A Sony 250 millió dollárt fektetett az Epic Gamesbe – írja a VentureBeat. Ezzel együtt a Fortnite fejlesztői már 1,8 milliárd dollárt kalapoztak össze. A két vállalat azt mondta, hogy a befektetéssel (és az azzal járó részesedéssel) meg akarják erősíteni a Sony és az Epic közötti szoros kapcsolatot. Ha egy PlayStation játék kijött PC-re, eddig is az Epic Games boltján indított és csak később jelent meg a Steamen. Emellett májusban egy PlayStation 5-ön mutatták be az Epic fejlesztette Unreal Engine 5-öt is.
Felkerült a Steamre Geoff Keighley interaktív dokumentumfilmje a Valve-ről, amiből kiderült, hogy nemcsak a Half-Life 3 áll parkolópályán, hanem egy sor másik projekten is elkezdtek dolgozni, hogy végül egyiket se fejezzék be – írja az IGN. Egy Half-Life 3 verzión egy egész évig dolgoztak, mielőtt elengedték volna, de volt szó egy nyílt világú Left 4 Dead 3-ról, Minecraft-jellegű építős játékról és egy méregdrága VR headsetről is.
A dokumentumfilm nem a legjobb szó, a Half-Life: Alyx – Final Hours egy interaktív gyűjtemény: van benne puzzle, egy 3D-s idegenvezetés a Valve irodájában, de akár keverhetünk magunknak saját headcrab hangot is. Mindeközben megtudjuk, min is dolgozott a Valve a Half-Life 2: Episode 2 óta.
Úgy tűnik, szupersikeres mobilos játékot csinálni manapság gyermekien egyszerű. Mondom a receptet:
Jó, nem tudom, mennyire univerzális a sikerrecept, de a Trivia Royale láthatóan így készült, egy Legyen ön is milliomos típusú műveltségi vetélkedőbe oltotta bele a fejlesztője a Fortnite sokszemélyes (itt konkrétan ezer fős) játékmódját.
Június végén be is robbant rendesen, pár napig a legtöbbet letöltött app volt iPhone-ra, nemcsak a játékok között, hanem általában, megelőzve TikTokot, Instagramot, mindent. A játékok toplistáján máig az élmezőnyben van, a fejlesztő izlandi Teatime szerint júliusra átlépték a kétmillió letöltést, és egy-egy hétvégén tízmillió partit nyomnak le a játékosok. Azóta van már androidos verzió is, az nem ekkora bombasiker (még).
A világ már csak úgy működik, hogy nem a rendszeres cikkek megjelenési idejéhez igazodik, és néha előre kell hozni például a havi ingyenes/olcsó videójáték-ajánló cikket. Ez egy ilyen alkalom, mert a vasárnapi nagy bejelentősdi előtt (amiről mi is írunk majd) az Ubisoft ránk zúdított egy rakás (így vagy úgy, de) ingyenes játékot. Valamint ma van a Steam nyári vásárának utolsó napja is, és nem vennénk a szívünkre, ha valaki lemaradna róla.
De először Ubisoft: nekik is van egy Xbox Game Passhoz tartozó előfizetésük, az Ubisoft+, amire előfizetve Netflix-jelleggel több mint száz játékukkal játszhatunk (már ameddig él az előfizetésünk).
A Last of Us a maga idején a Playstation 3 tökéletes búcsúja volt: felejthetetlen karaktereivel és lebilincselő történetével instant klasszikussá vált. A folytatásra hét évet kellett várni, és attól függően, hogy kit kérdez az ember, a The Last of Us Part II vagy méltó folytatás, ami olyan területekre merészkedik, ahová videójáték még soha, vagy egy utolsó audiovizuális hulladék, egy átverés, egy hatalmas középső ujj a rajongók hátsójában.
A kritikusok többé-kevésbé egységesen imádták, a játékosok kevésbé: a Metacriticen 116 ezer játékos értékelése alapján 5,2-n áll. (A mi tesztünket egyébként itt olvashatja.)
Ez elég látványos különbség, ebben a cikkben ezt próbáljuk meg körbejárni, hogy miért nem lehet egyszerűen azzal magyarázni, hogy sok rinyáló nem kapta meg álmai játékát, amiben egy erős, macho férfi karakterrel kivégezhet mindenkit, hogy a végén hőssé koronázzák és megszerezze a legnagyobb mellbőségű mellékszereplő csajt.
A játék egyébként hatalmas kasszasiker. Három nap alatt négymillió példányt adtak el belőle, a Sony szerint ez a legnépszerűbb saját gyártású exkluzív Playstation 4-es játék, mióta létezik a konzol. Megdőlt az elmélet, miszerint nem lehet játékot eladni egy nem-szexualizált nővel a borítón.
Szerda este Richard Tyler Blevins, azaz Ninja a YouTube-on streamelt – írja a Verge. Ez azért érdekes, mert a világ legismertebb streamere nemrég szakmailag hontalanná vált, mikor a Microsoft lekapcsolta a Mixer nevű játékstreamelős platformját, amivel Ninjának exkluzív szerződése volt. A Microsoft valószínűleg azért szüntethette meg a platformot (az alacsony nézettség mellett), hogy csökkentse a kiadásait, hogy így kevésbé fájjon majd nekik, mikor jóval áron alul adják majd az új Xboxot, hogy hamar lekörözzék a feltehetően drágán érkező PlayStation 5-öt.
A Facebook minden Mixeres streamernek tett egy ajánlatot, hogy megszerezze őket a Facebook Gaminghez, de Ninja visszautasította az (elvileg) 60 millió dolláros, azaz 19 milliárd forintos szerződést.
Június elején ütötte fel a fejét a pletyka: jön pécére a Persona 4. Az eredetileg 2008-ban, még Playstation 2-re megjelent sikerjáték annak idején azonnal kultikus státuszba került, máig hatalmas a népszerűsége, a JRPG (japán szerepjáték) műfaj tökéletes megtestesüléseként emlegetik. A kritikusok szuperlatívuszokban áradoztak a történetről, a karakterekről, a harcrendszerről, a dungeon crawling és a tiniszimulátor tökéletes összhangjáról és a szuper zenéről. A pécés bejelentés után azonnal a Steam bestseller listájának élére ugrott.
Már 3 milliárd dolláros (941 milliárd forintos) bevételt gyűjtött össze a PUBG ingyenes mobilverziója – írja a Gamespot. Ezzel lekörözték az eddig legtöbb bevélt hozó film, a Bosszúállók: Végjáték mozis jegybevételét. Mivel a játék ingyen letölthető, a pénz mikrotranzakciókból folyt be, amik megugrottak a karantén alatt.
A Sensor Tower elemzése szerint az elmúlt hét hónapban sikerült megduplázni a bevételt, amibe beletartoznak a játék nyugati verziójából (a PUBG Mobile-ból) és a kínai verzióból, a Game For Peace-ből beérkező vásárlások. Az idei 1,3 milliárd dolláros bevételből a fejlesztő kínai Tencent csak márciusban 270 milliót zsebelt be – eddig ez volt a játék legjobb hónapja.
Ha valaki játszott már a Grand Theft Auto sorozat bármelyik részével, nyilván el tudja képzelni, milyen az, amikor a küldetések helyett a játékos inkább azzal tölti az idejét, hogy a város lakosait terrorizálja a lehető legkülönfélébb fegyverekkel és járművekkel. Ha ezzel megvan, most képzelje el, hogy ugyanezt csinálja, csak
egy bazinagy cápa bőrébe bújva, gépfegyverek és tankok helyett uszonyokkal, fogakkal és pusztító farokcsapásokkal.
A gondolatkísérlet végeredménye a Maneater című játék, amiről már tavaly is azt írtuk, hogy Grand Theft Auto lesz cápákkal, és ennél pontosabban tényleg nehéz lenne leírni az egészet. A cápás téboly a totális abszurditása miatt a Goat Simulator szellemi utódjának is tekinthető, de sok ponton túlmutat a kecskés ugrabugrálás egyszerűségén, és egy csomó olyan apróság van benne, ami miatt még a vége felé is lehet élvezni. Végső soron viszont akármilyen jól is csinál bizonyos dolgokat, pont az vele a baj, hogy nem igazán nyújt többet a GTA agyatlan hentelésénél.
A járvány miatt sok sportesemény elmaradt, amit nem csak a csapatok rajongói sínylik meg, hanem a lelkes hazardőrök is. Legalábbis egy darabig így volt, majd az esportokhoz fordultak, hogy kockáztassanak kicsit – írja a News Lagoon. Mindeközben persze az üveggolyó-futamok is hatalmas népszerűségre tettek szert, de ezek nem segítettek a bevételektől eleső fogadóirodákat.
Bezzeg az esportok.
Az EveryMatrix nevű szoftverfejlesztő cég már évek óta dolgozik online fogadóoldalakkal, hogy lehessen fogadni élőben közvetített játékos meccsekre, de az elmúlt hónapban megtízszereződött a feltett pénz mennyisége. A járvány előtt az esportfogadások az összes fogadás 1 százalékát tették ki. Ma már inkább 35 százaléknak felelnek meg.
Az elmúlt néhány év alatt kétségtelenül nem volt olyan szereplője a videójátékiparnak, ami sikeresebbnek mondhatná magát a kínai Tencentnél. A rejtélyes óriáscég a 2010-es évek eleje óta építgeti már a játékos birodalmát, mostanra pedig egyebek mellett 40 százalékos részesedése van a többek közt a Fortnite-ot is fejlesztő Epic Gamesben, a League of Legends mögött álló Riot Gamest pedig teljes egészében birtokolja. A cég a jelek szerint nem elégszik meg a legnépszerűbb stúdiók felvásárlásával, múlt héten saját stúdiót is alapított LightSpeed LA néven, ami a tervek szerint AAA játékokat fejleszt majd, és amibe állítólag egy sor nagy stúdióból érkeznek majd emberek – írja az Engadget.
Csütörtök este holtan találták austini otthonában Byron "Reckful" Bernsteint, minden idők egyik legnépszerűbb videójátékos streamerét, aki az iparág úttörőjeként rengeteget tett a videójáték-közvetítések felfuttatásáért. Az egykori profi World of Warcraft-játékos 31 éves volt – írja az ESPN.
Új befektetőket talált a Discord, akik 100 millió dollárral támogatják az online kommunikációs platformot – írja a Gamesindustry.biz. Bár a Discord eredetileg játékosoknak készült, akik így kényelmesen kommunikálhattak hívásokban vagy közös szervereken, a járvány miatt sok olyan ember is elkezdte használni, akik nem érdekeltek ebben a szubkultúrában. A vállalat vezetése emiatt egy arculatváltás mellett döntött, hogy a platform csábítóbb legyen azok számára is, akik például nem tudják, mi fán terem egy LEEEEEROOOOY JEEEENKIIIIIINS.
Ugyan a Sony június közepén végre lerántotta a leplet új generációs konzolja, a PlayStation 5 kinézetéről, a gép áráról továbbra is csak spekulációk érkeztek, és az sem derült ki, hogy pontosan mikor fog megjelenni. Erre a két kérdésre adott választ egy IronManPS5 néven futó szivárogtató a Twitteren, akinek bejegyzései alapján nemcsak az derült ki, hogy a PS5-ért 499 dollárt, vagyis durván 158 ezer forintot kérnek majd el, hanem az is, hogy a konzol november 20-án jelenik majd meg. Legalábbis állítólag, az ugyanis egyelőre nem biztos, hogy IronManPS5 hiteles forrásnak számít a kérdésben – írja a Tom's Guide.
Két nappal azután, hogy a Twitch az elmúlt időszak botrányaira hivatkozva bejelentette, hogy véglegesen törölni fogja a zűrös streamerek fiókjait, eltűnt a platform egyik legnépszerűbb streamere, Herschel “Guy” Beahm, vagyis Dr Disrespect. A körülmények miatt sokan úgy gondolják, hogy ő is áldozatául esett a törléseknek, a Twitch azonban egyelőre nem erősített meg semmit az ügyben – írja a The Verge.
A Lenovo bemutatta a videojátékosoknak szánt Legion sorozat 2020-as modelljeit, a Legion 5, 5i, 5pi és 7i kicsit megváltozott burkolata alatt az Intel és az AMD legfrissebb processzorai dolgoznak. A pénteki online bemutató elején a gémerekkel kapcsolatos felmérésük eredményeit is közölték:
az elkötelezett játékosok többsége 25 évnél idősebb, szereti az esportban is bevett játékokat, és hajlandó is fizetni azokért. A legtöbben teljes munkaidőben dolgoznak, és általában csak este 6 és 11 között tudnak leülni a gép elé, hetente összesen 11 órát. A gémerek 40 százaléka nő.
Pár napja jelentette be a Microsoft, hogy bezárja a korábban nagy reményekkel indult, és nagy pénzekkel megtolt, de különösebb sikereket nem aratott videojáték-streamelős platformját, a Mixert. Mivel óriási felhasználói tábora nem volt, akiket megrázhatott volna a hír, a legizgalmasabb kérdéssé az lépett elő, hogy mi lesz azokkal a streamer sztárokkal, akiket átcsábított a Microsoft a konkurens platformokról, abban reménykedve, hogy a rajongóik is követik őket. Nem követték őket elegen, ez lett a Mixer veszte.
A Mixer legnagyobb igazolása Richard Tyler Blevins, alias Ninja volt, aki ma az egész gémer világ első számú sztárjának számít (itt írtunk róla bővebben), és akiért rögtön kitört a versengés a videójátékos streamekben utazó cégek között. Az ESPN azt írja, a Facebook a Mixer minden streamerének 2500 dollárt (bk. 800 ezer forint) ajánlott fel az átigazolásért, a legnagyobb sztároknál viszont ennél sokkal nagyvonalúbb ajánlatokról szólnak az iparági pletykák. A lap Ninja esetében 60 millió dolláros (19 milliárd forint) ajánlatról tud, más források szerint 90 millióig is elmehetett a licit. Bármelyik összeg is áll közelebb a valósághoz, ez már nagyjából az a nagyságrend, amit a világsztár futballisták átigazolásakor szoktak kifizetni a klubok.
Ha az összegben nem is, abban minden forrás egyetért, hogy Ninja visszautasította az ajánlatot. Maga a főszereplő Blevins nevek és összegek említése nélkül csak annyit reagált a helyzetre, hogy komoly döntés vár rá, hogy hogyan tovább, és ezt nem fogja elkapkodni, a meghozatalakor pedig elsősorban a rajongóira fog gondolni.
A Mixer kiesésével a videojátékos streamek piacán három komolyabb szereplő maradt (nyugaton legalábbis, mert Kína ebből a szempontból egészen más világ):
Jól látható, hogy a techvilág legnagyobb és leggazdagabb cégei vannak versenyben egy olyan piacon, ami hatalmas lendülettel növekszik, és sorra dönti a rekordokat. Ez elvileg azt jelentené, hogy most Ninjáért, és a többi, kicsit is népszerű mixeres streamerért gigantikus pénzekkel fognak egymásra licitálni a vetélytársak. A Mixer története azonban éppen azt mutatta meg, hogy hiába veszik meg kilóra a legnagyobb sztárokat, a nézők nem fogják őket vakon követni (Ninja nézőszáma a Mixeren a régi, twitch-es csatornájának a tizede volt átlagban) - vagyis lehet hogy mégsem érnek ezek a figurák olyan sok milliót.
Több mint két év telt már el azóta, hogy a CD Projekt végre előállt egy előzetessel a még 2012-ben bejelentett videójátékához, a Cyberpunk 2077-hez, és kicsit kevesebb mint két év azóta, hogy egy majdnem egyórás videóban lerántották a leplet a játékmenetről is. Azóta egyebek mellett kiderült, hogy a játékban szerepelni fog Keanu Reeves, Grimes-nak meg saját zenekara lesz majd benne, és érkezett megjelenési dátum is amit egyszer januárban, egyszer meg a múlt héten toltak el, így jelen állás szerint a játék november 19-én jelenik majd meg.
Szóval az utóbbi két évben a kínzó néma csend után rengeteg minden derült ki a játékról, a Night City Wire névre hallgató nagy bejelentős streamsorozatuk első részét azonban egy rakás más dologhoz – például az idei EA Playhez, meg a Sony PlayStation 5 bejelentéséhez – hasonlóan elsodorta a George Floyd halála miatt Amerika-szerte kirobbant zavargáshullám. Az első bejelentés így június elejéről június 25-ére került át, de megérte várni rá, egy új előzetes, és némi játékmenet mellett ugyanis az is kiderült, hogy egy, a játék világában játszódó, de attól független animére is számítani lehet majd a Netflix gondozásában.
A magyar videójáték-ipar nincs a világ élvonalában, és ennek az egyik oka valószínűleg az, hogy nincs kiépítve a hazai utánpótlás-nevelés. Sokan tanulnak ilyesmit külföldön – nem véletlen, hogy sok AAA-s játék stáblistájában több magyar név is fel szokott bukkanni –, de nem mind jönnek vissza Magyarországra. Itthon eddig a legtöbben autodidakta módon tanultak bele a játékfejlesztés őket érdeklő részébe, de erre hosszú távon nem lehet építkezni.
Természetesen vannak olyan egyetemi órák – főleg a fakultatívak között –, amik alapot adnak a játékfejlesztésre vágyóknak, de konkrétan videójátékokra fókuszáló képzési program eddig csak egy volt – a BME-n még a kétezres évek elején –, és egy év után nem is indult el többször. A stúdiók indítottak egy-egy kezdeményezést a friss vér felfedezésére (például a Nemesys Games a game jamekkel és a Game Dev Academyvel), de hosszú távon sokat segítene a formális oktatás.
A helyzet 2019 szeptemberében változott meg, amikor Rajk László és Enyedi Ildikó kezdeményezésére a Színház- és Filmművészeti Egyetem látványtervező MA képzésén elindult a videójátékos szakirány. Maga a látványtervező szak már tíz éve fut, de ez a specializáció a most lezárult tanévben indult Radák Judit és Pálfi Szabolcs vezetésével. Bár nem tér ki a játékkészítés minden részletére, jelenleg ez a legátfogóbb képzés itthon.
A videójáték-fejlesztés komplex munkafolyamatok eredménye. Míg a fejlesztési szakaszban a game design maga a játéktervezés, addig a látványra vonatkozó művészeti rész az, amit a köznyelvben dizájnnak hívunk. Ezért mi a Game Art And Design megnevezést használjuk a szakirányunkra
– mondta Pálfi.
Így áll össze a tanári kar: Balázs Gábor, Bagossy László, Beregi Tamás, Dian Bernadett, Droste György, Kende János, Márk Bálint, Márk Iván, Pálfi Szabolcs, Radák Judit, Upor László, Turcsány Villő.
Lemondott pozíciójáról és szabadságra ment az Assassin's Creed Valhalla kreatív igazgatója, miután kiderült, hogy egy rajongóval csalta meg a feleségét – írja a Polygon. Az utóbbi napokban sorra jönnek elő a szexuális zaklatással és hatalommal való visszaéléssel kapcsolatos vádak a játékiparból, Ashraf Ismail esete nem egyedülálló.
Pár nappal azután, hogy házasságtöréssel, valamint fiatal rajongókkal való szexuális visszaéléssel gyanúsították meg, Ismail egy tweetben jelentette be a lemondását. Azt írja, hogy a felszabadult idejében személyes problémákkal fog megküzdeni, és bocsánatot kért mindenkitől, akit megbántott. A vádakat nem tagadta.
Szerda este a Square Enix félórás bemutatót tartott, amiből sok minden kiderült a Marvel's Avengers történetéből, működéséről. Azt már a legelső trailerben láttuk, hogy a Bosszúállók elbuktak és feloszlottak. Ezt a napot A-napnak hívják, és egy halálos vírus szabadult rá az emberiségre. A Bosszúállók után maradt űrt egy AIM (Advanced Idea Mechanics) nevű cég próbálja meg betöltetni, és mindent elárasztanak békefenntartó robotokkal.
A Microsoft július 22-én bezárja a Mixer nevű streamingszolgáltatását, amellyel a Twitch és a Youtube riválisává szeretett volna válni. Hatalmas online sztárokat is kifizetett a cég, hogy csak nála közvetítsék élőben a játékmeneteiket, például Ninját és Shroudot, akik most szabadon távozhatnak. Alighanem vissza a Twitchre.
Ritka az olyan játék, amit csak egyszer kell megvenni, és nem azzal próbálnak dollármilliókat keresni a kiadók, hogy a játékosoknak kisebb-nagyobb kiegészítőket, extrákat, látványosabb ruhákat kínálnak eladásra. Most az EA és a Motive szembe úszik az árral, és a Star Wars: Squadron minden tartalmát extra díj nélkül megszerezhetővé teszik.
Ez igen érdekes kísérlet, hiszen minden bevételt a Squadron 40 dolláros árából kell majd kihozni. Hogy nem szolgáltatásként gondolnak a Squadronra, azt már az EA-től is megerősítette Ian Frazier, és korábban a Motive egyik alkalmazottja, Mitch Dyer beszélt erről.
Újabb csúszást szenved a Cyberpunk 2077 megjelenése – derül ki a játékot fejlesztő cég, a CD Projekt Red friss Twitter-posztjából:
An important development update pic.twitter.com/uFGrt9Tqpi
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) June 18, 2020
A Marcin Iwiński cégalapító és Adam Badowsky stúdióvezető által szignált üzenet szerint 2020. szeptember 17. helyett 2020. november 19-én jelenik meg az utóbbi évek egyik, ha nem a legjobban várt szerepjátéka, a disztópikus jövőbe helyezett Cyberpunk 2077.
A közlemény lényegében megismételi a januári bejelentést, amiben az eredetileg április 16-ra tervezett bemutató szeptemberre halasztását közölték, arra hivatkozva, hogy a játék még nincs kész, akad rajta tökéletesíteni való.
Felkerült a lengyel ajánlott olvasmányok listájára a This War of Mine – írja a Gamesindustry.biz. A döntést az ország miniszterelnöke is megerősítette. A játék egy ostrom alatt álló városban rekedt civilekről szól, akik megpróbálják túlélni a háborús helyzetet, miközben az emberiességüket is meg akarják őrizni. Az alapötlet az 1990-es években zajlott szarajevói ostromból és az ott élő bosnyákok sorsából merít.
Az EA idén online tartotta meg az eddig az E3 közben tartott nagy beharangozós eseményét, az EA Playt. A tavalyi eseményről szuperlatívuszokban beszéltünk, és bár az idei valamivel érdekesebb volt, most sem kell leporolnunk az állunkat. Az online prezentáció természetesen azzal kezdődött, hogy az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson elmondta, milyen nehéz évet élünk (ég a Föld, járvány, rendőri brutalitás és rasszizmus), de szerencsére itt vannak nekünk a játékok, amik összehoznak minket.
A házigazda szerepét a Kinda Funny-s Greg Miller vette át, aki többé-kevésbé hitelesen rajongott a különböző bejelentésekért.
Az amerikai élelmiszer- és gyógyszerügyi hatóság engedélyt adott az Akili Intearactive EndeavorRX nevű játékának gyógyszerként való forgalomba hozatalára – írja a Verge. Ez az USA első videójátéka, ami egy betegség kezelésére használható. Az EndeavorRX az ADHD-s, azaz figyelemzavaros hiperaktivitással élő gyerekeknek készült, és különböző figyelemközpontú feladatokkal segíti a koncentráció fejlesztését.
Bár az FDA szerint ez az első ilyen játék, a Bayer 2010-ben kiadott egy FDA-engedélyezett vércukorszint mérőt, amit egy Nintendo DS-be lehetett bedugni, és mérésenként pontot adott a Knock Em Down: World's Fair nevű játékban.
Amikor videójátékokról beszélünk, a nyelvezet gyakran a konfliktusok köré épül: állandó a konzolháború, és élet-halál kérdése, hogy az egyik MOBA jobb, mint a másik (a másik rajongói mind 12 évesek, vagy a szüleik pincéjében élnek 40 évesen), vagy éppen az, hogy a pécés játékosok felsőbbrendűek-e. Megosztó egy világ ez, de nem csak a játékosok között vannak ellentétek, hanem a játékosok és a játékok kiadói között is.
Lootboxok, mikrotranzakciók, season passok és végtelen mennyiségű, fizetős, de valójában nem sokat nyújtó kiegészítő. A játékosok számára nyűg, hogy sok játéknál az alapáron túl még mélyebbre kell nyúlniuk a zsebükbe, a jobb játékélményért, vagy a nagyobb esélyért a sikerre. A kiadók azzal védik a praktikákat, hogy a fejlesztők így sokkal jobb játékokat tudnak készíteni, és természetesen az sem utolsó szempont, hogy sok játék az eladás után még sokáig megbízható bevételi forrást biztosít.
Az első Steam Game Festival a Game Awards alatt indult, és több bejelentett játékot lehetett kipróbálni a Steamen. A kedden indult nyári fesztivál már a sokadik hasonló esemény, és június 22-ig 900 (leginkább) indie játék demóját lehet kipróbálni, természetesen teljesen ingyen.
Gyakorlatilag mindenki találhat kedvére való játékot, akár kategóriánként is lehet válogatni. Az esemény egy remek lehetőséget biztosít a kisebb stúdiók számára, amik a nagy konferenciák elmaradása miatt nem tudták volna ilyen mértékben reklámozni a játékaikat.
Itt a nyár, vége a sulinak, csicseregnek a madarak, lehet fagyizni. Ugyanakkor dög meleg van, mindenki izzad, kiüti a szemem a nap, és naptej nélkül veszélyes kimenni, bekenve meg kényelmetlen. Ha valakinek nincs kedve vagy ideje sportolva, esetleg tetszőleges álló- vagy folyóvíz partján átvészelni az év legnehezebb három hónapját, itt a júniusi gyűjtésünk, amivel megtalálhatja új kedvenc videójátékát, baráti áron.
Rovataink a Facebookon