-ra gyártott zenei műsornak, amiben Lil Frakk ismert előadókat hív meg, beszélget velük a szakmáról, miközben játszanak és sávokra szedik a vendég egy közismert slágerét, hogy kivesézzék az adott nóta létrejöttét.
Az új részben a zenekedvelők igazi csemegét kapnak, ugyanis Lovasi András (Lovi) és Dióssy D. Ákos (Dió) vitték el a Kispál és a Borz közel két évtized után kiadott első új dalát, a Rózsaszínt.
Rovataink a Facebookon