Erőt demonstrál az Asus TUF A15 laptop

2020. június 14., 08:11 Módosítva: 2020.06.15 09:53
58

A videojátékos laptopok közt az Asus TUF A15 a körülbelül 450 ezer forintos árral még a pénztárcabarát kategóriába esik, és a benne dolgozó hardver a következő 4-5 évre elegendő lehet. Vannak kompromisszumok, hogyne lennének, hiszen az Asusnál a TUF az elérhető árú gaming, a csúcskategóriát a ROG sorozat képviseli. De egyik sem olyan súlyos probléma, amivel ne lehetne együtt élni.

A teljes nevén Asus TUF Gaming A15 FA506 laptopba AMD Ryzen 7 4800H processzor került, ami nagy ugrás a teljesítményben a tavalyi AMD-khez képest, mégiscsak 8 mag dolgozik 16 szál kezelésével. Emellé egy Nvidia Geforce RTX 2060 6GB-os grafikus gyorsítót pakoltak be az általunk tesztelt modellbe. Ehhez tartozik még 16 GB RAM, amit később 32-ig lehet bővíteni.

HÁROMSZOR IS GONDOLTAK A TÁRHELYRE.

Ezzel a konfigurációval a legtöbb mai játék ultra beállítás mellett legalább 60 fps körüli értéket produkált, vagy annál többet, ez alapján a következő években még jól fog teljesíteni a laptop. A Ryzen puszta erején kívül a leginkább jövőbiztos tulajdonsága a laptopnak a lenyűgöző tárhelybővítési lehetőség. Az eleve meglévő PCIe ssd kártya mellé még egyet beszerelhetünk, és ha ez nem lenne elég, akkor ott van még egy 2,5 hüvelykes bővítőhely nagyobb kapacitású merevlemeznek vagy ssd-nek. Több terabájtos tárhellyel a laptop videók vágásához is jó lehet.

Dögös és strapíbíró dizájnt kapott a TUF A15.

Csak egy szolid logót láthatunk a szürke fémborításon, illetve amint elkezdjük használni, az ujjlenyomataink is megjelennek rajta. A műanyagból készült belsejében is a zsíros foltok lesznek a domináns díszítőelemek. A forma egyébként jó, bőséges mélysége van a gépnek, a billentyűzet alatt kényelmesen meg tudjuk támasztani a csuklónkat, a kijelző alatti rész pedig a jobb szellőzést segíti azzal, hogy szabadabb utat biztosít a távozó meleg levegőnek. Ezt azonban nem sikerült igazán jól megoldani, egy jobb oldali nyíláson a saját egérfogó kezünket tudjuk melegíteni (már aki jobbkezes), ami a következő nyári hónapokban nem lesz túl kellemes. Hogy vékony legyen a kijelző körüli káva, és a webkamera a fenti pozícióban maradjon, a lencse egy kitüremkedésbe került, ami az iPhone X kamerás betüremkedésének az ellentéte.

Portokkal jól felszerelt a TUF A15, ezek többsége a baloldalra került. Van Ethernet, HDMI, két USB 3.2-es aljzat, valamint egy UDB Type-C, ami sem töltőként nem funkcionál, sem a Thunderbolt 3-at nem tudja, de legalább Displayportként működik, így plusz kijelzőt köthetünk rá.

KIEMELTÉK A WASD GOMBOKAT, A BILLENTYŰZET RGB HÁTTÉRVILÁGÍTÁST KAPOTT.

Látszik az Asus erőfeszítése, hogy ránézésre is nyilvánvaló legyen, ez egy gaming laptop. A gombok útja elegendő, talán egy kicsit puhák, hozzájuk kellett szokni, aminek nem annyira a játéknál, inkább munka közben volt jelentősége. Eleinte zavaró volt munka közben a WASD eltérő színe, azt súgta a periferikus látásomnak, hogy pár oszloppal jobbra tegyem le a kezemet, de pár hét alatt ezen is átlendültem. Azért viszont piros pont jár az Asusnak, hogy a baloldali Windows-gomb egy kombinációval kikapcsolható, nehogy véletlenül rányomjunk, és ezzel megszakítsuk a játékot. A numerikus gombok kicsit kisebb méretűek, de ez nem megy a használhatóság rovására, amúgy is sokkal fontosabb, hogy a többi gombnak elég hely jusson. Egyedül a touchpad lehetne nagyobb méretű, de ez is teljesen jól működik, elég pontos.

A TUF A15 felszerelésének egyik vitatható eleme a kijelző, a 15,6 hüvelykes 1080p felbontású és 144 Hz-es képfrissítésű IPS-panel. Ennek nem túl alacsony a válaszideje, ami profi videojátékosoknak problémás lehet, megfontolandó egy külső kijelző beszerzése. A panel színkezelése sem kimagasló, az sRGB színtartományt bő hatvan százalék körül fedi le, ami megkérdőjelezi azt is, hogy mennyire érdemes a gépet kreatív munkára használni. Játékra még csak-csak, ott kevésbé zavarók a pontatlan színek, de videók vágásánál már fontos az sRGB 100 százalékos lefedése.

Profi külső kijelzővel jobb volt a vizuális élmény.

Hangban viszont sok szempontból erős a gép: a hangszóró is jó, erősek a basszusok, de azért fejhallgató javasolt a zajos hűtőrendszer miatt. Érdemes lehet alulról extra hűtést alápakolni, és semmiképpen nem a saját térdünket, mert azt rendesen felfűtheti. Szerencsére a billentyűzeten kevésbé érezhető ez a melegedés, így azért kényelmesen játszhatunk. A processzor hőmérséklete 90 Celsius-fokot ér el, míg a GPU nagyjából 80 fokon pörög terhelés esetén.

Az aksi ebben a modellben 90 wattórás (van 48-as is), amivel óvatosan, csendes módba kapcsolva ki lehet húzni egy munkanapot. Azért a tégla méretű, 230 wattos töltőt jobb a közelben tartani, mert nagyobb teljesítményre kapcsolva pár órára csökken a használati idő, játékkal pedig örülhetünk egyetlen órácskának.

Mindent összegezve az Asus igazi erőművet rakott össze,

és a 450 ezer forint körüli ár ebben a szegmensben még a diszkont kategóriába esik. A Ryzen 4800H és az RTX 2060 kombinációja garantálja a gép több éves élettartamát, remekül pörögnek rajta a játékok, és munkára is jól befogható. Ritkán kell a tárhely felszabadításával bajlódni, ám elkötelezett játékosként otthon valószínűleg monitorral és profi külső billentyűzettel használnám, hogy ne maradjon semmi kompromisszum.

Így lesz totális káosz egy műtétből

2020. június 14., 00:04 Módosítva: 2020.06.14 19:23
5

Az elmúlt hónapok alapján elég egyértelműnek tűnik, hogy a videójátékipar a nagy átlagnál sokkal jobban viselte a koronavírus-járvány hatásait, az azonban egyértelmű, hogy sem a rajongók, sem az ipari szereplők nem fognak ujjongani a dolog miatt. A járvány nemcsak a sportéletet és a kulturális eseményeket nullázta le, az összes videójátékos expót és esporteseményt is elmosta, ám a digitális gyökereknek hála ezeket azért javarészt át lehetett menteni online környezetbe is. Éppen emiatt írtuk azt korábban, hogy nem lesz idén E3, de az egész nyár E3 lesz, a bejelentések pedig azóta szépen csordogáltak is, legyen szó játékokról, az új PlayStation-ről, vagy az új Xbox-ról.

Az idei E3 alapesetben éppen ezen a héten lett volna – egészen pontosan június 9 és 11 között –, és több online eseményt is ennek környékére a hétre időzítettek, a George Floyd halála miatt Amerika-szerte kirobbant zavargások azonban alaposan bekavartak a dologba. Az EA eltolta a tavalyi, elképesztően érdektelen EA Play folytatásának szánt eseményét, és a CD Projekt Red is ugyanígy tett a Cyberpunk 2077 Night City Wire nevű bulijával, a PC Gamer magazin pedig egy héttel tolta el az évek óta az E3 előtti hagyományos sajtótájékoztatók szerves részét képező PC Gaming Show-t. Ez végül a Sony PS5-ös eseményéhez hasonlóan így csúszott be erre a hétre, és június 13-án, azaz szombaton magyar idő szerint este 8-kor vette kezdetét.

Ahogy az általában lenni szokott, a nagy költségvetésű szuperprodukciók helyett idén is az indie fejlesztők és a kreativitás kerültek előtérbe, de talán a jelenlegi helyzetből is adódóan ezúttal különösen vérszegénynek érződött az egész. Ez önmagában nem is lett volna akkora baj, de emellett ráadásul több mint két órán át tartott, az átvezető szegmensekkel pedig csak abban a tekintetben idézte fel az E3-at, hogy iszonyatosan kínos volt nézni az egészet.

Tovább

Nem ettől a játéktól lesz a gyerek kommunista

2020. június 12., 05:05 Módosítva: 2020.06.12 11:02
25
A Tonight We Riot egy aranyos kis oldalnézetes játék lenne, amitől nem vár az ember csodát, viszont a fejlesztők úgy hirdetik, mint a világ legbalosabb, megalkuvástól mentesen szocialista játéka. Akár csak ügyes reklám, akár őszinte ideológia, ez a körítés sok kérdést felvet, amire a játék nem ad válaszokat. Viszont a játékosok, úgy tűnik, mégis szeretik.

Bár hagyományosan az a mondás, hogy a számítógépes játékok legyenek mentesek a politikától, kevesen hisznek benne, hogy ez már akár csak a látszat szintjén is lehetséges lenne. Túl sok embert érnek el ezek a termékek, és sokszor két-három mozifilmnyi tartalommal vannak megpakolva. Játszódjon egy játék bárhol térben és időben, legyen valóságos, scifi, vagy fantasy, ha van narratívája, az valamilyen szinten reflektálni fog a társadalomra, ezért elkerülhetetlen az is, hogy bizonyos témákban állást foglaljon. Ha nem foglal állást, már az is sokszor önmagában felér egy állásfoglalással. Ennek ellenére a legtöbb játék óvakodik attól, hogy túlságosan mélyre ássa magát ideológiai kérdésekben, legtöbbször beérik a hollywoodi filmek mélységével. Jó példa erre a Call of Duty WW2, amely bár behozza a holokausztot, vagy a feketék helyzetét az amerikai társadalomban témának, de igazán nem tud, és nem is akar sokat mondani a kérdésről. Valahol érthető is, hiszen nem szeretnének senkit elidegeníteni, szeretnék ha minél több ember  azonosulni tudna a szereplőkkel, akiket irányít. 

A Tonight We Riot készítői viszont azt tűzték ki célul, hogy ők bizony egy kompromisszumoktól mentes posztkapitalista, baloldali játékot fognak csinálni.

Tovább

Szobába költözött cyberpunk felhőkarcoló lesz a PlayStation 5

2020. június 12., 00:27 Módosítva: 2020.06.12 20:52
566

Szűk három hónap telt már el azóta, hogy a Sony lerántotta a leplet a PlayStation 5 technikai paramétereiről, azóta azonban igazán kézzelfogható infót csak akkor kaptunk a konzolról, amikor az Epic május közepén egy azon futó techdemóval villantotta meg az Unreal Engine 5-öt. De igazából még akkor sem, ennek fényében pedig már épp ideje volt annak, hogy a japánok előálljanak valamivel – főleg miután a Microsoft már a május eleji Inside Xboxon megmutatta, hogy festenek majd a játékok az Xbox Series X-en.

Ezt valószínűleg érezték is a cégnél, és június 4-ére tervezték be a saját bemutatójukat, ezt azonban sok más dologhoz hasonlóan elsodorta a George Floyd halála miatt Amerika-szerte kirobbant zavargáshullám. Így aztán egészen mostanáig az esetleges nyitócímekről szóló pletykákon túl csak az állítólagos elég borsos áron lehetett csámcsogni, most azonban végre megtört a jég, és a Sony is kiterített valamennyit a lapjaiból. 

A magyar idő szerint csütörtök este 10-kor kezdődött, több mint egy órás bemutatón több mint egy tucatnyi címet villantott meg a cég, köztük a Horizon Zero Dawn folytatásával, a Demon's Souls remasterjével és egy új Resident Evillel, a végén pedig hosszas várakozás után végre bemutatkozott maga a konzol is.

Tovább

Ugyan nincs E3, de sorra jönnek az új játékok bejelentései

2020. június 11., 12:42 Módosítva: 2020.06.11 17:09

A világjárvány elmosta a videójátékok egyik legnagyobb ünnepét, az E3-at, így a legtöbb kiadó és fejlesztő az interneten mutatja be a legújabb játékait, konzoljait. Az egyik ilyen az IGN Summer of Gaming rendezvénysorozata, amivel az E3-at akarják pótolni. Ezzel nem csak a játékosoknak kedveznek, hanem azoknak az fejlesztőknek is platformot biztosítanak, akik a járvány miatt nem tudták volna bemutatni a munkájukat.

A rendezvénysorozat részét képezi majd a júniusi Xbox 2020 prezentáció, és a legnagyobb nevek közül az Ubisoft és a Blizzard is kihasználja majd a Summer of Gaminget. Az eddig bejelentett résztvevők listája itt olvasható.

Tovább

Már itt van a kanyarban a Halo egyik kreatív atyjának új játéka

2020. június 11., 10:12 Módosítva: 2020.06.11 15:35

Június 16-án megjelenik a Halo egyik atyjának, Marcus Lehtonak új játéka, a Disintegration, amit tavaly a Gamescomon mutattak be. A játék egy disztópikus jövőben játszódik, ahol a brutális viharok és járványok között az emberiség egy része a robotokban látja a jövőt. Pontosabban abban, hogy az elméjüket robottestbe ültessék. Nem sokkal a megjelenés előtt kijött egy utolsó trailer a játékhoz:

Tovább

Az üvöltözve anyázás sosem volt még ennyire szórakoztató

2020. június 9., 17:46 Módosítva: 2020.06.10 07:30
22

Néhányan talán még emlékeznek arra, amikor a Dark Souls III 2016-os megjelenésekor leültettük elé a szerkesztőség tagjait, és azt a rém egyszerűnek tűnő feladatot adtuk nekik, hogy jussanak át a játék bevezető részén, ami elvileg az alapok megtanítására, a játékos érdeklődésének megragadására való. Más játékok esetében ez tényleg nem lenne nagy kihívás, itt azonban Iudex Gundyr jól szétrúgta mindenkinek a seggét, és valószínűleg örökre elvette a kedvüket attól, hogy a jövőben kipróbálják a From Software bármelyik játékát. 

Nekem Iudex Gundyr sohasem okozott problémát, de azt hiszem, most már értem, mit érezhettek a kollégáim akkor, hiába játszottam ugyanis a Dark Souls-trilógiával, a Sekiróval és a Bloodborne-nal is, a Nioh 2-ben 

a játék legelején negyvenszer ölt meg egy gigantikus lóember, és órákig kínlódtam, míg végre sikerült továbbjutnom rajta.

Két hónappal, a játékba fektetett nettó 80 órával és további 300 halállal később végül azért sikerült a végére jutnom, és bár elég sokszor üvöltöztem miatta a képernyővel, összességében kijelenthető, hogy nemhogy idén, de az elmúlt években sem nagyon adtak ki ennél tartalmasabb, szórakoztatóbb és izgalmasabb videójátékot.

Tovább

Guinness-rekordot döntött a 90 éves japán gémer nagyi

2020. június 8., 10:22 Módosítva: 2020.06.09 12:19
574

Guinness-rekorddal bizonyíthatja Mori Hamako, hogy 90 évesen ő a világ legöregebb youtube-os gémere – írja a Guardian. Hamako csatornájára, a Gamer Grandmára már 321 ezren iratkoztak fel, és összesen több mint 14 milliós a nézettsége.

Tovább

Az EA 25 játéka ugrott át a Steamre

2020. június 5., 14:47 Módosítva: 2020.06.06 15:34
5

Az EA 25 játéka került fel a Steam polcaira. Eddig csak egy-egy játékuk volt kapható a Valve boltjában (például a Dragon Age: Origins és a Sims 3), de most nyitnak a játékosközönség nagyja felé, és a katalógusuk egy része már nem csak az Originen elérhető.

Az újonnan felkerült (és régóta a Steamen ülő) játékok jelentős leértékeléssel kezdenek, a Dragon Age: Inquisition minden dlc-s kiadása 7 ezer forint. A BioWare szerepjátékain kívül felkerült még többek között az összes Crysis, több Need for Speed, az Unravel, a Plants vs Zombies: Battle for Neighborville és a Mirror's Edge Catalyst is.

Tovább

Visszavonul Kína legnépszerűbb, 23 éves esportolója

2020. június 5., 08:19 Módosítva: 2020.06.06 13:14
2398

Egészségi állapotára hivatkozva visszavonul Jian Zihao Kína kedvenc esportolója – írja a BBC. A 23 éves Jian Zihao (Uzi) 2012 óta profi League of Legends játékos volt, de nyolc év után a Weibo közösségi oldalon bejelentette, hogy a karrierjére ráment az egészsége, így megpróbál változtatni.

Sajnálattal tudatom mindenkivel, hogy büszkén meghoztam a döntést, hogy visszavonulok. A sok hosszú éjszaka, a zsíros étrend és a rengeteg stressz miatt tavaly megtudtam, hogy 2-es típusú cukorbetegségem van

Tovább

Már megjelenésük előtt lenyomhatja az új konzolokat az AMD új videókártyája

2020. június 5., 08:18 Módosítva: 2020.06.05 13:50
7

Az AMD bejelentette az új, RDNA 2 architektúrára épülő szupererős videókártyáját – írja a Tom's Guide. A jelenleg Big Navi becenéven futó Navi 2-es kártya hivatalosan az év második felében érkezik, akár már szeptemberben vagy októberben. A gyártó pénzügyi vezetője, Devinder Kumar jelentette be az újgenerációs kártyát a Bank of America konferenciáján. 

Az első RDNA 2-es videókártya elsősorban a legnagyobb rajongóknak készül, akik nem haboznak mélyen a zsebükbe nyúlni a legújabb hardverért.

Tovább

A Sega játéktermekre építene technológiai forradalmat

2020. június 4., 10:50 Módosítva: 2020.06.04 21:54
21

A Sega bejelentette a titokzatos "köd alapú" videójátékokat és a Game Gear Micro retrókonzolokat – írja a Gamespot. A köd alapú platform nem egyszerűen a felhő japán megfelelője, tehát nem egy újabb Google Stadiára kell számítani. Serkan Toto elemző szerint a platform a Japánban rendkívül népszerű játékgépeket fogja kihasználni – pontosabban este, zárás után a játékgépek processzorai és videókártyái a köd platformnak kölcsönzik majd az erejüket. 

Tovább

Egy napig ingyenes lesz az új Total War

2020. június 3., 08:33 Módosítva: 2020.06.04 07:36
148

Megjelenésekor egy napig ingyenes lesz a Total War Saga: Troy, és egy évig csak az Epic boltjában kapható majd – írják a Twitter-oldalukon. A játék 2021. augusztus 13-ig lesz Epic-exkluzív, utána a Steamen is megjelenik.

A Thrones of Britanniához hasonlóan a trójai háborúról szóló játék is csak egy Saga, tehát kisebb hangvételű lesz, mint a klasszikus Total War-játékok. Az első Saga eleinte ugyan nem szerepelt valami jól (sokak szerint inkább egy Total War: Attila kiegészítőre hasonlított), de ahogy az évek múltával a játékosok megszokták, szépen lassan javul az értékelése. Ezen valószínűleg segítenek az időnkénti jelentős leárazások.

Tovább

Szétszteroidozott Rambo-katonák törnek a taktikai játékok királyára

2020. június 3., 04:57 Módosítva: 2020.06.03 14:44
7

Szinte egyszerre jelent meg két olyan játék nemrég, amelyek külön-külön is megérnek egy misét, együtt viszont egészen érdekes párost alkotnak. Az XCOM-sorozat a játékipar kultikus terméke, amely a '90-es évek óta van jelen, és  2010-es években vált ismét menővé a legendás Enemy Unknownnak köszönhetően. A Gears of War pedig a mainstream franchise-ok között számít kifejetetten ismertnek, leginkább az akcióval teli földönkívüli-gyilkolászásnak köszönhetően. A két sorozat most valamennyire összeért, hiszen az XCom nemrég kihozta a Chimera Squad című spinoffját, amivel a saját játékmechanikájukon tekernek egyet, a Gears pedig szintén bedobott egy spinoffot Gears Tactics néven, amivel éppen az XCom formuláját sikerült tökéletesíteniük.

Tovább

Zsebünkben gyerekkorunk összes kedvenc társasa

2020. június 2., 18:45 Módosítva: 2020.06.03 09:44
34

Az iskola szuper dolog. Megismerkedhetünk egy csomó emberrel, nézelődhetünk, bambulhatunk, aludhatunk, rajzolgathatunk, és ha már tényleg semmi jobb dolgunk nincs, akár tanulhatunk is. Bele se merek gondolni, hány órát tölthettem volna hasznos fejtágítással ahelyett, hogy a kockás füzetben játszottunk a padtársammal. Az egyik kedvenc az volt amikor két különböző színű tollal vonalakat kellett húzogatni négyzetháló mentén. A két játékos felváltva húz, és aki behúzza egy négyzet utolsó oldalát, azé a mező, és húzhat még egyet. Akié a legtöbb négyzet, az nyer.

Elég sok éve nem gondoltam már erre a játékra, de mikor elindítottam a 51 Worldwide Gamest a Nintendo Switchen, ez volt az egyik első, ami elém került. Ezen kívül, ahogy a név is utal rá, a játékban van még 50 népszerű, klasszikus társas. Az alapjátékokon – malom, sakk, pasziánsz, vagy az 4-korong-egy-vonalba - kívül olyanok is vannak bőven, amik valószínűleg nem sok magyar háztartásban jelentek meg.

Tovább

Rekordösszegért vett meg egy török játékfejlesztőt a Facebook egykori királya

2020. június 2., 14:31 Módosítva: 2020.06.02 15:47
2

1,8 milliárd dollárt fizet a Zynga a Toon Blast és a Toy Blast török fejlesztőjéért – írja a VentureBeat. Az elmúlt években a játékkiadó több fejlesztőcéget is felvásárolt, de ez az eddigi legmagasabb összeg, amit kiadtak egy új csapatért. A Peakért 900 millió dollárt készpénzben, 900 milliót pedig részvényekben fizetnek ki. Forintban ez nagyjából 557 milliárdot jelent.

A Zynga 2011-ben merészkedett ki a részvénypiacra, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Akkoriban a Farmville-játékokkal a Facebook szupersztárjainak számítottak, iszonyú pénzeket kerestek, és százmilliós játékostáboruk volt. A facebookos játékok aztán jórészt kimentek a divatból, a cég kis híján csődbe is ment. Azóta újra megerősödtek, főleg miután a Microsoft mintájára elkezdtek felvásárolni kisebb stúdiókat (például a Small Giant Games-t 560 millió dollárért, a Natural Motion-t pedig 527 millióért).

A Zynga 2017-ben már 100 millió dollárért megvette a Peak kártyajátékos stúdióját.

Tovább

Nem lesz olcsó az új PlayStation

2020. június 2., 11:39 Módosítva: 2020.06.03 09:22
266

Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment vezérigazgatója abban bízik, hogy nem húzódik majd el a válság, és nem jelent majd túl nagy problémát a játékosoknak, hogy kifizessék a PlayStation 5 borsos árát – írja a Gamesindustry.biz. Az új konzol akár 499 dolláros árat is meghaladhatja, ami egy esetleges recesszió alatt sok játékos számára túl nagy kiadást jelenthet. A Playstation 4 2013-ban 399 dolláros áron indult, és sokak szerint ezzel nyerte meg a harcot a drágább Xbox One ellen.

Ryan reméli, hogy nem így lesz, és úgy gondolja, hogy ezt úgy kerülhetik ki, ha a vásárló a lehető legmagasabb értéket kapják az adott árért.

Tovább

Régi játékok is jól pörögnek majd az Xbox Series X konzolon

2020. május 29., 15:20 Módosítva: 2020.05.29 19:40
1

Az idén megjelenő Xbox Series X konzolra készülő játékok automatikusan képesek lesznek HDR-módban megjelenni a kompatibilis kijelzőkön és tévéken, és a Microsoft a régebbi játékokról sem feledkezett meg. A klasszikusok archívumával együtt több ezer játék lesz elérhető a konzolon, egészen új minőségben. 

Tovább

Több mint 20 percet megmutattak az év egyik legjobban várt játékából

2020. május 28., 13:31 Módosítva: 2020.05.28 21:01
109

A Sony úgynevezett State of Play eseményeken keresztül mutatja be, hogy állnak az egyes videójátékos projektjei. Szerdán késő este a Last of Us Part II-ból mutattak be majdnem fél órányi játékmenetet, és a videó alapján úgy tűnik, hogy megéri várni a játékára – bár a rengeteg crunch (eszméletlen mennyiségű túlóra) talán túlzás volt.

A videó alapján a játék alapjaiban nem tér el az első résztől: sötét helyeken kell lopakodni emberek és a fertőzöttek körül. Úgy tűnik, hogy bekerült némi Uncharted-jellegű kalandelem is a játékba, mert a videóban láthattuk, ahogy Ellie kötélhintázik és motorcsónakozik. A fegyverek is alakíthatóak, és nem csak praktikus, hanem látványbeli fejlesztéseket is lehet rájuk pakolni.

Tovább

Playstation 5 bemutatót tart a Sony június 3-án

2020. május 28., 13:28 Módosítva: 2020.05.28 20:13
48

Messze van még a PlayStation 5 ünnepek előtti időszakra tervezett piacra kerülése, de hamarosan még többet megtudhatunk az új konzolról, vagy a rajta megjelenő játékokról. A Venturebeat és a Bloomberg egyaránt úgy tudja, hogy a Sony egy PS5-ről szóló eseményt tervez június 3-án.

Tovább

Még pár óráig ingyen van a Civilization VI

2020. május 28., 12:04 Módosítva: 2020.05.29 00:25
26

Az Epic Games Store folyamatosan osztogatja az ingyenes játékokat. Korábban kéthetente adtak ingyen egy vagy két, leginkább indie, ritkán nagyobb nevű játékot, de egy ideje már hetente cserélődnek az ajándékok. Korábban a GTA V-öt adták ingyen, május 28 délután 5-ig pedig a legendás stratégiai sorozat aktuális részét, a Sid Meier's Civilization VI-ot (erre még érdemes lecsapni).

Egy reddites szivárgás alapján (ami a GTA-t és a Civ-et is eltalálta) valószínűleg a Borderlands: The Handsome Collection lehet a következő titkos játék. A gyűjtemény magába foglalja a Borderlands 2-t és a Borderlans: The Pre-Sequelt, valamint mindkét játék összes kiegészítőjét.

Tovább

App segít korlátozni a gyermek Xbox előtt töltött idejét

2020. május 28., 09:09 Módosítva: 2020.05.28 13:48

A Microsoft kiadott egy Xbox Family Settings nevű appot, amivel a szülők korlátozni tudják a gyermekeik játékkonzol előtt töltött idejét. Az alkalmazás korai kiadása, amit egyfajta tesztverziónak tekinthetünk, Androidra és iOS-re adták ki. Az Apple eszközeire körülményesebben tölthető le, egy TestFlight nevű tesztelő app telepítése után lehet megszerezni, és 10 ezer főben korlátozták a résztvevők számát. Ebben bizonyos mértékig a Windows 10 pc-k használata is kezelhető.

Az app többek közt azokat a beállításokat hozza előtérbe, amelyek az Xbox.com oldalon is elérhetők, ám ott a menürendszer mélyén vannak, kevésbé tájékozott felhasználóknak nehezen előtúrhatók, így az új megoldás valóban nagy könnyítés a szülőknek. Bizonyos játékok esetében ki- és bekapcsolható az online játék, tartalmi szűrőket állíthatunk be a gyermek kora alapján, és azt is be lehet állítani, hogy a gyermek kikkel kommunikálhat a platformon. 

Napi szinten lehet a gyermekekhez tartozó fiókok kijelzőidejét korlátozni, és jelentéseket kapunk az aktivitásukról. 

Az Xbox Family Settings App mellett van még egy megoldása a Microsoftnak, a korábban bevezetett Family Safety App, amellyel még az Androidon is szabályozható a kijelző előtt töltött idő. Ez viszont korlátozottan vehető igénybe,egy angol nyelvű kérdőív kitöltése után.   

Nem lesz idén E3, de az egész nyár E3 lesz

2020. május 27., 13:41 Módosítva: 2020.05.27 21:50
1

A járvány gyakorlatilag minden idei tömegeseménnyel együtt a nagy videojátékos eseményeket és bemutatókat is elmosta, de azok, amiket csak később tartottak volna, legalább átköltözhettek az internetre (mint például a Gamescom). Az E3-at idén nem rendezik meg, de ez nem jelenti azt, hogy 2020-ban elmaradnak a nagy játékos bejelentések. A Microsoft idén dobja piacra az Xbox Series X-et, a Sony a PlayStation 5-öt, a CD Projekt Red pedig a szeptemberre halasztott Cyberpunk 2077-et. Már csak ezek miatt is hatalmas marketinges kampányok indulnának békeidőben.

Sok online eseményt az E3 hetére időzítettek, a Polygon pedig összeszedte, mire is számíthatunk a nyáron.

Tovább

Ebből biztos nem lesz meg Jeff Bezos újabb milliárd dollárja

2020. május 27., 05:08 Módosítva: 2020.05.27 13:46

Kevés bizarrabb dolog történt idén a videójáték-iparban annál, mint amikor május elején az Amazon bejelentette első nagy költségvetésű játékának, a Crucible-nek a megjelenési dátumát. A végleges játékmenet, illetve a játékmódok is ekkor mutatkoztak be, ezek alapján pedig nehezen lehetett volna állítani, hogy a cégóriás játékfejlesztésért felelős szárnya feltalálta volna a spanyolviaszt. Ehelyett úgy tűnt, hogy a játék igazi Frankenstein-szörnyetegként lett összefércelve. A Crucible aztán múlt hét közepén szép csendben meg is jelent, és amellett, hogy hamar kiderült, hogy valóban nem sok eredetiség szorult bele,

az sem tiszta, hogy ebben a formában egyáltalán minek adták ki.

Ugyan a játék egyes elemeibe láthatóan szívét-lelkét beleöntötte a fejlesztő Relentless Studios, a végeredményről az égvilágon senki nem mondaná meg, hogy bármi köze van a világ leggazdagabb cégéhez. Helyenként azért így is szórakoztató tud lenni, de a nem létező marketing, az ordító kiforratlanság és az idejétmúlt sablonok miatt elég valószínűtlennek tűnik, hogy valaha eljusson abba a fázisba, amikor egy szűk körnél többen is akarnak majd játszani vele.

Tovább

Minecraft Dungeons: izgalmas belépő a nagyok játékvilágába

2020. május 26., 11:16 Módosítva: 2020.05.27 11:27
33

Több mint 200 millió eladott példánnyal a Minecraft a 2010-es évtized legmeghatározóbb videojátéka, és máig egyedülálló abban, hogy a gigasiker ellenére mennyien nem értik, mi tetszik ennyi embernek a fura kockavilágban, a bányászatban, építkezésben és zombik kaszabolásában. Illetve az utóbbit pont mindenki tudja, a Microsoft is ezért ültette át a játék szereplőit egy klasszikus műfajba, a Diablo nevével fémjelzett dungeon crawlerbe: ez a frissen megjelent Minecraft Dungeons, amit mi már nyúzunk pár napja a kiadó jóvoltából.

Most leginkább azok a szülők figyeljenek, akik csak eltűrik gyermekük játékszenvedélyét, de nem igazán ismerik a videojátékokat: a dungeon crawler egy rendkívül egyszerű játékműfaj. Bejárunk egy körülhatárolt pályát, a térképen leölünk mindent, ami megmozdul, közben egyre jobb fegyvereket szerzünk, fejlődik a karakterünk ereje és más képességei, hogy aztán a végén azokat a szörnyeket is le tudjuk kaszabolni, amelyek az elején még nem mentek. Aztán amikor azt hittük, hogy vége, bedob a kiadó pár letölthető kiegészítőt, még erősebb szörnyekkel, még nagyobb kincsekkel, és kezdődik az egész elölről.

Tovább

Kiszivárgott az eredeti Xbox forráskódja

2020. május 22., 10:12 Módosítva: 2020.05.22 14:22

Örülhetnek az eredeti Xbox rajongói, nemrég ugyanis kiszivárgott a Microsoft konzoljának forráskódja, beleértve ebbe az Xbox fejlesztői készletet, a teszteléshez használt emulátorokat, több fejlesztői környezetet, a szükséges dokumentációt, valamint magát a kernelt, az operációs rendszer magját is. Az adatok egy része ugyanakkor korábban is keringett már az interneten, így egyelőre nem egyértelmű, hogy a szivárgás mennyiben fogja segíteni az xboxos játékok modolását, illetve a pécés emulátorok feljavítását – írja a The Verge.

Tovább

Negyvenéves lett Pac-Man, de jó formában van

2020. május 21., 23:49 Módosítva: 2020.05.22 13:08
134

Éppen ma negyven éve, hogy nyilvánosan bemutatták a Pac-Mant, a videojáték-klasszikuson mégsem fog a midlife crisis. 2015-ben újabb, hatalmas méretű játéktermi verziót kapott World's Largest Pac-Man címmel, 2016-ban otthoni konzolokra kijött a Pac-Man Championship Edition 2, tavalyelőtt pedig felhúztak rá egy gyűjteményes játéktermi kabinetet – és ezek még csak a hivatalos verziók, mert az otthon barkácsolt, félamatőr Pac-Man változatokat lehetetlen számon tartani. Népszerűségére magyarázat maga a játék felépítése, ami 1980-ban egészen új szemléletet hozott a játéktermekbe.

Tovább

Nyilvánossá teszik két ősklasszikus videojáték teljes forráskódját

2020. május 21., 21:17 Módosítva: 2020.05.22 09:34
29

Június 5-től bárki bármit csinálhat az eredeti Command & Conquer és a Red Alert forráskódjával – írja a GamesIndustry.biz. A lépést Jim Vessella, a Command & Conquer Remastered Collection producere jelentette be. A kiadó Electronic Arts így lehetővé teszi, hogy a klasszikus stratégiai játékokba belepiszkálva bárki programozni tanuljon, egyedi kiegészítőket hozzon létre, vagy átalakítsa a játékok elemeit.

A forráskódokra építve akár egy egészen új játékot is létre lehet hozni.

Tovább

Megjelenési dátumot kapott a Valorant

2020. május 21., 17:15 Módosítva: 2020.05.22 10:17
40

Az elmúlt pár hónapban kétségtelenül kevés dolog rengette meg jobban az internetet videójátékos fronton a Riot Games új játékának a bétájánál. A Valorant persze nem kis részben azért döntötte meg röhögve a Twitch nézettségi rekordjait, mert a bétához való hozzáférést így lehetett beszerezni, de hamarosan senkinek nem kell majd erre fanyalodnia, június 2-án ugyanis hivatalosan is megjelenik majd a játék.

Tovább

Call of Dutyval toboroz az amerikai hadsereg a járvány miatt

2020. május 21., 10:39 Módosítva: 2020.05.21 17:54
155

A járvány miatt az amerikai hadsereg nem tud eljárni állásbörzékre, hogy népszerűsítse magát, így az esportot használják toborzásra – írja a Wall Street Journal. Az állásbörzéken kívül a toborzók általában gyakran járnak középiskolákba és egyetemekre is, hogy minél nagyobb tömeget tudjanak megszólítani, de az érintkezési korlátozások miatt erre most nincs lehetőség.

A seregben, a haditengerészetben és a légierőben is szolgálnak olyan katonák, akik bokszolnak vagy boboznak pár évet - és most esport csapatok is összeálltak az amerikai haderő három ágában. A sereg egyik New York állami toborzócsapata több lehetséges újonc elérhetőségét szerezte meg egy pár hetes Call of Duty bajnokság alatt, mint amennyit egy hagyományos nagy eseményen szoktak.

Az eredeti tervek szerint a seregben 70 ezer újoncra számítottak a szeptemberben végződő pénzügyi év végéig. Általában nyáron jelentkeznek a legtöbben, így a toborzóirodák most azt remélik, hogy hamarosan megnyithatnak.

A mostani helyzet szembemegy az elmúlt több ezer év tapasztalataival, hiszen a gazdasági nehézségek közepette mindig többen választották a sereg relatív biztonságát. ám a járvány elleni szabályok a feje tetejére állították a szituációt.

A sereg esportos toborzócsapatában mindenféle specializációjú katona szolgál. Nem sokuk rendelkezik toborzói háttérrel, de a csapat szerint ez nem is baj, hiszen a játék közben természetes beszélgetés útján terelődik a szó a seregre. Nem azzal szólítják meg a lehetséges jelentkezőket, hogy milyen szuper a katonaság, hanem azzal, hogy hasonló érdeklődésű emberek társaságához csatlakozhatnak. Mivel a játékosok világa sokrétű, sokkal többféle embert tudnak megszólítani, mint egy börzén. Ez azt jelenti, hogy könnyebben találnak jelöltet a különféle specializációkra, mint például technikus, vagy szerelő.

A koronavírus miatt a toborzóknak nem csak a játékokra kellett áttérnie. A plakátokra szánt pénz egy részét online hirdetésekre fordítják, próbálnak ott megjelenni, ahol az ifjúság éli életét.