A 2022-es Star Wars Celebration négy napja alatt számos újdonságnak örülhettek a messzi-messzi galaxis rajongói: például kiderült, hogy Jude Law-val jön egy új sorozat, előzetes érkezett a Zsivány Egyes spin-offjához, az Andorhoz és a Bad Batch című animációs széria második etapjához, premierdátumot kapott a The Mandalorian harmadik évada – és végre lerántották a leplet a Star Wars Jedi: Fallen Order folytatásáról is.
A Star Wars Jedi: Survivor címmel érkező új játékban visszatér kedvenc padawanunk, Cal Kestis, aki éppen hogy túlélte a 66-os parancsot és a Galaktikus Birodalom felemelkedését, hogy aztán évekkel később, már felnőttként, kénytelen legyen inkvizítorok és fejvadászok elől menekülni.
A trailer, amelyben a Star Wars Jedi: Fallen Order második részébe végre belenézhetünk, rendkívül rövid, de nagyon hangulatos. Látszik, hogy évek teltek már el az előző kalandok óta, ám a jeditanoncnak továbbra sincs nyugta. Erre lehet következtetni a Főinkvizítorra megszólalásig hasonlító figura baljós szavaiból, és a bacta tankban lebegő illetőtől ugyancsak a hideg futkos a hátunkon.
A 2K horrorisztikus belső nézetes lövöldéje, a BioShock 2007-ben került eredetileg polcokra. A történet 1960-ba kalauzol, egy Jack nevű fickóról szól, aki repülőbalesete után egy vízalatti városra, Rapture-re bukkan. A kőgazdag Andrew Ryan tökéletes utópiának szánta a helyet, ám az ADAM nevű génmódosító és szuperképességeket biztosító szer felfedezése után minden összeomlott. Jack bőrébe bújva a játékban veszélyes Big Daddykkel és őrült lakosokkal kell megküzdenünk, hogy felfedezzük Rapture-t és múltját.
A BioShock második részében már egy Big Daddy páncéljába bújva kalandozhatunk a vízalatti őrületben, majd a trilógia záró darabja, a BioShock: Infinite a fellegek közé visz – szó szerint, egy lebegő városba, ami bár színesebb Rapture-höz képest, a főszereplőt, Booker DeWittet itt sem látják túlságosan jó szívvel.
A budapesti Kite Gamesnek korábban olyan címeket köszönhettünk, mint a S.W.I.N.E. Remaster és a Sudden Strike 4 – Africa Desert War, most pedig a fejlesztőgárda újabb stratégiai játékon ügyködik: ez lesz a The Valiant, egy középkori akció RTS. Némiképp meglepő fejlemény, hogy a korábbiaktól eltérően a The Valiant nem csak PC-re, hanem jóval szélesebb körben, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re is megjelenik.
A magyar csapat újdonságában az IGN szerint a kisebb ütközeteken, a taktikázáson és a szerepjátékokhoz hasonlóan, különböző lehívható hősökön lesz a hangsúly. Külön érdekesség, hogy a tradicionális stratégiai mechanikák, mint mondjuk a bázisépítés ebben a játékban parlagra kerülnek, valami olyasmit várhatunk, mint a Warhammer 40,000: Dawn of War 2 volt – csak ezúttal középkori lovagokkal a főszerepben.
Igaz, még csak early accessben játszható, de a Stunlock Studios vámpíros túlélőjátéka, a V Rising máris jókora sikert aratott. Május 17-e óta több mint ötszázezer gamer vásárolta meg a horrorisztikus alkotást, ami azért is nagy szám, mert egyedül Steamen keresztül, PC-re jött ki a Battlerite készítőinek újdonsága.
A V Risingot nem lehet azzal vádolni, hogy ne lenne sokoldalú videójáték: hatalmas nyílt világ vár kemény ellenségekkel, akik beledöngölnek minket a földbe, ha nem vagyunk elég óvatosak, van PvE- és PvP-játékmód is, nyomhatjuk kooperatívan vagy egyedül – szóval kapunk esélyt, hogy kiteljesedjünk benne.
A történet szerint egy olyan vámpír felett vesszük át az irányítást, aki százéves álom után ébred fel, rettenetesen gyenge, és vérre van szüksége. A vérszívót úgy szabjuk testre, ahogy csak szeretnénk, aztán irány Horány: indul a túlélés a veszélyes vadonban, amit mi leginkább a Diablo-franchise-hoz hasonlítanánk, de vannak, akik szerint ez inkább a Valheim távoli rokona, csak vikingek helyett önjelölt Drakulákkal.
Nem elég, hogy a Marvel Filmes Univerzumában elszabadult a multiverzumos őrület, a napokban bejelentettek egy új videójátékot is, ugyanerre az ötletre alapozva. A Marvel Snapben, mely teljesen ingyenes lesz, és okostelefonok mellett PC-re is érkezik, olyan ismert szuperhősök bukkannak fel, és mennek birokra egymással, mint Amerika Kapitány, Groot, America Chavez, Venom, Vasember, Fekete Párduc, Pókember – és sokan mások.
A Marvel Snapet a Second Dinner nevű független stúdió fejleszti, amelyet az a Ben Brode alapított, aki régebben a Magyarországon is népszerű Hearthstone című videójátékon is közreműködött. Ennek megfelelően talán nem meglepő, hogy ez is egy online kártyajáték lesz.
Négy éve készül az új Marvel-játék, és az ígéretek szerint rettenetesen tempós lesz.
A Marvel Snap állítólag egyetlen lélegzetvételnyi szünetet sem enged majd: az egyik legnagyobb különlegessége az lesz, hogy a játékosoknak nem kell kivárniuk a sorukat, egyszerre is léphetnek, a kezükben lévő pakli pedig mindössze 12 kártyából állhat csak. Egy-egy meccs alig 3 perc alatt lezavarható lesz. A játékélményt színesíteni fogja, hogy összesen 50-féle, az MCU filmjeiben is látott helyszíneken csaphatunk össze ellenfeleinkkel, ezek közül hármat választ ki random a játék, ahol a mérkőzéseken dominálni kell.
A többet ésszel, mint erővel elég sok helyzetben alkalmazható. Jó néhány videójátékban is, hiszen amilyen széles körben imádnak rambózni az emberek, legalább annyian vannak, akik inkább a lopakodós stílusban lelik örömüket. Elbújni a bokrokban, megfigyelni az ellenség mozgását, hogy mikor váltják egymást az őrök… nem véletlenül lett népszerű az Assassin's Creed-franchise sem, de az orgyilkos szektán túl is akad élet.
Összeszedtünk most öt olyan remek lopakodós játékot, amelyben lehet, hogy nem viselünk csuklyát és szurkáljuk le titkos pengével áldozatainkat, mégis mindegyik kihagyhatatlan élményt nyújt.
Ritkaságszámba megy, hogy egy filmhez kapcsolódóan épkézláb videójátékot sikerüljön készíteni. Talán ebbe a kategóriába esik az Enter the Matrixon kívül az X-Men Origins: Wolverine. De ezek közül már mindkettő jó régi, az egyiket 2003-ban, a másikat meg 2009-ben adták ki. Jó néhány évet kell visszamennünk a múltba, hogy ebben a kategóriában hasonlóan jó alkotást találjunk, egészen 2014-ig, amikor a Sega polcokra rakta a Creative Assembly által fejlesztett Alien: Isolationt. A lopakodós játék az 1979-es A nyolcadik utas: a Halálhoz kapcsolódik, 15 évvel Ridley Scott produkciója után veszi fel a fonalat, amikor a mérnök Amanda Ripley felkerekedik, hogy a Sevastopol állomáson eltűnt anyját, egy bizonyos Ellen Ripley-t felkutasson. Nyilván kalandja során belebotlik egy rettenetesen veszélyes xenomorphba, néhány őrült emberbe… és kész a baj. A fejlesztőknek sikerült a legendás szörnyeteget olyan okosra programozniuk, hogy konkrétan 45 perc után az embernek végig a torkában dobog a szíve. Ütős horrorról van szó, amiben kétszer is meg kell gondolnunk, hogy hova lépünk, mit csinálunk. Máskülönben brutális halált halunk. Csak erős idegzetűeknek ajánlott, mi szóltunk.
A Death Stranding című sci-fi Hideo Kojima első alkotása volt azt követően, hogy a videójáték-producer 2015-ben szakított a Konamival, és a Kojima Productions élén a saját lábára állt. Az eredetileg 2019-ben PlayStation 4-re, aztán 2020 nyarán PC-re és egy bővített kiadás formájában PlayStation 5-re tavaly megjelent Death Stranding a jövő USA-ját mutatja be, amikor egy kataklizmát követően szörnyűséges lények árasztották el a Földet. A játékosok egy bizonyos Sam Porter Bridges felett vehetik át az irányítást, aki futárként vállal lehetetlenbe hajló munkákat.
A játékból 2021 júliusáig 5 milliónál is több példány kelt el, a benne látható színészi alakítások, zenék és vizuális megoldások miatt pedig rendkívül jó fogadtatást kapott a Death Stranding. Ennek ellenére némiképp meglepő módon Kojimáék semmi konkrétat nem árultak el arról, hogy lesz-e folytatás. Adná magát a dolog, annak ellenére is, hogy sokan mindössze egy tripla A-s sétaszimulátornak bélyegezték a Death Strandinget.
Norman Reedus egy, a Leo Editnek adott terjedelmes interjú során beszélt a The Walking Deadről. Egyik megszólalása azonban kicsit túl beszédes lett, és lerántotta a leplet a Death Stranding 2 érkezéséről is.
A Star Wars Jedi: Fallen Order című 2019 őszén kiadott sci-fi kalandjátékkal nagyot kaszált az Electronic Arts. Nem csak a kritikusok imádták az Uncharted és a Dark Souls alapjaira építkező alkotást, vásárlók milliói neveztek be A Sithek bosszúja és az Egy új remény között játszódó sztorira – nem csoda tehát, hogy a folytatás is úton van.
A messzi-messzi galaxist a legtöbben azért imádják, mert sokszínű, és nagyon változatos karaktereknek ad helyet a George Lucas által megálmodott, most már a Disney kezében lévő franchise. Épp ezért annyira megdöbbentő, amivel a Jedi: Fallen Ordert készítő Respawn Entertainment egyik korábbi dolgozója nemrég előállt.
Nora Shramek a Twitteren közzétett posztjában azt állítja, hogy a készítőgárdából többen azért lobbiztak, hogy a videójáték főszereplője hadd legyen fekete és/vagy nő. A Respawn azonban nemet mondott az ötletre, a dolgot azzal indokolták, hogy már van két nagyon fontos színes bőrű karakter is a Fallen Orderben. Ráadásul az új mozitrilógia hősnője, Rey nő... és inkább nem feszítenék tovább a húrt, nehogy felmérgeljék a javára fehér férfiakból álló célközönséget.
A 2010-ben kiadott Alan Wake-et a mai napig a Remedy Entertainment legjobb játékának tartják. Mindemellett az egyik legijesztőbb is a zsánerben; története egy kreatív válsággal küszködő íróról szól, aki a nejével Bright Falls városába érkezik, hogy kieresszék kicsit a felgyülemlett gőzt. Itt nem telik el sok idő, és az asszonyt elrabolják, Alan pedig egy pisztollyal és zseblámpájával felvértezve kénytelen szembenézni a sötétség erőivel, ha valaha is viszont akarja látni Alice-t.
A Remedynek nagy álma volt az elmúlt években, hogy a hátborzongató lövöldözős játékot a tévéképernyőre ültesse. Most végre mozgásba lendült a projekt, hiszen az Alan Wake-sorozat az AMC-nél kötött ki. A kábelcsatorna az adaptációk nagy mestere, olyan képregényeket dolgoztak fel sikerrel, mint a The Walking Dead és a Preacher, de a Terror, Dan Simmons regényének sorozatos verziója is hozzájuk fűződik, illetve talán mondani sem kell, hogy a Breaking Bad ugyancsak náluk futott.
Szamurájos fronton legutóbb 2020-ban a Sucker Punch által fejlesztett Ghost of Tsushima vette le a gamereket a lábukról, a PlayStation 4-re és PlayStation 5-re kiadott játékban egy Jin Sakai nevű harcos páncélzatába bújtunk, hogy rengeteg vért kiontva visszahódítsuk a mongolok által elfoglalt japán Cusima szigetét. Egy klasszikus bosszúhadjáratról volt szó, nyílt világgal, összetett harcrendszerrel, emlékezetes karakterekkel.
Sokat kellett vegetálni, hogy a zsáner újabb darabbal bővüljön, de május 5-én befutott végre a Trek to Yomi, ami miatt legfőképp a szamurájfilmek rajongóinak emelkedhetett meg a pulzusa, már az első trailer láttán. A játék bevallottan és szégyentelenül támaszkodik a Kuroszava-korszakra, ez már a külcsínen is tetten érhető, hiszen a Trek to Yomi végig fekete-fehér, nagyon erőszakos és fordulatos.
Totálisan retróélményt kap az, aki beszerzi a Devolver Digital újdonságát, hiszen amellett, hogy egy interaktív szamurájkalandról van szó, a tálalása abból a szempontból sem hétköznapi, hogy a fent említett Ghost of Tsushimához vagy a FromSoftware-féle Sekiróhoz képest oldalnézetes, 2D-s videójátékról van szó. Ez utóbbi ötletet a fejlesztők bevallásuk szerint az 1920-as, 30-as évek némafilmjeiből merítették amúgy.
Az Electronic Arts lassan harminc éve készíti a világ legismertebb focis játéksorozatát, amely óriási, 150 milliónál is nagyobb rajongói tábort tudhat magáénak. A kiadó nemrég bejelentette, hogy vége szakad a FIFA-val való együttműködésüknek – vélhetően a piszkos anyagiak és a komoly licencviták miatt. Idén megkapjuk még a FIFA 23-at, aztán a jövő évtől az Electronic Arts új néven, EA Sports FC-ként folytatja 1993-ban megkezdett munkáját.
Minden jel arra mutatott, hogy 2024-ben már senki sem fog „fifázgatni”, ám a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség ezt láthatóan másképp gondolja: a FIFA.com-on ugyanis megjelent egy bejegyzés, amelyben az elnök, Gianni Infantino arról nyilatkozik, hogy a FIFA-videójátékok nem mennek sehova, a franchise folytatódik, csak éppen az EA helyett más fejlesztőket bíznak meg a további részekkel.
Egy ideje már pedzegették, most valósággá vált: véget ér az EA és a FIFA közötti, közel harminc éve létező együttműködés, és az ősszel érkező FIFA 23 lesz a népszerű sportjáték-franchise utolsó része. Az EA Sports rövid blogbejegyzésben tájékoztatta a gamereket a fontos változással kapcsolatban:
A 2023-as évtől kezdve nem FIFA, hanem EA Sports FC néven kell keresni a kiadó focis sportjátékát.
Annyit már most megígértek nekünk, hogy az új, független platform az elmúlt években tapasztaltaknál sokkal több fejlődést és újdonságot tesz majd lehetővé. Nagyon reméljük, hogy nem csak üres szavak ezek, mert a FIFA 20 óta az átigazolásoktól és a szebb grafikától eltekintve nem maradt le túl sokról, aki nem vette meg a FIFA 21-et és a 22-t.
A FIFA nagy vetélytársa, a PES-sorozat nemrég szintén nevet váltott, és free-to-play modellre állt át a Konami az eFootball 2022-vel kezdve. Ott visszafelé sült el a próbálkozás, bár a focis játék már jobb állapotban van, mint eredetileg volt, nagyon úgy tűnik, hogy azt a márkát a japánok sikerrel elpusztították.
Félelmetes belegondolni, hogy a Prince of Persia: The Sands of Time lassan húsz évvel ezelőtt jelent meg. Mintha tegnap lett volna, hogy belevetettük magunkat az Ubisoft-féle rebootba, amely mesterien épített Az Ezeregyéjszaka meséinek hangulatára. A történet egy névtelen hercegről szól, aki a szultán fondorlatos tanácsadójának javaslatára szabadon engedi az idő homokját. Igen ám, de emiatt a palota népének nagy része szörnyeteggé válik, a főhős előtt pedig adott a feladat: kijavítani a hibát, amelyet elkövetett.
A The Sands of Time, amellett hogy nagyon szép grafikája volt a maga idejében, a főhős fluid mozgásának, a parkourozásnak és az idő-visszapörgetős mechanikának köszönhetően nagy befolyással volt számos később megjelent videójátékra. Ebből a játékból nőtte ki magát például az Assassin’s Creed-széria, de a Batman: Arkham-játékok és a PS4-es Pókember készítői sem tagadhatják le, hogy a Prince of Persia inspirálta őket.
2004-ben Warrior Within címmel folytatást kapott, majd a The Two Thrones című harmadik résszel trilógiává bővült a herceg története. A The Sands of Time-ból mozifilmet is készítettek, ám a Jake Gyllenhaal főszereplésével 2010-ben vászonra került adaptáció remek bevételei ellenére brutális kritikákat kapott, és az időt manipuláló herceg élő szereplős változatban nem is tért vissza többet.
A legutóbbi Call of Duty, a Vanguard hiába lett 2021 egyik bestsellere – így is bukásnak könyvelték el. A videójátékot kiadó Activision Blizzard pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a franchise mélypontra került, és komoly bevételektől esett el az óriáscég amiatt, mert a lövöldözős FPS a vártnál sokkal rosszabbul teljesített a pénztáraknál.
A Call of Duty: Vanguard nem csupán a Black Ops Cold Warhoz, hanem a Modern Warfare-hez képest is kisebb példányszámban kelt el, és az elmúlt évek egyik legsikertelenebb része lett a játéksorozatban. Mindehhez persze hozzájárult az is, hogy az egyjátékos kampány még a megszokottakhoz képest is rövidebb lett, ráadásul alig akadtak benne izgalmas küldetések. A zombis játékmódot pedig egyöntetűen utálta a közösség. Meglepő, mert ez utóbbi nagy húzóereje szokott lenni az éppen soros Call of Dutynak.
Az Ubisoft Singapore közel hat éve fejleszti a Skull & Bones című új videójátékát, amelyben hatalmas térképen, a hajónkat külső nézetből irányítva vághatunk neki a veszélyes Indiai-óceánnak. Az egyszemélyes mód mellett legfeljebb öt társunkkal együtt kalózkodhatunk majd a videójátékban, ami a nemrég kiszivárgott, első játékmenet videója alapján nem is néz ki rosszul.
A Skull & Bonest a publikumnak a 2017-es E3-on jelentették be, a projekt a valóságban sokkal régebbre nyúlik vissza. Egészen pontosan az Assassin's Creed IV: Black Flag című játékig, amelyben ugyebár komoly szerepet kapott a hajózás is, a kötelező orvgyilkolás mellett. Olyannyira, hogy a kalózos játék kiegészítőjének szánták a Skull & Bonest eredetileg. Aztán rengeteg variálás következett, volt olyan is, hogy teljes egészében PvP-nek szánta az Ubisoft ezt az új játékot, mire sikerült kitalálnia a kiadónak, hogy mi lehet a helyes irány.
Még mielőtt a Fortnite-tal és a PUBG-vel bedurrant volna a battle royale műfaja a játékiparban, mindent vittek a hőslövöldék. A Team Fortress 2 volt az egésznek az előfutárja, aztán jött a Paladins és az Overwatch. A Blizzard alkotását nem véletlenül tartják minden idők egyik legmeghatározóbb videójátékának, mely szerethető és változatos karaktereivel, animációs videókban bemutatott futurisztikus univerzumával és pörgős játékmenetével vette le a világot a lábáról. Az Overwatchot 2020-ra már 50 milliónál is többen próbálták ki, épp ezért csapott arcon mindenkit az a mélyrepülés, ami ezután következett.
2019 novemberében, a BlizzConon jelentették be, hogy jön az Overwatch 2, a nagy csinnadratta után azonban hosszú szünet következett a játék kommunikációjában. Két évvel később az Overwatch kabalafigurája, a Blizzard egyik legmeghatározóbb szakembere, Jeff Kaplan ráadásul lelépett a cégtől. A Blizzardnak a következő hónapok rémálomszerűen alakultak, zaklatási botrány tört ki, ami még az Overwatchra is hatással volt, hiszen a cowboyhős McCree-t emiatt kellett átnevezni.
Az Overwatch 2-t sokan vádolták eddig is azzal, hogy mindössze egy combosabb kiegészítőnek tűnik, nem teljes értékű folytatásnak. Most, hogy bő egy hete, 2022 áprilisában elindult a játék open béta tesztidőszaka, ez többé-kevésbé megerősítést is nyert. A multiplayer lövölde PvP módja a grafikát tekintve szinte semmit nem változott, és bár kulcsfontosságú játékelemeken módosítottak a fejlesztők, nem látszik még egyáltalán, hogy miért kellett erre ennyit várni.
A Star Wars Jedi: Fallen Order 2019 novemberében jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, egy évvel később PS5-ös és Xbox Series X/S-es frissítést kapott, hogy többé-kevésbé kiszolgálja a nextgen konzolokkal rendelkező játékosok igényeit is. A játék fókuszába egy korábban ismeretlen jeditanítvány, Cal Kestis került, öt évvel A Sith-ek bosszúja után, amikor is a Köztársaság megbukott, a helyét pedig a Palpatine és Darth Vader által vezetett Galaktikus Birodalom vette át.
Régóta lehet tudni, hogy miután sokak új kedvenc padawanja túlélte az inkvizítorokkal való találkozást, felfedezett egy csomó izgalmas bolygót, és hű barátokra talált, a Cameron Monaghan által életre keltett karakter visszatér még – a Respawn Entertainment jelenleg is gőzerővel dolgozik a Fallen Order második részén.
A VentureBeat riportere, Jeff Grubb rántotta le a leplet műsorában, a Grubbsnaxben arról, hogy bár az Electronic Arts és a fejlesztőgárda, a Respawn korábban valóban az idei év végére tervezte a Star Wars-játék folytatásának megjelentetését, dugába dőlt az egész. Biztos tehát, hogy 2023-nál korábban nem kapjuk kézhez Cal Kestis új kalandját.
Közeleg a május, így a Sony bejelentette, hogy mely játékok lesznek néhány nap múlva ingyenesen elérhetőek a PlayStation Plus-előfizetők számára. Nem sokan számítottak rá, hogy a listára olyan kiváló címek kerülnek fel ezúttal, mint a Tribes of Midgard és a Curse of the Dead Gods, és persze a hab a tortán: a FIFA 22. Arra, hogy az Electronic Arts sportjátékának bármelyik része bekerüljön a PS Plus kínálatába, eddig nem volt példa, így elég nagy mérföldkőnek számít a hír.
Nem csak a PS4-es, hanem a PS5-ös változat is letölthető lesz május 3-tól egészen június 6-ig. A PlayStation Plus előfizetői ráadásul egy különleges FIFA Ultimate Team-pakkot is kapnak, melyben tizenegy, 82-es értékelésű vagy annál jobb focista kártyáját bonthatják ki, illetve jár hozzá egy kölcsönvehető Icon-játékos is.
Jó ráhangolódás lehet a FIFA 22 letöltése bármelyik futballfanatikusnak, hiszen május 28-án tartják a valóságban az UEFA Bajnokok Ligája döntőjét. Vélhetően ennek is köze lehet ahhoz, hogy a játék bekerül a megújulás előtt álló PlayStation Plus havi csomagjába, ami az ingyenes játékok mellett a Sony konzoljain a multiplayer élményt is lehetővé teszi.
2022 elején nem volt hiány erős megjelenésekből, a Horizon Forbidden Westet és a Sifut is sokan nyüstölték, mielőtt kijött volna a FromSoftware új fantasyja, az Elden Ring, amely mindent letarolt. Nagy esély van rá, hogy az Elden Ring, amellett hogy elvisz egy csomó Az év játéka-elismerést, egyszersmind megváltoztatja a nyílt világú videójátékok készítésének alapszabályait. Igény lenne rá, főleg mivel az olyan franchise-ok, mint az Assassin’s Creed és a Far Cry kezdenek kimerülni.
Az évnek persze még közel sincs vége, jön egy csomó izgalmas újdonság. Ezek közül szedtünk össze ötöt, amelyeket már szó szerint tűkön ülve várunk.
Középfölde világa számos videójátékos feldolgozást kapott az elmúlt években, ezek közül voltak olyanok, amelyek a Peter Jackson-filmekre építettek. A 2007-es The Lord of the Rings Online ezeknél is jóval izgalmasabbra sikerült, hiszen egy masszív és folyamatosan bővítgetett MMORPG volt. A mainstreambe viszont leginkább a Middle-earth: Shadow of Mordor, valamint a folytatása, a Shadow of War tudtott betörni. Ezekben egy Talion nevű harcos egyesítette erejét a tünde kovács Celebrimborral, és így indult harcba. Jó sokat kellett várni rá, hogy épkézláb A Gyűrűk Ura-játékot kapjunk megint, de 2022-ben véget ér a böjt. PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, illetve Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re és Nintendo Switchre érkezik a The Lord of the Rings: Gollum – az akció-kaland játék legfőképp azért lesz izgalmas, mert a lopakodásra kerül a hangsúly benne, az antihős és meghasadt elméjű Gollammal a főszerepben, A Gyűrű Szövetsége eseményei előtt nem sokkal. Állítólag a karakterrel az elveszett drágaszág nyomába eredhetünk majd, miután az Egy Gyűrűt Bilbó ellopta az ijesztő szerzettől.
Manapság kevés olyan videójátékot adnak ki, amiben úgy igazán el lehetne merülni, a Football Manager-játékszéria azonban egyértelműen ezek közé tartozik. Mondjuk lehet, hogy erről azt a lengyel videójátékost, Pawel Sicinskit lenne érdemes megkérdezni, aki nemrég Guinness-rekordot állított fel, mégpedig azzal, hogy a játékbeli idő szerint 2018. január 4-től egészen 2434. május 18-ig menedzselte a csapatait.
Pontosan 416 évig és 134 napig tartott a lelkes gamer virtuális karrierje, aki ez idő alatt csak 260 napnyi szabadságot engedélyezett az általa irányított menedzsernek. Sicinski csapatai 22 300 meccsen közel 59 ezer gólt szereztek, illetve az se utolsó szempont, hogy a bajnokságokban és kupasorozatokban is eredményesek voltak, 1258 serleggel örvendeztették meg főnöküket.
A friss Guinness-rekorder saját elmondása szerint 471 szezont játszott le a Football Manager 2018-ban, és nyárig probléma nélkül meglesz neki az 500 is. Az előző csúcstartó egy német játékos, Sepp Hedel volt, ő 333 szezont játszott végig, ez a valóságban 1940 órájába került.
A 2018-as Blizzconon a Blizzard sok rajongót kiborított azzal a bejelentésével, hogy a következő Diablo-játék, amelyet kiadnak, nem a Diablo IV lesz. Ehelyett egy free-to-play, okostelefonokra fejlesztett újdonságon dolgozik az óriáscég, ami Diablo Immortal névre hallgat. Amikor a rajongók ezt síri csönddel és szomorú arccal fogadták, az egyik készítő, Wyatt Cheng úgy reagált, hogy feltette a nagy kérdést: „Ugye nektek is van mobilotok? Hát akkor mi bajotok?”
Tavaly nyáron vált nyilvánvalóvá a Blizzardnak, hogy az Immortallal kapcsolatos ütemtervet nem tudják tartani, ezért 2022-re halasztották a megjelenést. Egészen mostanáig viszont nem lehetett tudni, hogy a mobilos Diablo végleges verziója mikortól lesz letölthető.
A dátum megvan, június 2-től indulhat a démonvadászat iOS- és Androidos készülékeken.
Amire senki nem számított, hogy ezenfelül kiderült, hogy ugyanettől a naptól kezdve megindul a PC-s verzió nyitott bétaidőszaka. A fejlesztők elmondása alapján cross-play is lesz a játékban, azaz más platformon játszók is összeakadhatnak egymással, számítógépeken pedig billentyűzettel és egérrel is lehet majd nyomni a Diablo Immortalt.
Az eredeti Star Wars-trilógiát mindenki etalonnak tartja, míg az előzményfilmek csak azután értékelődtek fel, hogy a Disney 2012 óta a The Mandalorian kivételével elég csúnyán tönkretette a franchise-t. Nem elég, hogy Rey és Kylo Ren viaskodása láttán a moziba járók többsége húzta a száját, sajnos a The Book of Boba Fett is szégyentelen, és többnyire nézhetetlen fanservice lett.
Manapság ott tartunk, hogy ha valaki élvezhető Star Wars-élményre vágyik, akkor két lehetősége van: a messzi-messzi galaxisban játszódó Marvel-képregényeket olvas, vagy pedig kontrollert vesz a kezébe.
Az elmúlt években jó néhány élvezhető Star Wars-játék került polcokra, elég a Battlefront II-t, a Squadronst vagy pedig a Fallen Ordert említeni. Bár azt a varázst nem adták meg, mint amit az Egy új remény, A Birodalom visszavág vagy éppen A Jedi visszatér nézése közben érez az ember, többé-kevésbé mégis lekötötték, sőt szórakoztatták az embert. Aztán április elején történt valami, kiadták a Lego Star Wars: The Skywalker Sagát, ami végre megbolygatta az állóvizet.
A Portal első része 2007-ben nagy siker lett játékoskörökben, mégpedig teljesen váratlanul. A Valve belső nézetes puzzle-játéka eredetileg az Orange Box nevű bundle keretein belül jelent meg, és mindössze egy érdekes extrának szánták, ehhez képest gyorsan kultstátuszba lépett ez az érdekfeszítő sci-fi.
A játék főszereplője egy Chell nevű karakter, aki steril környezetben arra tér magához, hogy egy GLaDOS nevű mesterséges intelligencia kihívás elé állítja: ha teljesíti az előtte álló feladványokat, és kijut minden szobából, torta lesz a jutalma. A két és fél órás játékidő alatt a rendelkezésünkre álló high-tech fegyverrel portálokat nyithatunk, és azok segítségével haladhatunk előre.
A 2011-ben kiadott Portal 2-ben már bármilyen felületen elhelyezhettük a narancssárga-kék átjárókat, a jól ismert szuperszámítógép, GLaDOS mellett pedig a korábbinál is ambiciózusabb sztoriban még egy bohókás robot, a brit akcentussal hadováló Weathley sok derült pillanatot okozva csatlakozott be a kalandba.
A WoW egyértelműen a Wrath of the Lich King idején élte fénykorát, melyből a megjelenése napján 2,8 millió példány kelt el, ezzel az eredménnyel a kiadó azzal büszkélkedhetett, hogy egy vetélytársa birtokában sincs ennél gyorsabban fogyó videójáték a világon.
Mélypontok is akadtak azért, a Mists of Pandaria már közel sem kapott olyan jó fogadtatást, és a játékosbázis is csökkent 2012-re. Lassan tíz éve a Blizzard nem is közli, hogy mekkora az érdeklődés a fantasyjáték iránt. Mindenesetre az új tartalmak pár évente elég komoly visszhangot váltanak ki, és a World of Warcraft Classic is jó fogadtatást kapott, amikor a Blizzard 2019-ben elindította és mindenki számára elérhetővé tette a játék kiegészítők nélküli alapváltozatát.
A gamerek már egy ideje tűkön ülve várták, hogy végre bejelentésre kerüljön a World of Warcraft új kiegészítője, szám szerint a kilencedik: április 19-én pedig egy látványos előzetes keretein belül meg is mutatták nekünk a Dragonflightot, melyben – ahogy a címéből következtetni lehet, a sárkányok kapják a főszerepet.
A Pro Evolution Soccer ezen a néven 2001-ben jelent meg először Európában, a játéksorozat az elmúlt több mint húsz évben a FIFA legnagyobb kihívójává nőtte ki magát. A legtöbben azért szerették a PES-t, mert a csilivili grafika helyett a Konami arra helyezte a hangsúlyt, hogy minél szimulátorosabb élményt nyújtsanak a gamereknek. A japán fejlesztőcsapat játéka megtalálta a maga közönségét, bőven akadtak olyanok, akik inkább a nagybetűs focihangulatra szavaztak. Ezt a hiányos licencekkel küszködő Pro Evolution Soccer meg is adta nekik.
Aztán a Konaminál úgy döntöttek, hogy itt az ideje a megújulásnak: 2021 őszén már eFootball 2022 néven jelentették meg a Pro Evolution Soccer szellemi örökösét. Nem kellett sok, a játék a Steamen elképesztően rossz értékeléseket kapott.
Hiába váltottak ingyenes modellre, az eFootball 2022 maximum demónak volt nevezhető. Az embereket pedig nemcsak az sokkolta, hogy mindössze kilenc klubcsapat került bele a gyorsjátékmódba, hanem az is, hogy a korábban megszokott minőségi játékmenet helyett glitchek, bugok és furcsán grimaszoló focisták várták a pályán őket.
A Sonic, a sündisznó első része arról vált ismertté, hogy jókora botrány pattant ki miatta, amikor a film első előzetesét megmutatta a világnak a Paramount. A tősgyökeres rajongók szerint ugyanis a készítők szétbarmolták a gamingvilág egyik legismertebb karakterét. Szerencsére a stúdió hallgatott a kritikákra, kijavították Sonic förtelmes kinézetét, és így már sokkal jobban emlékeztetett a SEGA-játéksorozatban látottakra.
Kevesen tudják, de Sonicot a SEGA azért találta ki, hogy a Nintendo által kiadott Super Mariónak vetélytársat alkossanak. Az első Sonic the Hedgehog játék 1991-ben jelent meg, melyet számos folytatás és spin-off követett.
A 2020-ban mozikba került Sonic-film a rázós felvezetés ellenére jó fogadtatásra talált, a pénztáraknál tarolt, így adta magát, hogy elkészül a folytatás. Az első rész sztorija szerint egy kék, gyors léptű űrlény a Földön találja magát, az érkezésére véletlenül fény derül, a kormány nem sokkal később utána is küldi dr. Ivo „Eggman” Robotnyikot (Jim Carrey), hogy kapcsolja le a jövevényt. Sonic nem marad magára a bajban, egy jóindulatú seriff, Tom (James Marden) siet a segítségére, a páros pedig lehetetlen kalandokba keveredik együtt.
A 2015-ben PlayStation 4-re megjelent Until Dawn a mai napig etalonnak számít abból a szempontból, hogy azóta se kaptunk ennyire ijesztő, történetorientált játékot, amelynek a végére szó szerint lerágtuk mind a tíz körmünket.
A sztori nyolc, a kanadai hegyekben pihenő fiatalról szólt, akikre valami túlvilági rémség támadt, a mi feladatunk pedig az volt, hogy igyekezzünk mindannyiukat épségben kihozni a kalandból. Ez persze csak a legügyesebbeknek sikerült, az Until Dawnban elég volt egy rosszul időzített gombnyomás a kontrolleren, és valamelyik vonzó szereplő már harapott is a fűbe, nekifutásból.
Az Until Dawn fejlesztőgárdája, a Supermassive Games jegyzi az idén júniusban érkező The Quarryt, amely a történetét tekintve olyan klasszikusokat idéz meg, mint a Péntek 13 és a Sikoly – mondjuk ezt legfőképp azért, mert a cselekmény egy nyári tábor körül forog majd, ahol a fiatal felügyelők kerülnek rémisztő slamasztikába.
Videójátékot készíteni egyre nagyobb rizikó manapság, főleg azért, mert irtózatosan nagy összegekbe kerül a kiadóknak vadiúj címekkel betörni a piacra. Éppen ez az oka, hogy elkezdett az iparág visszanyúlni régi sikerjátékokhoz, amelyeket a mai gamerek igényeinek megfelelően felújítanak, hogy azok a legerősebb PC-ken és a jelenlegi konzolgeneráción is gyönyörűen fessenek.
A közelmúltban olyan alkotásokból készült remake, mint a Demon's Souls, a Resident Evil 2 és 3, valamint a Final Fantasy VII, de megemlíthetnénk a The Legend of Zelda: Link's Awakeninget és a Shadow of the Colossust, és az Alan Wake-et is.
A trend nem úgy tűnik, hogy kihalóban lenne, hiszen tudjuk, hogy úton van a Star Wars: Knights of the Old Republic remake-je is. Most pedig újabb játékokkal – igen, rögtön kettővel kapcsolatban jelentették be, hogy felújított verziót kapnak. Ahogy ez a címből elég egyértelmű, a Max Payne 1-ről és 2-ről van szó.
Call of Duty ide, Battlefield oda sokak szerint az Ubisoft 2015-ben megjelent és azóta is néhányhavonta új operátorokkal és helyszínekkel frissített játéka, a Rainbow Six Siege a világ legjobb lövöldözős multiplayere. A taktikai FPS-nek a saját kategóriáján belül tényleg nincs túl sok vetélytársa, játékosa viszont annál több, hiszen a hetvenmillió regisztrált felhasználót is jócskán túllépte mostanra a videójáték.
Az Ubisoft nemrég jelentette be, hogy Rainbow Six Mobile címmel piacra dobják az eredeti játék okostelefonokra szánt változatát, amely iOS-en és Androidon is elérhető lesz, és a kiadó ígéretei szerint ugyanazt a Rainbow Six Siege-élményt kínálja majd, amit a PC-s és konzoljátékosok megszoktak. Csak éppen hordozható formában, így ha valakinek úton hazafelé, a vonaton támad kedve R6-ozni, hamarosan semmi nem áll az útjába.
A játékmenetet tekintve a Rainbow Six Mobile-ban megmarad az R6 csapatalapú, 5v5-ös jellege: azaz minden körben lesz egy támadó oldal, akik drónjaikkal térképezik fel először a terepet, aztán rontanak rá a védekezőkre, utóbbiak pedig kamerákkal és csapdákkal felszerelkezve igyekeznek ellenállni.
A kezdetben az illegális utcai versenyek világába kalauzoló, majd a negyedik filmtől inkább akciófilmes stílust felvevő franchise a mai napig dübörög. Mit dübörög, hasít, hiszen a Universal zászlóshajójáról van szó, már a tizedik felvonását is bejelentették, melyet két részre bontva kap meg a közönség elvileg 2023-ban és 2024-ben. Ráadásképp a Halálos iramban kitermelt eddig magából Hobbs & Shaw címmel egy spin-offot meg egy animációs sorozatot a Netflixen, hogy a gyerekek se maradjanak menő verdák nélkül.
A nézők vevők minderre, Magyarországon is rendre megtölti a mozikat a Halálos iramban, és vannak, akik rohannak az újabb és újabb filmekre. Ki tudja, hogy egyfajta eszképizmus vagy mazochizmus áll-e a dolog hátterében, de attól tartunk, hogy van, aki tényleg szórakoztatónak találja a Vin Diesel neve által fémjelzett franchise-t.
A tősgyökeres rajongóknak találták ki a Fast & Furious Crossroads című videójátékot, amelyet a 2019-es Game Awardson nagy csinnadratta közepette prezentált Vin Diesel és Michelle Rodriguez: nagyjából ők lehettek az egyedüliek a Földön, akiket bármi izgatottsággal töltött el a projekt, amely első ránézésre is úgy nézett ki, mint egy PS2-es játék. A dolog azért is volt meglepő, mert a Slightly Mad Studios dolgozott rajta, amely korábban a Need for Speed: Shiftet és a Project CARS-t adta ki a kezei közül. A kiadó, a Bancai Namco Entertainment nevét legutoljára az Elden Ring kapcsán hallottuk, utólag ők is nagyon szégyellhetik magukat a Crossroads miatt.
Rovataink a Facebookon