Mindenki ezzel játszik a Netflix új sorozata miatt

2022. szeptember 21., 06:41 Módosítva: 2022.09.22 06:00
2

A lengyel CD Projekt Redtől a The Witcher-trilógia miatt sokat vártak a gamerek, pontosan emiatt koppant mindenki hatalmasat, amikor négyévnyi fejlesztést követően 2020 decemberében végre megjelent a Cyberpunk 2077 című sci-fi RPG, de valami irtózatosan pocsék állapotban. Xbox One-on és főképp PC-n kevésbé voltak zavarók a glitchek és bugok, ugyanakkor PlayStation 4-en annyira rosszul futott egy időben a videójáték, hogy a Sony kénytelen volt levenni a PlayStation Store-ból addig, míg a fejlesztők elviselhetőbb állapotba nem pofozták a terméküket.

A Cyberpunk 2077-et mostanra odáig polírozták, hogy a PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re kiadott, új generációs változatai már szépen futnak. A történettel, valamint Night City városával és a robotkezű Keanu Reevest maga elé képzelgő V karakterével meg soha nem volt gond. Igaz, hogy nem lett olyan forradalmi a CD Projekt Red újdonsága, mint ahogy azt beharangozták, egy teljesen korrekt, a Szárnyas fejvadászra emlékeztető futurisztikus GTA-klónnak örülhetett végül a közönség. Már, aki a későbbiekben kitartott, és megvárta a frissítéseket.

Tovább

Második világháborúba készül a Marvel, itt vannak az első részletek

2022. szeptember 16., 05:56 Módosítva: 2022.09.16 18:35
2

Izgalmas bejelentésekből kicsit sem volt híján a Disney saját expója, a D23, amelyet szeptember 9-től tartottak 11-éig. Végre valahára összeállt a Thunderbolts című mozifilm csapata, amely a Marvel Öngyilkos Osztaga lesz, azaz egy olyan alakulat, akik alapvetően gonoszok vagy antihősök voltak korábban, most mégis a világ megmentésére sietnek. Bejelentésre került az élő szereplős Az oroszlánkirály előzménye, a Mufasa, mutattak egy csomó Pixar-újdonságot, és az új Indiana Jonest is hype-olták egy kicsit.

Képernyőkép 2022-09-15 184004
Fotó: Marvel Entertainment/YouTube

A videójátékokat illetően félórás szekcióban foglalkoztak azzal, mire készül a jövőben a Marvel és a Disney. Itt egyértelműen kiemelkedett a még cím nélküli, teaser trailerrel bemutatott új Amerika Kapitány-játék. Ezt az Uncharted készítője, Amy Henning jegyzi. Pontosabban a szakember által 2019-ben verbuvált Skydance New Media csapata, akik legalább egy éve dolgoznak már a projekten.

Annyit már most tudunk, hogy a vélhetően 2024 végén érkező Marvel-játékban Steve Rogers mellett Fekete Párduc is játszható karakter lesz. A wakandai hős gúnyájába azonban nem az MCU-filmekből ismert T'Challa bújik, hanem az ő nagyapja, Azzuri. Rajtuk kívül Gabriel Jonest, amerikai katonát és a Howling Commandos tagját, illetve Nanalit, a wakandai kémhálózat vezetőjét is irányíthatjuk majd.

Tovább

Végre kiderült, mikor folytatódik az elmúlt évek legjobb fantasyja

2022. szeptember 15., 18:04 Módosítva: 2022.09.16 10:32
31

A Nintendo Switch egyik, ha nem a legkiemelkedőbb játéka volt mostanában a The Legend of Zelda: Breath of the Wild, amelyet 2017 márciusában adtak ki Switchre. A történet középpontjában a franchise előző részeihez hasonlóan Link karaktere áll, aki ezúttal amnéziás, és százéves szendergését követően tér magához. A helyszín Hyrule megtépázott birodalma, amely fölött a rémesen gonosz Calamity Ganon uralkodik.

A Breath of the Wildot minden idők egyik legjobb nyílt világú fantasyjának tartják, amely simán felveszi a versenyt többek között a The Witcher 3: Wild Hunttal, a Skyrimmal vagy az Elden Ringgel. A hangvétel nem annyira borús, mint a nagy riválisoknál: helyette inkább a meseszerű grafika, az elbűvölő NPC-k dominálnak, na és persze kihívásokból is bőven akad. Nem annyira könnyű feladat azért egy ekkora térképet teljesen szabadon bejárni, és a főellenségek ugyancsak izzasztók helyenként.

Képernyőfotó 2022-09-14 - 19.14.37.png
Fotó: Nintendo / YouTube

Néhány technikai hibája ellenére az újságírók is elájultak annak idején a The Legend of Zelda: Breath of the Wildtól, amely a Nintendo Switch egyik nyitócíme volt, 2022-ig közel harmincmillió példány kelt el belőle.

Tovább

Kitört a botrány, halálra dolgoztatják ennek az új horrorjátéknak a készítőit

2022. szeptember 14., 13:16 Módosítva: 2022.09.14 15:42
25

A túlóráztatás a videójáték-iparban egy különösen komoly probléma, sűrűn előfordul, hogy a fejlesztő szakembereket a nagy cégek ráveszik, hogy heti 60-80-100 órákat görnyedjenek a monitorok előtt, extra juttatások nélkül. A stúdiók azt használják ki titkon, hogy olyan munkaerő áll a rendelkezésükre, akik ezt az egészet fanatikusan csinálják, ám az úgynevezett „crunch-kultúra” végeredményben többet árt, mint használ: a fáradtság miatt a munkaminőség csökken, a kollégák közti feszültség nő, és az emberek egészsége is gyorsan megsínyli az egészet.

Az elmúlt években jó pár tripla A-s videójáték esetében derült fény arra, hogy a fejlesztőit kényszertúlóráztatták. Az Overkill-féle The Walking Dead például főképp emiatt jelent meg játszhatatlan állapotban, a Red Dead Redemption 2 című, 2018-as westernjáték esetében a vezető író, Dan Houser állt elő olyan nyilatkozattal, hogy csapata heti 100 munkaórákat is lenyomott. A sornak ráadásul ezzel koránt sincs vége.

Tovább

Assassin’s Creed-túladagolásunk lesz a következő pár évben

2022. szeptember 13., 15:41 Módosítva: 2022.09.13 18:25
1

Az Ubisoft Forwardot úgy vártuk, mint más a karácsonyt, hiszen az éppen 15. évfordulóját ünneplő Assassin’s Creed-játéksorozattal kapcsolatban több érdekes bejelentésre is lehetett számítani. A pletykák arról szóltak, hogy a Mirage című új résszel kapcsolatos konkrétumok mellett legalább még két új Assassin’s Creedet bejelent az Ubisoft. Ehhez képest a kiadó mindenkit meglepett, amikor közel fél tucat folytatásról és egy vadonatúj, Inifinity nevű Assassins Creed-platformról is lerántotta a leplet.

Az Assassins Creed Mirage-t nagyon szerettük volna játékmenet-előzetesen megcsodálni, de kénytelenek voltunk beérni egy CGI-orgiához hasonlítható, átvezető videóval. Ebből kiderül, hogy az új játék főhőse Basim Ibn Ishaq lesz, akivel a két évvel ezelőtt kiadott Assassins Creed Valhallában már találkozhattunk. A Mirage története a IX. századi Bagdadba kalauzol, amikor Basim még fiatal tolvaj, akit a cselekmény során a titokzatos Hidden Ones nevű szekta fogad köreibe, hogy mesteraszaszint faragjanak belőle. A főhős tanítóját, Roshant az Emmy-díjas színésznő, Shorhreh Aghdashloo szólaltatja meg, akinek az orgánuma már a trailerben könnyen felismerhető és rettenetesen emlékezetes.

Tovább

Erről maradt le, ha kihagyta a Disney és a Marvel szörnyen unalmas játékbemutatóját

2022. szeptember 10., 12:11 Módosítva: 2022.09.11 15:40
12

A Disney és a Marvel hazai idő szerint péntek este tíz órára beharangozott előadása hamar a gamervilág egyik legjobban várt eseményévé vált, a kétévente megrendezett D23 expó leírásában ugyanis az állt, hogy egy körülbelül másfél órás játékdömpingre számíthatunk.

A rajongóknak persze nem is kellett több, egyből beindultak a találgatások, a gamerek egy emberként várták a tavaly ősszel megmutatott Marvel’s Spider-Man 2 és a Marvel’s Wolverine gameplay videóit, és mivel a Disney már-már végtelen számú licencet birtokol, mindenki biztos volt benne, hogy brutális meglepetésekre számíthatunk.

Tovább

Új trilógiával folytatódhat a The Witcher játéksorozat

2022. szeptember 9., 17:53 Módosítva: 2022.09.10 09:13
13

Ha egy sokat látott gamert megkérünk, hogy legyen szíves, és mondjon három olyan szerepjátékot, amit érdemes kipróbálni egyszer legalább az életben, akkor nagy az esély arra, hogy ezek között lesz a The Witcher 3: The Wild Hunt.

A 2015-ben kiadott The Witcher 3-at az előző két részhez hasonlóan a lengyel CD Projekt Red készítette, akik annak idején aprópénzért vették meg Andrzej Sapkowski írótól a Vaják-regénysorozat adaptálási jogait, hogy aztán videójátékos folytatást készítsenek Ríviai Geralt, a mutáns szörnyvadász sztorijának. A 2007-ben megkezdett, négy évvel később a The Witcher 2: Assassins of Kingsszel folytatott, majd a Wild Hunttal lezárt trilógia hatalmas sikert aratott, nemcsak a kritikusok imádták, hanem a játékosok is. Csak a The Witcher 3 több mint 40 milliós példányszámban kelt el, ezzel a játékipar egyik valaha volt legkeresettebb terméké vált.

Bár az első két rész harcrendszere, legfőképp az első The Witcher játéké csúnyán elavult, addig a The Witcher 3: The Wild Hunt lassú, narratív, sztorizós stílusa ellenére is meg tudta fogni még a fiatalabbakat is. Legfőképp azért, mert a CD Projekt Red alkotása a Ciri utáni hajtóvadászattal, a veszélyes szörnyekkel, és a Yenneferrel való se veled, se nélküled románccal, valamint az élvezetes mellékküldetésekkel kerek, lezárt és az újonnan érkezőknek is élvezhető kalandot kínált.

Tovább

Ettől a hírtől máris kevésbé várjuk az új Harry Potter-játékot

2022. szeptember 6., 18:21 Módosítva: 2022.09.07 09:30
4

Videójátékok tekintetében a Harry Potter előzménye lett volna az ősz egyik legnagyobb durranása, ám a Hogwarts Legacy megjelenését jövő február 10-ére csúsztatták. A nyílt világú szerepjátékban a Roxfort minden szegletét bejárhatjuk az ígéretek szerint, egy ötödéves diák talárjába bújva. Lesz itt mindenféle nyalánkság: a varázsvilág jövőjét veszélyeztető goblinlázadás, na és az eddigiektől eltérően főbenjáró átkokat is szórhatunk hősünkkel.

Mindez izgalmasan hangzik, de egy új értesülés, amit a sajtóban három hete suttognak már, mégis lelombozott minket. Kiderült ugyanis, hogy a Hogwarts Legacyben nem lehet kviddicsezni.

Hogy micsoda? Harry Potter-játék kviddics nélkül?

Nem az első alkalomról van szó, amikor egy, a Harry Potter világát alapul vevő videójátékban nem lehet cikeszt hajhászni. Ilyen volt az egyébként nem túl jól sikerült, de ettől függetlenül is ezer sebből vérző, 2005-ös Harry Potter and the Goblet of Fire például. A Harry Potter-játéksorozatban azonban fontos szerephez jutott a kviddics. Sőt, különálló sportjáték is készült, közel húsz évvel ezelőtt, Harry Potter: Quidditch World Cup címmel.

Tovább

Folytatást kap a legjobb maffiózós játék

2022. szeptember 5., 19:16 Módosítva: 2022.09.06 10:14
935

A legelső Mafiát kereken 20 évvel ezelőtt, 2002 augusztusában adták ki, és bár a videójáték erősen építkezett a Grand Theft Auto által lerakott, sziklaszilárd alapokra, mégis sokan inkább úgy jellemezték, mint egy nyílt világú A Keresztapa-szimulátort. A történet egy fiktív amerikai városba, Lost Heavenbe kalauzolt, az 1930-as évekbe, ahol egy taxisofőrből lett bűnöző, bizonyos Tommy Angelo evickélését segíthettük, miközben egyre magasabbra törtünk a kegyetlen Salieri családban.

Kevesen tudják, de a Mafia-sorozat nyitórésze eredetileg a Driverhez hasonló vezetős játék lett volna, multiplayer módokkal. Ám a végső verzió teljesen más lett, mint ahogy eredetileg a Gangster kódnevű alkotást elképzelte az Illusion Softworks csapata. A gamerek papíron egy GTA-klónt vártak, de sokkal többet kaptak annál: egy saját identitással rendelkező videójátékot, fordulatos sztorival, kétszínű karakterekkel, realistán ábrázolva. Persze az ebben a műfajban kötelezőnek számító öldöklés és rengeteg kocsikázás sem maradt ki a Mafiából.

Tovább

Egy hónappal a megjelenés előtt kiszivárgott a FIFA 23

2022. szeptember 1., 07:07 Módosítva: 2022.09.02 07:46
31

A FIFA 23 a híres játéksorozat utolsó felvonása, amit az Electronic Arts készít, hiszen a kiadó és a futballszövetség közötti együttműködés lejár, és a felek a szerződésüket nem hosszabbították meg. Az Electronic Arts a jövő évtől kezdve új franchise-t indít, EA Sports FC címmel, míg a FIFA elkezdett olyan játékfejlesztőket keresni, akik a FIFA 24-et össze tudnák úgy rakni, hogy ne veszítsék el a vásárlóik jelentős részét.

Hivatalosan csak szeptember 30-án jön ki az új FIFA, ám az EA számításaiba hatalmas hiba csúszott. Az amerikai IGN és az Eurogamer szerint, akik a FIFA 23 Ultimate Editionjét megvásárolták, ahelyett, hogy három nappal előbb fértek volna hozzá a játékhoz, már egy hónappal korábban, augusztus 30-án le tudták tölteni a teljes verziót Xbox-konzolokra.

FIFA-23-Reveal-Trailer-The-World’s-Game-YouTube.png
Fotó: EA SPORTS FIFA/YouTube

A játékosok nem fogták vissza magukat: voltak, akik azonnal streamelni kezdték a FIFA 23-at a Twitch-csatornájukon. Persze nem sokáig, mert a tiltás gyorsan utolérte őket. Mások adatokat kezdtek szivárogtatni a focis játékból, olyan érdekességekre derült fény, mint hogy Cristiano Ronaldo az előző részhez képest már nem 91-es, hanem mindössze 81-es tempóval lesz képes futni.

Tovább

Egy fityinget sem érdemes kiadni erre az új videójátékra

2022. augusztus 27., 08:04 Módosítva: 2022.08.27 21:07

A 2006-ban útjára indított Saints Row-játéksorozatra már a kezdetek kezdetén rásütötték, hogy egy pofátlan GTA-klónról van szó. Épp ezért a harmadik résztől kezdve a Volition fejlesztőcsapata rettenetesen odafigyelt arra, hogy a lehető legőrültebb végeredményt adják ki a kezeik közül, és a Grand Theft Autótól elszakadjanak. A Saints Row: The Third ennek megfelelően irtó vad lett, beteg fegyverekkel csaphattuk agyon, lőhettük halomra ellenségeinket.

A Saints Row nevet pedig sikerült úgy átpozicionálni, hogy a felhőtlen, őrült szórakozás jusson az eszükbe róla az embereknek. Nem vicc, a negyedik részre már konkrétan az Egyesült Államok szuperképességekkel rendelkező elnökével lehettünk, akinek egy űrlényinváziót kellett megakadályoznia.

A nyílt világú játékszéria harmadik és negyedik része is jól teljesített a pénztáraknál, éppen ezért tűnt merész húzásnak, amit a Volition kitervelt: a 2022 augusztus 23-án PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, valamint Xbox Series X/S-re kiadott Saints Row az egész franchise-t újraindította. Az új játék viszont grafikailag irtó csúnya és elavult lett, a játékmenet az első pár óra alapján unalmasabb, mint a szobánk sarkában lazuló pókot vizslatni órákon keresztül, a karakterek meg olyanok, mintha egy átlag CW-tinisorozatból ugrottak volna ki. Bár a hülyéskedés nagy ritkán működik a Saints Rowban, az akciójelenetek és legfőképp a lövöldözés rosszabbak, mint a Fortnite-ban, amit elég fájdalmas leírni.

Tovább

Ekkora ökörségre még a Rick és Morty készítőitől sem számítottunk

2022. augusztus 25., 10:00 Módosítva: 2022.08.25 15:59
17

A koronavírus-járvány csúnyán rányomta a bélyegét a nagy videójátékos expókra, E3 legközelebb csak 2023-ban lesz, és a kölni Gamescomot sem tartották meg hagyományos módon már 2019 óta. Az idei Gamescom nyitóestjét mindezek miatt nagy várakozás előzte meg, és bár a Geoff Keighley által levezényelt rendezvény fő eseményén bőven akadtak bejelentések és érdekességek, nálunk mégis egy elborultnak ígérkező sci-fi FPS vitte a prímet. 

HIGH-ON-LIFE-Official-Game-Trailer-YouTube.png
Fotó: Squanch Games / YouTube

Jöhetett Harry Potter, Harley Quinn, Dűne… az egyik legüdébb színfoltot mégis a High on Life című, december 13-án PC-re és Xbox-konzolokra, valamint a megjelenés napján Xbox Game Passra is érkező sci-fi játék jelentette. A High on Life ötlete annak a Justin Roilandnak a fejéből pattant ki, aki legfőképp a Rick és Morty című animációs szérián való munkája miatt ismert. A játékban egy színes, mesés, abszurd univerzumban találjuk magunkat, ahol az embereket űrlények rabolták el, és a kartellek azért szipolyozzák őket, hogy alieneknek való drogot csináljanak belőlük. A játékosok egy fejvadász bőrébe bújhatnak, aki embereket igyekszik megmenteni.

Tovább

Film készül az elmúlt évek legpörgősebb zombis játékából

2022. augusztus 23., 05:47 Módosítva: 2022.08.23 13:59
71

A 2019 áprilisában PlayStation 4-re, majd két évvel később PC-re is kiadott Days Gone valahogy elsikkadt a nagy Sony-címek forgatagában, és közel sem vert akkora hullámokat, mint az egy évvel korábban megjelent Marvel's Spider-Man és a God of War. Ennek ellenére a gamerek a mai napig rejtett kincsként emlegetik a Bend Studio által fejlesztett alkotást, melyet a legegyszerűbben úgy tudnánk jellemezni, mintha a World War Z és a Sons of Anarchy keresztezése lenne. Vájt fülűeknek a Daryl Dixon-szimulátor is mondhat valamit.

A Days Gone története két évvel játszódik azt követően, hogy egy világjárvány végigsöpört az emberiségen, és rengeteg szerencsétlenből lett az állkapcsát csattogtató élőhalott. Ebben a nem túl barátságos környezetben bújunk Deacon St. John bőrdzsekijébe, és vagány motoron igyekszünk túlélni egyik napot a másik után. A Sam Witwer által játszott törvényen kívülinek van azért személyes tragédiája is, a nejét keresi, aki vélhetően meghalt, de Deacon St. Johnban azért ott pislákol még a remény.

Tovább

Visszatér a világ legijesztőbb túlélőhorrorja

2022. augusztus 20., 14:00 Módosítva: 2022.08.21 07:58

Az 1992-es Alone in the Dark mai szemmel nyilván nem állja már meg a helyét, vitathatatlan azonban, hogy a túlélőhorrorban meghatározó darabról van szó, hiszen ez volt a műfaj első 3D-s alkotása. Az Infogrames által fejlesztett videójáték az 1920-as években játszódott Louisianában, egy szellemjárta kastélyban, ahol egy női és férfi karakter, Emily Hartwood és Edward Carnby közül kellett választanunk, aztán puzzle-öket megoldva és a túlvilág erőivel megküzdve menekültünk a földi pokolból.

Ha nincsen az Alone in the Dark első része, akkor nagy valószínűséggel a Resident Evil-franchise sem született volna meg. Ez a tény talán még jobban érzékelteti, hogy mennyire zsánerteremtő játékról van szó. Az Alone in the Dark sikere annak is köszönhető volt, hogy H. P. Lovecraft hátborzongató írásaira épült, ennek megfelelően a játékosokra csúnyán képes volt ráhozni a frászt annak idején.

Tovább

A fél internet a PlayStation új játékán röhög

2022. augusztus 19., 19:42 Módosítva: 2022.08.20 16:57
37

A Square Enix azok közé a nagy videójátékos kiadók közé tartozik, amelyeknek az újdonságaira illik odafigyelni. Főleg, ha olyan portékával készülnek nekünk, mint a Forspoken című fantasy, amellyel kapcsolatban Takeshi Aramaki rendező azt ígérte, hogy annyira fluid játékmenetet és mozgáskultúrát láthatunk majd benne, mint még soha.

Forspoken MarchTrailerScreen 12.png
Fotó: square-enix

A Forspokennek már az alapfelállása is ötletes: a történet szerint egy Frey nevű fiatal nő bőrébe bújunk, aki New York Cityből valahogy egy varázslatos világba, Athiába teleportálódik. A feladat pofonegyszerűnek tűnik, visszajutni az otthonunkba. A játékban amellett, hogy meg kell birkóznunk az Athiát rémuralma alatt tartó zsarnokkal, Tantasszal, különféle bestiák, köztük démonok, medveszörnyek és hatalmas sárkányok is elállják majd az utunkat.

A nyílt világú szerepjátékban a hősnő, Frey mágikus erőre is szert tesz egy titokzatos karperecnek köszönhetően, és szédítő tempóban, külső nézetből fedezhetjük fel az ismeretlent vele. A fejlesztőcég, a Luminous Productions viszonylag zöldfülű, eddig egyetlen játékon, a Final Fantasy XV-ön dolgoztak csak együtt. Ennek ellenére bizakodók lehetünk, hiszen a többszöri csúszás ellenére 2023. január 24-én megjelenik PC-re és PlayStation 5-re a Forspoken.

Tovább

Borzalmas hírt kaptak a Harry Potter-rajongók

2022. augusztus 17., 06:57 Módosítva: 2022.08.17 19:10
346

A Harry Potter-filmek rajongói jókorát csalódtak, amikor a Legendás állatok és megfigyelésük című előzménytrilógia nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Persze nincs kőbe vésve, hogy egy hasonló, kiegészítő projektnek mindenképp a földbe kell állnia, épp ezért reménykedünk benne, hogy a Hogwarts Legacy című új szerepjátékból valami értelmes sül ki.

Minden adott ehhez, a korábbi Harry Potter-videójátékokhoz képest is nyíltabb világot kínál majd az Avalanche Software alkotása. Ráadásul egy eddig nem annyira feltérképezett korba, az 1800-as évek végére, a Roxfort iskolába, egy ötödéves hallgató talárjába bújva tehetünk látogatást. Lesz itt minden, ami szem-szájnak ingere, a karakterünket úgy szabjuk testre, ahogy csak kívánjuk, hogy aztán egy olyan rejtély nyomába eredjük, ami ízekre szedheti az egész varázsvilágot.

A Hogwarts Legacyban természetesen órákra is járhatunk, varázsigéket tanulhatunk, és akár sárkányokkal, valamint trollokkal is találkozhatunk. Amellett, hogy választunk, hogy a jó vagy rossz oldalra állunk és, hogy kikkel barátkozunk össze a szereplők közül. Szóval lesz elfoglaltságunk, bőven.

Tovább

Kóbormacskás videójáték az év eddigi legnagyobb szenzációja

2022. augusztus 14., 05:55 Módosítva: 2022.08.14 16:10

A gamerek hozzá vannak szokva, hogy a legtöbb játékban kőkemény katonák bőrébe bújva osztják az ólmot, vagy éppen szuperhősök gúnyájában mentik meg a világot. Épp ezért nyújtanak felüdülést néha az olyan alkotások, mint a július 19-én megjelent Stray. Ebben sima kóbormacskaként kell szaladgálnunk, egy posztapokaliptikus várost felfedezve, melyből eltűntek az emberek, és csak többé-kevésbé lelketlen robotok bukkannak fel a sötét utcákon. Nagybetűs hangulat a köbön, ha minket kérdez valaki.

2022-08-12 21 00 23-Window.png
Fotó: Gamespot trailers / youtube

Ha van olyan játék, amit olyanoknak is ajánlanánk, akik életükben nem vettek kontrollert a kezükbe, akkor az a Stray. A macskákat nagyon sokan szeretik, és a BlueTwelve Studio olyan alapossággal animálta meg a főszereplőt, hogy helyenként tényleg olyan, mintha egy létező kisállattal ugrálnánk össze-vissza. Vannak azért hibák, és glitchek, szó se róla, amik kizökkenthetik az embert, de összességében elég korrekt munkát végeztek a készítők.

A Stray lényege, hogy külső nézetből irányítva a cicát, be kell járnunk ezt a sokszor klausztrofób és depresszív világot, tárgyakat összeszedni, puzzle-öket megoldani, néha gonosz apró genyók elől futkorászni, na és persze összedolgozni a már említett robotokkal. Ha sikerrel járunk, akkor 5-6 órás kalandunk végén kijuthatunk a városból.

Tovább

Visszatérhet Vasember, de nem úgy, ahogy mindenki számít rá

2022. augusztus 13., 14:49 Módosítva: 2022.08.14 11:41

A 2008-as Vasember nagyon erős alapokra fektette a Marvel filmes univerzumát, legfőképp annak a Robert Downey Jr.-nak köszönhetően, akit a szakma addigra különböző függőségei miatt jó mélyre elásott. A színész valami zseniálisan hozta a pökhendi playboyt, aki high-tech páncélt épített magának, de más szuperhősöktől eltérően nem rejtőzött álarc mögé. Hanem rögtön az első film végén felvállalta, hogy bizony ő Vasember.

A karakter az Infinity Saga mozgatórugója volt, egészen a Bosszúállók: Végjátékig, amikor a Thanosszal vívott végső csatában Tony Stark feláldozta magát. A rajongók elsiratták a kedvenc hősüket, mégse kellett sokat várni Vasember visszatérésére, aki a 2020 augusztusában kiadott Marvel’s Avengers egyik játszható karaktere volt. Igaz, hogy a 2018-as és sokáig PS-exkluzív Marvel’s Spider-Manhez nem ért fel a Crystal Dynamics alkotása, a történetét tekintve mégis korrekt volt. A játékmenet, mondjuk, igazi trash, és live service-t kiáltva sem sikerült eladni az embereknek, hogy a haverjaikkal összeálljanak, és a végtelenségig egyforma robotokat püföljenek benne.

Szuperhősös játékot amúgy nem olyan könnyű csinálni. Egyedül az Arkham-szériát tudnánk kiemelni még DC-s berkekből, meg az előző bekezdésben emlegetett Pókembert és Miles Morales-es spin-offját. Ezeken kívül a zsáner tele van elhibázott próbálkozásokkal, amikre az ember jóformán emlékezni sem akar.

Tovább

Nincs nyugta a Blizzardnak, ezúttal a Diablo IV miatt áll a bál

2022. augusztus 9., 16:04 Módosítva: 2022.08.10 16:39

Az elsősorban mobilokra fejlesztett Diablo: Immortal már a bejelentésekor hatalmas port kavart a 2018-as BlizzConon a rajongók körében. A zsémbeskedő gamerek félelmei pedig részben beigazolódtak, amikor annak ellenére hogy egészen élvezhető lett a végeredmény, az Activision Blizzard mégis képtelen volt megállni, hogy ne tegye pay-to-winné a játékot. Azaz a Diablo: Immortalban egyáltalán nem fair előnyt kapnak a mai napig is azok, akik valódi pénzzel hajlandók fizetni. Így a gazdagabbak a PVP-ben és az endgame-ben is szinte legyőzhetetlen karakterekkel indulhatnak azok ellen, akik pusztán az idejüket rakták bele az RPG-be.

Pár napja zajlik a Diablo IV korai verziójának tesztelése. A játékot a bevett szokásoknak megfelelően egyelőre csak barátoknak és a családnak tették közzé, ám úgy tűnik, már senkiben nem bízhat meg az ember, ugyanis a hétvégén valaki a kiválasztottak közül elkezdett egy csomó képet és videót kiszivárogtatni az internetre.

Ezek közül talán a legizgalmasabbak azok, amelyek a karakterkészítőt mutatják, és kiderül belőlük, hogy elég komplex módokon rakhatjuk majd össze hősünket. Sokkal sokszínűbb lesz a mutatvány, mint mondjuk a Diablo III-ban, de azért nem kell Cyberpunk 2077-féle testreszabhatóságra számítani. A CD Projekt Red játéka kevés dologban emelkedett ki, de ebben az egyben igen.

Tovább

Ez az öt legnagyobb videójáték, ami 2023-ra csúszik

2022. augusztus 5., 05:54 Módosítva: 2022.08.05 16:23

Már az elmúlt években is sűrűn előfordult, de a koronavírus-járvány által megnehezített 2021-es évben az amerikai IGN gyűjtése alapján 50-nél is több videójáték megjelenését csúsztatták el a stúdiók. A home office nem mindenkinek jött jól, a szórakoztatóiparra rányomta a bélyegét a Covid, mégpedig elég csúnyán, hiszen a mozik bezártak, és a filmfanatikusok kénytelenek voltak többet várni... vagy éppen beérni a streaminggel és a kis képernyővel.

A játékipar elég nagy meglepetésünkre a mai napig nem érte utol magát, 2022 is a csúszások éve.

Ősszel és télen lesz néhány fontos megjelenés, mint a Harry Potter univerzumában játszódó Hogwarts Legacy, a Gotham Knights, vagy éppen A Plague Tale második része. Ugyanakkor nem hiába remegtek sokáig a God of War: Ragnarököt váró gamerek, simán benne volt a pakliban, hogy a Santa Monica Studio azt is inkább eltolja a jövő évre. Ők megúszták, Kratosék november 9-én visszatérnek, de az elmúlt hónapokban jó pár példa volt arra, hogy sokak által várt videójátékok kiadási dátuma változott 2023-ra. Ezek közül szedtük össze a legnagyobb címeket, amik csúsznak.

The Lord of the Rings: Gollum

Lopakodós játék Középföldén? A Gyűrűk Ura akció RPG-khez szokott rajongói közel sem háborodtak fel annyira, mint várható volt, amikor a Gollam főszereplésével érkező újdonságot a Daedalic Entertainment bejelentette. Megjelenési dátumnak kitűzték a szeptember 1-jét, szóval elvileg nem kellett volna rá sokat várni, hogy PC-re, PlayStationre, Xboxra és picit később Nintendo Switchre is kiadják a videójátékot. Ám, az első játékmenet-előzetes úgy kiborított mindenkit, hogy a fejlesztők átgondolták a dolgot, pár hónappal odébb rakták a megjelenést, mondván, csiszolnak még a dolgokon. Megértjük, mert ránézésre olyan ez az új A Gyűrűk Ura-játék, mint egy időutazás 2002-be, amihez elő kéne kaparnunk a szekrény mélyén porosodó PlayStation 2-t.

Tovább

20 éve nem volt ilyen, női főszereplővel jön a GTA újabb része

2022. augusztus 4., 06:15 Módosítva: 2022.08.05 07:51
1579

Közel 10 év telt el azóta, hogy a Grand Theft Auto-játéksorozat legutóbbi, ötödik része polcokra került. Ebben Los Santos városában három fickó: a visszavonult bankrabló Michael, a kisstílű gengszter Franklin és az antiszociális drog- és fegyverkereskedő Trevor bőrébe bújhattunk. A játékban a küldetések néha rettenetesen akciófilmesek voltak, nagy előrelépést mutatott a Rockstar Games alkotása a GTA IV-hez képest, így újfent masszív rajongói bázist épített maga köré.

A GTA V élettartamát jól kihúzták, a játék PlayStation 3 és Xbox 360 után megjelent PlayStation 4-re és Xbox One-ra is, majd később felújították, hogy a legújabb konzolgenerációban a játékra rátaláló gamerek se húzzák annyira a szájukat az alkotás elavult grafikája miatt. Mondhatnánk, hogy nem volt akkora az éhínség a GTA-rajongók számára, de a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition című, a GTA III-at, a Vice Cityt és a San Andreast magába foglaló felújított trilógia megjelenése tavaly ősszel botrányba fulladt.

Olyannyira, hogy két másik remake-et, a Red Dead Redemption című cowboyos játékét és a GTA IV-ét is lefújták. Helyette gőzerővel készül a GTA VI.

Tovább

Rá sem lehet majd ismerni Lara Croftra az új Tomb Raiderben

2022. augusztus 3., 18:58 Módosítva: 2022.08.04 13:50

A Tomb Raider a világ egyik, ha nem a legismertebb kalandjáték-sorozata, amelyben egy Lara Croft nevű régészlány bőrébe bújva kalandozhatunk, legendás ereklyék nyomában járva. A franchise 1996 óta létezik, szóval a sikerek mellett megvoltak a maga hullámvölgyei is a hosszú évtizedek alatt. A legutóbbiból 2013-ban sikerült kirángatnia Larát a Square Enix kiadónak.

Közel tíz évvel ezelőtt ugyanis rebootolták a Tomb Raidert, egy fiatalabb és kezdő hősnőt a középpontjába állítva. Lara Croft legutóbbi három kalandja leginkább a túlélésről szólt. Kedvenc kalandorunkat lecsupaszították, íjat és nyílvesszőket adtak a kezébe, és így küldték szélsőséges helyszínekre, hogy a síremlékek fosztogatása mellett még a veszélyes Trinity nevű szektával is farkasszemet nézzen.

Néhány hónapja biztosan tudjuk, hogy a Crystal Dynamics fejlesztőcsapata már nagy erőkkel készíti a Tomb Raider legújabb részét – hivatalos forrásból nagyjából ennyit tudni. Na és persze azt, hogy az Unreal Engine 5-ös motorja hajtja majd. Nemrégiben azonban a Sacred Symbols podcast több izgalmas részletről is lerántotta a leplet. Nem mondjuk, hogy a Lara Croft-rajongóknak nincs okuk az aggodalomra, mert jócskán a feje tetejére fordítják a játékos franchise-t.

Tovább

Függőséghez vezethet ez az új verekedős játék

2022. július 29., 19:10 Módosítva: 2022.07.30 10:26

Ha könnyed, gyors tempójú és végtelenül élvezhető verekedős játékról van szó, akkor a legtöbbeknek a 2018-as Switchre megjelent Super Smash Bros. Ultimate juthat az eszükbe, melyben a Nintendo olyan kultikus karakterei csapnak össze egy színtéren, mint az olasz vízvezeték-szerelő, Mario és testvére, Luigi, a Legend of Zelda hőse, Link, de a Pokémon közkedvelt Pikachuja és Donkey Kong ugyancsak az elérhető harcosok között vannak.

Az 1999 óta létező, eddig öt részt megért Nintendo-játékszériát a Brawlhalla után legutóbb a Nickelodeon All-Star Brawl igyekezett lemásolni, ez utóbbi mondjuk egy rémesen gyatra próbálkozás lett. Hiába üthettük egymást SpongyaBob Kockanadrág, Csillag Patrik, Aang, illetve a Tini Nindzsa Teknőcök bőrébe bújva. A grafika bántotta a szemet, és mindenki láthatta, hogy csak egy újabb rókabőrt próbálnak lehúzni a Smashről.

Épp ezért remegtünk egy kicsit, amikor meghallottuk, hogy érkezik a MultiVersus, ami a Warner Bros. filmstúdió kínálatát rántja össze egy játékba. Szemezgetve a DC Comics, az HBO és a Cartoon Network kínálatából is. Az oldalnézetes verekedős játék nyílt bétája július 26-án vált elérhetővé PC-n, valamint PlayStation és Xbox konzolokon is. Fogtuk hát magunkat, és bár a rémes Space Jam 2 – mely hasonlóan multiverzumos őrület volt a mozikban – még élesen élt az emlékezetünkben, belevetettük magunkat a MultiVersusba.

Tovább

Végre tényleg gőzerővel készül a GTA 6

2022. július 26., 18:42 Módosítva: 2022.07.28 17:43

Tavaly novemberben jelent meg a felújított Grand Theft Auto-trilógia, amelyben a GTA III-at, a Vice Cityt és a San Andreast kapták meg a játékosok egyben. A végeredményben mondjuk nem volt túl sok köszönet, a grafika rettenetes volt, teli volt mindhárom rész bugokkal – a nem túl komolyan vett, összetákolt fércmunka sokkolta a rajongókat. Nem is csoda, hogy nagy felháborodás lett a vége, a közösségi média pedig teli volt a játékokból kivágott részletekkel, amik szépen átadták, micsoda pénzlehúzás lett a remastercsomag.

Grand-Theft-Auto-V-and-Grand-Theft-Auto-Online-for-PS5-and-Xbox-
Fotó: Rockstar Games / YouTube

Állítólag pont a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition volt az, vagy pontosabban annak rossz fogadtatása eredményezte, hogy a Rockstar Games fogta magát, és kukázta két, éppen készülő projektjét. A GTA IV és a Red Dead Redemption remake-jeiről van szó egészen pontosan, amik a felújított GTA-trilógia bukásának áldozatául estek.

Ezen a híren valószínűleg tömegek fognak bosszankodni, hiszen a Read Dead Redemption szebb és modernizált verziójáért sokan epekedtek. Ám jó oldala is van a dolognak, mégpedig az, hogy – amint a Kotaku is beszámolt róla – a Rockstar végre aktívan elkezdett dolgozni a Grand Theft Auto legújabb, hatodik felvonásán.

Tovább

A leghíresebb sci-fi-játék készítője sokkot kapott, mennyire perverzek az emberek

2022. július 18., 20:13 Módosítva: 2022.07.19 20:17

A Mass Effect-trilógia nagyjából az volt a videójátékok rajongóinak, mint ami a Star Wars a filmőrülteknek. Egy grandiózus űropera, összetett sztorival, izgalmas karakterekkel és sok-sok idegtépő intrikával. A nagy különbség persze, hogy míg Luke Skywalker helyett nem szelhettük ketté a fénykardunkkal Darth Vadert, addig Shepard parancsnok bőrébe bújva igenis meghatározhattuk civilizációk sorsát, lövöldözhettünk, tárgyalhattunk, legénységet gyűjthettünk... mire eldöntöttük az univerzum sorsát.

A játékszéria hiába jött ki 2007-ben, 2010-ben és 2012-ben a trilógiát lezáró részével, a korához képest haladó volt. A Mass Effect színes volt ráadásul, hiszen a szexuális és faji kisebbségek is szóhoz jutottak benne.

Az egy dolog, hogy a gamerek a saját Shepardjüket néha a saját nemével is ágyba bújtatták. A Mass Effect készítői nem is ezen lepődtek meg, hanem inkább azon, hogy a játékosbázisban mekkora hajlandóság mutatkozott arra, hogy bizarrul kinéző űrlényekkel szexeltessék a főszereplőt.

Tovább

Még meg se jelent, már mindenki utálja az új Gyűrűk Ura-játékot

2022. július 13., 19:58 Módosítva: 2022.07.14 10:44
4

Senki nem kérdőjelezi meg, hogy a Peter Jackson által rendezett, J. R. R. Tolkien regényeit feldolgozó A Gyűrűk Ura-trilógia örökérvényű filmsorozat. A franchise 17 Oscar-díjat gyűjtött be összesen a 30 jelöléséből, és egyike a pénztáraknál legjobban taroló mozis produkcióknak. A Gyűrűk Ura teli volt remek karakterekkel, Frodótól kezdve Gandalfig, és még a mellékszereplők között is akadtak épkézláb figurák. Köztük volt Gollam is.

Mondjuk utóbbiról, a „drágaszágát” kereső szörnyecskéről senkinek nem jutott volna eszébe, hogy főhős alkat. Egészen a közelmúltig, hiszen a Daedalic Entertainment még 2019 tavaszán bejelentette, Gollam főszereplésével készítenek lopakodós játékot.

Nem csoda, hogy a rajongók rögtön húzták a szájukat, hiszen korábban olyan címeknek örülhettek a fantasy-kedvelők, mint a 2014-es Middle-Earth: Shadow of Mordor és három évvel később kiadott folytatása, a Middle-Earth: Shadow of War. Ezek pedig elég hardcore akció-szerepjátékok voltak, nyílt világgal, érdekes főszereplővel, és egy csomó kihívással.

Tovább

Befutott a mennydörgés istennője

2022. július 11., 16:48 Módosítva: 2022.07.11 20:46
54

Július 7-e óta a magyar mozikban is megtekinthető a Thor: Szerelem és mennydörgés, melyet a Thor: Ragnarök után ismét a feltűnően morbid és infantilizmusba hajló stílusáról ismert Taika Waititi rendezett. A produkcióban az asgardi istenség (Chris Hemsworth) visszavonul a szuperhősködéstől és helyette a lelki békéjét kezdi el kutatni. Ám, a színen feltűnő új, minden eddiginél veszélyesebb főgonosz, Gorr (Christian Bale) miatt a főhős kénytelen ismét harcba szállni… sőt, Valkűr király (Tessa Thompson) mellett Korgot (Taika Waititi) és exbarátnőjét, Jane Fostert (Natalie Portman) is segítségül hívni.

A film egyik nagy húzása, amelyet már az előzetesek is lelőttek, hogy Jane Foster egy picit másképp tér vissza, mint ahogy a Thor 2-ben utoljára láttuk. Natalie Portman karaktere ugyanis a mennydörgés istene széttört – és immár megjavított pörölyét forgatja. A Marvel-képregények olvasói ezen valószínűleg nem döbbennek meg, hiszen a női Thort, vagy más néven a Hatalmas Thort a füzetek lapjaiból kölcsönözték.

A Marvel's Avengers című videójáték soha nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de a Crystal Dynamics csapata így is folyamatosan új tartalmakkal frissítgeti a PC-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re, valamint Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re kiadott alkotást. Az eddigi DLC-kben olyan szuperhősökkel bővítették a Bosszúállók csapatát, mint az íjász Kate Bishop, Fekete Párduc, Pókember, és most a női Thor.

Tovább

Rajongói zaklatásokra panaszkodik a God of War készítője

2022. július 8., 17:52 Módosítva: 2022.07.09 13:09
30

A Santa Monica Studio nagyot szakított még 2018 tavaszán a God of Warral. Az ismert játéksorozat nyolcadik felvonása, amely a God of War III folytatásaként szolgált, de inkább reboot volt, a háború istenét teljesen új szövegkörnyezetbe ültette. Az immár időseb Kratos a görög helyett az északi mitológiába tett kirándulást, hogy itt is összerúgja a port egy csomó mitikus alakkal. A balhéban volt némi segítsége, a fia, Atreus személyében. Ők ketten vették fel a harcot olyan kellemetlen arcokkal, mint Freya, Baldur és Thor fiai.

God-Of-War-Ragnarok-PlayStation-Showcase-2021-Reveal-Trailer-PS5
Fotó: PlayStation / YouTube

Az akciójáték amellett, hogy visszahívható fejszével és összecsukható pajzzsal, valamint a már említett Atreusnak köszönhetően némi csapatjátékkal dobta fel a játékmenetet, a történetét tekintve is meglepően érett lett. Egy családi drámát ismerhettünk meg, Kratos gyászával a középpontban, aki igyekezett elhunyt neje emlékéhez méltóan nevelni a miniistenséget.

A God of War számos Az év játéka elismerést húzott be, emellett jókora cliffhangerrel zárult, hiszen a végén betoppant a mennydörgés istene is, hogy felelősségre vonja a főszereplő duót. A fantasy közel 20 milliós példányszámban kelt el 2021 augusztusáig, ezzel a PlayStation 4 legnépszerűbb játéka lett, idén januárban pedig PC-re is megjelent.

Tovább

Kitört a botrány, miután az egyik legnagyobb kiadó lehülyézte a játékosokat

2022. július 5., 16:33 Módosítva: 2022.07.06 20:32
63

Az Electronic Artsnak nincs jó kapcsolata a gamervilággal, és amikor ezt írjuk, nagyon finoman fogalmazunk. Az ismert játékkiadó a Star Wars Battlefront II-t is a földbe állította azzal, hogy olyan loot box rendszert pakolt bele, amely előnyökhöz juttatta azokat, akik hajlandók valódi pénzt áldozni a játékra. A modern játékipar egyik legnagyobb rákfenéjéről van szó egyébként, afféle online szerencsejátékról, amely nemcsak ezt a Star Wars-játékot, hanem többek között az Anthemet és az Apex Legendset is megmérgezte.

Amikor valaki 10/10-es, de mégis single player játékokkal játszik…

– így szólt az EA Twitter-fiókjának kiírása, amely azokat az embereket hülyézi le, akik ránézésre tökéletesnek tűnnek, ám kiderül róluk, hogy nem haladnak a korral, és a történetalapú, egyszemélyes játékokat részesítik előnyben – ez pedig a vonzerejüket is lenullázza.

Több ezer reakció érkezett a közösségi médiás posztra, a YouTube-on rövid, frappáns játékkritikákat gyártó dunkey például azt kérdezte, hogy miképp lehetséges, hogy az EA tweetjei rosszabbak, mint a játékai. Hasonló beszólásokból nem volt hiány, az ugyancsak ismert youtuber, Jacksepticeye is nemtetszésének adott hangot, a Respawn főnöke, az EA által hamarosan kiadandó és egyébként single player Star Wars Jedi: Survivor készülését felügyelő Vince Zampella pedig egy fejfogós emojit rakott a botrányos megnyilvánulás alá.

Tovább

Irodalmi videójátékkal, mondd, akarsz-e játszani?

2022. július 4., 06:34 Módosítva: 2022.07.04 14:37
22
Az amerikaiak legnépszerűbb költője ihlette az új és ingyenes retró videójátékot.

Az EmilyBlaster videójátékot az amerikaiak Petőfijének, legnépszerűbb költőjüknek, Emily Dickinsonnak a költészete ihlette.

Emily Dickinson daguerreotype (Restored)
Fotó: Wikipédia

Élete során Emily Dickinson csaknem 1800 verséből 10-et publikált, noha a vágy megvolt benne művei közlésére. 1862-ben még egy rejtélyes levelet is küldött az Atlantic Monthly magazin írójának, Thomas Wenthworth Higginsonnak, aki fiatal tehetségek felkarolásával foglalkozott.

Mr. Higginson, túl elfoglalt ahhoz, hogy megmondja, élnek-e verseim?

A férfi nem értette a titokzatos levelet.

Tovább