Október elején megrázta a közvéleményt, hogy feltörték a Twitchet. Egy névtelen felhasználó a 4chan egyik fórumára pakolt ki egy 125 gigás torrentfájlt, amely nemcsak a streamingplatform, hanem egy vadonatúj, a Steam vetélytársának szánt, Amazon Games Studios-féle online bolt forráskódjait is tartalmazta.
Emellett kiszivárgott egy toplista is, amelyen a legnagyobb streamerek neve sorakozik, és kiderül belőle, hogy 2019 augusztusa és 2021 októbere között a Twitch tartalomszolgáltatói nagyjából mennyi pénzt kerestek.
A bárki által lekérdezhető összegek az előfizetésekből (minimum havi 4,99 dollár, magasabb fokozatokban 9,99 és 24,99 dollár is lehet) és a biteknek nevezett virtuális javakból jönnek össze. Ez utóbbiakat a nézők arra használhatják, hogy a chatben kimutassák a streamer felé támogatásukat vagy hangsúlyosabbá tegyék üzenetüket. A biteket a legtöbben egyszerűen megvásárolják. Ha valaki száz bitet vesz 1,4 dollárért, abból a streamer egész pontosan egy dollárt kap. De vajon végeredményben mennyit tesznek zsebre a befutott streamerek, és meg lehet-e élni ebből az egészből?
Rövid előzetest és megjelenési dátumot kapott a Rockstar Games által október elején bejelentett Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition című játék, amelyben a ma már klasszikusnak számító GTA III, Vice City és San Andreas felújított változatát kapják meg a vásárlók.
A digitális megjelenés dátuma november 11. Nintendo Switchre, PS4-re és PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re, illetve PC-re a Rockstar Games Launcheren keresztül. Egy hónappal később, december 7-én a játékok fizikai hordozón is megjelennek. Az Android- és iOS-verziókra 2022 első feléig várni kell, a mobilos portokról egyelőre nincs több infó. Akinek Xbox Game Pass-előfizetése van, az november 11-től játszhat a San Andreas felújított változatával, aki pedig PlayStation Now-előfizető, az december 7-től kapja meg a GTA III huszadik évfordulós kiadását.
A 2018-as God of War újító alkotás volt, abból a szempontból mindenképp, hogy a legendás spártai harcost, a vérengzéseiről ismertté vált Kratost mogorva családapaként hozta vissza a monitorokra. A háború istene, aki korábban Zeusszal is éktelenül nagy csatát vívott, Atreus nevű fiúgyermekével ismét magára haragított pár mitikus figurát: ezúttal Baldurt, Módit és Magnit, Freyát és végül magát a mennydörgés istenét, Thort is.
A Santa Monica Studio által fejlesztett akció-kalandjáték 2018 áprilisában jelent meg PlayStation 4-re, mely a God of War-széria nyolcadik felvonása. A játékosoknak sokat kellett várniuk erre a részre, hiszen az előzmény, a God of War III 2010-ben jelent meg. A játék 2020-ban PS5-ös verziót kapott, és úton van a folytatása, a Ragnarök is. Legalább ennyire jó hír, hogy a legutóbbi God of War hamarosan PC-n is tiszteletét teszi, így a számos „Az Év Játéka” díjjal rendelkező cím még több gamerhez juthat el.
Jó pár évvel ezelőtt, 2008-ban indult el az Uncharted-film fejlesztése, mellyel kapcsolatban számos készítő, mint például David O. Russell, Seth Gordon, Dan Trachtengerg és Travis Knight neve is felmerült. A főszerepre, az Indiana Jones nyomában lépkedő Nathan eljátszására pedig Chris Pratt mellett Mark Wahlberg is szóba került. A játékok rajongói egyre lelkesebbek lettek a produkció kapcsán, de aztán a hír, miszerint az Uncharted-film egy előzménysztori lesz a fiatal Nathan Drake-kel, sokak kedvét lelohasztotta.
A Sonynál úgy tűnik, nagyon kedvelik Tom Hollandet, a brit színész játssza jelenleg a Marvel egyik legismertebb szuperhősét, Pókembert is, és az Unchartedben ugyancsak ő csípte meg a főszerepet. A filmet a Zombieland és az első Venom rendezője, Ruben Fleischer jegyzi. Nathan Drake mentorát, az egyelőre bajusz nélküli Sullyt pedig Mark Wahlberg alakítja, míg főgonoszként a mindig markáns Antonio Banderas látható.
Két éve jelent meg a három epizódból álló Vader Immortal, mely a VR-játékosoknak adott maradandó élményt, és ugyancsak 2019-ben került polcokra a Star Wars Jedi: Fallen Order is. Ez utóbbi történetben egy Cal Kestis (Cameron Monaghan) nevű jedi padawan bőrébe bújhattunk. A PC-re, Xboxra és PlayStation konzolokra kiadott kaland öt évvel A Sith-ek bosszúja után játszódott és azt élhettük át egészen közelről, ahogy a főszereplőt a kegyetlen és rettenetesen félelmetes inkvizítorok végigkergették a galaxison. A játék végén még az ereje teljében lévő Darth Vaderrel is összeakadtunk, aki ellen Cal kevésnek bizonyult, és menekülni kényszerült a nagyúr elől.
Bár később kaptunk egy űrhajó-szimulátort is, a Star Wars: Squadronst, a legtöbben arra számítanak, hogy a Disney hamarosan bejelenti a Fallen Order 2-t. Az iparági pletykák már korábban is arról szóltak, hogy a színfalak mögött javában fejleszthetik Cal Kestis következő kalandját. A nagy bejelentést pedig decemberben teheti meg a Disney.
A Squid Game története egy Seong Gi-hun (Lee Jung-jae) nevű szerencsejátékfüggő sofőrről szól, aki anyjával él együtt, és attól szenved, hogy lányát képtelen anyagilag támogatni. A produkció főszereplőjét akkor invitálja játékra egy különös idegen, amikor Gi-hunnak éppen rendkívül rossz napja van. Ennek végeredménye pedig nem más, mint hogy csatlakozhat egy olyan játéksorozathoz, melynek győztese hatalmas pénzt zsebelhet be. A 456 eladósodott, és jobb sorsra vágyó résztvevő egyetlen dologról nem tud csupán:
aki itt kiesik, az meghal.
A videójátékos adaptáció ötlete tulajdonképpen kézenfekvő, hiszen ebben az iparágban a „battle royale” műfaja a mai napig rendkívül sikeres. A Fortnite-ot vagy éppen a PlayerUnknown's Battlegroundsot (PUBg) senkinek sem kell bemutatni, ezekben a játékokban a Squid Game-hez hasonlóan százas nagyságrendben néznek egymással farkasszemet az emberek, aki pedig utoljára talpon marad, az visz a végén mindent.
Hamarosan megérkezik az FPS-játéksorozat legújabb tagjába, a Vanguardba és az ingyenesen játszható Warzone-ba az Activision kiadó csalásellenes rendszere, a Ricochet anticheat.
A játékosok közel egy éve könyörögnek az Activisionnek, hogy csináljon valamit, mivel a csalók miatt élvezhetetlen a Warzone a tisztességes játékosok számára. Az IGN cikkében emlékeztet, nemcsak az ingyenes battle royale játékban, hanem az új, még meg sem jelent rész nyilvános bétatesztjében is megjelentek a csalók, amit, úgy tűnik, a kiadó is tarthatatlannak talált már.
A Bioshock alkotója, Ken Levine azért nem vállalt több részt a játéksorozat Infinite című felvonása után, mert az élete romokban hevert a munkafolyamatot követően. Hasonló hírek érkeztek a The Last of Us Part II kapcsán is, amelynek hiába halasztották el a megjelenését, a stúdiónál így is durva hajtást követeltek meg a fejlesztőcsapattól. Az ilyen balhék az elmúlt években egyre gyakrabban robbantak ki, a Call of Duty: Black Ops Cold War készítése alatt a közreműködők háromhetente kaptak egy szabadnapot, de a lengyel székhelyű és a The Witcher-trilógiát, valamint a Cyberpunk 2077-et is leszállító CD Projekttel kapcsolatban is kiderült, hogy a készítőknek cruncholniuk kellett.
De mi is az a crunch? A játékiparban azt hívják cruncholásnak, amikor egy cég kihasználja a fejlesztők szeretetét és passzióját a videojátékok iránt, és túlóráztatással érik el, hogy ne csússzon egy új cím megjelenése.
A probléma igencsak elfajult, és egyes beszámolók szerint azok, akik vállalták az embertelen munkát, nagyon gyakran rosszallóan néztek kollégáikra, akik hat-hét óra körül, munkaidejük lejártával fogták magukat és hazamentek. Most úgy tűnik, hogy változás állhat be, több fejlesztőcég ugyanis nemrég négynapos munkahétre állt át.
A CNN cikkében egy Najla Bassim Abdulelah nevű nőt idéz, akinek a gyerekkorát tönkretette a háború, és annak ellenére, hogy most már nyugodtabb körülmények között él a Georgia állambeli Atlantában, mégis borzasztónak találja, hogy pont a második fallúdzsai csatából akarnak emberek profitot kisajtolni azzal, hogy háborús szimulátort készítenek egy nemrég történt tragédia alapján.
Undorítónak tartom, hogy valaki ebből fog profitálni, miközben én és más, hozzám hasonló emberek rettenetesen megszenvedték a háborút. Most pedig azt kell majd néznünk, hogy mások jót szórakoznak ezen, miközben a játékkal játszanak. Embertelennek tartom az egészet
– nyilatkozta az iraki háború túlélője.
A Six Days in Fallujah című játékot eredetileg az Atomic Games fejlesztette, és a japán Konami adta volna ki 2010-ben. A tokiói székhelyű óriáscég azonban kihátrált a projekt mögül, miután sokan offenzívnek tartották, hogy mindössze néhány év elteltével máris hozzányúlnának egy olyan tragédiához, amely rengeteg emberéletet érintett. 2021 februárjában jöttek az első hírek arról, hogy a Highwire Games, valamint az Atomic Games egykori igazgatója által alapított Victura kiadó összefogtak, hogy feltámasszák a játékot, mely idén év végén jelenik meg.
A FIFA 22 a széria történelmének legerősebb kezdését produkálta, hiszen alig pár nap alatt 9 milliónál többen vásárolták meg maguknak, és már most 7,6 millió Ultimate Team-csapatot hoztak létre a lelkes játékosok. A siker ellenére azonban az Electronic Arts azt fontolgatja, hogy a jövőben megújítja a franchise-t, a FIFA-val kötött megállapodás ugyanis lejár. A kiadó már le is adta védjegykérelmét.
Az új cím, ami alatt tovább düböröghet a franchise, az EA Sports FC lehet.
A tervek szerint csupán a játéksorozat neve és logója változna meg, a játékmenet és a grafikai körítés változatlan maradna. Nagy kérdés, hogy a valóságban az EA Sports és a FIFA együttműködésének felbomlása mit hozhat magával, de úgy tűnik, hogy a játék licenceinek nagy részét nem veszélyeztetné a döntés.
A cégnél nagyon hisznek abban, hogy új generációs konzoljuk, a PlayStation 5 lehet a Sony eddigi legnagyobb számban értékesített és legkedveltebb játékgépe. Ryan szerint azonban, ahogy az a GamesIndustry.biz interjújából is kiderül, ennél jóval ambiciózusabb tervei vannak a szórakoztatóipari nagyhatalomnak.
Egy olyan világban szeretnék élni, ahol a PlayStation játékait nem néhány tízmillió, hanem inkább több száz millió ember élvezheti. A jelenlegi generáció esetében, ha egy PlayStation-sikercím megjelenik, legfeljebb húszmillió embert húz be a monitorok elé. Az új zenéket és filmeket bárki fogyaszthatja, végeláthatatlan számban. Úgy gondolom, azok a művészeti és szórakoztatóipari termékek, amelyeket a mi stúdióink készítenek, a szórakoztatóipar csúcsát képviselik
– nyilatkozta a szakember.
Jim Ryan elárulta, frusztrált amiatt, hogy a PlayStation-játékok plafonba ütköznek, mert megérdemelnék ezek a címek, hogy jóval több emberhez eljussanak.
Miután a jövő februárban érkező Horizon Forbidden West kapcsán bejelentésre került, hogy Aloy legújabb kalandjait anyanyelvünkön is élvezhetjük majd, szinte papírformának számít a hír, amely nemrég látott napvilágot a PlayStation Magyarország Facebook-oldalán.
Ebből derült ki, hogy a God of War Ragnarök is magyar felirattal jelenik meg.
A Horizon Zero Dawn második részéhez hasonlóan a God of War folytatása PlayStation 4-en és PlayStation 5-ön is játszható lesz. A fantasyjáték az eredeti tervek szerint még idén a boltok polcaira került volna, ám a Kratost szinkronizáló Christopher Judge betegeskedése és műtéte miatt el kellett csúsztatni a megjelenést.
Több hónapnyi pletyka és kiszivárogtatás után pénteken a Rockstar Games hivatalosan is bejelentette, érkezik a GTA-trilógia (III, Vice City, San Andreas) felújított változata. A játékok feljavított, HD grafikát és modernizált játékmenetet ígérnek. A fejlesztő közleménye szerint a játékok központi elemein nem változtattak, nem akarták, hogy a játékok elveszítsék a PS2-éra mára klasszikussá vált hangulatát.
A három játék a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition című kiadásban lesz elérhető, a PC-s Rockstar Games Launcher mellett érkezik PlayStationre, Xboxra, illetve Nintendo Switchre is még az idén. Jövő év elején pedig iOS-re és Androidra is megjelenik majd a felújított változat. Árról egyelőre nem tudni, azonban a bejelentést követően a Rockstar Games elkezdte eltávolítani a virtuális boltokból a GTA-trilógia tagjainak korábbi verzióit.
A PES-t a többség mindig azért szerette, mert annak ellenére, hogy kevésbé volt látványos a grafikája, mint a FIFA-nak, játékmenet tekintetében egy sokkal valósághűbb élményt adott, mint az EA sportjátéka. A Konami által kiadott franchise-nak viszont jóval kisebb rajongói bázisa volt, mint a FIFA-nak, így történhetett meg, hogy az eFootball PES 2020 megjelenése után nem érkezett teljes értékű felvonás, mindössze egy fizetős frissítés.
A Konami azzal magyarázta a döntést, hogy a fejlesztőcsapat már a következő, új generációs eFootball 2022-n dolgozik, mely alatt a Fox Engine helyett az Unreal Engine 4 ketyeg majd. A játék szeptember 30-án, egy nappal a FIFA 22 előtt jött ki, ám a végeredményben nem volt köszönet. Focis játék még nem kapott olyan rossz értékeléseket, mint az eFootball 2022.
A Far Cry 5 nagy siker lett, a megjelenését követő egy hétben 310 millió dollárt hozott be a pénztáraknál. Később, a Far Cry New Dawn című posztapokaliptikus spin-off, mely 2019-ben jött ki, már nem aratott akkorát és a szakújságok sem szerették túlzottan, mégis szépen színesítette az eddig is változatos franchise-t. A Far Cry magját mindig is a felfedezés és a gyönyörű tájak jelentették a pörgős akció mellett, a játékosok a sorozatban trópusi szigeteket, és a Himaláját is bejárhatták, de az őskorba is tehettek egy veszélyes kirándulást.
Az október 7-én PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, és Stadiára is megjelent új Far Cry szám szerint a hatodik rész, mégis sok tekintetben egészen újat hoz az asztalhoz. Ezúttal egy Dani Rojas nevű férfi vagy nő bőrébe bújhatunk, aki hatalmasat csalódik a rezsimben, és eldönti, hogy csatlakozik a lázadó gerillákhoz, akik a Yara népét sanyargató Antón Castillo rémuralmát igyekeznek megdönteni. A Far Cry 6 főgonoszát a tévésorozatok rajongói jól ismerhetik, Castillót, más néven El Presidentét ugyanis arról a Giancarlo Espositóról mintázták, aki a Breaking Badben és a The Mandalorian című Star Wars-szériában is zseniálisan játszott. A karakter hangját is természetesen a színész kölcsönzi. A játék trailere alapján legalább olyan ikonikus főgonosz születésének lehetünk a szemtanúi, mint a Far Cry 3-ban Vaas Montenegro, vagy a 4-ben Pagan Min voltak.
Annak, amikor egy testvérpár összefog, hogy meghódítsa a szórakoztatóipart, sokszor van jó vége; kézenfekvő a Coen testvérekre gondolni, akik egyedi hangvételű filmjeikkel nyűgözték le a nézőket. Elég ezek közül A félszemű című westernt vagy a Nem vénnek való vidéket megemlíteni. A Russo testvérekhez fűződnek olyan, mérföldkőnek számító szuperhősös filmek, mint az Amerika Kapitány: A tél katonája, a Bosszúállók 3–4, vagyis a Végtelen háború és a Végjáték. A Duffer testvérek a tévéiparban alkottak nagyot a Stranger Things című misztikus sorozattal.
Itt az ideje, hogy A gamerek megjegyezzék a Grier fivérek nevét, akik közül Mike a szeptember 21-én megjelent Kena: Bridge of Spirits című misztikus kalandjáték direktora, Josh pedig az írója volt.
A Kena: Bridge of Spirits eddig az év meglepetése, éppen ezért olyan fájó, hogy kevés szó esik róla. Az ősz egyik rejtett gyöngyszeméről van szó, amely nem kapott túl sok promót, mégis kultuszjáték lehet belőle. A történet egy Kena nevű fiatal lányról szól, aki egy rejtélyes és gonosz szellemek által sanyargatott falvat, illetve a települést övező csodálatos környezetet fedezi fel. A Kena ránézésre olyan, mintha egy Pixar-filmbe csöppennénk, az animáció és maga a vizualitás, amelyet képernyőre tűzött az Ember Lab, egész egyszerűen szemet gyönyörködtető.
A Pókember-rajongóknak három évet kellett arra várniuk, hogy az első felvonás után az Insomniac Games megerősítse, hogy fejlesztés alatt áll a folytatás. A gamereknek azért nem kellett teljes egészében nélkülözniük ezt a világot, hiszen három sztorialapú DLC-t is kapott a Marvel’s Spider-Man, majd másfeledik részként tavaly novemberben PS4-re és PS5-re is kiadták a Spider-Man: Miles Moralest. Ebben egy harlemi srácot irányíthattunk, aki Peter Parkerhez hasonló képességeivel védte a várost, míg az eredeti Pókember elutazott.
A Marvel’s Spider-Man 2 nem csupán azért ígérkezik izgalmasnak, mert ezúttal Peter és Miles is szerephez jutnak az új kalandban, további ismert főgonoszok érkeznek, Venom biztosan és várhatóan Kraven, a vadász is.
A New Worlddel jelenleg 662 ezernél is többen játszanak a Steamen, az eddigi csúcs pedig 758 ezer volt, ami pár százezerrel marad el a Counter-Strike: Global Offensive rekordjától a SteamDB adatai alapján. Ha mindez nem lenne eléggé impresszív, a Twitchen előfordult, hogy közel 1 millió ember nézte egyszerre a játékkal kapcsolatos streameket, ami ugyancsak elképesztő eredménynek számít. A New World sikeréhez olyan közismert streamerek is hozzájárultak, mint Shroud és Fextralife, akik ugyancsak belevetették magukat a XVII. századi fiktív sziget kolonizálásába.
Az indulás sok játékos számára jelentett rázós élményt, akik egyszerűen nem tudtak csatlakozni a telített szerverekre. Az Amazon Games egy közleményben elismerte, hogy sokat kell várni arra, hogy valaki játékba kerüljön, de a csapat arra koncentrál, hogy a problémát megoldja, és mindenki a lehető leggyorsabban kezdhessen a New Worlddel játszani.
A PlayStation Showcase-en mutatkozott be a 2018-as God of War folytatása, a Ragnarokról előzetest is mutatott a Santa Monica Studio, és Thort is láthattuk már. Illetve közölte a Sony a játék megjelenésének dátumát is, s kiderült, az eredetileg 2021-re várt játék 2022-re tolódik.
Ennek oka a 2018-as God of Warban a főszereplő Kratost megszólaltató színész, Douglas Christopher Judge műtéte, állítja maga Judge. A Csillagkapu Teal’cját játszó férfinál félő volt, hogy nem tud többet lábra állni, ha nem vállalja a műtétet, melynek során operálták a hátát és a térdét, illetve a csípőjét. A színész Twitteren azt írta, a Santa Monica Studiónál megvárták, amíg felépül, és végez a rehabilitáción, ezért nem tudták tartani a játék elkészítésének eredetileg tervezett időkorlátját, és csúszott át 2021-ről 2022-re a megjelenés.
Az Ultimate Edition előrendelői mellett az EA Play-tagok a szokásoknak megfelelően ezúttal is kaptak egy 10 órás trial verziót az új FIFA-ból, így jó páran akadnak már, akik javában rúghatják a bőrt. A rendelésnél oda kell figyelni, mert amennyiben valaki Xbox One-ra vagy PS4-re a népszerű sportjáték Standard Editionjét veszi meg, az nem tud ingyenesen a legújabb generáció, az Xbox Series X/S- és a PS5-verziókra frissíteni. Ez nagy különbség lesz a FIFA 21-hez képest.
A FIFA 21 után a 22 borítóján is a PSG sztárja, Kylian Mbappé lesz látható, akinek csapattársa, az argentin fenomén, Lionel Messi lesz a játék legkiválóbb focistája a maga 93-as értékelésével. Őt követi 92-vel a Bayern München csatára, Robert Lewandowski, majd jön Cristiano Ronaldo 91-gyel. A 91-es összpontszámot birtoklók egyébként népes tábort alkotnak, ide fog tartozni De Bruyne, Mbappé, Neymar és Oblak is. A top 10-ben benne lesz Harry Kane a Tottenhamből, a Chelsea középpályása, Kanté, valamint a német kapus, Neuer, ők mindannyian 90-esek lesznek.
Az Overwatch 2-re különálló játékként, az első rész folytatásaként is lehet tekinteni, de sokak szerint inkább egy sztori kiegészítőként kellene hivatkozni a Blizzardtól érkező újdonságra. A multiplayer rész az eredeti játékkal megosztott lesz, így az Overwatch és az Overwatch 2 felhasználói a PvP játékmódban mindenféle fennakadás nélkül mérkőzhetnek meg egymással. Az Overwatch 2-ben azonban jelen lesz egy PvE mód is, amiben az ellenfél által irányított ellenség áll az utunkba, és a legfőbb hangsúly a történeten lesz.
Ebben a Pve módban derül majd fény arra, hogy mi történt azután, hogy Winston, a tudósmajom összehívta a világban szétszéledt Overwatch ügynökeit.
A várhatóan 2022-ben érkező Overwatch 2-ben két jól ismert hős is jócskán megújul, ennek részletei nemrég derültek ki.
A Dark Souls miatt vélhetően sok kontroller tört össze, a játék ugyanis a legelső pályától kezdve, kegyelmet nem ismerve darálta be a jóhiszemű gamereket, és biztosan voltak olyanok tíz évvel ezelőtt, akik úgy ültek le egy kis szörnygyilkolásra, hogy nem olvastak utána a FromSoftware akkori újdonságának. Pedig a játék a 2009-ben megjelent Demon's Soulsból nőtte ki magát, ami ugyancsak nem volt egy könnyed kaland, de erről a PlayStation 5-tulajdonosok is be tudnak számolni, hiszen 2020-ban remake-et kapott a Souls-sorozat legelső, addig kevésbé ismert darabja.
A 10 éves jubileumát ünneplő Dark Souls műfajteremtő cím lett, hiszen a 2014-ben kiadott Dark Souls II, valamint a picit könnyebb, de még mindig sokakat megizzasztó, 2016-os Dark Souls III is ugyanazt a receptet követte. Adott egy karakter, akit az elején testre kell szabnunk, kiválasztanunk a kasztját, ami lehet akár lovag, mágus, tolvaj, harcos vagy bandita is többek közt. Aztán nekivágunk a nagy kalandnak, hogy egy börtöncellából, temetőből vagy éppenséggel egy hideg, sötét barlangból kitörve fedezzük fel a szemünk elé táruló világot.
A Fall Guys a kezdetektől nagy népszerűségnek örvend, tavaly augusztus végére a Steamen több mint 7 millió példány kelt el a játékból. Miután pedig a PlayStation előfizetéses szolgáltatásán, a havonta más és más ingyenes játékokat, online multiplayert és egyéb extrákat kínáló PlayStation Pluson is azonnal elérhetővé vált, itt is rekordot döntöttek az ügyetlen drazséfigurák. Nem is akármilyet, hanem Guinness-rekordot.
A Mediatonic csapata nemrég adta hírül, hogy Playstation Pluson minden idők legtöbbször letöltött játéka lett a Fall Guys, ezzel pedig beírta magát a játék a Guinness-rekordok Könyvébe.
A készítők a pontos adatokat nem tették közzé, így ebben a tekintetben csak találgatni lehet. A játék a mai napig dübörög, jelenleg az ötödik szezonjánál tart, és a folyamatosan érkező új tartalmak miatt még mindig komoly érdeklődés övezi.
Mobilra költözik a Battlefield-franchise is, idén ősztől indul Androidon a béta. Első körben a Fülöp-szigetek és Indonézia kapja meg a játékot, melynek a Google Play alkalmazásboltban már elérhető az adatlapja.
Idén áprilisban jelentette be az EA, hogy egy önálló mobiljátékon dolgoznak, mely a népszerű Battlefield-franchise elemeit dolgozza majd össze. A teljes verzió megjelenése 2022-re van betervezve, pontos dátum egyelőre nincsen. A fejlesztő azonban pár részletet közölt, illetve azt is megmondták, hogy ősztől elérhető lesz a béta, először a Távol-Keleten.
A Playstationön és az Xboxon túl is van élet, ha a konzolháborúról van szó, ezt bizonyította újfent a nemrég megrendezésre került Nintendo Direct. Az eseményen végre hosszabb játékmenet videót kaptunk a Bayonetta 3-ról, melyet még a 2017-ben megrendezett The Game Awardson jelentettek be, a PlatinumGames által fejlesztett hack & slash címről azonban azóta se lehetett semmi újat hallani. Sokan még azt is kétségbe vonták, hogy egyáltalán zajlik-e a készítése.
A Bayonetta első része 2010-ben jelent meg világszerte, Xbox 360-ra és Playstation 3-ra, melyben egy csábos boszorkány felett vehettük át az irányítást. A játék nagyszerű fogadtatást kapott, és 1,35 millió példány kelt el belőle, 2020-ban felújított verzió is készült belőle, amit Playstation 4-re és Xbox One-ra adtak ki. A Bayonettát az a Hideki Kamiya készítette, aki a Capcom munkatársaként a Devil May Cry-t is megalkotta, a két franchise közötti hasonlóságok pedig tagadhatatlanok. A második rész elkészítése rázós menet volt, miután a Sega kiugrott a projekt mögül, a Nintendo élesztette újjá a Bayonettát. A második rész már Nintendo-exkluzívként jelent meg, Wii U-ra és Switch-re.
Ez a szeptember különösen sűrű a videójátékos megjelenések kapcsán, a gamerek javában nyüstölhetnek olyan régóta várt alkotásokat, mint a Deathloop című FPS, melyben egy bérgyilkos került időhurokba, a Life Is Strange: True Colors, vagy épp a lenyűgöző, a Pixar-filmek stílusát megidéző Kena: Bridge of Spirits. Ráadásul ebben a hónapban, szeptember 23-án jelenik meg a Diablo II: Resurrected is, ami úgyszintén nagyon sok embert ültet majd le a monitorok elé.
A Zoink játéka, a Lost in Random elképzelhető, hogy elveszik a zajban és nem kapja meg mostanában azt a közfigyelmet, amit megérdemelne. Pedig a 2021-es év egyik legkülönlegesebb címéről van szó. A történet a sötét és tagadhatatlanul gótikus hangulatú Random királyságába kalauzol, melynek élén egy rendkívül ijesztő Királynő áll, aki rettegésben tartja népét. A Lost in Random egy szerencsétlenül járt testvérpár, Even és Odd meséje, akik közül utóbbi kislányt, amikor betölti a 12. életévét, az uralkodó elé viszik, hogy egy kockadobással dőljön el a sorsa.
A hat évvel ezelőtt PC-re, Playstation 4-re, Xbox One-ra és később Nintendo Switch-re is megjelent Dying Light teljesen új élményt adott a gamereknek. A posztapokaliptikus játéknak a Techland korábbi alkotása, a Dead Island alapozott meg, mely legfőképp a közelharcra építő, hack & slash kaland volt. A Dead Islandben látható mechanikákat felhasználva, a játékmenetet továbbfejlesztve rakta össze a fejlesztőcsapat a Dying Lightot, melyben egy jókora térképen bóklászva merülhettünk el a világvégében. A főhős és az őt irányító játékosok számára folyamatos feszültséget okozott, hogy az általunk tákolt fegyverek idővel elhasználódtak, de a nappalok és az éjszakák váltakozása is veszélyeket hordozott magában. Éjszakánként ugyanis az alapból veszélyes élőhalottak még nagyobb elánnal támadtak.
A Dying Light nagy újítása volt, hogy az FPS-nézetű akciójátékban adott volt a lehetőség, hogy ne csak horizontálisan, hanem vertikálisan is taktikázzunk. Az általunk irányított Kyle Crane ugyanis parkourozva közlekedett a romos épületek között, és nem volt olyan épület, amit a férfi ne tudott volna megmászni.
A Resurrected az első videójáték, amely megjelenik azóta, hogy Kalifornia állam idén júliusban beperelte az Activision Blizzardot. A céget a közelmúltban több vád is érte a borzasztó munkakörülmények miatt, de ahogy kiderült, a helyzet súlyosabb volt, mint bárki gondolta volna. A női munkatársak megalázása, valamint a toxikus állapotok oda vezettek, hogy a Blizzard Entertainment elnöke, J. Allen Brack lemondott, aki állítólag tisztában volt a videójátékos cégnél uralkodó közhangulattal, de nem tett semmit azért, hogy javítson rajta.
Habár a Diablo II remastered verzióján dolgozó Vicarious Visions egy New York-i székhelyű csapat, a Blizzard botránya Rob Gallerani dizájnrendező szerint rányomta a bélyegét a munkájukra. A stúdió törekedett arra, hogy megfeleljenek a rajongói elvárásoknak, és nehogy a felújított játék miatt támadások kereszttüzébe kerüljenek. A körülmények összjátékának eredménye, hogy az egyik játszható karakter, az amazon kinézetét teljesen megváltoztatták.
A Sherlock Holmes: Chapter One eredettörténet lesz, hiszen a 21 éves és még csak a szárnyait bontogató nyomozó édesanyja halálának tizedik évfordulójára utazik haza, a mediterrán Cordona szigetére, hogy lerója tiszteletét. A Frogwares korábbi játékaitól eltérően, ahol Sherlock és bajtársa, Watson fölött vehettük át az irányítást, miközben olyan kultikus figurák nyomába eredtünk, mint Arséne Lupin vagy Hasfelmetsző Jack, itt új partnert kapunk magunk mellé. Sherlock Holmest ezúttal régi jó barátja, Jon segíti majd útján.
Amellett, hogy a történet középpontjában ezúttal egy kezdő Sherlock Holmes áll, a játék nyílt világú lesz, így ránk lesz bízva, hogyan és milyen sorrendben fedezzük fel Cordona titkait. Ezekből nem lesz kevés, gyilkosságok és más bűntények is borzolják majd a szigetlakók kedélyét.
A Big Rumble Boxing: Creed Champions egy pillanatra sem próbál a Fight Night helyébe lépni, ehelyett a 90-es években divatos, arcade bokszolós játékok stílusát idézi fel. Már a grafikán látszik, hogy egy könnyedebb hangulatú címről van szó, a karakterek és a pályák dizájnja ugyanis legfőképp a Fortnite meseszerű látványára emlékeztetnek. Nagy pluszt jelent azonban, hogy a fejlesztő Survios a Rocky világában helyezte el a játékot, ez a filmrajongókat állandó nosztalgiával tölti el.
A Survios csapata az elmúlt években legfőképp VR-játékokat készített, hozzájuk fűződik a The Walking Dead Onslaught és persze az a Creed: Rise to Victory is, amely ugyancsak a Rocky-franchise-on alapult. Ebben a játékban Adonis Creed pályáját egyengethettük a kocsmai bunyóktól kezdve egészen a nagy téttel rendelkező meccsekig. Azok, akik hasonlóan filmes élményre vágynak, a Big Rumble Boxing: Creed Championsben nagyot fognak csalódni, melynek legnagyobb erőssége, hogy kooperatív módban, egymás ellen játszva egészen jó szórakozást nyújt.
Rovataink a Facebookon