Nagy kiakadás lett egy szexista Sprite reklámból Írországban
"Arcon üt az igazság!" - nagyjából így lehetne magyarra fordítani a Coca-Cola Sprite reklámkampányát, amit idén indítottak Írországban (a mottó angolul "brutally refreshing"). A cég annyit árult el a kampányról, hogy szerintük az a szókimondó embereket élteti, de nem mindenki értett egyet ezzel: Twitteren hatalmas kiakadás lett a kampány keretein belül a főleg férfiaknak szóló Joe.ie nevű online portálon megjelenő reklámszövegek miatt, mert azok eléggé szexistára sikerültek a twitterezők szerint.
SERIOUSLY with this takeover in 2016? pic.twitter.com/q5TBk5AmdL
— Louise McSharry (@louisemcsharry) August 2, 2016
A reklámkampány lényege, hogy olyasmi hétköznapi igazságokat kürtölnek világgá megalkuvást nem tűrő őszinteséggel, mint például, hogy "ha a taxisofőr arról kérdez, hogy merre menjen, akkor jobb, ha inkább gyalogolsz".
A Joe.ie-re pedig a "több mennyezetet látott már, mint Michelangelo" és a "nem népszerű vagy, hanem könnyűvérű" mondatok kerültek ki, amit Twittteren többen is szexistának és teljesen vállalhatatlannak minősítettek, amiért a mondatok gyakorlatilag lekurvázzák azokat a nőket, akiknek sok szexuális partnere volt. A portál főszerkesztője a BBC-nek elmondta, hogy a reklám nem összeegyeztethető a lap alapelveivel, ezért egyből leszedték, amint a szerkesztőség tudomására jutott, hogy ilyen reklám fut az oldalon, de arról nem nyilatkozott, hogy akkor hogyan ment át a sales részlegükön. (BBC)