Agyvérzést lehet kapni Nicolas Cage új horrorfilmjétől

tegnap, 20:48 Módosítva: 2024.05.30 21:59

Nicolas Cage új horrorfilmje, az Amikor leszáll az éj képtelen akár csak egyetlen percig leplezni a tényt, hogy Zs-kategóriás néznivaló, merthogy az első jelenettől kezdve olyan alacsony minőséget céloztak be vele a készítők, aminél lejjebb véletlenül sem lehetne lőni. A rendező, Benjamin Brewer és csapata önmagukat gáncsolják ki azzal, hogy egy innen-onnan összelopkodott, mindenfajta eredetiséget nélkülöző fércmunkát tettek le elénk az asztalra. Abból a fajtából, amit az olykor felfedezhető ügyetlen bájossága ellenére egy idő után kihívás nem félbehagyni, és kijönni a háromnegyedénél a moziból.

Posztapokaliptikus történetről van szó, de senki ne számítson The Last of Us-féle történetmesélésre, itt a megfáradt családapa, Paul (Nic Cage) kiégett arccal rostokol a kietlen tájon, mindenféle narráció vagy értelmes aláfestés nélkül; vicces módon mindez akár hatásos is lehetne, a főszereplőnek még mindig van egy összetéveszthetetlen karizmája, de az operatőr olyan rémes munkát végzett, úgy rázza a kameráját folyamatosan, hogy még a szebb tájképeket is tönkrevágja az amatőrségével.

Az egy dolog, hogy a „shaky cam”-től agyvérzést lehet kapni, de sajna az Amikor leszáll az éj cselekmény tekintetében is hasonlóan alpári igénytelenséget mutat fel.

Csak egy jelenetet kiemelve: a film elején a világvégével és a rájuk vadászó szörnyekkel küszködő főhős rászól a vacsoraasztalnál a fiaira, Joseph-re (Jaeden Martell) és Thomasra (Maxwell Jenkins) és egy, a fejében valószínűleg még költőien hangzó, kimondva azonban inkább kínos kérdést tesz fel a tinédzsereknek, ami úgy hangzik: „Hát mik vagyunk mi, emberek vagy állatok?” Aztán a kését az asztalba vágja, és felkiált, „persze hogy emberek!” – a fiai meg követik a példáját az asztal kilyuggatásában.

Tovább

Egy orvos minden határt túllépett, hogy megmentse a szereleme életét

tegnap, 16:29 Módosítva: 2024.05.31 11:33

Kicsit eldugták ez a történetet, és nem csak a Netflixen, pedig alighanem bármelyik romantikus Brooke Shields-filmnél jobb. Na jó, ez így talán túlzás, de az biztos, hogy Az univerzumon túl című brazil szerelmi dráma már-már olyan magasságokba emelkedik – no nem az égig –, ahová csak kevés romantikus alkotás jut el. Főleg akkor, ha az a film tényleg brazil.

Semmi baj nincs a brazil filmekkel, kivéve akkor, ha unásig kivéreztetett szappanopera-sémákkal akarnak bennünket a képernyő elé ültetni. A brazil filmgyártás mindig is híres volt szívtörténeteiről, talán azért, mert arrafelé sokan vágynak a boldogságra.

Tény, kívülről nézve a brazilok ritkán boldogtalanok, ám történeteik, talán mert arrafelé iszonyatos méretű társadalmi szakadékok húzódnak szegények és gazdagok között, tele vannak vágyakozással. A szépség és a gazdagság megmutatásával, a lehetőség felvillantásával, hogy mi is lehetünk szépek és gazdagok – mert azok vagyunk, ugye –, sok nézőt le lehet ültetni a képernyők elé. Az univerzumon túl szerencsére nem erről szól – és ez már önmagában erény, szinte már félsiker.

Hirtelen jött szerelem

Az alapszituáció ezúttal a brazil középosztály életébe enged bepillantást. Nina (Giulia Be) haldoklik. Van egy alapbetegsége, ami annyira megnehezíti az életét, hogy az kihat a terveire, vágyaira. Idővel a veséi is kezdenek leállni, és ez veszélybe sodorja álmát, hogy zongoraművész (vagy énekes) váljon belőle. Dialízisre kell járnia, hogy a vérét megtisztítsák a benne felhalmozódó, a szervezet működésére károsan ható anyagoktól.

A kórházban találkozik a fiatal rezidenssel, a belgyógyász Gabriellel, akiről kiderül, hogy egyszer már összefutott vele, pontosabban a fiú futott bele majdnem biciklijével, miközben Nina közterületen zongorázott – ahová amúgy be sem lehetne hajtani bringával... De ne csodálkozzunk egy ilyen szituáción, bizonyára bárkivel megesik az ilyen, nem csak egy romantikus filmben.

Tovább

Repülőre szálltak, hogy teljesítsék halott barátjuk kívánságát

tegnap, 09:07 Módosítva: 2024.05.31 11:32

Milyen filmet lehet készíteni négy (plusz három) öregúrról, akik ötven éve ugyanazt csinálják? Ugyanúgy gitároznak, bőgőznek, furulyáznak és verseket énekelnek. Nos, meglepően izgalmasat. Pigniczky Réka Kaláka: A Kárpátoktól a Karib-tengerig című filmje globális road movie tengereken és földrészeken át, és egyben izgalmas időutazás, amelyben a Kaláka ma is végtelenül sármos tagjait megismerhetjük fiatalon is.

Amikor látunk egy zenekart játszani, fogalmunk sincs, és nem is jut eszünkbe, hogyan jutottak oda. Képletesen sem gondolkodunk ezen, de a szó fizikai értelmében sem. Nem tudjuk, hogy az a sok hangszer, amit megszólaltatnak, hogyan került a színpadra, ki hogyan cipelte bőröndben, vitte a hátán, húzta kocsin, pakolta a személyes cuccai közé.

A Kaláka: A Kárpátoktól a Karib-tengerig című film első képkockáin éppen ezt látjuk: hogyan lehet a kisebb hangszereket a gatyák közé rejteni, a nagyobbakat kemény fedelű bőröndbe, ládába pakolni, hogy aztán elinduljon a hosszú utazás földön, vízen, levegőben – az az utazás, ami valójában több mint ötven éve tart. Gryllus Vilmos ekkor, a csomagoláskor ejti ki először a charango nevét, amely egy kis gitárra emlékeztető húros, pengetős hangszer, elsősorban Dél-Amerikában, az Andokban használt népi zeneszerszám – és ennek még jelentősége lesz.

Tovább

Végre elkezdődhet a Szárnyas fejvadász-sorozat forgatása

május 29., 18:20 Módosítva: 2024.05.30 16:24
Az Amazon két éve rendelte meg a Szárnyas fejvadász sorozatot, ami Ridley Scott klasszikus sci-fijének a folytatása. Az elmúlt időszakban több információt is megtudhattunk a szériáról, és most az is kiderült, hogy mikor és hol forgatják majd.

Szárnyas fejvadász 2099 sorozatot 2022 szeptemberében rendelte meg az Amazon. A Collider információi szerint a forgatás júniusban kezdődik majd, többek közt Prágában és Spanyolországban is, a főszereplő pedig a Minden, mindenhol, mindenkor című nagy sikerű amerikai filmből is ismert Michelle Yeoh lesz.

Producerként visszatér Ridley Scott, aki az 1982-es eredeti Szárnyas fejvadászt rendezte, és a kritikusok által elismert folytatás, Szárnyas fejvadász 2049 producere volt. Jelenléte biztosítja, hogy a készülő sorozat hű marad a franchise gyökereihez, miközben új távlatokat is nyit.

Bár a rendezők teljes listája egyelőre titkos, az már biztos, hogy a sorozat első epizódjait Jonathan van Tulleken rendezi majd, aki A sógun című sorozat első két részét is rendezte. Michael Green pedig, aki a Szárnyas fejvadász 2049 forgatókönyvének egyik írója volt, executive producerként fog tevékenykedni. Az ő közreműködése garantálja majd a történetvezetés folytonosságát.

A sorozat történetét egyelőre rejtély övezi, csupán annyit lehet tudni róla, hogy ötven évvel a Szárnyas fejvadász 2049 eseményei után játszódik majd.

Sztárparádé Herendi Gábor új romantikus vígjátékában

május 29., 09:37 Módosítva: 2024.05.30 06:35

Elkészült Herendi Gábor új romantikus vígjátékának az első előzetese. A Futni mentem közvetlen állami támogatás nélkül készült, a romantikus vígjátékban olyan színészek szerepelnek, mint Udvaros Dorottya, Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix, Bányai Kelemen Barna, Csányi Sándor, Ember Márk, Csuja Imre, Schmied Zoltán, Gálffi László, Hevér Gábor, Trokán Péter, de feltűnik benne Góg Anikó triatlon olimpikon, személyi edző is.

Vera (Udvaros Dorottya) a férjével (Csuja Imre) közösen teljesít egy bakancslistát. Már csak egy kihívás marad hátra, amikor a férj váratlanul meghal. Az asszony elhatározza, hogy az utolsó kívánságot is végrehajtja, és lányaival (Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix) váltóban lefutja a maratont.

Apró probléma, hogy egyikük sincs fizikálisan és mentálisan felkészülve a futásra.

Emma (Trill Beatrix) a munkában és magánéletben sem találja a helyét. Dorina (Tenki Réka) a család helyett a karrierre koncentrál. Kata (Lovas Rozi) a két gyerekét neveli, és arra vágyik, hogy hosszú évek után a párja, Ákos (Bányai Kelemen Barna) végre megkérje a kezét.

A futáshoz Vera egy edzőt (Ember Márk) kér fel, akivel korábban Emmának volt már egy kutyás kalandja. A karrierista Dorina a szomszéd kislánnyal kerül barátságba, akit egyedül nevel a rendőr ezredes Tamás (Csányi Sándor). Az anya és lányai lehetetlennek tűnő vállalkozása a rokonokat és barátokat is váratlanul éri, Vera azonban nagyon eltökélt.

Tovább

Ekkora pusztítást szörnyfilmben még sosem láttunk

május 28., 21:07 Módosítva: 2024.05.29 20:51

Vannak olyan dolgok, amelyeket az amerikai filmipar jobb lenne, ha inkább a keletre bízna. Kreatív szempontból ugyanis Hollywoodban látványosan nem tudnak mit kezdeni olyan ikonikus karakterekkel, mint például a japán kultúrkörből importált, a mozivásznon először 1954-ben felbukkant Godzilla. Pedig a Legendary Pictures a Warner Brosszal karöltve vért izzadt az elmúlt tíz évben, hogy a bestiát domesztikálja: MonsterVerse néven univerzumot építettek, és hol Konggal együtt, hol nélküle szerepeltetik Godzillát… viszont mostanra a nemrég bemutatott Godzilla x Kongra – bár a film a pénztáraknál rettenetesen sikeres lett  eljutottunk odáig, hogy az óriásgyík ahelyett, hogy a frászt hozná a nézőjére, inkább hat vidámparki látványosságként.

Nagyon szomorú, hogy hasonló megeshetett, épp ezért szerencse, hogy a japánok, a Toho Studios mind a mai napig gördíti előre a saját filmsorozatát. Milyen jól teszik, mert legújabb alkotásuk, a Godzilla Minus One pont olyan téren ékeskedik, ahol az amerikai adaptációk rendre kudarcot vallanak.

A film sztorija a második világháború utolsó napjaiban indul, amikor is egy Koichi Shikishima (Ryunosuke Kamiki) nevű japán kamikazepilóta végez kényszerleszállást Odo szigetén. Csakhogy, mint kiderül, az öngyilkos repülős vasmadarának igazából semmi baja nem lett. Shikishimának egyszerűen inába szállt a bátorsága, és képtelen volt az életét áldozni Japánért. A Toho Studios filmje nem sokáig húzza az időnket, rögtön az elején megvillantja a tomboló Godzillát, a szörnyeteget pedig olyan formában látjuk, mint nagyon ritkán. Inkább emlékeztet Godzilla egy, a Jurassic Parkban látott T-Rexre, mint arra a felhőkarcolókat romboló rémségre, amelyet az amerikaiak is folyton mutogatnak. Vérszomjért azonban Godzillának már a bevezetőben sem kell a szomszédba menni kölcsönkérni, a rendező Takashi Yamazaki elképesztően, már-már horrorfilmesen kezeli a lényt, akiről eddig csak mendemondák szállingóztak a korabeli Japánban. Hősünk, Shikishama a saját bőrén tapasztalja meg, hogy ezúttal a népmesei gonosz igazi.

Tovább

Hivatalos: Megvan, mikor érkezik a mozikba az Így neveld a sárkányodat élő szereplős változata

május 28., 19:10 Módosítva: 2024.05.29 07:39

Ahogy arról korábban már írtunk, a Universal Pictures és a Dreamworks úgy döntött, egyik legsikeresebb animációsfilm-sorozatukat, az Így neveld a sárkányodat franchise-t élő szereplős változatban szeretnék a mozik vásznain viszontlátni. Bátor húzás ez azok után, amilyen gyűlölethullám és tömeges elégedetlenség söpört végig a közelmúltban ismert mesefilmek élő szereplős adaptációi után.

A filmstúdiót ennek ellenére szemlátomást nem tántorította el A kis hableány és az Aladdin körüli zavar, ráadásul igen céltudatosan kijelentették, szeretnék, hogy az élő szereplős változat a lehető legközelebb legyen az animációs film történetéhez. Ezért úgy döntöttek, több alkotót felkérnek az eredeti filmből, hogy az élő szereplős változatban is tiszteletüket tegyék.

Tovább

Furiosa elvérzett a mozipénztáraknál

május 28., 11:17 Módosítva: 2024.05.29 10:09

Hiába időzítették az Egyesült Államokban egy nemzeti ünnepre az új Mad Max film megjelenését, ez nem sokat segített a végeredményen. A Furiosa: Történet a Mad Maxból című mozi súlyos vérszegénységgel küzdött a debütálásakor. A Memorial Day ünnepi hétvégéjén négy nap alatt mindössze 31 millió dollárt – mintegy 11 milliárd forintot – hozott, ami nem sok jóval kecsegtet a Warner Borthers számára, tekintve, hogy az alkotás gyártási költségei egészen 168 millió dollárig (59 milliárd forint) rúgnak.

A nemzetközi piacon sem robbant nagyobbat a film. A Variety beszámolója szerint további 75 régióból is mindössze 33 millió dollárt szerzett a hétvégén, így világszerte nagyjából 60 millió dollár bevételről beszélhetünk. Kiadási oldalon ehhez még hozzájönnek a sajtókörutak és a plusz reklámköltségek – köztük a kiutazás a Cannes-i fesztiválra –, ami még inkább tragikus képet fest a Mad Max-film helyzetéről.

Tovább

Úgy szeretnek egymásba, hogy nem is látják a másikat, pedig csak találkozniuk kellene

május 27., 20:37 Módosítva: 2024.05.28 11:50

Ez a film csak azoknak lehet igazán érdekes, de legalábbis új élmény, akik nem látták a 2015-ben készült, Vakrandi című francia filmet. A Papírvékony falak című spanyol romantikus film a Netflixen ugyanis ennek remake-je. Szerethető, nézhető, elmesélhető.

Persze a Vakrandi nem jó cím, és a Papírvékony falak ugyan közelebb áll a történethez, ám ha azt nézzük, hogy a franciák eredetileg azzal a címmel futtatták a románcot, hogy Kicsit, nagyon, vakon!, a spanyolok meg Faltól falig, akkor nekünk nem lehet okunk panaszra.

Az alapszituáció színpadra való, tipikus egyfelvonásos, polgári színházakhoz illik, kávézgatós, szendvicsezős közönségnek. Valentina (Aitana) zongoraművésznek készül, de nem azért, mert ehhez volna kedve, csak elhiszi, hogy a volt pasija szerint, aki neves karmester, annak kellene lennie. David pedig magányos csodabogár, barátnője halála óta nem keresi az emberek társaságát, és egyvalami különösen zavarja: a zaj.

Aitana viszont éppen abba a lakásba költözik, amelynek fala közös David pecójáéval. Valentina zongorán gyakorol, David pedig mindenféle eszközön zörejezik, csak hogy elüldözze a lányt a szomszédból, a játékfejlesztéshez ugyanis, amivel foglalkozik, elmélyült csöndre volna szüksége.

Gyűlöletből romantika

A konfliktus tehát adva van, s mivel romantikus filmről van szó, nem nehéz kitalálni: 

  • Valentina és David találkozni fog egymással.

A kérdés csak az, hogyan és mikor. Mert az klasszikus vonzalomébresztő gyakorlat, hogy akit megutálunk, nem szeretünk, vagy nem is ismerjük, az a romantikus filmekben előbb vagy utóbb érdekes lesz.

Tovább

Siralmasan rossz lett Jennifer Lopez új sci-fije a Netflixen

május 26., 20:02 Módosítva: 2024.05.27 20:10

A Netflix új sci-fije, a május 24-én debütált Atlas úgy indít, mint amikor a tanár néni kihívja Pistikét felelni, a sokkot kapott nebuló pedig dadogva felmondja a leckét, amit vagy kétszer átolvasott, de annyi szorgalma nem volt, hogy meg is tanulja rendesen. Bénán felmondott tananyagként hat tehát, amit az Atlas az első perceiben produkál, híradásokból és összevissza dobált, zavaros snittekből tudjuk meg, hogy egy olyan világban járunk, ahol a mesterséges intelligencia elszabadult, testet öltött, és rettenetes károkat okozott az emberiségnek. Ebben a világban él bizonyos Atlas Shepherd (Jennifer Lopez), egy állítólag tehetséges elemző, aki hosszú idő elteltével a nyomára akad annak a lázadó robotnak, Harlannek (Simu Liu), aki több millió ember halálát okozta, mielőtt az űrbe menekült a retorzió elől.

Napjainkban, amikor a mesterséges intelligenciától félelem és a vele való visszaélések száma is növekszik, a Netflix akár be is találhatott volna az Atlasszal, végül azonban megint egy olyan, az Asylum stúdió szemétre való filmjeit idéző produkciót sikerült a streamingszolgáltatónak kiizzadnia magából, ami még a Titanicnál is csúnyábban kap léket, nagyjából a játékidő felénél.

Bőven akadtak olyan science fiction filmek az elmúlt években, amelyek a jövőt izgalmasan és ügyes vizuális eszközökkel mutatták be, ezek közül nyilván kiemelkedik például a Szárnyas fejvadász 2049, bármelyik A majmok bolygója vagy akár a Furiosa. Ezekhez képest az Atlas már első pillantásra bántja az ember szemét, amikor először megmutatják nekünk a futurisztikus világot, túlzsúfoltnak és karikatúraszerűnek hat az egész. Ez a nevetségesen festő CGI, ahogy halad előre a Netflix új filmje, úgy lesz egyre rosszabb és rosszabb, legyen szó egy idegen bolygó ábrázolásáról vagy a mindenféle ihletet nélkülöző végső összecsapásról. Az Atlas az a film, amihez képest még az ocsmányul festő Rebel Moon bármelyik pillanata is szépművészeti remekműként hat.

Tovább

Többen rosszul lettek a cannes-i filmfesztivál egyik vetítésén

május 26., 17:35 Módosítva: 2024.05.27 20:42

Véget ért a cannes-i filmfesztivál, amelyet 77. alkalommal rendeztek meg idén a tengerparti városban. Magyar alkotás ugyan nem szerepelt a versenyprogramban, de két film is köthető hazánkhoz. Az Arany Pálma-díjat az amerikai közönségkedvenc, Sean Baker Anora című filmje vitte el. Olyan már volt a fesztivál történetében, hogy több versenyzőnek kellett osztozni egy díjon, de arra még nem volt példa, hogy egy film két elismerést is kapjon. Most ez is megtörtént az Emilia Pérez című filmmel. 

Kifejezetten színesre sikeredett az idei filmfelhozatal, mind témákban, mind karakterekben. A készítők kitettek magukért, súlyos témákat feszegettek alkotásaikkal a 77. cannes-i filmfesztiválon.

Az Emilia Pérez című film, amelyet Jacques Audiard rendezett, történelmet írt, ugyanis korábban nem történt még olyan, hogy a zsűri egy filmet kétszer is kitüntessen. Az alkotás elvitte a zsűri és a legjobb női alakítás díját is: a filmben játszó négy színésznő – Zoë Saldana, Karla Sofía Gascón, Selena Gomez és Adriana Paz – együtt vehette át megosztva az elismerést.

A teljesen őrült thriller-musicalben egy drogkartell vezetője megkér egy ügyvédet, hogy segítsen neki kiszakadni a bűnözői létből. Az ügy sikere érdekében nővé operáltatja magát, és Emilia Pérez néven él tovább, ám elkezd neki hiányozni a családja.

Tovább

Az üzbég származású New York-i prostituáltról szóló film vitte el az Arany Pálmát

május 25., 21:15 Módosítva: 2024.05.26 07:45
Sean Baker Anora című filmje nyerte az Arany Pálma-díjat a 77. cannes-i filmfesztivál záróceremóniáján szombaton. Az alkotás egy üzbég származású New York-i prostituált és egy orosz oligarcha luxuslakásban élő fia közötti szenvedélyes viszonnyal indul.

Múlt hét kedden kezdődött a 77. cannes-i nemzetközi filmfesztivál, amelynek hivatalos programjában 22 film versenyezhetett az Arany Pálmáért. A rendezvényen a hollywoodi sztárok valamennyi generációja képviseltette magát, Meryl Streeptől kezdve az olyan feltörekvő csillagokig, mint Anya Taylor-Joy vagy Barry Keoghan. 

Május 25-én, szombaton a cannes-i nemzetközi filmfesztivál záróeseményeként kiosztotta a Greta Gerwig rendezőnő által vezetett zsűri a versenyprogram díjait. Az Arany Pálma-díjat Sean Baker Anora című filmje nyerte el – írja a Deadline

Sean Baker független amerikai filmes thrillere egy üzbég származású New Yorki-i prostituált és egy orosz oligarcha luxuslakásban élő fia közötti szenvedélyes viszony egyszerű történeteként indul, majd miután a fiú szülei Moszkvában tudomást szereznek a fiatalok kapcsolatáról, a film valódi akcióvígjátékká és amerikai road movie-vá alakul át.

A zsűri tagjai Ebru Ceylan török forgatókönyvíró és fotóművész, Lily Gladstone amerikai színésznő, Eva Green francia színésznő és Nadine Labaki libanoni rendező és forgatókönyvíró, valamint Juan Antonio Bayona spanyol rendező és forgatókönyvíró, Pierfrancisco Favino olasz színész, Kore-eda Hirokazu japán rendező és Omar Sy francia színész és producer voltak. 

Tovább

Milliók lepik el a szigetet, ahol máig fejet hajtanak a szellemvilág előtt

május 25., 20:03 Módosítva: 2024.05.26 14:19
Évente több millióan választják úti célnak Balit, ahova ellátogatva egy teljesen más világ tárul a szemük elé. A hagyományokat és ősi rituálékat a mai napig tisztelő balinézek pedig mindent megtesznek annak érdekében, hogy földi létük során folyamatosan tanulva egyszer újra egyesülhessenek a teremtéssel. A Cseke Eszter és S. Takács András alkotta On The Spot legújabb sorozatában az Istenek szigetére, azaz Balira viszik el a nézőket, hogy megértsük, mi csábítja a turistákat a földi paradicsomnak számító helyre.

Hat órával előttünk járnak az időben, és legalább egy átszállásra lenne szükségünk ahhoz, hogy Magyarországról Balira jussunk. A minimum 16-18 órás utazás sem sokakat borzaszt el attól, hogy a szigetre utazzanak, hiszen az európai életstílustól merőben mással találkozhatnak ott. Az Istenek szigetének is nevezett paradicsomban a nyugalom járja át az odautazókat, és valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag mindig visszavágynak. Részben erre kereste a választ az On The Spot csapata, azaz Cseke Eszter és S. Takács András, akik már harmadik éve élnek Balin, a kislányuk pedig ott is született. A pár a legújabb, RTL+-on megjelent sorozatában – amelynek egyelőre az első két részét mutatták be – az ubudi királyság leszármazottaival interjút készítve próbált utánajárni, minek köszönhető, hogy évente hatmillióan keresik fel a karizmatikus erővel bíró Bali szigetét. 

Ahogy a szériában az egykori balinéz uralkodó leszármazottja, Tjokorda Raka Kerthyasa kifejtette, évtizedekkel ezelőtt a nép a királyi családtól várta el, hogy mutassák az utat, és találjanak megoldást a falvak problémáira. Azután viszont, hogy Bali 1956-ban az Indonéz Köztársaság része lett, a szerepük jóval jelképesebbé vált – továbbra is köztiszteletnek örvend, de leginkább rituálék és szellemi tanácsadás formájában nyilvánul meg. Tjokorda Raka Kerthyasa fia, Tjok Gde Kerthyasa herceg – akire Raka az apja reinkarnációjaként tekint – úgy fogalmazott, a családfájuk 22 generációra nyúlik vissza. Őseik papok voltak, akiket Balira küldtek a Majapahit birodalom – ami a történelem legnagyobb hindu-buddhista birodalma volt – Kadiri dinasztiájából. A Kerthyasa család tehát nagy múltra tekint vissza, apa és fia pedig a sorozatban igyekeznek megismertetni a balinéz hagyományok, szertartások és rituálék fontosságát, amelyek mind felelősek azért, hogy a szigetet olyan energiák járják át, amelyeket nemigen lehet máshol megtapasztalni a földön.

Tovább

A bíró elutasította Alec Baldwin kérelmét, nem ejtik a vádakat

május 25., 18:49 Módosítva: 2024.05.25 21:02
Mary Marlowe Sommer új-mexikói bíró pénteken elutasította Alec Baldwin azon kérelmét, hogy ejtsék a gondatlanságból elkövetett emberölés vádját. A színésznek ártatlansága bebizonyítására a júliusi tárgyaláson lesz majd lehetősége. Amennyiben bűnösnek ítéli a bíróság, 18 hónapos börtönbüntetés várhat rá.

Mint ismert, Alec Baldwin 2021-ben épp a Rust című filmet forgatta, amikor rászegezte a kellékpisztolyt a produkció operatőrére, Halyna Hutchinsra, majd lelőtte. A fegyverben éleslőszer volt, ami halálos sebeket ejtett a nőn.

A tragédiát követően gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolták meg a fegyvermestert, Hannah Gutierrez Reedet – akit nemrég ítélt a bíróság 18 hónapos börtönbüntetésre –, illetve Alec Baldwint, míg Reed asszisztensét, David Hallst halálos fegyver gondatlan használatával vádolták meg – őt hat hónap felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték, felügyelet nélküli próbaidővel, továbbá 500 dolláros pénzbüntetésre, 24 óra közmunkára és lőfegyverbiztonsági tanfolyamra.

Baldwin bűnösségére utaló újabb bizonyítékokat találtak

Alec Baldwinnal szemben végül 2023-ban ejtették a vádakat, ám Kari Morrissey és Jason Lewis új-mexikói különleges ügyészek októberben közölték, újabb, Baldwin bűnösségére utaló bizonyítékokat találtak, így ismét vádiratot nyújtottak be. A színész jogászai azért küzdöttek, hogy újból ejtsék a vádakat, kijelentve, az ügyészség még csak nem is tudja bebizonyítani, hogy bűncselekmény történt. Baldwin a tervek szerint júliusban áll majd bíróság elé, és maximum 18 hónapos börtönbüntetést kaphat. Az ügy legutóbbi tárgyalása május 17-én volt, amikor az új-mexikói bíró egy sor szkeptikus kérdést tett fel az ügyésznek, arra utalva, hogy a vádemelés mellett dönthet.

A színész ügyvédei arra kérték Mary Marlowe Sommer bírót, hogy ejtse a vádakat, azzal érvelve, hogy az ügyészek nem bocsátottak tanúkat az esküdtszék rendelkezésére.

Sommer a meghallgatáson arról kérdezte az ügyészt, Kari Morrissey-t, miért nem tett nagyobb erőfeszítéseket, hogy kapcsolatba lépjen a tanúkkal az esküdtszéki eljárás előtt. A bíró amiatt is kérdőre vonta Morrissey-t, hogy a filmes díszletek biztonsági előírásaival kapcsolatban tett vallomásokkor miért vágta ki az egyik tanút, illetve azt állította, legalább egy tekintetben tévedett a törvénnyel kapcsolatban. 

A színész egyik ügyvédje, Alex Spiro azt mondta a meghallgatáson, hogy az ügyészség megsértett egy bírósági végzést, és szándékosan elterelte az esküdteket a mentő bizonyítékoktól. A jogászok azt állítják a benyújtott indítványban, hogy az ügyészség elmulasztotta a felmentő információkról tájékoztatni az esküdtszéket, illetve az eljárásról információkat szivárogtatott ki a médiának.

Tovább

Csillagot kapott a hírességek sétányán Chris Hemsworth, de a Vasember csúnyán beoltotta

május 25., 10:35 Módosítva: 2024.05.26 06:30
Chris Hemsworth csillagot kapott a Hollywoodi hírességek sétányán. Színésztársa, az Oscar-díjas Robert Downey Jr. azzal ünnepelte ezt az elismerést, hogy nyilvánosan oltotta be a Thor színészét.

Robert Downey Jr. megkérte Mark Ruffalót, Jeremy Rennert, Scarlett Johanssont és Chris Evanst, hogy három szóban jellemezzék Hemsworth-öt. „Micsoda Chris Hemsworth?” – kérdezte Downey a Variety beszámolója szerint.

Renner azt mondja: Abszurdan, idegesítően elképesztő. Ruffalo erős választ adott: barát a munkából. Scarlett a lényegre tapintott az érzékeny főszereplőnővel. Amerika Kapitány a második legjobb Chrisnek nevezte. Én pedig itt és most azt mondom: senki sem érdemli ezt meg jobban. Ő a hollywoodi csillag díjazottja

– fogalmazott Downey.

Tovább

Megjelent a Beetlejuice folytatásának új előzetese

május 25., 06:24 Módosítva: 2024.05.25 09:15
A Warner Bros új előzetest adott ki a „Beetlejuice Beetlejuice” című filmhez, az 1988-as vígjáték-horror klasszikus folytatásához. Michael Keaton visszatér a mocskos szájú, alakváltó ghoul szerepében, akihez új szereplők, név szerint Jenna Ortega, Willem Dafoe, Monica Bellucci és Justin Theroux csatlakoznak. Az eredeti filmből ismert Winona Ryder és Catherine O'Hara is visszatérnek a szerepükhöz.

A „Beetlejuice Beetlejuice” című filmben a Deetz klán visszaköltözik Winter River-i otthonukba, miután a családban hirtelen haláleset történt. Amikor Lydia (Ryder) lázadó tinilánya, Astrid (Ortega) felfedezi a pincében elrejtett portált a túlvilágra, a pajkos szellem, Beetlejuice neve óhatatlanul háromszor ismétlődik, és meghívja őt, hogy ismét pusztítást végezzen a Deetz család otthonában.

Tovább

Két óra romantikára vágyó asszonyoknak és kérges szívű pasiknak

május 24., 19:20 Módosítva: 2024.05.25 16:05

Lám, ami az amerikaiaknak írországi romantika, az a Németországban élő török kisebbségnek horvát tengerpart. A különbség csak annyi, hogy Írországban birkák rohangálnak az úton, a horvátoknál meg kecskét fejnek. Érdekes próbálkozás a Messzeség című német romantikus film (2023), pedig igazából se nem hús, se nem hal. Ami azonban meglepő: mégsem annyira klisés, mint amennyire lehetne.

Adjunk neki egy esélyt, egy délelőttöt vagy délutánt. Nagy mélységre ne számítsuk, de annak ellenére, hogy a Netflixen fut, mégsem annyira kaptafa. Illetve az, csak máshogyan. Mert ugye olyat azért ritkán látunk, hogy Zeynep (Naomi Krauss) szenvedhetne életközepi válságban is, de a helyzet az, hogy férje, Ilyas (Adnan Maral) szemet vet egy ifjú séfnőre, s mivel a nagy érzelmi földindulás miatt az anyósa temetését is elfelejti, az asszony úgy dönt, hogy

elmegy Horvátországba, ahol az anyja rá hagyott egy házat a tenger partján.

Vagyis az alaphelyzet adott a romantikához. Hiszen mi másra számíthatnánk, mint arra, hogy a ködös és esős német nagyvárosból kiszakadva Zeynep rátalál a boldogságra.

Tovább is van, mondjam még?

S hogy ez az írás is kicsit tovább tart, mert még olvasni kell ahhoz, hogy megértsük, mitől klisésen nem klisés ez a romantikus félkaptafa, az csakis azért van, mert Zeyneppel sok olyan dolog törénik, amit már szinte biztosan láttunk más romantikus filmben, de mégsem ugyanaz.

Tovább

A Trónok harca sztárja az Indexnek elmondta, miért haragszik ma is Sean Beanre

május 24., 19:00 Módosítva: 2024.05.27 12:07

Május 18-án és 19-én rendezték meg az idei Budapest Comic Cont a Hungexpón, melynek keretein belül több ismert sztár is hazánkba érkezett, hogy a rajongókkal találkozzon. Köztük volt Jerome Flynn is, akit legtöbben a Trónok harca Bronnjaként ismerhetnek, de a 61 éves sorozatsztár hosszú karrierje alatt megfordult napjaink egyik legismertebb sci-fijében, a Black Mirrorban, és főszerepelt a BBC-re készített, a krimirajongók köreiben közkedveltté vált Ripper Streetben is. 

Jerome Flynn egyetlen interjút adott a magyar médiának itt-tartózkodása alatt. A Budapest Comic Conon készült, exkluzív beszélgetésünkben az Indexnek többek között arról mesélt a színész, hogy:

  • miképp rángatta őt vissza a Trónok harca a színészszakmába egy hosszú szünet után,
  • látta-e a róla készült mémeket, és mit gondolt róluk,
  • elégedett-e a sorozat befejezésével és a karaktere sorsával,
  • mennyire volt számára megterhelő fizikailag a Trónok harca forgatása,
  • és hogy beskatulyázták-e őt lovagként az HBO szériájában való szereplése miatt.

2000 környékén visszavonult a színészkedéstől, és tíz évig nem is nagyon szerepelt semmiben. Hogyan élte meg, hogy egy olyan népszerű sorozatban tért vissza ekkora kihagyás után, mint a Trónok harca?

Nem gondoltam, hogy visszatérek, az igazat megvallva. Kiköltöztem Nyugat-Walesbe, a tengerpartra, vettem magamnak egy régi farmot, és minden pénzemet abba öltem, hogy felújítsam azt. Egy idő után munkára volt szükségem, mert ennie azért kell az embernek, és akkor jött a Trónok harca mint lehetőség. Teljesen váratlanul. Épp Londonban voltam, amikor zajlottak a meghallgatások, és én nagyon nem szeretek ilyesmikre járni, allergiás vagyok rájuk, mégis úgy éreztem, mintha a színjátszás és a film istenei szóltak volna hozzám: még nem végeztünk veled! Ismét elkezdett magához vonzani ez az iparág, amit ha nagyon szentimentális akarnék lenni, a második családomnak is nevezhetnék.

Arról persze eleinte fogalmunk se volt, hogy a Trónok harca ekkora siker lesz, de már az elején áldásnak éreztem, hogy pont egy ilyen tévésorozatban térhettem vissza, ennyi jó karakterrel és csodálatos forgatási körülményekkel, díszletekkel. Ideges voltam, mert egy évtizedig nem forgattam, elszoktam a kameráktól, nem voltam benne biztos, hogy meg tudom csinálni. Most már izgalmas kalandként, nosztalgiázva gondolok vissza rá. Főleg, hogy annyi éven keresztül bizonytalanságban éltünk, hogy lesz-e következő évad, folytatódik-e a széria. Szerencsére végigfutott a sztori, én pedig biztos vagyok benne, hogy az univerzum akarta így, hogy szerepeljek a Trónok harcában.

Hogyan kezelte a hirtelen jött sikert, népszerűséget, hogy egyszer csak mindenki felismerte Bronn miatt?

Nem volt akkora sokk, mert Nagy-Britanniában korábban jó pár olyan sorozatban szerepeltem, amelyek miatt odahaza ismertnek számítottam, illetve a kétéves énekesi karrierem is sikeres volt. Tehát már a Trónok harca előtt is szereztem abban némi tapasztalatot, hogy miképp kell kezelni a hírnevet. Az is segített, hogy nem voltam főszereplője a Trónok harcának, így nem kellett attól tartanom, hogy sikítozó lányok rohannak utánam az utcán. Leginkább a fiatal színészeknek volt ez nehéz, mert őket tényleg szó szerint kergették a rajongók, de ahhoz képest, hogy sokan pályakezdők voltak, jól megbirkóztak vele. Le a kalappal előttük.

Tovább

Kelly Rowland elmondta, miért keveredett szóváltásba a cannes-i filmfesztiválon

május 24., 15:31 Módosítva: 2024.05.25 10:45
Heves szóváltásba keveredett az egyik biztonsági emberrel Kelly Rowland a Destiny’s Child énekesnője a cannes-i filmfesztiválon. Az incidensről készült felvétel szerint az énekesnő a kezét felemelve, az ujjával is mutogatott a biztonsági embernek, láthatóan idegesen. Kelly Rowland szerint faji alapú megkülönböztetés áldozata lett.

Kelly Rowland, a Destiny’s Child énekesnője a cannes-i filmfesztiválon összeveszett az egyik biztonsági emberrel, aki szerinte faji alapon bánt rosszul vele – írja a The Guardian.

Kelly Rowland kedden részt vett Catherine Deneuve Marcello Mio című filmjének premierjén, ahol mosolyogva integetett a rajongóknak és a fotósoknak a vörös szőnyegen. Ezután biztonsági emberek vezették fel a lépcsőn, akik karjukkal akadályt képeztek mögötte, majd Rowland az egyik biztonsági emberhez fordult, és ujjal mutogatott rá, miközben láthatóan szigorúan szólt hozzá. 

Az Associated Pressnek nyilatkozva Rowland csütörtökön azt mondta:

Van egy határvonal, és én kiállok ezek mellett a határok mellett, és ennyi. És voltak más nők is, akik ott voltak azon a szőnyegen, akik nem egészen úgy néztek ki, mint én, és őket nem szidták, nem lökték le, és nem mondták nekik, hogy menjenek le. Én azonban kiálltam magamért, és ő úgy érezte, hogy neki is ki kell állnia magáért, de én kiálltam magamért.

Tovább

Bejelentették Steven Spielberg ufós sci-fijének megjelenését

május 24., 13:30 Módosítva: 2024.05.24 18:43
Steven Spielberg legendás rendező a Universal Filmstúdióval forgatja következő filmjét, egy újabb sci-fit, amelynek bemutatását 2026 májusára tűzték ki. A forgatókönyvet David Koepp írja, akihez olyan híres alkotások köthetőek, mint a Jurassic Park vagy a Világok háborúja. A titkolózás olyannyira nagy, hogy egyelőre a film címét sem fedték fel a nyilvánosság előtt.

Bejelentették Steven Spielberg földönkívüliekről szóló sci-fijét. A forgatókönyvet David Koepp írja, aki olyan híres alkotásokhoz jegyezte a nevét, mint a Jurassic Park, Mission: Impossible vagy a Világok háborúja – számolt be róla a Variety.

A filmnek egyelőre nem árulták el a címét, így a földönkívüliekről szóló alapsztorin túl nem világos, hogy pontosan miről szól majd az alkotás.

Tovább

Gary Oldman: Nem csináltam titkot abból, hogy ittam

május 24., 11:34 Módosítva: 2024.05.24 19:34
A legendás angol színész az alkoholizmusáról, legújabb szerepéről, valamint a Harry Potter-filmekben látható alakításáról is nyilatkozott egy frissen megjelent interjúban: Gary Oldman minden témáról őszintén beszélt.

Gary Oldman pontosította korábbi kijelentéseit, amelyeket a Harry Potter-filmekben megformált karakteréről fogalmazott meg. Többek között a negatív önkritikáról mondta el most a véleményét a Variety című lapnak. 

Az angol sztár megragadta az alkalmat, hogy pontosítsa korábbi megjegyzéseit a Parthenope című új filmjének cannes-i sajtótájékoztatóján. Amikor egy korábbi megjegyzéséről kérdezték, amelyben Sirius Black szerepét „középszerűnek” minősítette, Oldman azt mondta, nem akart becsmérelni senkit, aki a Harry Potter-filmek rajongója, és azt a karaktert sem, akit nagyon szeretnek.

Irgalmatlan titkolózás

Elmondása alapján úgy értette a korábbi megnyilvánulást, hogy mint bármely művész, színész vagy festő, ő is mindig hiperkritikusan viszonyul saját munkáihoz. Ha nem így állna hozzá, hanem elégedett lenne azzal, amit csinál, az lenne a halála.

Ha megnéznék egy előadást magamról, és azt gondolnám: »Istenem, fantasztikus vagyok ebben«, az szomorú nap lenne

– mondta.

Tovább

Hugh Jackman olyan titkot árult el a Deadpool új részéről, amire nem sokan számítottak

május 23., 21:41 Módosítva: 2024.05.24 09:56
Hugh Jackman még az ügynökének sem szólt, hogy belecsapott Ryan Reynolds kezébe. Nem mindenki örült, a Marvel vezetői különösen nem, de a film elkészült, és idén nyáron már mi is láthatjuk a mozikban.

Július 25-én mutatják be az itthoni mozik a Deadpool 3. részét, a Deadpool és Rozsomákot. Hugh Jackman a Varietynek elárulta, hogy az ügynökének nem is szólt, mikor csatlakozott a produkcióhoz.

Úton voltam, épp vezettem, és akkor mint egy villámcsapás belém hasított, hogy Ryannel (Reynolds) akarom megcsinálni ezt a filmet.

– mondta Hugh Jackman, aki egyszer már úgy nyilatkozott, nem folytatja a sorozatot.

De 2022 őszén Ryan Reynolds bejelentette a közösségi médiában, hogy mégis készül a folytatás, amit idén be is mutatnak. Jackman az ügynöke háta mögött egyezett meg Reynoldsszal, de ennek eleinte nem mindenki örült.

A Marvel Studios elnöke, Kevin Feige a hónap elején úgy nyilatkozott az Empire magazinnak, hogy eredetileg nem pártolták, hogy Jackman megint eljátssza Wolverine-t. Feige azt mondta Jackmannek, hogy a Logan a történelem egyik legjobb befejezésével zárult, ezt nem kellene tönkretenni. Végül az győzte meg, hogy Jackman nem azt a Rozsomák-karaktert folytatja, ami már meghalt a Loganben.

Tovább

Ilyen intim közelségből még sohasem láthattunk webcamező sztárokat

május 23., 20:21 Módosítva: 2024.05.24 13:11

A május 21-én elindult Max kínálatát átböngészve többeknek feltűnhetett, hogy az újdonságok között leginkább a Discovery és TLC által készített valóságshow-kkal és kompetitív realitykkel erősített a platform. Már amellett, hogy felkerült például a Dűne 2. Ugyanakkor a filmrajongók Denis Villeneuve sci-fijét leszámítva elszontyolodhattak, hiszen ami azt illeti, több egész estés premiert is el bírtunk volna viselni. Még szerencse, hogy az a kevés Max saját gyártás, ami frissen debütált, egészen sok izgalmat kínál. Ilyen például Hörcher Gábor új filmje, az Emma és Eddie – A képen kívül, amelyet nemrég, április végén még limitált ideig a mozikban vetítettek, de most már streamingen is megtekinthető. A botránysztori

egy OnlyFans-sztárházaspár életének kulisszái mögé vezet be, másfél órára besűrítve.

Hörcher Gábor korábban, Drifter címmel készített már egy megrázó dokumentumfilmet, abban egy nehéz sorsú fiatal srác életét kísérte figyelemmel stábjával, öt éven keresztül. Hasonló alaposság jellemzi az Emma és Eddie-t, melyet hét éven át forgattak, és nagyjából 250 órányi nyersanyagból igyekeztek kidomborítani egy olyan történetet, ami letaglózza a nézőjét. Nos, talán nem spoiler, ha annyit elárulok, hogy sikerült.

Emma és Eddie párosa rögtön a film elején egy hatalmas civakodással indít, a férfi azt taglalja, hogy milyen vad bulikat fog tartani, ha neje végre lelép a lakásukból, míg a nő inkább a férfi szűrét tenné ki. Ahogy a film a következő 90 percben rávilágít, hiába a fény, a csillogás, a webcames sikerek, a felnőttfilmes díjak, itt két nagyon sérült embert ismerhetünk meg. Egy olyan házaspárt, akik Amerikából jöttek Budapestre, hogy felépítsék saját 18+-os bizniszüket, mert azt hallották, a magyar fővárosban, a pornó fővárosában ez könnyű, és különben is, itt a lányok könnyűvérűek és még a prostitúció is legális.

Tovább

2024-ben felpörög A Gyűrűk Ura-franchise

május 23., 18:00 Módosítva: 2024.05.24 15:31
Az Embracer Group, A Gyűrűk Ura-cím kizárólagos tulajdonosa elismerte, hogy az utolsó negyedévük ugyan veszteséges lett, viszont fogadkozott is, hogy 2024 a változások éve lesz. Már bejelentettek két A Gyűrűk Ura-filmet, de a tulajdonukban lévő Tomb Raider-franchise-t is újra fel akarják pörgetni, nem beszélve a több száz játékkiadóról, aminek szintén a svéd cég az istállója.

A Gyűrűk Ura-IP (brand, márkkanév – a szerk.) tulajdonosa, az Embracer Group szórakoztató és szolgáltatási részlegének nettó árbevétele 15 százalékkal csökkent az utolsó negyedévben, de nagyban fogadkoznak, hogy a következő években kiaknázzák Középfölde hírnevét – írta meg a Deadline.

A szórakoztatóipari értékesítés 2023 negyedik negyedévében (2024 januárjától márciusáig) 1,26 milliárd svéd korona (118 millió dollár) volt, szemben az előző évi 1,49 milliárd koronával. Az Embracer előzetesen megjegyezte, hogy A Gyűrűk Urának otthont adó Middle-earth Enterprises részleg a vártnál valószínűleg „valamivel alacsonyabb árbevételt” fog realizálni az előző évhez képest.

Összességében az Embracer nettó árbevétele 5 százalékkal, 8,88 milliárd svéd koronára csökkent, a bevételek oroszlánrészét a PC/Games és a Tabletop Games részlegek adták, miközben az EBIT (adók és kamatok levonása előtti eredmény – a szerk.) 20,38 millió svéd koronás veszteséget mutatott, ami az egy évvel ezelőtti 95 millió koronához képest jóval alacsonyabb.

A korrigált EBIT 1,3 milliárd svéd korona volt, ami viszont 56 százalékos növekedést jelent.

Az eredmények nyilvánosságra hozatalával egy időben az Embracer bejelentette, hogy Johan Ekström pénzügyi igazgató és vezérigazgató-helyettes úgy döntött, lemond, és Phil Rogers, aki az újonnan létrehozott Middle-earth Enterprises & Friends egységet vezeti, átveszi a vezérigazgató-helyettesi pozíciót. Müge Bouillon lesz az új pénzügyi igazgató. Az Embracer tavaly óta jelentős átszervezési folyamaton ment keresztül, és áprilisban nyilvánosságra hozta, hogy három részre osztja üzletágát, a Middle-earth Enterprises & Friends A Gyűrűk Ura és a Tomb Raider jogait foglalja magában. A részvényesek jelenleg pozitívan értékelik a tervet.

Az Embracer, amely a Middle-earth Enterprises 2022 augusztusában történt felvásárlásával megszerezte A Gyűrűk Ura- és A hobbit-franchise-okat, nemrég került be a hírekbe, miután David Zaslav (a Warner Bors. Discovery vezérigazgatója – a szerk.) bejelentette, hogy a Warner két új A Gyűrűk Ura-filmet készít, amelyek közül az elsőt Andy Serkis rendezi majd, és Lord of the Rings: The Hunt for Gollum címet viseli. Phoebe Waller-Bridge egy Tomb Raider-sorozatot is ír a Prime Video számára.

Tovább

Újabb filmes adaptáció készült a Monte Cristo grófjából

május 23., 12:05 Módosítva: 2024.05.23 13:48
Újabb francia filmes adaptáció készült a Monte Cristo grófjából, Alexandre Dumas klasszikussá vált regényéből, amelyet szerda este mutattak be nagy sikerrel, versenyen kívül a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon.

A Monte Cristo grófját már több tucat alkalommal adaptálták mozifilmre és televíziós változatra, a francia filmművészet nagy alakjai közül az 1950-es években Jean Marais, a közelmúltban pedig Gérard Depardieu főszereplésével.

Edmond Dantes szerepében ezúttal Pierre Niney látható, a kalandfilmet az eddig elsősorban forgatókönyvíróként ismert Alexandre de La Patelliere és Matthieu Delaporte rendezte.

A csaknem kétezer oldalas műből – amely egy hamisan megvádolt és a Marseille-el szembeni zátonyszigeten található If várába bebörtönzött fiatal tengerész története, aki 14 évnyi fogság után megszökik és Monte Cristo grófjaként bosszút áll azokon, akik bebörtönözték – egy háromórás nagyszabású kalandfilm készült, az idei év egyik legnagyobb költségvetésű francia alkotása.

Pierre Niney mellett a főbb szerepekben Anais Demoustier, Anamaria Vartolomei, Laurent Lafitte és a hivatalos program versenynek zsűrijében helyet foglaló Pierfrancesco Favino olasz színész látható.

Tovább

Botrány a Deadpool magyar szinkronja körül, méltatlan helyzetbe került Sinkovits-Vitay András

május 23., 09:50 Módosítva: 2024.05.24 08:57
25 év és 8 rész után kigolyózták Hugh Jackman magyar hangját Rozsomák szinkronjából. A karakter hangját adó Sinkovits-Vitay András a közösségi médiában tette közzé, hogy a Disney ugyan castingra hívta, majd kitette a szűrét. A döntés a rajongókat is felháborította.

Hamarosan érkezik a Deadpool következő része a mozikban, a Deadpool és Rozsomák, ám a magyar bemutatót sötét felhők árnyékolják be.

Sinkovits-Vitay András, aki mintegy 25 év alatt nyolcszor kölcsönözte hangját Hugh Jackmannek különböző képregényfilmekben, úgy tűnik, nem szinkronizálhatja tovább az ausztrál színészt. A színész Facebook-oldalán arról írt, hogy az új film előzetesét nem tudta elvállalni, mert akkor épp a 21. Klasszikus Erdélyi Magyar Irodalom Kárpát-medencei Prózafelolvasó Versenyén volt díszvendég.

Így nem ő szinkronizálta Rozsomákot, és ezután jött a meglepetés, amikor castingra hívta a megrendelő.

Bár nem tudom, hogy 8 film után milyen új információt nyújthat egy ilyen felvétel a megrendelő számára, de részt vettem rajta. Közel 3 hét után ma azt az információt kaptuk, hogy a Disney (?) úgy döntött, hogy nem tart igényt a hangomra

– fogalmazott Sinkovits-Vitay András, aki hozzátette: azért osztotta meg mindezt, hogy a hírt tőle tudják meg a rajongók, és ne vetődjön fel az, hogy az anyagiakon múlt, hogy végül nem ő lett a befutó.

Sinkovits-Vitay András közölte, rengetegen támogatják és kiállnak mellette, sok levelet is kapott, amit úgy kommentált „valódi elismerést csak és kizárólag a közönség adhat”! Megköszönte a szeretetet, amit az elmúlt hetekben kapott, amin még az amerikaiak sem változtathatnak. „Ha a szinkronban ezúttal nem is, más produkciók kapcsán még biztosan találkozunk” – zárta bejegyzését. 

Botrányos kapcsolatban találja magát Anne Hathaway

május 22., 20:20 Módosítva: 2024.05.23 17:13

Jó pár évet vissza kell mennünk hozzá, de volt egy idő, amikor a romantikus filmek koronázatlan királynői között egyértelműen ott volt a legjobb háromban Anne Hathaway, aki olyan, mostanra kultikusnak számító produkciókban bizonyított, mint a Neveletlen hercegnő, Az ördög Pradát visel, a Szerelem és más drogok, esetleg az Egy nap. Azonban az elmúlt közel tíz évben a színésznő elkezdett észrevehető módon eltávolodni attól a zsánertől, ami úgy igazán sztárt csinált belőle Hollywoodban, és a kitörési kísérlet olyan zsákutcákhoz vezetett, mint az Ocean’s 8: Az évszázad átverése, illetve a Karantén meló.

Pontosan ezért lehet a 41 éves sztár karrierjében mérföldkő A rólad alkotott kép (The Idea of You) című új, az Amazon Prime-on május 2-án bemutatott film. Mert ebben Anne Hathaway végre megint lubickol, hiszen 120 perc erejéig visszatér ahhoz, amihez ő nagyon ért: a romantikázáshoz.

A rólad alkotott kép története egy éppen a 40 éves korba lépő, Soléne Marchand (Anne Hathaway) nevű egyedülálló anyáról szól, aki a film nyitójeleneteiben még arra készül, hogy egyedül megy kempingezni, hogy egy picit a félrecsúszott életéről elmélkedjen, ám azon kapja magát, hogy tinédzser lánya, Izzy (Ella Rubin) magával rángatja a Coachella nevű fesztiválra. Az anya-lánya kaland nem áll meg egy jó bulizásnál, mert félreértés félreértést követ, hősnőnk pedig véletlenül a nagyon híres fiúbanda, az August Moon frontemberének trélerében találja magát. Itt kezdődik minden, a botrányos szerelmi kapcsolatot az idősebb nő és a huszonéves popsztár, Hayes (Nicholas Galitzine) között groteszk módon az szökkenti szárba, hogy a hölgy eltéved vécékeresés közben.

Tovább

Demi Moore és Margaret Qualley teljesen meztelenre vetkőznek legújabb filmjükben

május 22., 16:00 Módosítva: 2024.05.23 11:37
A The Substance című filmben Demi Moore egy idősödő hírességet alakít, aki egy fiktív gyógyszerhez folyamodik, hogy fiatalabb, szebb változatként klónozza önmagát. Moore büszke arra, hogy megküzdött a „sebezhetőséggel és nyersességgel”, amit legújabb szerepe megkövetelt, főleg, hogy nem keveset meztelenkedik a vásznon Margaret Qualley színésznővel együtt.

Demi Moore színésznő Margaret Qualley oldalán játszik a The Substance című új testhorrorban, amelyet a napokban mutattak be a cannes-i filmfesztiválon. Amikor arról kérdezték, hogyan sikerült felvenni a film meztelen jeleneteit – amelyek némelyike erőszakos is volt –, Moore a 29 éves színésztársát dicsérte.

Ez egy nagyon sebezhető élmény volt, és azt hiszem, érzékenyen és sok beszélgetéssel kellett belevágni

– mondta a film hétfői sajtótájékoztatóján. „Azt hiszem, a kölcsönös bizalom kialakítása volt az alapja. És volt valaki, aki nagyszerű partner volt, akivel nagyon biztonságban éreztem magam” – tette hozzá a színésznő. „Nyilvánvalóan bizonyos pillanatokban elég közel álltunk egymáshoz, meztelenül, és ez lehetővé tette számunkra azt is, hogy könnyedséggel kezeljük a dolgot, például azt, hogy mennyire abszurdak voltak azok a bizonyos helyzetek, amikor a csempepadlón feküdtünk” – zárta mondandóját.

Az Emmy-jelölt színésznő hozzátette, hogy „végső soron a kommunikációról és a kölcsönös bizalomról” szól ez az olyan forgatásokon, mint a The Substance, amely az irigység és a fiatalság utáni vágyakozás témáit dolgozza fel. Moore a filmben egy idősödő hírességet alakít, aki egy fiktív gyógyszerhez folyamodik, hogy fiatalabb, szebb változatként klónozza önmagát – ami szörnyű mellékhatásokhoz és következményekhez vezet.

Tovább

Betelt a pohár: Scarlett Johansson vezetésével hadat üzentek a színészek a mesterséges intelligenciának

május 22., 08:41 Módosítva: 2024.05.23 09:19
A színésznőre kísértetiesen emlékeztető hangon szólal meg az OpenAI új chatbotja, de nem csak Scarlett Johanssonnak lett elege a mesterséges intelligenciából, amely most már nem csak kinézetet, de hangot is képes lemásolni. A friss per egy új nyitány lehet a hús-vér színészek és a gépek csatájában.

Perrel fenyegette meg a ChatGPT-t is fejlesztő OpenAI techcéget Scarlett Johansson amerikai színésznő, miután a vállalat az ő hangjára kísértetiesen emlékeztető hangszínnel látta el új chatbotját. Az ügy egy újabb fontos állomása, pontosabban nyitánya a Hollywood és a techóriások közötti háborúnak, korábban már több színész és híresség is pert helyezett kilátásba a mesterséges intelligencia miatt, amely véleményük szerint „ellopta” a kinézetüket és azt bármilyen más kontextusban használta fel.

Emlékezetes volt például Taylor Swift év eleji botránya, amikor az énekesnőről olyan meztelenképek terjedtek a közösségi oldalakon, amelyeket számítógép gyártott. Ennél jóval ártatlanabb, ám alapjaiban véve nem kevésbé ijesztő Johansson esete, aki szó szerint a hangjáért küzd most, illetve pontosabban a saját jogaiért. De nem egyedül küzd ebben a harcban, több színészszervezet és a SAG-AFTRA, a többek között a szinkronszínészek és rádiós műsorvezetők jogait képviselő szervezet is jelezte, hogy perek tömkelegét készülnek indítani.

Tovább

Egy ültő helyünkben daráltuk le, úgy beszippantott minket az HBO drámasorozata

május 21., 20:54 Módosítva: 2024.05.22 21:14

Vannak olyan sorozatok, melyeknek hiába jut el a hírük az emberhez, egyszerűen nem vesszük rá magunkat, hogy belenézzünk. Hiába a végtelen mennyiségű hype, a neves újságok dicsérő szavai, ha éppen van mit néznünk, akkor van mit néznünk. Ennek a korszaknak ez az egyik nagy szépsége, hogy nem kell minden egyes nap meghatározott időben leülnünk a színes-hangos doboz elé, hanem magunk dönthetjük el, mire vagyunk vevők. Persze mindebben ott a veszélye, hogy kimaradunk valami jóból. Valahogy így jártam én az Eufóriával, mert nem hittem el, hogy a Skins után lehet még egyszer olyan, tizenévesekről szóló drámaszériát csinálni, ami részről részre úgy rúgja gyomorba a nézőjét, mint egy megvadult ló.

Az Eufória képes erre, az HBO produkciója alig egy hónappal a Trónok harca befejezése után, 2019 júniusában startolt el, és láthatóan az ikonikus drámát egy újabb ikonikus dráma követte. Nyilván más élményt kaptam azáltal, hogy nem heti jelleggel, az évadok között 1-2 évet várva nyomtam le az Eufóriát, hanem súlyos témákat feszegető jellege ellenére daráltam – mégis egyértelműnek látszik, hogy a készítő, Sam Levinson pontosan miért találhatott be sokaknál egy ennyire szerzői darabbal. Az Eufória, bár egy izraeli sorozat adaptációja, inkább az összes epizódot forgatókönyvíróként jegyző Levinson önvallomása,

aki nem napjaink fiataljairól akar valami megdöbbentőt mondani. Inkább a saját életére, fiatalkorában átélt szorongásaira, drogfüggőségére reflektál a főszereplő és narrátor, Rue (Zendaya) karaktere által.

A sztori ott veszi fel a fonalat, hogy a kvázi főszereplő, a Zendaya által játszott Rue visszatér az East Highland nevű kaliforniai kisvárosba, miután kis híján túladagolta magát. A rehabot megjárt lánykát egyesek már halottnak könyvelték el, ő azonban nagyon is él, és készen áll, hogy visszavesse magát a mámorral teli hétköznapokba. Rue az, aki képtelen meglenni euforikus pillanatok nélkül, mindegy neki, hogy belövi magát, vagy pedig az új legjobb barátnője, Jules (Hunter Schafer) iránti vonzalma okoz-e neki pillanatnyi kielégülést. Zendayát két Emmy-díjjal is jutalmazták a megtört játéka miatt, ami talán a második évad ötödik részében csúcsosodik ki leglátványosabban, tévétörténelmet írva a dráma kategórián belül, de az Eufória sikeréhez hasonlóképpen szükséges a Hunter Schafer-féle Jules is, ők ketten igazából a magjai a sztorinak, csak míg előbbi lányka az addikcióval küzd, addig utóbbi a kirekesztéssel, a transzneműségével, és az ebből fakadó időnkénti identitásválságával.

Tovább