Másfél milliárd forinttal tolta meg tavaly az állam a magyar esport szekerét

2020. január 15., 14:22 Módosítva: 2020.01.15 15:46
78

Noha korábban úgy tűnt, hogy a tavaly másodjára megrendezett budapesti V4 Future Sports fesztivál költségvetése jelentősen csökkent, az Európai Unió Közbeszerzési Értesítőjében most megjelent tender alapján a kormány most sem aprózta el a dolgot: a jelek szerint a 2018-as kétmilliárd után

2019-ben másfél milliárd forinttal szállt be az esemény megrendezésébe.

Tovább

Hiába a felhördülés, szárnyal az Epic Games virtuális játékboltja

2020. január 15., 11:27 Módosítva: 2020.01.15 14:17

Szűk egy év telt el azóta, hogy az Epic Games rárúgta az ajtót a Steamre, és elég komolyan elkezdte tolni a saját virtuális játékboltját, az Epic Games Store-t. A jelenség elég nagy port kavart, az Epic friss jelentése alapján azonban csak egy hangos kisebbségnek volt igazán baja vele, az Epic Games Store ugyanis több mint százmillió felhasználót vonzott be 2019-ben, akik összesen 680 millió dollárt költöttek el a platformon – írja a GameDaily.

Mint kiderült, az Epic Games Store a felhasználói fiókok száma és a bevétel alapján is meghaladta az előzetes várakozásokat, nem kis részben annak köszönhetően, hogy a platformon a játékosok minden héten újabb ingyen játékkal gazdagodhattak.

Tovább

Ezt tervezi a Sony és a Microsoft az E3-on

2020. január 14., 13:57 Módosítva: 2020.01.14 16:25
2

Még fel sem száradt a hipós víz a CES kiállótereinek padlóján, máris a nyáron esedékes E3 gamerexpóval kapcsolatos bejelentésekkel van tele az internet. A Sony és a Microsoft is elmondta, hogy mik a terveik a Los Angeles-i kiállítással.

xboxsx
Tovább

Milliárdos óriáscégek rángatnák le a koronát a Twitch fejéről

2020. január 11., 21:02 Módosítva: 2020.01.12 15:59
31
Lassan egy éve tart már az Epic Store és a Steam háborúja a gémervilágban, időközben azonban a játékközvetítő platformok között megnyílt egy újabb, hasonlóan érdekes front is. Az iparág titánja, a Twitch továbbra is toronymagasan vezet, de nagy pofonokat kapott, az új kihívók pedig fűt-fát ígérve törnék le az uralmát.

Tudják mi a közös Ninjában, Shroudban és Disguised Toastban azon kívül, hogy mindhárman rettentően népszerű videójátékos streamerek, és hogy hülye nevük van? Hát az, hogy tavaly mindhárman otthagyták az évek óta messze legnépszerűbb Twitch platformot, és annak valamelyik vetélytársához igazoltak – előbbi kettő a Microsoft által megtolt Mixerhez, utóbbi pedig a Facebook Gaminghez.

A dolog elsőre minden szempontból financiális öngyilkosságnak tűnt, de hiába vesztettek rengeteg nézőt, a lelépő streamerek jobban érzik magukat azóta, hogy kikerültek az ipar titánjának vasmarkából. A Twitch kihívói egyelőre még a fasorban sincsenek, de 2019 második felében egymást követték a nagy profilú átigazolások és az exkluzív megállapodások. Ebből pedig már most az általában az élsportban tapasztalható, ádáz csatározás bontakozott ki a tehetségekért és a nézőkért egyaránt. Annak ellenére, hogy sokan még mindig nem értik, mi a pláne abban, hogy egy ember azt közvetíti a neten, hogy videójátékozik, egy több százmillió dolláros biznisz alakul át éppen a szemeink előtt.

Tovább

Megegyezett a Witcher írója a játék fejlesztőjével

2019. december 23., 13:49 Módosítva: 2019.12.23 21:20
10

Megállapodott Andrzej Sapkowski és a Witcher játékokat fejlesztő CD Projekt Red az írónak járó pénzekről – írja a Polygon. Mikor eladta a játékfejlesztőknek a jogokat, még nem hitte, hogy a franchise ennyire sikeres lesz.

Felajánlották, hogy részesedést adnak a nyereségükből. Erre én azt mondta, hogy ›Nem, nem is lesz semmilyen profit – most azonnal kérem a pénzem! Az egészet.‹ Ki láthatta előre a sikerüket?

– mesélt Sapkowski arról, hogy nem hitt a könyveiből készült játék sikerében.

Tovább

Thanos után a Star Wars is bekerült a Fortnite-kánonba

2019. december 16., 14:32 Módosítva: 2019.12.17 19:04
30

Szombaton annyi játékos akarta élőben követni J.J. Abrams bejelentését a Fortniteban, hogy sokan be se jutottak a játékba – írja a Eurogamer.net. Azt már megszoktuk, hogy a játék élő eseményei hatalmas tömegeket vonzanak, így gyakran nehézkes bejutni rájuk. Ezúttal azonban még órákkal a buli vége után is nyögdécseltek a szerverek.

Az esemény azzal indult, hogy a Millenium Falcon megküzdött néhány TIE vadásszal, majd leszállt. A hajóból egy holografikus Geoff Keighley (videójátékos újságíró, a Game Awards atyja) mászott ki, akit egy bohókás, az idegesítőség határterületén egyensúlyozó rohamosztagos követett. Nevetgéltek, dumálgattak, emote-oltak, majd megérkezett a rendező, J.J. Abrams és vele is csevegtek.

A nézők ezután szavazhattak, hogy vajon miről fog szólni a Star Wars: Skywalker korából bemutatott jelenet, amit Abrams hozott nekik. Mikor az lement, folytatódott az előre megírt csevely, ami azért furcsa, mert az eddigi Fortnite események óramű pontossággal pörögtek. Abrams tartott még egy szavazást arról, hogy kinek mi a kedvenc fénykard-színe (csak a lila!), majd, hogy csúcsra vigye a mémjátékot, vissza naruto-futott a Falconba, amit a szavazás közben elüldözött néhány TIE vadász.

Ugyan a házigazdák leléptek, de az eseménynek még nem volt vége. Hirtelen megszólalt Palpatine császár hangja, és elégedetten motyogott magának valamit. A leszállópadon ülő láda kinyílt, és mindenki kapott egy olyan színű fénykardot, amilyenre szavazott korábban.

A játékba közben bekerültek Star Wars skinek, fegyverek (például a fénykard), mindenki megkapja a TIE Whisperer siklóernyőt, és a térképen itt-ott lezuhant TIE roncsoknál a játékosok megküzdhetnek néhány rohamosztagossal (botokkal). A teljes esemény itt megnézhető:

Fortnite x Starwars FULL EVENT from r/FortNiteBR

A játékok, amik meghatározták az elmúlt tíz évet

2019. december 15., 20:22 Módosítva: 2019.12.16 15:45
444
Itt az év vége, a hó is lehullott, talán el is olvadt, akárhogy is, kuporodjunk le együtt a kandalló elé, és emlékezzünk vissza sárkányokra, botrányokra, instant klasszikusokra, és rémületesen kockafejű emberekre (ez a Minecraftra volt utalás, nem a játékostársadalomra). Íme, a lista az évtized meghatározó videojátékairól!

Egyet muszáj leszögezni az elején:

Ezek nem a legjobb játékok. Csak azért, mert egy játék felkerült a listára, még nem feltétlenül állítjuk azt, hogy jó, vagy rossz. Csak azt, hogy a játékipar szempontjából valamiért nagyon fontos.

Ezek után már tényleg csak az hőböröghet Facebookon, hogy a listán szereplő egyik-másik játék mekkora szerves trágyába burkolt vegyi hulladék, aki az első két mondatot se olvassa el. És ez legfeljebb a kommentelők 80-90%-a lehet. 

De mivel érték el ezek a játékok, hogy meghatározzák a videojáték-ipart 2010 és 2019 között? Ezt tehették botránnyal, sok eladott példánnyal, elsöprő népszerűséggel, vagy akár azzal, hogy 75 milliárd forintot kalapoztak össze puszta ígéretekkel a fejlesztői, pedig még kész sincs a játék. A sorrend is véletlenszerű, így jutottak eszembe a címek, amikor a listát összeállítottam.

Tovább

Megérkezett a földi pokol, a Minecraft Earth

2019. december 14., 20:10 Módosítva: 2019.12.15 14:16
136
A világ egyik legnépszerűbb videojátéka alapján készült el az új mobilos változat, amely a GPS-szel és kiterjesztett valósággal turbózza fel a pixeles építkezést. Pár országban október közepe óta él a Minecraft Earth, nálunk a napokban aktiválták.

A Minecraft Earth kijött.
Engedélyezed a letöltését?

- ezzel csetelt rám a fiam, a Family Link szülőifelügyelet appra utalva, amiben kézivezérléssel tudok hozzájárulni az új letöltéseihez. Pár perccel később már mindketten a Microsoft által kiadott új játékot próbálgattuk. Ő puszta szórakozásból, én szigorúan munkaügyileg. Persze szoktunk együtt minecraftozni, hiszen legóztunk is együtt, szóval miért is ne lehetne jó a Minecraft Earth, amely a népszerű videojáték építkezős-programozós-zombikaszabolós történetét viszi ki a szabadba. Nagyjából úgy, ahogy a Pokémon Go szabadította rá a világra a japán rajzfilmsorozat furcsa lényeit.

A Minecraft Earth földrajzi koordinátákon alapul, a valódi utcákat pixelesíti és borítja be szürke és zöld kockákkal. Ebben a képzeletbeli világban az épületek helyén csak fák és sziklák nőnek ki a földből, és mindenhol cuki állatok kóborolnak. A térképen kell begyűjteni az alapanyagokat, hogy aztán azokból különféle tárgyakat, például kardot, csákányt, kerítést vagy lépcsőket készítsünk, és építkezni meg harcolni tudjunk, akárcsak a játék számítógépes és mobilos verziójában.

Az a cél, hogy legyen egy nagy építőmezőnk, egy virtuális terepasztalunk

Erre a begyűjtött anyagokból felhúzunk valami lenyűgöző dolgot, ahogy régen a legóval, csak mindezt már a mobil kijelzőjén át kell nézni, és a szülők talpa is megmenekül a szőnyegen felejtett kockák orvtámadásáról.

Rögtön az elején tisztázzuk:

ez az építőmező a csapda, ezzel keres pénzt a Microsoft

A nagyobb mezőkért játékbeli rubinnal kell fizetni, és ezeket a rajzolt drágaköveket vagy kitartó játékkal, hosszú idő alatt szerezzük be, vagy nagyon gyorsan és egyszerűen, valódi pénzből. A legnagyobb, 32×32 kockából álló mező 500 rubinba kerül, és a Microsoft úgy lőtte be az árakat, hogy egy közepesen lusta gyerek nagyjából 7500 forintból és ezen felül még pár hét rubingyűjtögetéssel meg tudja szerezni. Kétszer ennyi pénzből persze azonnal megvan minden.

Aki szülőként erre egy fillért sem áldozna, azt egyrészt tökéletesen megértem, másrészt viszont fel kell készülni arra, hogy több hónapon át kell majd sétáltani a gyereket, akinek eközben rá lesz nőve a szemgolyója a mobil kijelzőjére. Ja, egy külső aksi is jól jön majd, mert a játék zabálja az áramot.

Az építőmezők előhívásához már nem kell az utcán lenni, a mobiltelefon kiterjesztett valóság (AR) képességeivel lehet elhelyezni a szobában. Nem muszáj olyan asztalt találni, ami körbejárható, mert a virtuális mező bármikor újra letehető elforgatva. A környezet letapogatása után egyszer csak felbukkan előttünk a pálya, ahol minimális mértékben tudunk bányászni, és nagyobb mértékben építkezni. Van kreatív mód, amikor csak elhelyezni tudjuk a kockákat és a lényeket, és van egy akciódúsabb játékmód, amikor le is tudjuk kaszabolni a korábban odahelyezett teheneket, hogy élelemhez jussunk.

5K8A1523
Fotó: Németh Sz. Péter

Különleges látnivalók

Aki látott már Minecraftot közelebbről, hiányolhatja, hogy kevés szó esett a nyilazó csontvázakról és zombikról. Ezek a szörnyek nem járkálnak szabadon, nyilván azért, hogy véletlenül se kelljen a virtuális ellenségek elől menekülni a valódi életben, ami egy forgalmas útkereszteződésben például életveszélyes lenne. Egyébként arra is odafigyeltek, hogy autózás közben ne - vagy legalábbis nehezebben - tudjunk felszedni alapanyagokat, és ha túl gyors mozgást érzékel az app, rendszeres gombnyomással kell visszaigazolni, hogy nem mi vezetünk.

A csata olyasmi terepen történik, mint az építőmező, ám ezeket a helyeket az utcán kóborolva találjuk meg, a látványos, égig érő fényjelzéseket kell követni. Ha rákattintunk egy ilyen kalandra, az utcán el kell helyezni a mezőt, ahogyan nekünk kényelmes, és nekikezdhetünk az ott megtalálható alapanyagok kinyerésének. Ez annyiban más, mint a saját terepasztalunk, hogy játékbeli eszközökre is szükségünk lehet, és csak az akciós játékmód aktív.

Itt aztán lényeges, hogy bele tudjunk sétálni a virtuális térbe, mert a kaland terepét nem tudjuk elforgatni vagy utólag áthelyezni. Meg is szívtam, amikor az óbudai Amfiteátrumnál a kerítésen belülre került a kaland, bár a rajzolt tehénnek ez nem jelentett akadályt, lazán átsétált a vason. Mégis, a lényeghez nem tudtam hozzáférni. Aztán pár sarokkal odébb két jelzés is volt, ám eltűntek, mire odaértem. Szuper volt a fagyos szélben sétálni emiatt! Már feladtam a dolgot, amikor a szerkesztőséghez közeli kávézóban egyszer csak felbukkant egy új kaland, pont amikor a kasszánál álltam. Gyorsan módosítottam is a rendelést, elvitelről helyi fogyasztásra, és azon gondolkodtam, mennyire nézne rám furán a pultos lány, ha elmagyaráznám az okát.

Kezdő tesztelőként azonban nem volt játékbeli csákányom, így egy szem fa kerítéselemmel és némi bárányhússal távoztam a helyszínről. Persze nem jártam körbe a virtuális terepet, hülyén vette volna ki magát, ha a mobilra fókuszálva elkezdek sétálni a kávézóban az asztalok között, mint valami holdkóros.

Úristen, hogyan úszhatjuk meg mindezt?

Akárhogy is nézzük, a Minecraft Earth leginkább egy pénztermelő gépezet, túl sok értelme nincs. Egy ideig azzal is elkerülhető, hogy még csak a bétateszt zajlik - nekünk úgy sikerült most hozzáférni, hogy hónapokkal ezelőtt feliratkoztunk az előregisztrációs listára. De ha szabadon elérhető, akkor is komolyabb telefon kell hozzá, a nemrég tesztelt Xiaomi Redmi Note 8T-vel például nem kompatibilis. Elképzelésem sincs, hogy milyen rendszerkövetelményt lőhetett be célként a Microsoft, mert az elég durva, hogy a Samsung Galaxy S10+ csúcsmobil 12 GB RAM-os verzióján is simán lefagy és kilép időnként a játék.

Ha mindenáron valami Minecrafthoz kötődő dolog kell a gyereknek, 10-13 évesen már simán bele lehet vágni egy privát szerver beizzításába. Nálunk a Raspberry Pi 4 miniszámítógép 4 GB-os változata tök jól bevált erre 4-5 játékossal. A neten minden információ elérhető a telepítéshez, és közben a gyerek megismeri a Linuxot, a parancssort, némi szkriptelést, az otthoni hálózat és a portok beállításait. Azt nem állítom, hogy ez olcsóbb móka, könnyen odáig fajulhat, hogy a végén már komolyabb szervert követel a kölök, de legalább nem csak pixeles rajzokat gyűjtöget a kutyaszaros utcákon, hanem értékes tudásra tesz szert.

Ilyen lesz az új Xbox, a Sekiro lett az év játéka – The Game Awards 2019

2019. december 13., 06:31 Módosítva: 2019.12.13 15:51
64

A 2019-es Game Awardson minden volt, ami eddig: díjak, bejelentések, érzelmes beszédek. Az idei díjátadó annyival izgalmasabbra sikerült, hogy a Game Festival keretein belül a Steamre felkerült néhány teljesen új játék demója, amik 48 órán át ingyen elérhetőek. Az USA-ban, ahol emberi időben ment a műsor, a Jumanji 2-vel együtt lehetett nézni 53 moziban. Zenei vendégként fellépett Grimes, a Green Day, és Chvrches, és a díjakat is netes, játékos, filmes és sportos hírességek adták át – a legjobb játék díjat például Vin Diesel és Michelle Rodriguez.

Tovább

Tíz nagy bejelentés várható az idei Game Awardson

2019. december 12., 17:05 Módosítva: 2019.12.13 08:26
21

Akár csak Michael Bublé, Geoff Keighly is decemberben bújik elő a barlangjából, bár ő nem azért, hogy karácsonyi dalokat búgjon, hanem hogy megrendezze az év egyik legjelentősebb videójátékos eseményét, a Game Awardsot.

2012-ben egy botrány is kirobbant az esemény körül, amikor Rab Florence, a Eurogamer akkori újságírója ezt írta a műsor elődjéről:

A videójáték-újságírók együtt buliztak a PR-os barátaikkal. PR-osok és újságírók szavaztak a kedvenc barátaikra, barátok barátoknak adtak díjakat, és mindenki jól érezte magát.

Geoff Keighley
Geoff Keighley
Fotó: SpongeBrotha / youtube
Tovább

Hongkongi tüntetőket kell verni egy új kínai videójátékban

2019. december 9., 11:52 Módosítva: 2019.12.09 17:54
60

Miután megjelent a Steamen egy videojáték, amiben virtuálisan ki lehet próbálni, milyen hongkongi tüntetőnek lenni, Kína is piacra dobott egy játékot, amiben pedig tüntetőket lehet verni. Az Everyone Hit The Traiors, azaz Mindenki üsse az árulókat néven futó játékban demokráciapárti tüntetőket és ismert aktivista arcokat kell gyepálni. 

Tovább

Amikor játszunk, mind 17 évesek vagyunk

2019. december 3., 00:04 Módosítva: 2019.12.03 10:24
142
25 éve került piacra az első PlayStation, ami a Discman-császár Sonyt a videojáték-ipar egyik legmeghatározóbb szereplőjévé kovácsolta. A konzol eddigi négy generációjából már több mint 450 millió darabot adtak el, és közeledik az ötödik verzió eljövetele.

A PS2 és a PS4 a világ legnépszerűbb játékkonzoljai, miközben az egy év múlva érkező a PlayStation 5-től pedig már most be van zsongva a játékvilág, de nem szabad elfelejteni az óriást, aminek a vállán ezek a konzolok állnak:

a ma 25 éves eredeti PlayStationt.

Tovább

Réges-régóta vártunk már egy ilyen jó Star Wars-játékra

2019. december 1., 20:36 Módosítva: 2019.12.02 17:09
228

Alighanem az elmúlt jó néhány év legszebb pillanatait élik át mostanság a Star Wars-rajongók: a Mandalorian képében kaptak egy egyelőre remeknek tűnő sorozatot, karácsony előtt érkezik a Disney-féle trilógiát lezáró film, a Skywalker kora, a Star Wars Jedi: Fallen Order formájában pedig végre van egy egyjátékos Star Wars-játék, ami megérte a megjelenése napját.

A Respawn játéka már önmagában emiatt különleges lenne, de a fejlesztőgárda a sok nehézség és furcsaság ellenére is egy szerethető és élvezetes játékot tett le az asztalra. Még úgy is, hogy a stúdió másik idei játékához, a februárban megjelent Apex Legendshez hasonlóan lényegében egy darab eredeti ötletet sem lehet benne találni.

Réges-régen volt már ilyen

Mielőtt bármi másba belevágnánk, első körben egy dolgot mindenképpen muszáj leszögezni: az, hogy a Fallen Order így, ebben a formában megjelent, tényleg kisebbfajta csoda, az évek során ugyanis annyi Star Wars-játékot kaszáltak el különféle okokból, hogy azt számon tartani is nehéz már. A franchise videójátékos vesszőfutása jó régóta tart már, de igazán csak akkor indult be, mikor a Disney 2013-ban, egy évvel a Lucas-film megvétele után fogta magát, és bezárta a számtalan legendás Star Wars-játékért felelős stúdiót/kiadót, a LucasArtsot.

Tovább

Márciusban folytatódik a Half-Life a virtuális valóságban

2019. november 22., 13:10 Módosítva: 2019.11.22 17:45
133

A hét közepén bejelentették, most pedig már hivatalos trailer is érkezett az Alyx című játékhoz, amit a fejlesztő Valve a legendás Half-Life sorozat folytatásaként mutatott be (annak ellenére, hogy a sztorija az első két rész között játszódik):

Tovább

Több mint 100 MB-ot eszik a Google Stadia percenként

2019. november 22., 12:51 Módosítva: 2019.11.22 15:49
8

Rávették magukat a tesztelők a Google Stadia videojátékos streaming platformjára, így mostanra kiderült pár adat a működéséről, amelyekkel érdemes tisztában lenni. Egy komolyabb játék futtatása nemcsak akkor lehet kellemetlen, ha valakinek korlátozott adatforgalmi kerete van, de a hálózati eszközök is komoly terhelésnek lesznek kitéve a játékok futtatása közben.

Tovább

Kipcsakokkal a világ ellen

2019. november 21., 05:28 Módosítva: 2019.11.21 13:52
193

Húsz évvel az eredeti megjelenése után ismét kijött az Age of Empires II.

Azt nem mondanám, hogy 1999 óta töretlen a játék népszerűsége, de az biztos, hogy még ma is magának tudhat egy lelkes rajongótábort. Ez a kemény mag a mai napig imádja a játékot és annak mechanikáját. Az Age of Empires II: Definitive Edition nekik készült, nem azoknak, akik valami formabontó remake-re vártak.

Tovább

Meghalt Brad McQuaid, az MMO-műfaj egyik atyja

2019. november 20., 15:53 Módosítva: 2019.11.21 10:25
42

51 évesen meghalt Brad McQuaid, a nagyon sok szereplős online szerepjátékok (MMORPG-k) műfaját definiáló és népszerűvé tevő EverQuest megálmodója és producere, aki haláláig a jelenleg is fejlesztés alatt álló Pantheon: Rise of the Fallen nevű játékon dolgozott – írja a PC Gamer.

Tovább

A Catant is mobilra viszi a Pokémon Go gyártója

2019. november 20., 10:15 Módosítva: 2019.11.20 19:00
136

Apró kódrészletek, kiszivárgott információk és egy termékbemutató weboldal utal arra, hogy a Pokémon Go és a Harry Potter: Wizards Unite játékokat legyártó Niantic ezúttal egy világszerte népszerű társasjátékból készítene mobilos játékot.

Tovább

Megérkezett a videojátékok jövője, csak kicsit korábban, mint kellett volna

2019. november 20., 08:06 Módosítva: 2019.11.21 09:29
132

Ha azt várja, hogy olyan jól néz ki és fut rajta egy játék, mint egy erős játékos PC-n, vagy akár egy drága konzolon, vagy esetleg egy mindent megváltó appra vár, lehet, hogy csalódni fog. Ennek ellenére tovább játszanék vele, ha nem lennék elkényeztetve.

The Verge;

Messze még, hogy kész legyen.

IGN;

Néha játszhatatlan, máskor varázslatos.

The Washington Post.

Tovább

A Valve bejelentett egy új Half Life játékot

2019. november 19., 09:14 Módosítva: 2019.11.19 14:44
218

Első ránézésre az egész játékipart megrengető bejelentést tett hétfőn a Valve, a cég ugyanis a pletykákat megerősítve azt írta, hogy csütörtökön egy új Half-Life játékról rántja majd le a leplet. Üröm az örömben, hogy ez a Half-Life 3 helyett a Half-Life: Alyx nevű VR-játék lesz majd – írja a Kotaku.

Tovább

Feltuningolták a Google Stadia indulását

2019. november 18., 15:50 Módosítva: 2019.11.18 17:13

Kedden indul el a Google Stadia videojátékos szolgáltatása, amihez a felhasználói oldalon csak egy online eszközre és bika netkapcsolat kell, hiszen minden más a felhőben fut. Eredetileg tizenkét játékkal akart elindulni a Google, ám az utolsó pillanatban felbővítették a listát huszonkettőre.

Tovább

Minden más sportolónál többet adózott egy Dota 2 játékos tavaly a finneknél

2019. november 18., 11:25 Módosítva: 2019.11.18 14:17
66

Minden más finn sportolónál többet adózott tavaly, az OG nevű Dota 2 csapat játékosa, Topias Miikka “Topson” Taavitsainen, aki 2018-ban közel kétmillió dollárt keresett, miután csapatával megnyerte a játék legrangosabb versenyét – írja a The Esports Observer.

Tovább

Visszavonul Vizicsacsi, az egyetlen magyar profi LoL-játékos

2019. november 17., 23:11 Módosítva: 2019.11.18 12:29
31

Pénteken bejelentette visszavonulását Kiss "Vizicsacsi" Tamás, az egyetlen magyar profi League of Legends játékos, aki az idei szezonban első magyarként jutott ki a játékból rendezett világbajnokságra.

Tovább

Az űrben indítottunk háborút a kapitalizmus ellen

2019. november 13., 23:04 Módosítva: 2019.11.14 21:51
168

Sokat írtunk már a modern kori játékipar egyre kiábrándítóbb helyzetéről a mindent ellepő, játékélményt romboló mikrotranzakcióktól a félkészen megjelenő termékeken át addig, hogy szinte minden fontosabb stúdiót arra kényszerítenek, hogy online játékra is optimalizáljanak.

Így indult el a lejtőn a Bioware a csalódást okozó Mass Effect-folytatással vagy a Bethesda a Fallout 76-tal, miközben ezek a cégek olyan meghatározó franchise-okért felelnek, mint a Dragon Age, a Fallout, az Elder Scrolls, a Doom vagy a Wolfenstein. Félő, hogy az online játéktér által nyújtott busás bevételi potenciál miatt egyre kevesebb ezekhez hasonlóan jól megírt, karakteres játék készül. Az Obsidiannek köszönhetően azonban felcsillant a remény. A neve: Outer Worlds.

Tovább

LoL-vb: Kínáé maradt a trón, magyar esporttörténelem

2019. november 12., 23:45 Módosítva: 2019.11.13 14:01
504

Vasárnap délután egy lehangolóan egyoldalú meccsel zárult a League of Legends idei versenyszezonja. A FunPlus Phoenix (FPX) három sima játszmában darálta be a G2-t a 2019-es Worlds, vagyis a világbajnokság döntőjében, ezzel a tavalyi győztes iG után újra kínai csapat lett a játék világbajnoka. A finálé így főleg amiatt lett érdekes, mert az FPX egyik játékosa úgy jutott ide, hogy a szezon kezdete előtt kis híján visszavonult. De a 2019-es szezon azért ezen felül is tele volt drámával, meglepetésekkel és izgalommal.

Ott volt például a a játék történetének legjobb játékosával felálló háromszoros vb-győztes dél-koreai SK Telecom T1, aminek idén sem jött össze a megváltás. Vagy a döntőben alulmaradó közönségkedvenc európai G2, akik elsőként húzhatták volna be a játék Grand Slamjét. Vagy a szintén európai Splyce, ami a magyar Vizicsacsival a fedélzeten nagy meglepetésre egészen a legjobb nyolcig menetelt.

Tovább

A zseniális játék, ami nem lett az

2019. november 7., 23:41 Módosítva: 2019.11.09 00:02
200

Ha valamiben játéktörténeti jelentőségű a Death Stranding, az a megjelenését megelőző pár év. Reklámszakokon kellene tanítani azt a kifinomult módszerességet, amivel a Sony és a Kojima Productions marketingesei a premierre az egekbe fokozták a játékosok várakozását. Ezt egyrészt azzal érték el, hogy ügyesen meglovagolták a játék vezető fejlesztője, Kodzsima Hideo nimbuszát, különös tekintettel arra a tényre, hogy Kodzsima az első játékát készítette most a Sonynál. (Előtte évtizedekig a Konami istállójában volt, amíg méltatlanul távoznia nem kellett a cégtől – az volt a fő bűne, hogy a sokadik Metal Gear-játék után már csinált volna valami mást is.) Másrészt azzal, hogy a játékból nagyon-nagyon lassan, a pszichológiai hadviselés határait súroló módon csepegtettek információmorzsákat, és amit csepegtettek, az sem állt össze egésszé. A Sony a 2016-os E3-on mutatta be a játék első trailerét, és öröm volt most visszaolvasni, pár millió gémerhez hasonlóan milyen értetlenkedéssel reagáltam akkor. Aztán eltelt három év, trailerek jöttek-mentek, és még az idei augusztusi Gamescomon is ott tartottunk, hogy

mi a búbánat lesz ez a játék?

Mindez persze csak erősítette a játékokhoz művészetként hozzáálló Kodzsima képét. A sok nyitott kérdés és az, hogy tényleg korunk egyik legtehetségesebb fejlesztőjéről van szó, azt eredményezte, hogy a Death Stranding az elmúlt három év legjobban várt videojátéka lett. No, hát eljött november 8., a megjelenés napja, eddigre az Index sajtópéldányát már végig is játszottam – lássuk, mennyire ért fel az egyik leghájpoltabb játék a várakozásokhoz.

Tovább

Ha akarom, stratégia, ha akarom, szerepjáték

2019. november 7., 11:28 Módosítva: 2019.11.08 05:21
11

Az idők során számtalanszor fordult már elő a videójáték-iparban, hogy egy játékot irreálisan hosszú ideig fejlesztenek, és sokszor úgy tűnik, hogy nem lesz belőle semmi, de végül valami csoda folytán mégiscsak megjelenik. Ebből időnként olyan fantasztikus dolgok születnek, mint a nemrég megjelent Disco Elysium vagy a Wasteland 2, az esetek nagy többségében viszont óriási csalódás lesz a vége a dolognak – elég csak a Duke Nukem Foreverre gondolni. 

A koreai Blueside által fejlesztett Kingdom Under Fire 2 hasonló cipőben jár: tizenegy év fejlesztés, rengeteg nehézség és több elfuserált próbálkozás után végre tényleg megjelenik. A kiadó Gameforge érezhetően bízik az online szerepjátékokat a valós idejű stratégiával összeházasító játék sikerében, a németországi sajtóeseményen látottak alapján azonban hiába izgalmas a koncepció, a megvalósítással azért vannak bajok.

Tovább

Meglepődött a profi Fortnite-játékos, hogy csalás miatt örökre eltiltották

2019. november 4., 15:56 Módosítva: 2019.11.05 17:26
1

Jarvis Kaye, a FaZe Clan nevű e-sport-csapat profi játékosa Youtube-videóban próbál az Epic Games lelkére hatni, hogy mégse tiltsák ki örökre a játékból. Kaye a 2 millió követőjével olyan videókat osztott meg, amikben azt ecseteli, milyen jól lehet alkalmazni célzóbotokat, hogy könnyebben ki lehessen lőni az ellenfeleket. 

Tovább

Legyen drogfüggő kommunista rendőr az év egyik legizgalmasabb játékában!

2019. november 4., 05:20 Módosítva: 2019.11.12 11:11
47
A Disco Elysium a megszállott szerepjátékosoknak szóló szöveges kaland zsánerét csomagolta újra úgy, hogy attól az egyszeri gémereknek eláll a lélegzete. Harcrendszer és craftolás helyett drogok, alkohol, filozófia, és a törékeny emberi elme állnak a játék középpontjában. Nem csak az utóbbi egyik idők legjobb játéka, de egyben egyik legjobb könyve, sorozata, és képzőművészeti alkotása is a Disco Elysium.
Tovább

Hogy kerül a magyar népmesésre rajzolt Trónok harca egy flippergépre?

2019. november 2., 13:26 Módosítva: 2019.11.03 10:51
672

Ha egy múzeumi tárlatot berendeznek és megnyitják a közönség előtt, a kurátorok általában már hátradőlhetnek, és élvezhetik a látogatók reakcióit. Az Arcadia flipper- és videojáték-kiállítás szervezőinek ez nem adatik meg: sziszifuszi, megnyerhetetlen küzdelmet vívnak minden percben azért, hogy a látogatóknak legyen mivel szórakozniuk – és legyen mit elrontani.

Tovább